Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 16:46

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 18 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 22 Апр 2022, 10:47 
Offline
любител

Регистриран на: 23 Авг 2021, 00:44
Мнения: 32
Местоположение: Пловдив
Здравейте колеги,

Преди месец и нещо видях петна под колата. Оказа се че има теч. Закарахме я в сервиза и там смениха семирингите на коляновия и разпределителния вал, както и гарнитурата на капака на клапаните. Уж всичко точно но пак течеше. Върнахме я пак и след още търсене ни Казаха че тече от гарнитурата на главата.

Е аз имам определен опит в сервизната среда и такова нещо не съм виждал и чувал. Губи масло, но не го меши с антифриза. Как е възможно да тече масло от там? И като гледам тече когато се кара колата особено извън града.

Дайте идеи и съвети. За сега сме на наблюдаване и доливане, но ми се иска да я оправим без да ни струва колкото колата. Скоро правихме съединител и ангренаж...


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Апр 2022, 12:39 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9184
Огледаите внимателно. Точно където е гарнитурата на главата под ръба понякога пукат блока. Та сълзи масло и изглежда като от уж гарнитурата

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 22 Апр 2022, 23:05 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 23 Авг 2021, 00:44
Мнения: 32
Местоположение: Пловдив
valio323 написа:
Огледаите внимателно. Точно където е гарнитурата на главата под ръба понякога пукат блока. Та сълзи масло и изглежда като от уж гарнитурата

Това звучи още по-страшно... Това да не е познат проблем при този мотор?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Апр 2022, 08:18 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
djipka написа:
Здравейте колеги,

И като гледам тече когато се кара колата особено извън града.

И като гледаш, не го ли видя от къде точно тече, та да дадеш пояснение, или снимка нещо да направиш?

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Апр 2022, 09:50 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 23 Авг 2021, 00:44
Мнения: 32
Местоположение: Пловдив
martod написа:
djipka написа:
Здравейте колеги,

И като гледам тече когато се кара колата особено извън града.

И като гледаш, не го ли видя от къде точно тече, та да дадеш пояснение, или снимка нещо да направиш?


Здравей колега. Теча е от страната на ремъците. Единия трапецовиден е мокър. В сервиза казаха, че ангренажа е сух. Аз лично не съм бил там като са разглабяли капаците на ангренажа и нямам снимки. Под колата петната са точно под ремъците. Тече от онази страна някъде.

Имах предвид, че тече повече като се кара извън града. Отидох до село (няма и 15км) онзи ден и като спрях там локвата беше по-голяма отколкото след градско каране.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Апр 2022, 12:15 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
То от тази страна опциите за теч са 3, семеринг на разпределителен вал, семеринг на колянов вал и гарнитура на капака на клапаните, но и при трите варианта няма как ангренажа да е сух, а трапецовидния ремък да е мокър.

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Апр 2022, 16:05 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 23 Авг 2021, 00:44
Мнения: 32
Местоположение: Пловдив
martod написа:
То от тази страна опциите за теч са 3, семеринг на разпределителен вал, семеринг на колянов вал и гарнитура на капака на клапаните, но и при трите варианта няма как ангренажа да е сух, а трапецовидния ремък да е мокър.


Точно това е озадачаващото. И трите са сменени а вътрешния трапецовиден ремък е омаслен. След по-обстойно почистване и гледане в сервиза казаха, че сълзи от гарнитурата на главата. За такъв ремонт обаче аз предпочитам да доливам и да карам колкото издържи колата.
Търсч съвети и мнения за други възможни диагнози, които биха били поправими за доста по-евтино.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Апр 2022, 19:17 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9184
Ти можеш сам да си намериш причината. Явно 2та семеринга не са. С хубав оглед на канал няма как да не го видиш. :lovemazda:

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Апр 2022, 08:13 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
djipka написа:
Търсч съвети и мнения за други възможни диагнози, които биха били поправими за доста по-евтино.
Тези дето ти изброих са по евтините, има и още един вариант, уплътнения на дюзите, ама те са на видимо място и майсторите щяха да ги видят.
Щом са локализирали теча, в предния десен ъгъл между блока и главата, няма как да се спре евтино. Там точно е маслената магистрала която пълни главата с масло и освен гарнитурата, има един щуцер на блока, с О пръстен на него, който близа в отвор на главата и сигурно се е опекъл и нацепил, но интересно как маслото прескача ангренажа, който е по близо до блока и мокри само трапецовидния ремък.

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Апр 2022, 14:02 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 23 Авг 2021, 00:44
Мнения: 32
Местоположение: Пловдив
martod написа:
djipka написа:
Търсч съвети и мнения за други възможни диагнози, които биха били поправими за доста по-евтино.
Тези дето ти изброих са по евтините, има и още един вариант, уплътнения на дюзите, ама те са на видимо място и майсторите щяха да ги видят.
Щом са локализирали теча, в предния десен ъгъл между блока и главата, няма как да се спре евтино. Там точно е маслената магистрала която пълни главата с масло и освен гарнитурата, има един щуцер на блока, с О пръстен на него, който близа в отвор на главата и сигурно се е опекъл и нацепил, но интересно как маслото прескача ангренажа, който е по близо до блока и мокри само трапецовидния ремък.


Благодаря! Сега въпросът е колко време мога така да карам и само да доливам, без да се влошат нещата?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Апр 2022, 08:18 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Този въпрос вече не е за форума, а за Алена или някой друг гадател . :D

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 30 Апр 2022, 15:16 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 23 Авг 2021, 00:44
Мнения: 32
Местоположение: Пловдив
еми тогава стискаме палци и се молим да не стане мизерия особено в грешен момент. Тя жената премилно я кара колата и вози децата назам натам. . .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Юли 2022, 18:03 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 23 Авг 2021, 00:44
Мнения: 32
Местоположение: Пловдив
Привет на всички. Да дам малко ъпдейт на ситуацията... Направихме доста сериозен ремонт. Може малко да са ни пуснали по парзалката, но сега колата работи доста добре.
Смениха ни всички гарнитури, сегменти, дори лагери на коляновия вал.

Сега въпроса ми е с какво масло да карам след като се разработи двигателя. Колегата МартоД малко ми се скара че сме карали къде с 10в40 къде с 5в40, а в книжката пише 5в30 и 10в30.

Аз все знаех и мислих че тези по-стари коли са нещо на 40 за да се пази турбото, но може би бъркам... Освен това не намирам полу синтетика 5 или 10в30. За минерално да не говорим... Аз карам предимно с Елф или Тотал 5в40.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Юли 2022, 07:27 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
djipka написа:
Колегата МартоД малко ми се скара че сме карали къде с 10в40 къде с 5в40, а в книжката пише 5в30 и 10в30.

Кога съм ти се карал бре, :o просто ти обясних, че ти си първия човек във форума, който сменя лагери и сегменти на 2.0 ТИТД мотор. :)
Като минеш 5-600 км. с това 15/40 дето са ти сложили след ремонта го изхвърляй и си слагай 5W30, за да нямаш проблеми за напред.

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Юли 2022, 12:18 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 23 Авг 2021, 00:44
Мнения: 32
Местоположение: Пловдив
martod написа:
djipka написа:
Колегата МартоД малко ми се скара че сме карали къде с 10в40 къде с 5в40, а в книжката пише 5в30 и 10в30.

Кога съм ти се карал бре, :o просто ти обясних, че ти си първия човек във форума, който сменя лагери и сегменти на 2.0 ТИТД мотор. :)
Като минеш 5-600 км. с това 15/40 дето са ти сложили след ремонта го изхвърляй и си слагай 5W30, за да нямаш проблеми за напред.


Аз го казах това по приятелски де. . . :) нямам лоши чувства.
Те ми казаха да отида на 1000-1500 и те ще ми сменят маслото, за да ми дадат гаранция. А има ли значение какво точно е това 5в30 защото има различни видове с различни спецификации? А3, Б3, Б4, Ц3, Ц4. . .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Юли 2022, 06:54 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
djipka написа:
Те ми казаха да отида на 1000-1500 и те ще ми сменят маслото, за да ми дадат гаранция. А има ли значение какво точно е това 5в30 защото има различни видове с различни спецификации? А3, Б3, Б4, Ц3, Ц4. . .

Тея са те хванали за канарче, каква гаранция ще ти дадат, писмена с подпис и печат ли? :lol:
1500 км. се разработва нов мотор, ти си сменял само сегменти, 500 км. с минерално масло са напълно достатъчни да се сработят с цилиндрите.
Маслото по принцип ти е 5W30 CF/B2 по стандартите API/ACEA, но можеш и С2 и С3 да слагаш.

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Юли 2022, 13:50 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 23 Авг 2021, 00:44
Мнения: 32
Местоположение: Пловдив
martod написа:
djipka написа:
Те ми казаха да отида на 1000-1500 и те ще ми сменят маслото, за да ми дадат гаранция. А има ли значение какво точно е това 5в30 защото има различни видове с различни спецификации? А3, Б3, Б4, Ц3, Ц4. . .

Тея са те хванали за канарче, каква гаранция ще ти дадат, писмена с подпис и печат ли? :lol:
1500 км. се разработва нов мотор, ти си сменял само сегменти, 500 км. с минерално масло са напълно достатъчни да се сработят с цилиндрите.
Маслото по принцип ти е 5W30 CF/B2 по стандартите API/ACEA, но можеш и С2 и С3 да слагаш.


Е аз не съм толкоз чак зле де. . . Аз им поисках гаранция при положение, че им дадох толкова много пари за тоя ремонт. И имам писмена и подчепатана гаранция от тях с изискване те да сменят маслото и да правят други ремонти по мотора. Дадоха ми 40к км гаранция, което за мен е добре. Моето мнение е, че тая първа смяна ще ида те да я направат, и до следваща ще има достатъчно време да видим дали добре са работили. Та от там може и аз да се "откажа" от гаранцията и да си правя пак сам смените на масло и малките ремонти. Иначе силно се надявам да не я караме тая кола цял живот и да ми е нужна цялата гаранция. Една година гаранция мисля, че стига.

Благодаря за уточнението за маслата!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Авг 2022, 23:04 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 23 Авг 2021, 00:44
Мнения: 32
Местоположение: Пловдив
Да дам ъпдейт. . .
Колата я оправихме. Благодарение на вас колеги всичко си дойде на мястото!
Сега колата мърка, турбото надува нормално, всичко е точно. Имам си още занимавки с някои дреболии, но големия проблем е решен!
Сега сме с масло Кома 5в30 и колата работи добре. По спецификация е малко тънко за лятото, но предимно жената кара, а тя кара леко и спокойно за разлика то мен :)

Отново благодаря на всички за насоките и помощта!


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 18 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб