Ами нямам снимки, но е доста лесно и не сметнах, че има нужда: Първо се сваля кожуха на волана, който е завит с 2 видии и 1 винт отдолу. Развиваш ги и разделяш пластмасата на две. Не се притеснявай ако не излезе лесно, тя самата има закопчалка но просто с малко сила разделяш на две цялото нещо. След това спускаш целия волан най-надолу за по-лесно и ще видиш 2 винта под таблото, както и две в горната част. Като ги развиеш тези четири винта цялото табло излиза напред. От там нататък имаш общо 3 букси и можеш спокойно да извадиш цялото табло. Отзад всичко са видии - развиваш ги и платката заедно със стрелките и циферблатите се отделя от самото табло. Ако ти харесва как е станало при мен и не желаеш да променяш нищо те съветвам да не вадиш стрелките както направих аз а просто да позиционираш SMD лентата както съм показал на първата снимка. Аз свалих стрелките на километража и оборотомера за да мога да махна циферблатите им, защото не знаех как да разположа лентата зад тях. Явно обаче има някаква тънкост, защото като сглобих всички километража ми забиваше на 42км/ч, а оборотите ми започваха от 2000. Наложи се да сваля стъклото на километража и да карам из квартала докато експериментирам със стрелките, докато ги накарам да започнат да работят отново. Диодите си ги купих стандартни на 3 волта с широк ъгъл на разпръстване на светлината с резистори на 1000 ома, които запоих на краищата им. Самите диоди мушнах във фасунги, които имах от диоди T10 направени директно да пасват на обикновените букси. Според мен най-лесно би било изобщо да не пипаш оригиналните крушки, просто да им добавиш SMD лентата - ще стане достатъчно ярко. Захранването съм взел както се вижда от едната фасунга за по-лесно, ето и схема на всичко:
Прикачени файлове:
shema.jpg [ 508.67 KiB | Прегледано 16895 пъти ]
Чакаме снимка на климатика, аз моя мисля и него да направя със SMD лента, ама няма да е скоро - преди седмица му смених крушката за да започне да свети и още псувам хилядите жила които са набили на моя вариант панел...
какъв цвят лента си сложил, като чели подсветката си е пак такава зеленикава? и не може ли без да се свалят стрелките, нещо ме е шубе да ги махна, че токувиж после няма да успея да ги наместя
_________________ Жените се влюбват в мъжките думи, а мъжете в женската красота. Именно за това жените се гримират, а мъжете лъжат!
Може без да сваляш стрелките това казвам - просто виж моята лента как е разположена, затова съм показал на всичко свалено. Аз сложих пак зелена лента, но е мноого по-наситено зелено - до нея старото зелено, което например оставих в стрелките на мигачите изглежда направо като жълто Другия вариант е червено или бяло според мен.
След четири месеца борба, най-накрая дисковете (инфо в първия пост на темата или тук) са при мен! Чак аз не можах да повярвам, като ги видях... Оказа се, че за V6 в милата ни родина има само боклуци накладки и то на поръчка... Засега ще ги търкалям с Remsa, ако се окаже, че не ги бива май ще е Ferodo DS Performance или Black Diamond Predator но вече на поръчка от вън... Ето и няколко снимки
Прикачени файлове:
550445_3313990147895_53882191_n.jpg [ 174.36 KiB | Прегледано 16820 пъти ]
Прикачени файлове:
486706_3313994107994_565615253_n.jpg [ 113.6 KiB | Прегледано 16820 пъти ]
Прикачени файлове:
10496_3313987387826_1589531845_n.jpg [ 108.18 KiB | Прегледано 16820 пъти ]
За съжаление положението с пружините не е толкова розово (колкото цвета на колата на последната снимка)... Първия път, когато ги прати продавача, от митниците ни са ги върнали със скъсан кашон и една липсваща, втория път когато ги прати заедно с дисковете още не е ясно какво изобщо е станало с тях, защото просто липсват... Така както виждам нещата май ще отидат за след зимата - просто няма смисъл да слагам снижаващи пружини Ноември-Декември... За сега на дневен ред остава смяната на антифриза, биалетите отпред, както и семерингите на валовете.
Най- накрая то 4 месеца си е живо приключение ...ама поне дисковете изглеждат яко ,честито Сподели след някой друг километър като се напаснат с накладките как ги усещаш !
Взех ги за 450лв с безплатна доставка от fordprobestore.co.uk където бяха най-евтини в предвид и доставката Пружините са малко по-евтини - 410лв пак от там. За съжаление нямам пари да преправя всичко наведнъж, но съм решил всичко да е както трябва още от първия път - не като на старата ми F-ка да сменям по 2-3 пъти, докато намеря качеството, което ми трябва.
Ремза накладките са си много хубави.Относно дисковете не са ли малко скъпи.Аз за мазда 6 взех предни и задни,нарязани и надупчени.EBC им е марката със зелени накладки за около 150 паунда.А тези пружини какви митници какви 5лв.Нали от Англия ги поръчваш?И какви 4 месеца за доставка?Това не мога да го повярвам
Засега и аз съм доволен от тях, вече започнаха да слягат добре върху дисковете, само се наложи да раздвижим малко апаратите днес, че много лошо задържаха...
Относно цените, най-евтино ги намерих за 165 или 170 паунда не помня вече, но не беше ясно каква наличност има и отделно, че доставката също нямаше да е много евтина за 12кг пратка. За 323F V6 EBC имат само обикновени накладки - нямат нито жълти, нито зелени, нито червени. Единствените по-висок клас ги написах в по-горния пост, но и цените им не са за пренебрегване... За доставката не съм се изразил правилно не от митниците, а от сортировъчния център в София или където идват първо пратките в България директно са върнали целия кашон обратно... Честно казано отдавна изгубих нишката къде свършва истината и къде англичанина започна съчинения разсъждения но толкова време чакам, че вече ми писна и да се ядосвам. Днес ми е пуснал тракинг номер от който се вижда, че са пуснати към мен днес, до седмица трябва да са при мен.
Доста време не съм писал нищо, но последните месеци беше лудница и нямаше почти никакво време... Поствам няколко снимки от смяната на пружините, което беше последния мод за годината Пружините са V-Maxx -40mm, в първия пост има информация за тях. Поведението им е страхотно - возят доста стегнато, но все пак меко из града. В завои и при по-висока скорост окачването сякаш се стяга, шофьора има доста по-голям контрол върху поведението на автомобила на пътя.
Прикачени файлове:
springs1_frm.jpg [ 402.41 KiB | Прегледано 16560 пъти ]
Прикачени файлове:
springs2_frm.jpg [ 464.9 KiB | Прегледано 16560 пъти ]
Ето и два други, малко по-забавни мода (При интерес, мога да пратя векторните файлове, които разпечатах)
Прикачени файлове:
put food here_frm.jpg [ 324.78 KiB | Прегледано 16560 пъти ]
Прикачени файлове:
v6 inside_frm.jpg [ 642.15 KiB | Прегледано 16560 пъти ]
В интерес на истината аз също, но сега си минавам без проблеми от местата от където минавах преди, без да трябва да намалям до 0,1км/ч, освен това колата пътува доста из планини, гори и други приятно-проходими места, така че там също ще е голям плюс височината Все пак мисля да я дръпна една идея надолу с малко по-ниски гуми (сега е 205/55, мисля за 205/50 или 215/45-50)
Тази снимка може да подскаже на някои хора, но като цяло предпочитам да запазя всичко изненада Не е толкова важна колата на снимката, колкото местоположението
Прикачени файлове:
surprise.jpg [ 438.82 KiB | Прегледано 16387 пъти ]
Да ама за сметка на това ще кажа че вече колата взе първата си жертва,а именно Голф 4 1.8Турбо с Чип .Ако питате с колко го бих ще кажа любимата ми фраза"С един автовоз" и две три коли
Съжалявам за късната реакция, последната седмица беше голяма лудница и не успях да ъпдейтна навсякъде Та започваме отначало... Изненадата беше първия в България swap с KL-ZE! KL-ZE е JDM версията на 2,5 V6 KL-DE двигателя, със скромните 199 конски сили, 225nm въртящ момент, 0-100 за около 6 секунди и т.н. Всичко това беше възможно благодарение на Владо(Rally86) който предостави двигателя и го монтира на безсрамно ниски цени Помагаха също и Батката и колегата pyoter от форума! За няма и един ден успяхме да извадим стария KF и да пуснем новия в коша, на втория ден вечерта си потеглих от халето на Владо за Ст. Загора. По-късно довечера ще пусна отделен пост със снимките, видео, както и подробно описание на целия SWAP! Клип с голфа няма, ама както каза Владо влаковете композиции бяха големи и според мен просто нямаше смисъл
Ето и обещаното инфо: Още като взимах ф-ката си бях поставил за цел да и сложа KL-ZE, но не го написах в първия пост на темата, защото цифрата щеше да е голяма и не знаех кога точно ще мога да си го позволя, а не искам да изглеждам като поредния мечтател с големи цели и нулева реализация. От самото начало беше ясно, че KF-a е за сегменти, но мислех да го потъркалям поне до догодина и чак тогава да сменям, когато всичко останало по колата е готово. Преди няколко месеца му смених маслото, гарнитурите, ремъци, ролки, семеринги на валовете и си го бях приготвил за бая километри, докато стане време за смяната. Нещеш ли обаче след едно доливане на масло двигателя се разпуши страшно много и просто ми писна повече да се