Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 17 Яну 2022, 13:03

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 15 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 11 Мар 2013, 17:26 
Offline
любител

Регистриран на: 11 Мар 2013, 17:18
Мнения: 3
Местоположение: Пазарджик
Здравейте,
днес се появи един проблем и реших да попитам дали някой знае за какво става въпрос.
При движение започна да премигва една жълта лампа на таблото (горе-дясно) във формата на спирала.
Колата започна да се дави и да губи мощност, а двигателя ми се стори по-шумен от обикновено.
Става въпрос за Мазда Премаси 2.0 TDI /2004г. Извинявам се за лаишкото обяснение.
Моля за коментар ако някой се е сблъсквал с подобен проблем.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Мар 2013, 16:41 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 11 Мар 2013, 17:18
Мнения: 3
Местоположение: Пазарджик
Днес и провериха грешката и се оказа датчик на коляновия вал.
Смених горивния филтър защото имах съмнения в нафтата,
а утре ще я оставям в сервиз да търсят прословутия датчик и съответно проблема.
Интересното е, че на по-високи обороти (над 2000) на 3та и 4та предавка,
лампата спира да мига, двигателя спира да ръмжи и колата тръгва нормално.
Ще ви информирам утре какво е станало та ако някой се сблъска с подобен проблем да знае.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Мар 2013, 17:29 
Offline
любител
Аватар
2002 Mazda Premacy

Регистриран на: 08 Сеп 2009, 16:19
Мнения: 15
Местоположение: Варна
При това положение двигателя гасне или продължава да работи?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Мар 2013, 17:30 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 11 Мар 2013, 17:18
Мнения: 3
Местоположение: Пазарджик
zhikata написа:
При това положение двигателя гасне или продължава да работи?


Не гасне, бачка си. И с паленето няма проблем


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Мар 2013, 21:04 
Offline
фанатик
Аватар
2009 Mazda 6

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 8845
При проблем със този датчик не трябва ли да има проблем със паленето.На един колега му казаха същото та намерихме датчик от колега тук във форума за около 70-80лв мисля беше....и не си оправи съответно проблема.Дава лоши стоиности или може би е прекъснат някъде кабел....Трудно дава фира точно тои.

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Мар 2013, 08:38 
Offline
любител

Регистриран на: 07 Фев 2011, 14:57
Мнения: 41
Местоположение: пловдив
Аз имам същия проблем, почва да мига лампата, но работата на двигателя не се променя. Мигането продължава известно време от 5 до 20км и после изгасва. Проблема се проявява изключително рядко последно преди 7-8 месеца, но пък тогава в рамките на един месец 3-4 пъти.
Някои ако може да даде по подробно инфо за този проблем.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Апр 2013, 09:25 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 10 Окт 2009, 15:54
Мнения: 22
Местоположение: nova zagora
skype: morkovele
само да попитам лампата горе в дясно като спирала не е ли лампата за подгряване то по принцип и диагностична маи се води . при мен на 3000 оборота ми светва тая лампа освен ако не я бъркам че е подгревната (жълта лампа с спирала) мига на инпулси ама нищо не става като изгася и запаля не свети докато не дигна 3000 оборота.

_________________
човека е ЧовеК когато кара МАЗДА :D
My new car Mazda Premacy 2.0 16v DITD


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Апр 2013, 10:24 
Offline
любител

Регистриран на: 26 Мар 2013, 14:42
Мнения: 5
Местоположение: София
А като ви мига тази лампа,завишен разход на гориво имате ли?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Апр 2013, 13:26 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 27 Фев 2010, 21:51
Мнения: 195
Местоположение: London-UK
Принципно, когато е датчик на коляновия вал и като въртиш стрелката на оборотите не мърда, и би запалила трудно, даже може и да не запали!

Я ми обясни по-добре как изглежда тази лампа.Ако можеш да я снимаш, добре ще направиш!

_________________
1.Fiat Coupe 1.8 16v-ex 2.Volvo S40 1.9 tdi-ex 3.Mazda Primacy 1.8 16v-ex 4.Mazda 6 2.0 16v-ex 5.Mazda RX8 1.3 231-ex 6.Ford Transit 100T300-ex 7.Chevrolet Camaro 3.8 V6-ex 8. Mercedes Sprinter 311 CDI 2005 Automatic


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 29 Дек 2015, 18:35 
Offline
любител

Регистриран на: 30 Мар 2014, 19:34
Мнения: 16
Местоположение: ihtiman
Здравейте колеги,

От отдавна не е писано в тази тема но реших да я възобновя, понеже май ми де появява подобен на вашия проблем!

Ох известно колата ( Премаси 2.0 DITD) на върло няма мощност и сякаш се дави- накъсва. Понякога се появяваи тази жълта спирала за която се говори в горните постове но се появява само за част от секундата?

Някой от вас след толкова време разбра ли от къде е проблема.

Моля ви ако може да споделите..:)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Дек 2020, 20:24 
Offline
любител

Регистриран на: 26 Ное 2020, 13:30
Мнения: 1
Местоположение: Шумен
Колега реши ли проблема?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Дек 2020, 09:14 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4773
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Иван Антонов написа:
Колега реши ли проблема?

Колкото на него са му отговорили, толкова и той ще ти отговори- най вероятно. :)
5 години са си доста време и може да е решил проблема като е продал колата.
По добре опиши какъв ти е точно проблема, та ако можем да помогнем .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Яну 2022, 16:37 
Offline
любител

Регистриран на: 07 Яну 2022, 16:22
Мнения: 1
Местоположение: Силистра
Ето какво се случи при мен: В крайна сметка: разбит лагер на обтягаща ролка води до лекото и изкривяване. Това подвежда постепенно ремъка накриво, докато пада и се къса. Това довежда до счупване една кобиличка от разпределителния вал.
Майстора смени ролки , ремък , водна помпа, кобиличката. И извднъж пали работи 2-3 минути, светва въпросния сигнал с жълтата спирала и оборотите падат до около 2000. Като чета тук във форума си мисля, че скъсването и мотаенето на ремъка е довело до повреда на датчика за коляновия вал, който май се намира около ролкоте и ремъка.
Дали съм прав? Днес е петък следобед и едва в понеделник ще мога да задействам нещо за намиране и подмяна на въпросния датчик...


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Яну 2022, 09:16 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4773
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
bowimomshev написа:
И извднъж пали работи 2-3 минути, светва въпросния сигнал с жълтата спирала и оборотите падат до около 2000.

А преди да светне лампата, оборотите на 5000 ли си седят? :-k :D Как така падат на 2000, като те при нормална работа са около 8-900 об./мин.?
Едно описание на проблема не правите като хората, после се сърдите, че никой не помагал.
Въпросния сигнал с жълтата спирала играе роля и на чек-енджин, като светне правете диагностика и казвайте грешките които дава. Има теми във форума как се прави диагностика на този мотор, с мостче между пиновете GND и TEN на диагностичната букса.

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Яну 2022, 16:24 
Offline
любител

Регистриран на: 18 Дек 2021, 23:27
Мнения: 10
Местоположение: САЩ
Темата е стара, но просто ще споделя моя опит макар и с друг модел. Имах Мазда 626 '97 година, бензин. Същия проблем - на празни обороти нестабилна работа на двигателя, над 2000 оборота всичко си е нормално. Проблема беше в EGR клапана (EGR valve). Нормално при ниски обороти би трябвало да е затворен и над 2000 да отваря и да вкарва част от изгорелите газове обратно в смукателния колектор. Но с времето се пълни с нагар или въобще може да спре да работи и може да остане частично отворен през цялото време. По тоя начин вкарва изгорели газове при всякакви обороти и създава това усещане за давене на двигателя. Често едно почистване може да реши проблема. Понеже се управлява в много случаи с вакуум е добре да се проверят маркучетата да няма скъсано или напукано някъде.

_________________
1997 Мазда 626, 2.5 V6 - продадена
2002 Мазда MPV, 3.0 V6
2007 Mazda 6, 2.3


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 15 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб