Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 18:00

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 119 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 17 Мар 2018, 20:26 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 16 Яну 2010, 11:05
Мнения: 260
Местоположение: Плевен
Имам чувството, че карам единствения Кседос 1.6 на балканския полуостров.... баси..

_________________
Xedos6 1.6 113hp 1994


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Мар 2018, 20:51 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
100% Уникат! :D

Сега, аз съм си взел едно регулируемо съпротивление(ръчен потенциометър) с който мога да симулирам работата на всеки един сензор/датчик.Ако имаш нещо подходящо под ръка можеш да го сложиш на мястото на сензора ти за перката и да симулираш работата му.Въртиш да намалиш съпротивлението и моментът в който заработи перката спираш, откачаш го и мериш съпротивлението което е нужно за да включи системата.Така ще разбереш какво трябва да е то.А това което е при 20С не се сещам как ще го узнаеш.. ама то така или иначе ти трябва моментът на пускане на перката щом си с още два сензора..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Мар 2018, 20:56 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 16 Яну 2010, 11:05
Мнения: 260
Местоположение: Плевен
Къде ги има тези потенциометри? Скъпо ли е?

_________________
Xedos6 1.6 113hp 1994


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Мар 2018, 22:10 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Макс 5 лв.
Викиват,Елимекс,Кузмов..

П.п. търсиш линеен потенциометър..

моят е подобен но със различни характеристики:
https://vikiwat.com/potenciometur-mono- ... ichen.html


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Мар 2018, 23:15 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 16 Яну 2010, 11:05
Мнения: 260
Местоположение: Плевен
Добре де, как разбираш какво е съпротивлението като го въртиш? Примерно закачаш го, въртиш въртиш и в даден момент вентилатора се включва. Как разбираш в този момент, потенциометъра какво съпротивление дава?
Е тоя става ли https://vikiwat.com/potenciometur-vugle ... 2-18t.html

_________________
Xedos6 1.6 113hp 1994


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Мар 2018, 15:48 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Като включи перката просто откачаш потенциометъра и мериш неговото моментно съпротивление, за да знаеш на какво съпротивление задейства релето.
Не съм сигурен че този резистор който си посочил ще издържи в ел. системата на колата..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Мар 2018, 21:23 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 16 Яну 2010, 11:05
Мнения: 260
Местоположение: Плевен
Добре де, понеже не съм мн. наясно с тая работа, дай 1-2 линка с такива дето стават. Гледам че са с по 3 крачета, а датчика е с две. Как се свързват?

_________________
Xedos6 1.6 113hp 1994


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Мар 2018, 11:44 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Някое съпротивление което е номинално поне 3К ома.
Свързването е лесно, централния извод със някой от крайните.Примерно дясния,и като завъртиш надясно съпротивлението намалява а наляво го увеличаваш.
Същото важи и ко свържеш центъра и лявото краче, наляво съпротивлението намлява,на дясно се увеличава..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Мар 2018, 12:36 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 16 Яну 2010, 11:05
Мнения: 260
Местоположение: Плевен
Ми това от моя линк е 100 килоома гледам.. То защо не става?
Друго се сетих! Единия от двата кабела на датчика го дават че влиза в компа. Няма ли опастност, да се прецака нещо в компа с тая манипулация? Като мерих напрежението, на единия кабел има 5V. На другия нищо (маса-). Тоя с 5V влиза в компа, а другия по схема го дават на маса.
Прикачени файлове:
темп. датчици.png
темп. датчици.png [ 362.03 KiB | Прегледано 20441 пъти ]


Това означава, че като закачим потенциометъра вместо темп. датчик, тогава компа ще пусне 5V на средното краче на потенциометъра, а другото краче (ляво/дясно) ще е маса.
Всъщност ето как ги дават по разпиновката на ЕКУ
Това е единия датчик на вентилатора!
Прикачени файлове:
2J.png
2J.png [ 281.17 KiB | Прегледано 20440 пъти ]

