Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 05 Юли 2022, 07:43

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 22 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Mazda 6 2016
МнениеПубликувано на: 02 Яну 2022, 19:56 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 30 Ное 2019, 20:27
Мнения: 28
Местоположение: Русе
Много висока ми се виждаше.
Така трябва да е по-надолу с 30 мм.


Прикачени файлове:
20220102_170012 - Copy.jpg
20220102_170012 - Copy.jpg [ 317.32 KiB | Прегледано 4147 пъти ]
20220102_161901 - Copy.jpg
20220102_161901 - Copy.jpg [ 266.41 KiB | Прегледано 4147 пъти ]
20220102_141915 - Copy.jpg
20220102_141915 - Copy.jpg [ 227.25 KiB | Прегледано 4147 пъти ]

_________________
Mazda 6, 2016, 175 hp
Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 6 2016
МнениеПубликувано на: 02 Яну 2022, 20:05 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 30 Ное 2019, 20:27
Мнения: 28
Местоположение: Русе
Смукателен колектор на 220000 км.
Започнах да и правя едни неща...


Прикачени файлове:
IMG_20211019_180332 - Copy.jpg
IMG_20211019_180332 - Copy.jpg [ 311.8 KiB | Прегледано 4145 пъти ]

_________________
Mazda 6, 2016, 175 hp
Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 6 2016
МнениеПубликувано на: 10 Яну 2022, 20:30 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 30 Ное 2019, 20:27
Мнения: 28
Местоположение: Русе
Колеги,
много съм прецакан, пратили са ми пружини за СХ-5 в кашон с код на пружините за Мазда 6. Лошото е, че ги купих преди няколко месеца, а ги сложих предната седмица и не мога да ги върна. Чак след като видях, че предницата не падна, се загледах по надписите на пружините.
След малко в раздел "Продава" ще има обява за продажбата им - карани са една седмица на Мазда 6.

_________________
Mazda 6, 2016, 175 hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 6 2016
МнениеПубликувано на: 22 Яну 2022, 18:01 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 30 Ное 2019, 20:27
Мнения: 28
Местоположение: Русе
EGR off
DPF off
Прикачени файлове:
20220122_164206 - Copy.jpg
20220122_164206 - Copy.jpg [ 168.58 KiB | Прегледано 3992 пъти ]

Прикачени файлове:
20220122_164408 - Copy.jpg
20220122_164408 - Copy.jpg [ 152.83 KiB | Прегледано 3992 пъти ]

_________________
Mazda 6, 2016, 175 hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 6 2016
МнениеПубликувано на: 22 Яну 2022, 22:11 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 22 Окт 2014, 20:35
Мнения: 1706
Местоположение: Густо Майна Филибето
Why? :?

_________________
Mazda 6 GH 1.8 LPG BRC sequent 32
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 6 2016
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2022, 00:30 
Offline
любител

Регистриран на: 30 Яну 2021, 06:51
Мнения: 20
Защото всеки сам си преценя!


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 6 2016
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2022, 08:56 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 22 Окт 2014, 20:35
Мнения: 1706
Местоположение: Густо Майна Филибето
NGerg написа:
Защото всеки сам си преценя!

То всеки си преценя, мен ме интересуват причините и състоянието. Ти наясно ли си с него?

andonova_b,
Интересно ми е 220 000км. реални ли са и толкова ли е живота на ДПФ-а, че да се стигне до там?

_________________
Mazda 6 GH 1.8 LPG BRC sequent 32
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 6 2016
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2022, 20:09 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 30 Ное 2019, 20:27
Мнения: 28
Местоположение: Русе
donpeev написа:
Why? :?


Because
Прикачени файлове:
IMG_20211019 - Copy.jpg
IMG_20211019 - Copy.jpg [ 305.43 KiB | Прегледано 3936 пъти ]

_________________
Mazda 6, 2016, 175 hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 6 2016
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2022, 20:25 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 30 Ное 2019, 20:27
Мнения: 28
Местоположение: Русе
Цитат:
andonova_b,
Интересно ми е 220 000км. реални ли са и толкова ли е живота на ДПФ-а, че да се стигне до там?


Първа регистрация 12.05.2016 в Германия, купих я на 02.12.2019 от там на 183000 км. Била е служебен автомобил, шофьорската стелка имаше дупка на педала на газта, другите бяха като нови. Няма теглич (не е дърпала нищо тежко). На всеки 4 месеца е влизала на обслужване с 20000 км отгоре.

Според мен километрите са реални.

Относно ДПФ-а - влизаше много често в регенерация при положение, че я карам ежедневно извънградско. Не е пран, къпан и други такива простотии. Затова реших да остана и без него, със сигурност можеше да изкара още много и с него - не ми е вдигала нивото на маслото.

Другата причина е, че обичам по-изправените генерации.

_________________
Mazda 6, 2016, 175 hp


Последна промяна andonova_b на 23 Яну 2022, 20:41, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 6 2016
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2022, 20:31 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 30 Ное 2019, 20:27
Мнения: 28
Местоположение: Русе
Смукателния колектор вече е перфектно почистен до клапаните. А това са малко допълнения по проекта.
Прикачени файлове:
20220123_095132 - Copy.jpg
20220123_095132 - Copy.jpg [ 358 KiB | Прегледано 3928 пъти ]

Прикачени файлове:
20220123_140049 - Copy.jpg
20220123_140049 - Copy.jpg [ 253.94 KiB | Прегледано 3928 пъти ]

_________________
Mazda 6, 2016, 175 hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 6 2016
МнениеПубликувано на: 26 Яну 2022, 17:49 
Offline
фен
Аватар
2004 Mazda Premacy

Регистриран на: 25 Апр 2016, 21:09
Мнения: 472
Местоположение: Бургас
В махането на дпф-а да кажем че има смисъл някакъв. ЕГР-а какво ти пречи на вървенето ?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Mazda 6 2016
МнениеПубликувано на: 26 Яну 2022, 21:03 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 30 Ное 2019, 20:27
Мнения: 28
Местоположение: Русе
Ilia801 написа:
В махането на дпф-а да кажем че има смисъл някакъв. ЕГР-а какво ти пречи на вървенето ?


Това на снимката са каналите на смукателните клапани, същото беше и в смукателния колектор. Виждат се ясно налепените сажди от ЕГРа с дебелина 2-3мм. Да приемем че сечението е кръг с диаметър 40мм, като махнеш 2мм нагар по външната повърхност, диаметърът става 36мм. Съответно площта на сечението спада от 1256мм на 1017мм, което е 19% по-малко. Мисля,че го обясних добре.
Повярвай ми, почистването на каналите не е никак лесна работа, правил съм го веднъж. В случая, за да не отварям двигателя, платих доста сериозна сума.

_________________
Mazda 6, 2016, 175 hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 6 2016
МнениеПубликувано на: 27 Яну 2022, 01:11 
Offline
фен
Аватар
2004 Mazda Premacy

Регистриран на: 25 Апр 2016, 21:09
Мнения: 472
Местоположение: Бургас
Тоя клапан там е сложен да вкара малка порция изгорели газове, като по този начин напълни цилиндъра с инертна смес, която не гори. Компенсирайки по този начин силно обеднената смес при ниски и отчасти средни натоварвания. При това има следните важни ефекти:

1. Намаля азотните емисии (това е еко-частта), защото намаля количеството азот (въздуха е 80% азот)
2. Намаля силно температурата на горене в цилиндъра. Оттам температурата на изпускателните клапани и турбината - сместа изгаря на по-ниска температура и по-бързо, защото няма толкова кислород
3. Двигателя работи по-меко, дори леко се качва въртящия момент в ниските (според умните книги по въпоса)

В момента в който натиснеш газта клапана се затваря и вече не играе. Освен това мотора е сметнат с идея това да го има и да работи там. Особенно на новите мотори, с охлаждане на газовете, стъпков мотор за плавно управление на клапата и пр. Отделно, че софтуера е тясно свързан с управлението му и не е ясно кой и как е компесирал махането на тази функционалност.

Тези отлагания са за около 200К километра. Тоест, натрупването им е доста бавно. Сега са изчистени. След още 100-150К тая кола ще е за боклука или за основен ремонт, така че ще се сваля и чисти пак.

