КЛУБ МАЗДА - БЪЛГАРИЯ
http://forum.mazdabg.com/

подгряване на стъклото
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=43&t=7558
Страница 1 от 1

Автор:  tyger777 [ 28 Дек 2007, 11:39 ]
Заглавие:  подгряване на стъклото

Имам мазда кседос 6. Казаха ми че имам копче за подгряване на предното стъкло. ТА значи като го натисна и всичкия въздух от парното се насочва да духа под прозореца. Така до тук добре но въпроса ми е дали този въздух се подгрява някъде със специален нагревател или не? Защото ако е така при мен при студен автомобил духа студен въздух.

Автор:  valery_buchinsky [ 28 Дек 2007, 11:43 ]
Заглавие: 

Я па ти! Копче за подгряване чрез парното... :) Т'ва не го бях чувал.
След като ти ползва въздуха от парното, значи изолзва топлината на двигателия, за да те затопли. Самото парно използва тази топлина. Затова например лятото като ми прегрява BF-ката, пускам парното на 4. За да мине през още един радиатор удътъ и да се охлади по-бързо. Така че нямаш отделен нагревател. Ползва се парното ти.

Автор:  NikR [ 28 Дек 2007, 12:02 ]
Заглавие: 

...както на всяка кола

Термина "подгряване на задното/предното стъкло" се използва когато има нагревател на самото стъкло (както хоризонталните "линиики" на задното стъкло). Ако има такова нещо на предното стъкло има подобни "линиики" по краищата на стъклото, нещо като рамка.
Иначе насочването на топлия въздух на парното го има всяка кола.

Автор:  mazda_323F [ 28 Дек 2007, 17:17 ]
Заглавие: 

Както казва колегата...подгряване на предното стъкло съм виждал на мн коли ..... става дума за едни мн финни реутанчета по цялото стъкло.обаче те не са като на задното стъкло настрани,а отгоре надоло :wink:

Автор:  nintendo [ 28 Дек 2007, 18:05 ]
Заглавие: 

Здравейте колеги! Искам да направя едно уточнение относно подгряването на предното стъкло на Кседоса - тук специалистите от Мазда използват предварително подгяване на въздуха който обдухва стъклото, не се подгрява самото стъкло с миниатюрните реотани както в повечето случаи. Факт е че когато се натисне копчето за подгряване автоматично включва климатика :!: ... При мен в най-студените дни след броени минути стъклото се изчиства , а двигателя все още не е загрял - т.е. не се използва парното на колата!

Автор:  Japancars [ 28 Дек 2007, 18:12 ]
Заглавие: 

nintendo написа:
Здравейте колеги! Искам да направя едно уточнение относно подгряването на предното стъкло на Кседоса - тук специалистите от Мазда използват предварително подгяване на въздуха който обдухва стъклото, не се подгрява самото стъкло с миниатюрните реотани както в повечето случаи. Факт е че когато се натисне копчето за подгряване автоматично включва климатика :!: ... При мен в най-студените дни след броени минути стъклото се изчиства , а двигателя все още не е загрял - т.е. не се използва парното на колата!


Аз също имам такова впечатление! Когато натисна копчето за предното стъкло се включва климатика и много бързо се затопля въздуха, който обдухва стъклото, нещо, което не се случва когато се пусне само парното!... Дали по някакъв начин не се насочва допълнително топъл въздух, да речем от самият компресор на климатика, не зная...

Автор:  Smokie [ 28 Дек 2007, 18:30 ]
Заглавие: 

Причината е, че климатикът изсмуква водните пари от въздуха. Не духа топъл въздух, а въздух без водни пари :)

Автор:  argentum [ 28 Дек 2007, 23:10 ]
Заглавие: 

Съгласен съм с тебе. Забелязъл съм, че колкото и да е студено климатика веднага изчиства предното стъклото за разлика от парното.

Автор:  mazda_323F [ 29 Дек 2007, 04:04 ]
Заглавие: 

да не забравяме все пак и ролята на миниатюрните реотани.....те също указват деиствие

Автор:  tyger777 [ 29 Дек 2007, 09:41 ]
Заглавие: 

Така добре за климатика но нещто не разбрах много хубаво. Завършил съм хладилна техника и си имам долу-горе понятие но незнам как 6те затопли въздуха като е само климатик. На мазда кседос 6 от 93г. е вграден климатик. И другото не ми стана ясно ( да приемем че е климатроник) как ще изсмуче водните пари от въздуха??? моля обяснете ми.