ядосвам - трябваше да се направи нещо и то скоро. Просто нямаше как да изкара още година така. Писах на Владо(Rally86) за някакъв KL, какъвто и да е - нямах събрани парите които бях предвидил за KL-ZE и каквото и да е непушещо щеше да свърши работа, пък натам щях да го мисля. Огромна изненада беше, че има ZE за продаване, още повече цената с монтирането. Направих си един план как да имам парите преди края на годината и щях да стискам зъби и да доливам масло лятото. Националната среща обаче идваше, а и нещо ме човъркаше, че на тази цена двигателя едва ли щеше да остане при Владо за дълго Напънах се, събрах парите веднага и ако всичко вървеше по план, swap-а щеше да е налице за националната По някаква голяма случайност се падаше и аз и колегата pyoter да почиваме Събота и Неделя, затова събрахме багажите и заминахме за Костенец с идеята да помогнем каквото можем, за да стане по-бързо цялата работа и в Неделя вечерта да се приберем някак си, понеже и двамата бяхме на работа в Понеделник. Тук е момента да изкажа огромни благодарности на Владо, че ни приюти у тях за вечерта, при това със стабилна почерпка от негова страна... сега само остава и той да дойде до Ст. Загора Преди това бях изчел де що има из нета за swap с KL-ZE във mx-3, mx-6, 323F... има някои тънкости и няма смисъл да се преоткрива винаги топлата вода. Захванахме се сутринта с разглобяването, там помогнахме доста аз и pyoter - поне с това имахме немалко опит, особено със смукателния колектор
Прикачени файлове:
IMG_1686.JPG [ 379.33 KiB | Прегледано 16222 пъти ]
Прикачени файлове:
IMG_1690.JPG [ 359.62 KiB | Прегледано 16222 пъти ]
Разкачането на изпускателните колектори си е малко приключение и аз поне досега не съм имал случай да се работи по тях без псуване
Прикачени файлове:
IMG_1691.JPG [ 339.12 KiB | Прегледано 16222 пъти ]
Жалко за смукателния колектор, толкова работа отиде по него и капака на клапаните - тъкмо ги бях нагласил в приличен вид за националната и хайда пак се връщаме отначало...
Прикачени файлове:
IMG_1692.JPG [ 466.63 KiB | Прегледано 16222 пъти ]
Ето го и новия звяр, чака да влезе в коша
Прикачени файлове:
IMG_1694.JPG [ 237.17 KiB | Прегледано 16222 пъти ]
Прикачени файлове:
IMG_1695.JPG [ 212.13 KiB | Прегледано 16222 пъти ]
След прилично разкачане, още след обяд на първия ден бяхме готови с дигането на стария KF
Прикачени файлове:
IMG_1699.JPG [ 306.34 KiB | Прегледано 16222 пъти ]
Прикачени файлове:
IMG_1700.JPG [ 332.36 KiB | Прегледано 16222 пъти ]
Прикачени файлове:
IMG_1701.JPG [ 321.12 KiB | Прегледано 16222 пъти ]
Прикачени файлове:
IMG_1703.JPG [ 332.42 KiB | Прегледано 16222 пъти ]
IMG_1706.JPG [ 305.88 KiB | Прегледано 16218 пъти ]
Двата двигателя кротко стоят, всеки по реда си
Прикачени файлове:
IMG_1709.JPG [ 354.71 KiB | Прегледано 16218 пъти ]
F1 маховик от мазда... спортна ми ти работа Оставихме маховика и кутията от KF-a, имаше опция за по-лек от MX-3, но за градското каране, каквото основно вижда колата нямаше да е толкова приятно и се отказах в крайна сметка. Кутията пасва и работи без проблем, идеята е, че скоростите са по-къси, което не е добре за икономията, но е доста добре за "изрязването"
Прикачени файлове:
IMG_1712.JPG [ 595.68 KiB | Прегледано 16218 пъти ]
Същия следобед пуснахме и новия двигател - преизпълнихме графика с доста Оказа се, че тампоните на двигателя са сдали багажа и се наложи да сменим този откъм ремъците, а предния откъм кутията обаче нямаше читав при нас и взех от Владо един за да си го направя с полиуретан, след което ще го подменя.
Прикачени файлове:
IMG_1713.JPG [ 322.54 KiB | Прегледано 16218 пъти ]
Прикачени файлове:
IMG_1714.JPG [ 323.73 KiB | Прегледано 16218 пъти ]
Прикачени файлове:
IMG_1715.JPG [ 298.98 KiB | Прегледано 16218 пъти ]
На другия ден вече тръгна по-спокойно работата - все пак бяхме напред с доста Тук обаче вече дойде и пипкавата част - напасване, доработки... Първата пречка бяха гарнитурите на смукателния колектор - портовете са с различна форма и нямаше как да ползвам моите си, а едната негова се беше запиляла някъде - все пак е парче ламаринка. Отиде страшно много време докато я намерим, вече бяхме започнали да мислим как да преправяме моите. В крайна сметка се намериха и продължихме работа. След това пък стартера реши да се спомине - явно от доста време е бил пътник (най-вероятно от миналата зима, когато заради изгоряла бубина въртяхме 2 дена по 100 пъти...) и сега като видя новия двигател направо си умря. Една бърза смяна, още малко чоплене и двигателя най-накрая запали!
Друга пречка беше дросела - колелото, което отваря и затваря клапата опира в казанчето за спирачна течност. Това е така, защото има два варианта на смукателния колектор за KL-ZE - curved neck и straight neck. Естествено нашия двигател беше от втория вариант което означава, че дроселовата клапа гледа напред към бомбето на амортисьора, вместо надолу към радиатора и фаровете, както е на KF двигателя и повечето останали. От там се появи и следващия проблем - няма как да се сложи нито акумулатора, нито оригиналния гофриран маркуч за въздуха. Решението за проблема с опирането в казанчето бях видял в английския форум - сменя се колелото, на което се закача жилото на газта с такова от мх-3, понеже е по-малко. Дори така обаче пак опираше и се наложи да го моднем допълнително в комбинация с късо жило за газта от 626 - спортна ми ти работа... След това се наложи да взема от Владо на заем един интейк и тънък акумулатор, за да закарам колата до Ст. Загора, където вече да си поръчам силиконово коляно, с което да изведа интейка в правилната посока и да си върна моя акумулатор.
Прикачени файлове:
IMG_1730.JPG [ 370.98 KiB | Прегледано 16218 пъти ]
Ето как изглежда двигателния отсек в момента, интейка още не е както трябва, но съм измислил решение за гофрираната тръба, съвсем скоро трябва да го реализирам
Прикачени файлове:
20130601_090601.jpg [ 424.38 KiB | Прегледано 16218 пъти ]
По автомобила все още има доста работа - засега съм с моето си ECU, което се държи доста добре, но все пак друга песен ще запее с чипнато такова от MX-6, има за смяна някои неща (задни амортисьори, ламбда сонди), но засега бюджета е изчерпан и ще трябва да се потрае известно време
Регистриран на: 31 Юли 2005, 15:16 Мнения: 6105 Местоположение: На село...
Поздравления за проекта. И това е новото начало, нищо не е приключило Пожелавам ти много подобрения по новия мотор и много жертви на асфалта Аз само да питам... защо не си прехвърли вече боядисаните червени капаци от твоя мотор???
Поздравления за проекта. И това е новото начало, нищо не е приключило Пожелавам ти много подобрения по новия мотор и много жертви на асфалта Аз само да питам... защо не си прехвърли вече боядисаните червени капаци от твоя мотор???
Първо искам да благодаря на всички за добрите думи! Радвам се, че има толкова позитивни мнения, както беше и на националната среща! Надявам се да мотивирам още повече хора да се заемат по-сериозно с автомобилите си и да имаме още по-голямо разнообразие в клуба Ако някой минава през Ст. Загора и иска да се запознаем на живо, да се повози - аз съм насреща! Преди 12 месеца, когато купих тази мазда имах големи планове за нея, но наистина не подозирах с какво се захващам реално. Освен радост имаше много трудности, проблеми, лишения и дори сълзи, за да стигна дотук. Бърза справка в гаража показва, че за по-малко от година разходите по автомобила са надминали разходите ми за близо 4 години по старата мазда, при това съм едва към края на първата част от проекта - привеждането на всичко в изрядно техническо състояние, преди да започне истинската работа по автомобила. Честно казано, имаше и момент в който бях готов да продам колата, да зарежа всичко и повече да не се кача в мазда. Всички дни и нощи, седмици наред прекарани в гаража едва не ми докараха края на връзка, която бях градил в продължение на години. Научих се да държа баланс между любимия човек и любимия автомобил - в крайна сметка за какво ти е хубав автомобил, ако ще си сам в него? За щастие нещата обаче се наредиха, напреднах много повече, отколкото бях очаквал за тази година и след като възстановя финансовия ресурс, продължаваме смело напред!
Относно капака на клапаните, не го прехвърлих, защото новия има една допълнителна картерна вентилация, която стария я няма. Не че не може и без нея, но предпочитам да си направя и новия, пък и работата не е чак толкова много, сравнена например с полирането на смукателния колектор, който ме чака За момента външния вид на двигателния отсек не е такъв приоритет, ще стигна и до него на есен Ето една бонус снимка от снощи на мястото на миналогодишната среща - старозагорските минерални бани
Прикачени файлове:
IMAG0040.jpg [ 605.7 KiB | Прегледано 15994 пъти ]
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл