КЛУБ МАЗДА - БЪЛГАРИЯ
http://forum.mazdabg.com/

Постепенно изчезване на проблеми с топлия старт
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=42&t=41109
Страница 1 от 1

Автор:  Vixon [ 18 Юли 2015, 15:08 ]
Заглавие:  Постепенно изчезване на проблеми с топлия старт

Съвсем накратко:
1. Mazda RX-8, внос от Германия. Изрядни документи за технически прегледи, смяна на масло и перфектен външен вид. Километраж - 68 850. Поддържана само в официални Mazda сервизи. Производство 2005 година;
2. Проблем с топлия старт. Студена пали от раз, топла не може дори и при 30 минути въртене;
3. Закарах я при сервиза на Poli. Измерихме компресия, някъде около 6. Момчетата в сервиза се постараха доста, направиха чистене с някаква специална течност, масло и т.н. За съжаление моментална промяна нямаше. Взех си я от сервиза и започнах да се приготвям психически за сериозен ремонт.

След консултация с доказан специалист реших да направя следното:
1. Пълен резервоар 60 литра, 0.250 двутактово масло от Еко (най-евтиното!), добавка Хелиос с 3 пъти по-висока концентрация от написаното на опаковката;
2. София - Бургас - Елхово - София с постоянни 85 км/час. Разход 10.2 л/100;
3. В Елхово зареждане на някаква неизвестна бензиностанция, бензин 2.15 лева/литър, колата направо хвърчи с него, 0.250 двутактово масло от Еко;
4. В София отново пълен резервоар, 0.250 двутактово масло от Еко, добавка Liqui Moli;
5. София - Стара Загора - София с оборотомер между 4500 - 5000 оборота. Междинни експерименти с гасене на автомобила в движение и запалване в движение, но със стартер, а не от инерцията;
6. Зареждане в София, 0.250 двутактово масло от Еко;
7. Седмица ежедневно каране из София и София - Самоков - София.

Резултат е че колата пали като пушка, топла и студена.
Разходът стана около 10 извънградско.
Ускорението много се подобри.

Изводът за мен:
Почистването при Poli + двутактово масло в бензина + добавки + бавен цикъл + бърз цикъл правят доста добри неща за този двигател.
Основният ремонт се измества в бъдещето.

Автор:  DarkCrimson [ 22 Юли 2015, 23:50 ]
Заглавие:  Re: Постепенно изчезване на проблеми с топлия старт

Браво колега, добър опит с почистването, възможно е да си вдигнал компресията с атмосфера до 7 - малко над минимума по документи за този мотор. Сега ще пусна една тема как мина моето почистване на мотора.
Да те питам, като загрее хубаво мотора имаш ли нестабилни обороти на празен ход и/или притрисане ?

Автор:  KoRn_Val [ 23 Юли 2015, 07:16 ]
Заглавие:  Re: Постепенно изчезване на проблеми с топлия старт

Редно е да премериш пак компресията и да споделиш :)

Автор:  Vixon [ 26 Юли 2015, 19:20 ]
Заглавие:  Re: Постепенно изчезване на проблеми с топлия старт

Студена на ниски обороти работи стабилно.
Студена на средни обороти работи стабилно.
Студена на високи обороти работи стабилно.
Топла на ниски обороти работи стабилно.
Топла на средни обороти работи стабилно.
Топла на високи обороти работи стабилно.
Въобще при всички обороти работи стабилно. Има някакъв много лек звук като щурче при отпуснат съединител, като се обере хлабината на съединителя звука изчезва. Продължава да харчи необичайно малко.

Компресия няма да меря. Като работи ОК не искам да се ядосвам. В момента е супер, петък-неделя направих 1000 км в Родопите.

Малко бавно ускорява от 210 до 220 км, но е търпимо.

Автор:  poli [ 30 Юли 2015, 07:00 ]
Заглавие:  Re: Постепенно изчезване на проблеми с топлия старт

Радвам се че има резултат.
Най вероятно плавното подобрение е резултат и от отпушване/продухване на катализатора както ти и предложих да го свалим временно.Много често при промиване на двигателя има вероятност да излязат по голями парченца нагар/карбони от самите ротори.
Важно е че колата е съживена.
Продължи да сипваш двутактово масло при зареждане,но по-добре взимай от Motul,фирмата има специално масло за Нитро моделчета което НЕ изгаря при палене на сместа,а само смазва и почиства или пък Премикс на Idemitsu.

Пожелавам ти 1 000 000 ни безаварийни километри.

Автор:  Vixon [ 02 Сеп 2015, 19:46 ]
Заглавие:  Re: Постепенно изчезване на проблеми с топлия старт

Днес отново мерих компресията на двигателя. Резултати са много добри:
8.2 на предния ротор;
8.0 на задния ротор.
И всичко това при 218 оборота, което значи, че стартера е от най-скапаните, първо поколение.

Колата продължава да харчи необикновено малко, средно между 8.2 и 9 при 120-130 км/ч и засичане на 900 км от пълен до пълен резервоар.
За маслото аз имам собствено виждане, но за да не дразня хората във форума с повече опит няма да го споделям.

От 18 юли до 2 септември съм минал почти 10 000 км, като трябва да се отбележи, че основната ми работа е програмист и седя по 12 часа пред компютъра.

Автор:  aleksmollov [ 03 Сеп 2015, 14:47 ]
Заглавие:  Re: Постепенно изчезване на проблеми с топлия старт

УАУ! Евала колега,

Много добри резултати мисля и аз да последвам този пример за премикса, за съжаление не съм го правил още, но скоро време ще го пробвам. Също така като правиш премикс какъв бензин слагаш ? Аз съм чел че когато правиш премикс трябва да слагаш минимум 98 октана бензин.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/