Автор:  mazda_323F [ 29 Дек 2007, 15:11 ]
Заглавие: 

и на мен тва с водните пари не ми стана ясно!ако може някои да обясни по конкретно....

Автор:  valyo_6 [ 29 Дек 2007, 19:34 ]
Заглавие: 

Климатика изсушава въздуха,затова се включва при натискане на това копче.При домашните климатици има специална функция за изсушаване,освен за топло и студено,при която климатика духа студено и изсушава въздуха.Студа изсушава повече от топлината.Аз карам Ф-ка и при влажно време още като запаля и включвам климатика за няколко минути,след това обръщам парното на топло.

Автор:  NikR [ 29 Дек 2007, 19:55 ]
Заглавие: 

Урок по физика:
изпотяването на стъклата се дължи на 2 причини
1. разлика в температурите вън и вътре
2. наличие на влага във въздуха вътре

За да се спре изпотяването, може:
1. да се изравнят температурите - за това пускането на климатика на студено действа
2. да се изсуши въздуха, което е по-трудно, защото при пускане на парното, се увеличава разликата в температурите, което води до ново изпотяване
3. да се ползва сапун или спрей

На повечето бензиностанции продават спрей против изпотяване на стъклата (Sonax) - действа безотказно

Автор:  argentum [ 29 Дек 2007, 22:07 ]
Заглавие: 

valyo_6 написа:
Климатика изсушава въздуха,затова се включва при натискане на това копче.При домашните климатици има специална функция за изсушаване,освен за топло и студено,при която климатика духа студено и изсушава въздуха.Студа изсушава повече от топлината.Аз карам Ф-ка и при влажно време още като запаля и включвам климатика за няколко минути,след това обръщам парното на топло.

Точно това имах предвид. И аз постъпвам така като теб.
Иначе нямам престава как точно и защо става така.

Автор:  Smokie [ 30 Дек 2007, 00:54 ]
Заглавие: 

Малко теория.
Както знаете климатикът представлява 2 радиатора с компресор м/у тях. Радиаторите са затворени херметически и вътре бушува газ - примерно фреон.
Компресорът хваща този газ и го сгъстява. По време на сгъстяването газа се нагрява и втечнява.
Да предположим, че радиатор 1 е вътре в купето/стаята, а радиатор 2 има контакт с околната среда (онази среда извън мястото за нагряване/изстудяване).
Та, ако искаме да охладим радиатор 1 ( за краткост Р1 и Р2), набичваме горкия газ в Р2, охлаждаме го (щото вече е станал топъл от сгъстяването) и го пускаме да стигне до Р1. В резултат на това, газа се разширява и отнема топлина от Р1. Така Р1 става студен и с подходяща духалка въздух, който преминава през Р1 се охлажда купето/стаята.... като се изпари газа, се връща в Р2 и тн.

Защо климатикът "тече"?
Абе ... може да ви се струва тъпо, но аз дълго време се чудех как точно се получава дъжда. Теорията е ясна... някви пари се издигат нагоре, охлаждат се и хоп - дъжд. Ама ми се губеше нещо. За да се кондензира пара, тя трябва да се хване за нещо. Т.е. в самия въздух няма как да се кондензира колкото и да се охлажда. Е, за да се получат капки дъжд, водната пара среща прашинка и почва да се образува капка около прашинката... като натежи и пада обратно на земята.

При климатика е същото. Понеже Р1 е по-студен от околния въздух, в/у него се натрупват капчици от водните пари. Те кондензират и почват да се стичат в един леген. Старите климатици преливаха, на новите са се сетили да сложат "дренаж" :)
Така се получава "сухия студ" който духа от климатика.

При затопляне е обратното, но тогава климатика трябва да е оборудван със специални клапи.

Баси дългия офф топик. Модераторите ще се карат :oops:

ПС: Задача със звездичка: Какво ще стане, ако оставим вратата на хладилника (или прозореца на климатизираната стая) отворена ?

Автор:  Jorko^Bs [ 28 Май 2008, 21:32 ]
Заглавие: 

Здравейте. И при мен го има това за нагряване на стъклата и то си е отделно от парното - даже може да го включиш а да насочиш парното да духа само на гърдите. Доста се кьорих, но не намерих реотани - един познат каза, че били някъде навътре набутани, но не знам точно. А колкото до зимата - мойта кола я купих през март и нямам наблюдения как е при големите студове...

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/