С оглед на горните детайли, аз лично не считам особенно полезно махането на клапана на стокови дизелови двигатели, където тунинга ще се изпчерпи с "чип" и евентуално портване на главата. Това е от мен :)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Mazda 6 2016
МнениеПубликувано на: 27 Яну 2022, 20:19 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 30 Ное 2019, 20:27
Мнения: 28
Местоположение: Русе
Ilia801 написа:
Това е от мен :)

Няма да оспорвам мнението ти, то си е твое.
Както казах, колата се кара основно извънградско, това я е спасило до сега. За градско ползвам основно друг 2,2Di с "чип" на 360000, неговият EGR е премахнат преди 180000 лично от мен. Не бутва от маслото и гори 5,5/100 (не се продава :D ). Но не си правя компромиси с маслото и с честотата на обслужването (10000 км - важи и за маздата).
Мой познат си купи чисто нова СХ-5, която кара основно градско и къси извънградски. На 80000 влезе в сервиза на Мазда със светнали лампи на таблото, показа ми снимка, която изглеждаше по-зле от моята, така че нагарът не се образува толкова бавно колкото си мислиш, зависи основно от режима на каране.
Мисля да си я карам още доста, точно затова го правя. Ще извадя и дюзите за почистване и тест., като се надявам да нямам изпуснали челни уплътнения.

_________________
Mazda 6, 2016, 175 hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 6 2016
МнениеПубликувано на: 27 Яну 2022, 22:35 
Offline
фен
Аватар
2004 Mazda Premacy

Регистриран на: 25 Апр 2016, 21:09
Мнения: 472
Местоположение: Бургас
Съгласен съм, режима на каране е основен фактор.

"Калта" в смукателните колектори се натрупва от изпускането на масло от турбината (неизбежно е), работата на картерната вентилация, което заедно с минималното количество прах се натрупва и изсъхва в колектора. Явлението е характерно за всички турбо-дизели и е познато явление и преди рециркулацията. Зависи от карането, от маслото, от поддръжката на самия двигател.

При теб го няма защото си безкомпромисен в обслужването, при която не се стига до момент в който да започне да "хвърля" масло (или поне много слабо). Плюс предполагам не си от най-примерните шофьори ;) При твоя познат е точно обратното - кара я студена, на къси разстояния, не я "надува" често да издуха кулера + удължените сервизни интервали и ето го проблема.

Още нещо - егр е ЗАТАПЕН в тези режими, в които дизела пуши активно (т.е като даваш газ) и работи, когато пушек/сажди не би трябвало да има.

Субективна причина да върви повече след затапване е, че често не приляга плътно при затваряне и губи налягане от турбината. Като му сложат ламаринката и колата лети

Ще си я караш още доста. Особенно като се ревизират дихтунгите, че много хора не го знаят това и после има сложни въпроси за големи суми :)

----------
Не твърдя че знам всичко, но продължавам да не намирам логичен отговор на това защо дизеловият двигател, който гори идеално всякакво масло, ще натрупва мазни отлагания в смукателния колектор точно от рециркулация. Ако имаш някакъв разумен източник, ще се радвам да прочета. Понеже според мен това са градски легенди и затапванията в колектора се дължат на други явления. Поздрави и безавариини километри!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Mazda 6 2016
МнениеПубликувано на: 07 Фев 2022, 18:44 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 30 Ное 2019, 20:27
Мнения: 28
Местоположение: Русе
Продължавам малко по малко.
Фланците след обработка.
Прикачени файлове:
IMG_20211025_203222 - Copy.jpg
IMG_20211025_203222 - Copy.jpg [ 343.83 KiB | Прегледано 3622 пъти ]

Прикачени файлове:
20220126_102516 - Copy.jpg
20220126_102516 - Copy.jpg [ 364.44 KiB | Прегледано 3622 пъти ]

_________________
Mazda 6, 2016, 175 hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 6 2016
МнениеПубликувано на: 08 Апр 2022, 19:42 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 30 Ное 2019, 20:27
Мнения: 28
Местоположение: Русе
Малко работа и по интериора.


Прикачени файлове:
20220408_185254.jpg
20220408_185254.jpg [ 489.41 KiB | Прегледано 3091 пъти ]
20220408_185514.jpg
20220408_185514.jpg [ 470.34 KiB | Прегледано 3091 пъти ]
20220408_185939.jpg
20220408_185939.jpg [ 338.82 KiB | Прегледано 3091 пъти ]

_________________
Mazda 6, 2016, 175 hp
Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 6 2016
МнениеПубликувано на: 11 Апр 2022, 18:22 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 30 Ное 2019, 20:27
Мнения: 28
Местоположение: Русе
Вече е монтирана. Пропуснах да направя снимки в завършен вид преди монтажа.
Работи се по изчистването на последните забележки по софтуера и след това идва ред на диното.


Прикачени файлове:
viber_image_2022-04-11_19-11-29-188.jpg
viber_image_2022-04-11_19-11-29-188.jpg [ 145.62 KiB | Прегледано 3012 пъти ]

Прикачени файлове:
viber_image_2022-04-11_19-11-29-049.jpg
viber_image_2022-04-11_19-11-29-049.jpg [ 142.85 KiB | Прегледано 3012 пъти ]

Прикачени файлове:
20220406_191844.jpg
20220406_191844.jpg [ 430.15 KiB | Прегледано 3012 пъти ]

_________________
Mazda 6, 2016, 175 hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 6 2016
МнениеПубликувано на: 18 Апр 2022, 08:56 
Offline
Администратор
Аватар
1988 Mazda 626

Регистриран на: 07 Окт 2004, 16:32
Мнения: 7866
Местоположение: Плевен/София
Няма ли да направиш малко корекции по нагнетателната система или ще се опиташ да и достигнеш капацитета така :)

_________________
B.R.Team
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Mazda 6 2016
МнениеПубликувано на: 19 Апр 2022, 19:39 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 30 Ное 2019, 20:27
Мнения: 28
Местоположение: Русе
vili написа:
Няма ли да направиш малко корекции по нагнетателната система или ще се опиташ да и достигнеш капацитета така :)

Турбините в момента без проблем държат 2,0 бара (стигат до 2,3). За тази кола, не мисля, че е необходим по сериозен ъпгрейт.
https://youtu.be/V_QGpty_JTE
https://youtu.be/n1k4L-Fabt0

_________________
Mazda 6, 2016, 175 hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 6 2016
МнениеПубликувано на: 20 Май 2022, 21:48 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 30 Ное 2019, 20:27
Мнения: 28
Местоположение: Русе
Най-накрая с правилните пружини.


Прикачени файлове:
IMG-fed701b2470f9e989916a8694ac973a5-V.jpg
IMG-fed701b2470f9e989916a8694ac973a5-V.jpg [ 190.49 KiB | Прегледано 1513 пъти ]
IMG-fa2cdf6fd644316b4b1b8aa9a57c7bb4-V.jpg
IMG-fa2cdf6fd644316b4b1b8aa9a57c7bb4-V.jpg [ 197.55 KiB | Прегледано 1513 пъти ]
IMG-2fc102541a65feb35494d2d72487a927-V.jpg
IMG-2fc102541a65feb35494d2d72487a927-V.jpg [ 195.7 KiB | Прегледано 1513 пъти ]

_________________
Mazda 6, 2016, 175 hp
Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Mazda 6 2016
МнениеПубликувано на: 20 Май 2022, 22:06 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 30 Ное 2019, 20:27
Мнения: 28
Местоположение: Русе
Профилактично почистване на смукателя на маслената помпа. Това е от изпускалите дихтунги на дюзите. Когато смъкнах картера, в него имаше само няколко зрънца а смукателят на пръв поглед беше чист. Когато разръчках вътре обаче, започна да пада. Това е резултатът.


Прикачени файлове:
Screenshot_20220520-225325_Gallery.jpg
Screenshot_20220520-225325_Gallery.jpg [ 556.09 KiB | Прегледано 1510 пъти ]

_________________
Mazda 6, 2016, 175 hp
Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 22 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб