Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 16:14

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 18 Май 2018, 08:53 
Offline
любител
2004 Mazda Premacy

Регистриран на: 15 Мар 2015, 21:06
Мнения: 27
Местоположение: Стара Загора
Здравейте, известно време маздичката ми се сдуха, както се вижда от името на темата- замина ми турбото. Изчетох сумати форуми, теми и прочие, но не намерих точна тема за това как се сменя, кое да се гледа за повреда и за това реших да спра да викам неволята и сам да се справя с проблема. Нямам много снимков материал, но с тази тема ще се опитам да помогна на други които стигнат до този проблем (не го пожелавам на никого). Първо всичко започна с последните снегове тази година когато се наложи да изкарам колата от паркинга на блока и с подаването на по високи обороти чух заветния БУМ и турбото започна да свири "40-тата" симфония на умряло. Естествено стана ми лошо направо и трябваше да ходя на работа пеша, но се преживя. След няколко дена като имаше почивни дни се заиграх и започнах да разглобявам. Като първо за удобство нека кажа че е хубаво да се махне предния капак. Държи се на 4 болта с вложка 13 мисля че се махаха. От там се започва свалянето на чистачките, и след това кората под тях която се държи на едни умрели щипки които е хубаво внимателно да се махат защото от слънцето и годинките са чувствителни като жена в цикъл. От там се открива една страхотна гледка на метално корито което от долу се държи на 4 гайки в дъното под предното стъкло, и след като се махнат се издърпва внимателно, и да кажа че излиза и влиза ДОСТА трудно (поне при мен). След което махнах пластмасовия капак на двигателя и открих безкрайното щастие че турбината ми се намира на най-кофти мястото което може да се намери в една кола, но все пак Мазда. Разкача се акумулатора и се започва от него наляво посока турбината да се разкача всичко наред.
1. Въздуховода които тръгва от филтъра към турбината (държи се на 2 болта)
2. Буксите до него (5 мисля че бяха после ще добавя снимки за тях) хубаво е да се махнат за да не пречат после на пипкатавата работа
3. Започваме кофти тръпката да махнем капаците на турбото които се държат на 8-9 болчета (3 са капаците) които се махат и е хубаво да си наснемете кои капак как стой и къде се хваща за да не се чудите после както аз направих)
4. от дясната страна на турбото има 2 тръбички които се хванати с по 1 болче за корпуса му. Махате болчетата и края на тръбичките са хванати за самото турбо, едната е за антифриз другата маи беше омасляването на турбото развиват се болтовете им и с миши опашки ги хванат някъде по нагоре по купето да не капят и да ми пречат.
5. от там се стига до най гадните за мен гайки на Алуминиевата тръба която се спуска от турбото към двигателя. Бърка се като в миша дупка докато ръката не влезне цялата и с напипване и ключ 10 не се хванат и развият 2-те гайки и да се молим да не паднат долу някъде че голямо търсене пада после.
6. Започваме да махаме яко захапалите гайки на турбото за да го откачим. С помощ на "майката" и други всеподобни псувни, мина през акъла по едно време и ракетката да вадя но те се уплашиха и развъртяха. След като махнем всички видими гайки и турбото непомръдне нека спомена че има скрита гайка и долу под него която не се вижда а се напипва само. УСПЕХ С РАЗВИВАНЕТО бая зор си беше.
7. от там след определено чекнене успях да го извадя и вече бях щаслив, но там остана дупка в колата която ми разкри перфектно масления филтър които така и така бях махнал турбото реших преди да я сглобявам да сменя и маслата ейтъй просто им идваше времето.
8. Турбото се разглоби трудничко на 4 части 1- месинговата тръба( не ме поправяйте знам че не е месингова просто в момента забравих думата) от турбото. 2-топлия охлюв 3- студения охлюв 4- средната част (нещото което ми развали настроението за месеци напред) СТУДЕНИЯ ОХЛЮВ СЕ МАХА ОТ СРЕДНАТА ЧАСТ СЛЕД КАТО СЕ РАЗВЪРТЯТ БОЛЧЕТАТА С ЛЕКО ПОЧУКВАНЕ ЗАЩОТО Е ЛЕПЕНО С ЧЕРВЕН СИЛИКОН
9. след като ги огледах едно по едно и изчистих много хубаво с препарати и четки и прочиеИзображение Изображениестигнах до средната част и получих инфаркт.... беше ПОМЛЯНА Изображение , след съвземането осъзнах че без да искам съм счупил и шпилката на актуатора... честито не стига че един чувал с пари за CHRA (средната част) ами сега и за актуатор. Изображение
10. Сега започна съществената част. Ако до сега ми беше трудно сега започнах да се припотявам докато гледах какви цени ми вадят доставчиците за средна част. 400-500-600 лв Уаууууу. звънях за рециклиране на така известните фирми-ем техните цени започваха от 600 лв нагоре. И реших че няма да е това начина. и на следващия ден какво да видя страница от социалната световна мрежа Фейсбук страница за турбокомпресори. След кратки разговори на съобщения с тях бях останал с впечатлението че са от моя град, но уви това било най-голямата лъжа. (няма да споменавам имена, градове и прочие) но като разбрах от кой град са се усъмних бая. Първо се представят от града от които съм- после се оказва че ще ми пращат по куриер частта и ми казват че са от друг град... ем за съмнение са си. Вдигнах телефона на един мой много близък приятел от техния град и след като му обясних той обеща да провери. След 2 часа ми върна обаждане и ми каза дори и да не си помислям да им дам и стотинка. От там вече бях в шок от къде ще намеря средна част нна хубава цена а пичовете ми я даваха чисто нова за 250 лв което си беше подарък сравнение с цените на магазините. И започнах да чета пак форумите и попаднах на тема (непомня от чий форум може би бяха VAG-овете) но там някакъв беше си поръчал от EBAY и веднага потърсих там намерих същия магазин от които си беше поръчал пича и казал че е АДСКИ доволен. писах им и хората ми дадоха цена от 100-на паунда с доста солидна гаранция и доставка по DHL за 48 часа. Даже не се замислих и си я поръчах като на 2-я ден в 7:30 DHL ми я доставиха на вратата докато още си пиех кафето. Чисто новичка лъскава хубава... заръчах си с нея и РЕМ комплект с гарнитури, гайки, дифтунги ( май така бяха тия шайби) и всичко ми легна с тяхна отстъпка към 200лв. (КЕФФ) поръчах си и актуатор от един пич със същата кола на части и започнах да сглобявам обратно всичко.
Нека спомена че се наложи да си взема и червен силикон за да залепя студения охлюв с средната част който беше 3 лв.
След напълното сглобяване 2 часа работа запалих и колата направо си мъркаше... чувствах се като туко що загубил девствеността си пубер.... Но сега имам и въпрос към вас преди вие да ми го зададете. тръгнах да си замервам налягането което в момента прави турбината защото все пак бая неща смених, но не можах да открия никъде най- малкото таблица по която да се водя дали всичко е правилно. Ще се радвам ако помогнете с някакви данни по които да се водя.
Общо 203 лв за части. 4 часа за свален, 2 часа за чистене, 2 часа сглобяване. работих само с 1 тресчотка, рамо 10-12см, удължени вложки 10,12,13,14 и глух ключ 10. Като цяло май само това ми трябваха като инструменти. Не съм сигурен дали ще излезнат снимките ако не ще ги преработя отново и ще наснимам и останалите неща в описанието. Ако някой има нужда от информация допълнителна да свирка, ще помагам с каквото мога защото знам колко е кофти.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Мар 2019, 16:31 
Offline
любител
2004 Mazda Premacy
Автор на темата