Вижда се че сигналите и от двата датчика са входящи към ЕКУ.
Това е другия датчик който дава данните на ЕКУ!
Прикачени файлове:
2Q.png
2Q.png [ 274.58 KiB | Прегледано 20440 пъти ]


Това са параметрите (съпротивлението на при различни температури - студен/топъл двигател). Но за кой от двата датчика - не е ясно??
Прикачени файлове:
параметри датчик охлаждане.png
параметри датчик охлаждане.png [ 392.69 KiB | Прегледано 20439 пъти ]

_________________
Xedos6 1.6 113hp 1994


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Мар 2018, 14:17 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 16 Яну 2010, 11:05
Мнения: 260
Местоположение: Плевен
Мисля че тези съпротивления са валидни за датчика, който дава данни на компа, защото той се води Engine coolant temperature (ECT) sensor. А другият се води Engine coolant blower motor temperature sensor!
И ако е така, то това означава, че датчика който дава сигнали на компа, не отговаря на параметрите! Мерих му оня ден съпротивленията и на него и се различаваха значително от написаното в Аутодата!!!
А какви трябва да са съпротивленията на датчика Engine coolant blower motor temperature sensor, който включва вентилатора на радиатора, остава загадка!???

_________________
Xedos6 1.6 113hp 1994


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Мар 2018, 14:40 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Виж сега, съпротивлението не е консуматор!Грешно мислиш че от компютъра идва +.
Просто затваряш веригата с маса.А съпротивлението се отчита от компютъра.
Минуса минава през съпротивлението(сензора) и отива към компютъра,в зависимост от това колко е топъл мотора протича повече или по малко ток през веригата.Това е цялата работа.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Мар 2018, 14:53 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 16 Яну 2010, 11:05
Мнения: 260
Местоположение: Плевен
Да.. И аз се усетих че съм в грешка по тоя въпрос. Обаче за двата датчика мисля че не греша. В Аутодатата са дали съпротивленията за датчика който дава на компа. А пък другия датчик (шалтера на вентилатора) не е ясно какви съпротивления трябва да дава?? Този който върнах оня ден, беше едно към едно с моя оригиналния, обаче перката не се включваше! Съпротивленията му бяха значително по-високи от тези в Аутодата и затова го върнах. А сега като гледам, тези съпротивления са ги дали за другия датчик - тоя дето дава на компа Engine coolant temperature (ECT) sensor
Сега въпроса е, как да разбера, какви трябва да са параметрите на датчика на вентилатора

_________________
Xedos6 1.6 113hp 1994


Последна промяна firecock на 19 Мар 2018, 14:55, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Мар 2018, 14:55 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
firecock написа:
А какви трябва да са съпротивленията на датчика Engine coolant blower motor temperature sensor, който включва вентилатора на радиатора, остава загадка!???


За това ще пробваш с регулируемото съпротивление за да ги разбереш..
Виждам че в аутодата пише че до 20С токът който протича към компютъра не трябва да е по голям от 2.5V а на 80С той е минимум 2.5V.Тоест нараства с температурата -- правопропорционален
Гледайки показанията на сензора за температура е съвсем обратното: при 20С е 2.5V макс но при загрял двигател е 0.5V тоест обратнопропорционален..
Та този за температурата си вдига съпротивлението при загряване на двигателя и пречи на тока да тече свободно(спада на волтажа) а този за перката работи обратно - при покачване на температурата неговото съпротивление спада и позволява по лесното протичане на ток във веригата му.
Не са сходими като гледам..
Поне до толкова.. от разстояние..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Мар 2018, 14:56 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
firecock написа:
Да.. И аз се усетих че съм в грешка по тоя въпрос. Обаче за двата датчика мисля че не греша. В Аутодатата са дали съпротивленията за датчика който дава на компа. А пък другия датчик (шалтера на вентилатора) не е ясно какви съпротивления трябва да дава?? Този който върнах оня ден, беше едно към едно с моя оригиналния, обаче перката не се включваше! Съпротивленията му бяха значително по-високи от тези в Аутодата и затова го върнах. А сега като гледам, тези съпротивления са ги дали за другия датчик - тоя дето дава на компа Engine coolant temperature (ECT) sensor
Сега въпроса е, как да разбера, какви трябва да са параметрите на датчика на вентилатора

Да, за този който ти трябва реално (ключа за перката) няма информация в аутодатата..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Мар 2018, 14:59 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 16 Яну 2010, 11:05
Мнения: 260
Местоположение: Плевен
Не са. Те и външно са с различни букси. Тоя за компа е зелен, а на вентилатора е черен.
Само потенциометъра ще оправи работата, ама не знам какъв точно да взема. До нас има магазин и ако му обясня на продавача, предполагам че ще ми даде това което ми трябва...?

_________________
Xedos6 1.6 113hp 1994


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Мар 2018, 15:13 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
firecock написа:
Не са. Те и външно са с различни букси. Тоя за компа е зелен, а на вентилатора е черен.
Само потенциометъра ще оправи работата, ама не знам какъв точно да взема. До нас има магазин и ако му обясня на продавача, предполагам че ще ми даде това което ми трябва...?


Най вероятно.Но като се има в предвид че не знаем минимална или максимална стойност не може да предположим кой ще е по подходящ за проверката..
В крайна сметка знаем че във веригата протичат 5 волта, което е пак нещо..Гледай да е линейно съпротивление!
Реално тея 5V трябва да се свалят под 2.5V при студен двигател и при топъл да се покачат до към 5V мисля..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Мар 2018, 15:16 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 16 Яну 2010, 11:05
Мнения: 260
Местоположение: Плевен
maZZda написа:
firecock написа:
А какви трябва да са съпротивленията на датчика Engine coolant blower motor temperature sensor, който включва вентилатора на радиатора, остава загадка!???


За това ще пробваш с регулируемото съпротивление за да ги разбереш..
Виждам че в аутодата пише че до 20С токът който протича към компютъра не трябва да е по голям от 2.5V а на 80С той е минимум 2.5V.Тоест нараства с температурата -- правопропорционален
Гледайки показанията на сензора за температура е съвсем обратното: при 20С е 2.5V макс но при загрял двигател е 0.5V тоест обратнопропорционален..
Та този за температурата си вдига съпротивлението при загряване на двигателя и пречи на тока да тече свободно(спада на волтажа) а този за перката работи обратно - при покачване на температурата неговото съпротивление спада и позволява по лесното протичане на ток във веригата му.
Не са сходими като гледам..
Поне до толкова.. от разстояние..


Обаче Аутодата казва, че при 20 градуса трябва да е 2200-2700 ома, а при 8о градуса да е 290-350 ома. Т.е. хем пада съпротивлението, хем пада и напрежението... Което не се връзва ич.. Това е за Engine coolant temperature (ECT) sensor

Или в Аутодата са писали едно към гьотере или и аз вече не знам... Еби му майката и простотия... Направили сте кола. Спрели сте я от производство -ОК!!! Ми дайте информация за нея бе мамицата ви дръпната деба...

_________________
Xedos6 1.6 113hp 1994


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Мар 2018, 15:24 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Прав си, не се вързва.. ти него можеш да го замериш най лесно.. палиш и мериш.Като загрее хубаво мериш пак съпротивлението му директно на колата..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Мар 2018, 15:25 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 16 Яну 2010, 11:05
Мнения: 260
Местоположение: Плевен
Само да го направя и го махам от главата си това.... Ебати и болеста братче.... Ще съм член на друг форум, със сигурност няма да е за японски коли :evil:

_________________
Xedos6 1.6 113hp 1994


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Мар 2018, 15:44 
Offline
маниак
Аватар
2003 Mazda 6

Регистриран на: 08 Авг 2009, 11:41
Мнения: 590
Местоположение: Смолян
Ако компютъра пуска ток с постоянна стойност през сензора за температура става точно така - малко съпротивление, малък пад на напрежението върху него...

_________________
Изображение Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Мар 2018, 19:16 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Пак слагаш всичко под общ знаменател...
Не си разваляй мнението за марката спрямо една единствена кола..
Да кажеш че тази е кофти, добре, ама всичко японско.. мммм не, тук грешиш.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 21 Мар 2018, 16:01 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 16 Яну 2010, 11:05
Мнения: 260
Местоположение: Плевен
Малко офтопик

Прикачени файлове:
P_20180321_150146.jpg
P_20180321_150146.jpg [ 208.54 KiB | Прегледано 20396 пъти ]

_________________
Xedos6 1.6 113hp 1994


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Мар 2018, 16:07 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 16 Яну 2010, 11:05
Мнения: 260
Местоположение: Плевен
Иначе по темата... Заместих темп. датчик с потенциометър (линеен, 20 кОм) - не включва перката на радиатора. Като дам на контакт, на единия кабел от буксата има 5V, а на другия 9 миливолта (mV). Това означава ли нещо? Самодиагностиката проработи и даде следното: 8 дълги и 8 къси премигвания (при извадена буксата на температурния датчик). За него съответства грешка 8. А тези 8 дълги мигания са грешка 80. Такава грешка на Кседос аз поне не съм чувал да съществува!??????????????
Въобще тоя кензефурник е тотално побъркан...

Объркал съм се - грешка 8 е MAF/VAF сензор.
Сега попаднах на два такива случая при диагностика (8 дълги - 8 къси). И в двата случая казват, че след разкачане на акумулатора и чистене на грешките, не се появявали повече.

_________________
Xedos6 1.6 113hp 1994


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Мар 2018, 22:22 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
firecock написа:
Объркал съм се - грешка 8 е MAF/VAF сензор.
Сега попаднах на два такива случая при диагностика (8 дълги - 8 къси). И в двата случая казват, че след разкачане на акумулатора и чистене на грешките, не се появявали повече.

Пробвай с откачане..

За съпротивлението - мисля че бая голямо си взел 20 000 ома си е доста.. 3,4,5Кома да беше взел да пробваш с тях... по чувствителни са (стъпката на спад е по малка) ако ме разбираш..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 29 Мар 2018, 22:16 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Оправи ли колата колега?? :?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 03 Апр 2018, 09:52 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 16 Яну 2010, 11:05
Мнения: 260
Местоположение: Плевен
Не съм, че аминавам в чужбина. Като се върна ще продължа.

_________________
Xedos6 1.6 113hp 1994


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Сеп 2018, 22:46 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 16 Яну 2010, 11:05
Мнения: 260
Местоположение: Плевен
Здравейте колеги! Вече съм в БГ и има малко развитие по темата. Датчика който включва перката на радиатора е намерен, монтиран и работи. Обаче се включва по-късно отколкото предишния. Стрелката преди не се е приближавала на по-малко от сантиметър от опасната зона, а сега достига на 4-5 мм от нея и тогава се включва. Като подам малко газ след включването на вентилатора, температурата веднага се понижава. Каква може да е причината според вас - водна помпа, лабав ремък, термостат...? Системата е пълна и обезвъздушена! Не съм сигурен обаче дали радиаторчето на парното е достатъчно проходимо. Преди ми правеше проблеми и го чистих, но скоро след това пак спря да духа достатъчно топло. Системата на охлаждане минава през него и се чудя дали пък то не е причината...? Така или иначе вече имам друга кола, но ми се ще да си оправя Кседоса.

_________________
Xedos6 1.6 113hp 1994


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Ное 2018, 22:56 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 16 Яну 2010, 11:05
Мнения: 260
Местоположение: Плевен
Колеги, продавам я. Нямам време да се занимавам...

_________________
Xedos6 1.6 113hp 1994


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Дек 2018, 12:26 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 16 Яну 2010, 11:05
Мнения: 260
Местоположение: Плевен
700 лв. с ГИ Romano - най-безпроблемната част от всичко! Ако някой има интерес, ще дам актуални снимки. Кажи речи цялата история на колата е из темите за Кседос. Може да се достегне и да се кара или да се използва за части.

Така стои пред блока- снимката е от сега. Иначе ще я бракувам и на скрап.
Изображение

_________________
Xedos6 1.6 113hp 1994


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 119 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб