След последното обслужване (ролки, ремъци, водна помпа, гарнитура на капака ) при дълъг път (Пловдив-Ямбол), стрелката на антифриза беше над средата. Свалих оборотите и след известно време, стрелката се върна обратно на нормалната си позиция. Връщам се от Ямбол и след няколко дена, при смяната на маслото, гледам казанчето на антифриза е празно. А преди да тръгна за Ямбол, видях, че вътре си имаше антифриз, точно посредата между минимум и максимум. Долях с вода, защото си помислих, че може да е изтекал, я от маркуч, я отдругаде и така 1-2 седмици карах из града, без никакви проблеми. Колата си работеше нормално, температурната стрелка не е минавала средата, водата си седеше на едно и също място - малко преди средата до максимум средата. Днес се качваме с жената на яз. Беглик и по едно време стрелката беше преди крайната линия. Изчаках да се охлади, че може би, заради големите тапи нагоре по баира, може да се е изтормозило добичето. Обаче на работещ двигател колата не се охлади. Пуснах парното и стрелката отиде почти на последната линия на температурата. Изгасих колата, изчаках да изстине долях пак вода, запалих - стрелката пака си седеш в нормален режим под-средата. Покарах малко и на един черен път, пак тръгна да се покачва и тука вече ми беше ясно какво ще стане, за това направо я загасих и извиках пътна помощ и се прибрахме в Пловдив. Преди да дойде пътната помощ обаче, реших да долея вода и да я запаля от място, да видя как се държи. Тогава стрелката бързо стигна малко преди средата, а преди това си беше изстинала, защото периодично на контакт проверявах температурата на водата. Тогава, обаче забелязах, че перката не върти. Та въпросът ми е, някакви съвети/идеи на какво се дължи и надежден майстор, който да разбира от мазди, защото досега имам само кофти опит с майстори?
_________________ Mazda Premacy 1.9 100к.с 2001г. бензин + газ.
|