Регистриран на: 15 Мар 2015, 21:06
Мнения: 27
Местоположение: Стара Загора
Колеги мина време от смяната на турбото ми и се появиха малки дертове от месец-два и не ми се пуска нова тема но чак сега реших да споделя защото нямам идея какви да ги свърша вече ... след навъртяни близо 4 -5к км и никакви ядове с новото турбо започнаха дертове с датчиците ,МАП, дебитомер, и за неутралната... смених ги но остана и още един проблем... от време на време като задържа на повече от 3500 оборота колата и турбото затваря и влизам в авариен режим... имам тренинг с астрата и тя така прави но там е в управлението проблема а и тя не се кара така че не ме бърка така че гася чакам 5 мин и паля и съм ОК... но това ме дразни много на Маздичката.. огледах фоеума както и форумите на другите колеги, и това което разбрах е че има вероятно геометрията да е зацапана... бих искал да чуя и вашето мнение преди да се захвана пак да разглобявам.... а ми предстои дълго пътуване и ми се иска да съм я оправил на-накрая...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Мар 2019, 17:03 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 27 Ное 2005, 16:33
Мнения: 64
Местоположение: Sofia
skype: Liubo_T
Колега, моята е със същия мотор и имам едно придърпване м/у 2000 и 2500 оборота, когато се включва турбото, та си мислех дали не е същото като при теб с мръсната геометрия? Напоследък е много модерно това "въглеродно почистване", а и спестява много разправии от разглобяване/сглобяване. Дали някой от форума е опитвал тази процедура? На мен ми се ще да опитам и ако го направя, ще пиша пак.

_________________
Mazda Premacy 2.0 DiTD (101hp)
Mazda CX-7 2.2 (173hp)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Мар 2019, 09:18 
Offline
любител
2004 Mazda Premacy
Автор на темата

Регистриран на: 15 Мар 2015, 21:06
Мнения: 27
Местоположение: Стара Загора
Да като цяло е вариант, но мисля първо тази събота или неделя да сваля турбокомпресора да си го разглобя и огледам за нагари(въпреки че е нов и мноог добре почистен) при каране самона градско в ниски обороти това е първия проблем... и от там може и актуатора да е запушен или геометрията да е заклинила... и ако не е там проблема вече бих се замислил да отскоча до Казанлък да ги пробвам тия за почистването ... 60 лв къде не съм ги дал ..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб