Здравейте, известно време маздичката ми се сдуха, както се вижда от името на темата- замина ми турбото. Изчетох сумати форуми, теми и прочие, но не намерих точна тема за това как се сменя, кое да се гледа за повреда и за това реших да спра да викам неволята и сам да се справя с проблема. Нямам много снимков материал, но с тази тема ще се опитам да помогна на други които стигнат до този проблем (не го пожелавам на никого). Първо всичко започна с последните снегове тази година когато се наложи да изкарам колата от паркинга на блока и с подаването на по високи обороти чух заветния БУМ и турбото започна да свири "40-тата" симфония на умряло. Естествено стана ми лошо направо и трябваше да ходя на работа пеша, но се преживя. След няколко дена като имаше почивни дни се заиграх и започнах да разглобявам. Като първо за удобство нека кажа че е хубаво да се махне предния капак. Държи се на 4 болта с вложка 13 мисля че се махаха. От там се започва свалянето на чистачките, и след това кората под тях която се държи на едни умрели щипки които е хубаво внимателно да се махат защото от слънцето и годинките са чувствителни като жена в цикъл. От там се открива една страхотна гледка на метално корито което от долу се държи на 4 гайки в дъното под предното стъкло, и след като се махнат се издърпва внимателно, и да кажа че излиза и влиза ДОСТА трудно (поне при мен). След което махнах пластмасовия капак на двигателя и открих безкрайното щастие че турбината ми се намира на най-кофти мястото което може да се намери в една кола, но все пак Мазда. Разкача се акумулатора и се започва от него наляво посока турбината да се разкача всичко наред.
1. Въздуховода които тръгва от филтъра към турбината (държи се на 2 болта)
2. Буксите до него (5 мисля че бяха после ще добавя снимки за тях) хубаво е да се махнат за да не пречат после на пипкатавата работа
3. Започваме кофти тръпката да махнем капаците на турбото които се държат на 8-9 болчета (3 са капаците) които се махат и е хубаво да си наснемете кои капак как стой и къде се хваща за да не се чудите после както аз направих)
4. от дясната страна на турбото има 2 тръбички които се хванати с по 1 болче за корпуса му. Махате болчетата и края на тръбичките са хванати за самото турбо, едната е за антифриз другата маи беше омасляването на турбото развиват се болтовете им и с миши опашки ги хванат някъде по нагоре по купето да не капят и да ми пречат.
5. от там се стига до най гадните за мен гайки на Алуминиевата тръба която се спуска от турбото към двигателя. Бърка се като в миша дупка докато ръката не влезне цялата и с напипване и ключ 10 не се хванат и развият 2-те гайки и да се молим да не паднат долу някъде че голямо търсене пада после.
6. Започваме да махаме яко захапалите гайки на турбото за да го откачим. С помощ на "майката" и други всеподобни псувни, мина през акъла по едно време и ракетката да вадя но те се уплашиха и развъртяха. След като махнем всички видими гайки и турбото непомръдне нека спомена че има скрита гайка и долу под него която не се вижда а се напипва само. УСПЕХ С РАЗВИВАНЕТО бая зор си беше.
7. от там след определено чекнене успях да го извадя и вече бях щаслив, но там остана дупка в колата която ми разкри перфектно масления филтър които така и така бях махнал турбото реших преди да я сглобявам да сменя и маслата ейтъй просто им идваше времето.
8. Турбото се разглоби трудничко на 4 части 1- месинговата тръба( не ме поправяйте знам че не е месингова просто в момента забравих думата) от турбото. 2-топлия охлюв 3- студения охлюв 4- средната част (нещото което ми развали настроението за месеци напред)
СТУДЕНИЯ ОХЛЮВ СЕ МАХА ОТ СРЕДНАТА ЧАСТ СЛЕД КАТО СЕ РАЗВЪРТЯТ БОЛЧЕТАТА С ЛЕКО ПОЧУКВАНЕ ЗАЩОТО Е ЛЕПЕНО С ЧЕРВЕН СИЛИКОН9. след като ги огледах едно по едно и изчистих много хубаво с препарати и четки и прочие
стигнах до средната част и получих инфаркт.... беше ПОМЛЯНА
, след съвземането осъзнах че без да искам съм счупил и шпилката на актуатора... честито не стига че един чувал с пари за CHRA (средната част) ами сега и за актуатор.
10. Сега започна съществената част. Ако до сега ми беше трудно сега започнах да се припотявам докато гледах какви цени ми вадят доставчиците за средна част. 400-500-600 лв Уаууууу. звънях за рециклиране на така известните фирми-ем техните цени започваха от 600 лв нагоре. И реших че няма да е това начина. и на следващия ден какво да видя страница от социалната световна мрежа Фейсбук страница за турбокомпресори. След кратки разговори на съобщения с тях бях останал с впечатлението че са от моя град, но уви това било най-голямата лъжа. (няма да споменавам имена, градове и прочие) но като разбрах от кой град са се усъмних бая. Първо се представят от града от които съм- после се оказва че ще ми пращат по куриер частта и ми казват че са от друг град... ем за съмнение са си. Вдигнах телефона на един мой много близък приятел от техния град и след като му обясних той обеща да провери. След 2 часа ми върна обаждане и ми каза дори и да не си помислям да им дам и стотинка. От там вече бях в шок от къде ще намеря средна част нна хубава цена а пичовете ми я даваха чисто нова за 250 лв което си беше подарък сравнение с цените на магазините. И започнах да чета пак форумите и попаднах на тема (непомня от чий форум може би бяха VAG-овете) но там някакъв беше си поръчал от EBAY и веднага потърсих там намерих същия магазин от които си беше поръчал пича и казал че е АДСКИ доволен. писах им и хората ми дадоха цена от 100-на паунда с доста солидна гаранция и доставка по DHL за 48 часа. Даже не се замислих и си я поръчах като на 2-я ден в 7:30 DHL ми я доставиха на вратата докато още си пиех кафето. Чисто новичка лъскава хубава... заръчах си с нея и РЕМ комплект с гарнитури, гайки, дифтунги ( май така бяха тия шайби) и всичко ми легна с тяхна отстъпка към 200лв. (КЕФФ) поръчах си и актуатор от един пич със същата кола на части и започнах да сглобявам обратно всичко.
Нека спомена че се наложи да си взема и червен силикон за да залепя студения охлюв с средната част който беше 3 лв.
След напълното сглобяване 2 часа работа запалих и колата направо си мъркаше... чувствах се като туко що загубил девствеността си пубер.... Но сега имам и въпрос към вас преди вие да ми го зададете. тръгнах да си замервам налягането което в момента прави турбината защото все пак бая неща смених, но не можах да открия никъде най- малкото таблица по която да се водя дали всичко е правилно. Ще се радвам ако помогнете с някакви данни по които да се водя.
Общо 203 лв за части. 4 часа за свален, 2 часа за чистене, 2 часа сглобяване. работих само с 1 тресчотка, рамо 10-12см, удължени вложки 10,12,13,14 и глух ключ 10. Като цяло май само това ми трябваха като инструменти. Не съм сигурен дали ще излезнат снимките ако не ще ги преработя отново и ще наснимам и останалите неща в описанието. Ако някой има нужда от информация допълнителна да свирка, ще помагам с каквото мога защото знам колко е кофти.