КЛУБ МАЗДА - БЪЛГАРИЯ
http://forum.mazdabg.com/

принудително пълнене или видове "ТУРБО"
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=45&t=4580
Страница 4 от 4

Автор:  vili [ 04 Авг 2010, 13:38 ]
Заглавие:  Re: принудително пълнене или видове "ТУРБО"

Има 2 вида байпасни клапани, единия вид е вградения в корпуса актюатор, а другия е външно независимо тяло. И двете действат по един и същи начин.

Автор:  californieca [ 04 Авг 2010, 18:23 ]
Заглавие:  Re: принудително пълнене или видове "ТУРБО"

хаха защо усещам че нещата отиват за разгабяне и ползване на студената част.....да не си решил да експерименти......
Скивай тук:
http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?f=101&t=174252

Автор:  glavanov [ 01 Ное 2010, 19:37 ]
Заглавие:  Re: принудително пълнене или видове "ТУРБО"

Не ми четете простотиите! :)

Автор:  rally86 [ 09 Авг 2011, 08:38 ]
Заглавие:  Re: принудително пълнене или видове "ТУРБО"

Докато някои не пробва няма как да разберем.Аз съм за естествено,пътищата са алуминиеви само и единствено за да са по леки,а от ППР ще тежат малко повече,но защо да не се направи

Автор:  XeDoX [ 29 Авг 2011, 14:03 ]
Заглавие:  Re: принудително пълнене или видове "ТУРБО"

На нисана съм бил с какви ли не извратени турбо пътища.Като сложих кулера имах едни гънати тръби на тръбогиб ,които от 50мм по завоите се свиваха на 40.Въпреки това вървеше яко.Разлика от турбо пътища усетих,когато ги скъсих значително и намалих 90 градусовите колена.Според мен няма да има никаква разлика ако пътищата са гладки или грапави.По-добре ги скъсете максимално и намалете колената и евентуално ако има метални тръби ги изолирайте по някакъв начин да не се топлят от коша.

Автор:  i_d_i [ 06 Сеп 2011, 23:50 ]
Заглавие:  Re: принудително пълнене или видове "ТУРБО"

прочетох повече от написаното по-темата.
и сега искам да попитам.
заслужава ли си турбинирване на мазда кседох 6 екстим.
с двигател 1,6л.
ако си заслужава каква мощност може да достигне???
цена на части е безразлична.
пари за такива щуротий имам.
и какви марки турбини са за препоръчване.
БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО!!!

Автор:  californieca [ 07 Сеп 2011, 07:19 ]
Заглавие:  Re: принудително пълнене или видове "ТУРБО"

i_d_i написа:
прочетох повече от написаното по-темата.
и сега искам да попитам.
заслужава ли си турбинирване на мазда кседох 6 екстим.
с двигател 1,6л.
ако си заслужава каква мощност може да достигне???
цена на части е безразлична.
пари за такива щуротий имам.
и какви марки турбини са за препоръчване.
БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО!!!



сигурен ли си че искаш да си портошиш мотора за кеф?

Автор:  rally86 [ 07 Сеп 2011, 09:15 ]
Заглавие:  Re: принудително пълнене или видове "ТУРБО"

Зависи какви пари имаш,но такаили иначе тунинг частите за тея коли са сомо поръчкови,става въпрос ако решиш да сменяш утала валове и т.н.,а ако искаш просто да си сложиш една турбинка 1000лв са ти предостатъчни

Автор:  i_d_i [ 07 Сеп 2011, 10:02 ]
Заглавие:  Re: принудително пълнене или видове "ТУРБО"

за тая цел мога да отделя от порядака на 5000 лв макс.
всичко коплект на каква стойност ще стъпи.
ай колегата с по горният коментар какво има на предвид.
двигателят няма да издържи или като цяло неси заслужава инвестицията :?:

Автор:  rally86 [ 07 Сеп 2011, 11:24 ]
Заглавие:  Re: принудително пълнене или видове "ТУРБО"

За мене лично ако имаш такива пари ,вкараи си в колата едно 2.5 и си развиваи него,може да намериме и някое ZE,дето базово тръгваш от 200 коня,а 1.6-цата за да я докараш до толква трябва да изхарчиш поне половината приготвена сума.При силовя туниг мощността ти се качва в проценти което значи че по големия и мощен мотор при модификации си качва мощността с доста повече коне от колкото малкия :lovemazda:

Автор:  Lord_pain [ 04 Ное 2011, 12:13 ]
Заглавие:  Re: принудително пълнене или видове "ТУРБО"

Хайде германците пак са с едни гърди напред... =D>

http://www.automedia.bg/news/article_14636.html


п.п
...ама нямаха ли мазда ел.турбина или аз се бъркам..?

Автор:  Vizor [ 19 Яну 2012, 13:56 ]
Заглавие:  Re: принудително пълнене или видове "ТУРБО"

gecata1 написа:
Ето и карта на IHI турбините използвани в дизелите на мазда.
Toва,което се вижда е ,че максималното налягане ,което прави е 2.7psi,ако примерно се увеличи до 3psi ,какъв ще ефекта за мотора.


Това от ляво на графиката е PR (pressure ratio) и се смята по следния начин:

налягането във входящия колектор е да кажем е 14.7psi (1 бар)
налягането на sea level (или на морското равнище) е също 1 бар (зависи от прогнозата за времето .. чували сте 950мбар 1020мбар и така нататъка), но го слагаме грубо 1 бар (1000мбар) или 14.7psi)

14.7+14.7 = 29,4psi абсолютно налягане във входящия колектор

29.4psi го обръщаме в барове / 14.7 = 2бара PR (или по-точно цифричката 2 на графиката на компресорните карти)

На доста места съм виждал калкулацията с 14.5, а не с 14.7 (стехиометричната AFR :D ), но така го дават колегите от гарет попринцип и мисля, че по-добре от тях няма кой да знае :D

Автор:  Vizor [ 24 Яну 2012, 09:15 ]
Заглавие:  Re: принудително пълнене или видове "ТУРБО"

poohey написа:
...


Това за изчисляването на въздуха е тотално грешно без да проявявам неуважение към разбиращите тук просто искам да обясня това, което знам.

Принципно трябват доста повече фактори за изчисляването на въздуха! Фактори като кубатура, обороти, VE (Volumetric efficiency - което само по себе си има още една дузина сметки).

Но да кажем хващам първата формула, която изрових от харда си при перфектни условия от 100% VE

Airflow при 100% VE (scfm) = кубатурата (ci) x RPM / 3456

Какво се получава от сметките:

при 100% коефициент на пълнене при кубатура от 2 литра (122ci) при 6000 оборота / 3456 се получава 211cfm

всеки 144.7178 cfm са равни на приблизително 10 либри въздух. Като се поровим из каталозите на колегите от GARRETT (които описват много подробно как да си подберете турбина и как да се чете компресорна карта, са го приели като ~100 конски сили +/- малко на всеки 10 либри) се получава, че 211/144 * 10 = ~15 либри, което е равно приблизително на 150-160 коня.

Я сега кажете .. един многоклапанов (ебати глупавата дума) 2 литров двигател.. приблизително колко коня изкарва :P

Как да видим "VE" на един мотор е друга тема на разговор. От този пост и предишния мисля, че става доста ясно как се чете една компресорна карта между другото ;) Това е на кратко.. рано сутрин е тежко да се мисли след като не си спал над 14-15 часа.. Може да имам грешка в сметките.. като се събудя ще проверя пак :D

Автор:  aleksandr8i [ 01 Апр 2012, 12:01 ]
Заглавие:  Re: принудително пълнене или видове "ТУРБО"

ichi Респект!

Автор:  Kaloyan [ 03 Май 2012, 18:16 ]
Заглавие:  Re: принудително пълнене или видове "ТУРБО"

Каква хубава тема се е отворила, от няколко дни и аз чета такива неща и ме е ухапало нещо и мен за повече кислород. Понеже има едни пари които съм убеден, че ще похарча по колата, но въпроса е как. Чудя се дали не може да се намести нещо малко което да подбутва с 0.5 - 0.7bar, ,а какво имам в предвид - ККК- К14 Garrett T2 или 3 (гледам че Голф 1.6TD и други немци 1.9TD живеят с такива, та може да се намери някой на който двигателя да се е предал преди турбото да е свършило и естествено да мога за го развъртя) не съм в час признавам си, идеята е да не се пипа нищо по двигателя т.е. мотовилките да останат живи и другите там неща натоварени достатъчно на опън натиск огъване усукване и там подобни. Не съм сигурен също и дали умния процесор ще я възприеме тази работа, дали няма да го вкарам в размисли с пропорции гориво въздух. Понеже колата ми е като кльощав старец с B69J (88hp), но пък данъка ми е по мярка искам и нещо по-добро и занимание естествено за лятото. До колкото се сещам още, от заводите са излезли и едни B6T на които така и не разбрах какво турбо слагат ?? някъде ми се мярна IHI но мисълта ми беше, че има и такова нещо... е освен турбо има и един вал повече. :)

Автор:  valio323 [ 05 Май 2012, 17:27 ]
Заглавие:  Re: принудително пълнене или видове "ТУРБО"

Подписът ти е много точен.....та просто си стои.Без да мислиш.Колата ще си остане старец каквото и да правиш.Така е при бензиновите Мазди.

Автор:  Kaloyan [ 06 Май 2012, 01:18 ]
Заглавие:  Re: принудително пълнене или видове "ТУРБО"

А подписа ми е популярна фраза от Мечо Пух, да го оставим на страна :) Та въпроса е, че нещо ще се прави и нали тук е мястото да споделяме и добиваме информация от опитни колеги сблъсквали се вече с това което ни интересува. Ще има рехабилитация - основна, защото наистина много ме радва колкото и да е куца. Вчера гледах един клип с някакви, които бяха закичили една Ford Fiesta с ККК К14 и си я развърташе мъника с 1.1L, ако се не лъжа или наоколо. Чудно? Разбира се и вървеше точно като за такъв Форд. Две години карах такъв служебен знам колко му сулука :D. Наскоро стана дума, че и доста Сузуки Витара с подобен мотор се сдобиват с Турбо и движат даже. И все пак явно може. Та на моя мотор какви проблеми бих могъл да срещна с това начинание. Освен конструктивни разбира се ще има главоблъскане и известна доза творчество. Благодаря за всичко полезно, което мога да науча от тук - видове и избор на подходящи такива, особености на определен модел турбо пресмятане на каквото е нужно...дефекти ... възможни и невъзможни неща, предимства недостатъци (не по принцип) допълнителни елементи нужни за правилната работа на двигателя и турбото смазване охлаждане .......

Автор:  atana [ 27 Окт 2017, 06:26 ]
Заглавие:  Re: принудително пълнене или видове "ТУРБО"

Може ли да се сложи електрически вентилатор с турбина/електрическо турбо/ ?

Да помпи въздух във входа на филтърната кутия на бензинов двигател- без да се управлява изобщо. Идеята е да помпи в ниските обороти на градското потегляне. На високите обороти всяка кола е пъргава.
Здравейте колеги,

Посъбрах малко информация за идеята да се сложи електрическо турбо. Оказа се, че вече е разработено- 17 паунда, но имам и неясноти.

Чета в нет-а, все разбирачи пресмята количествата въздух при 6000 оборота. Не ми трябва това. Захранването с въздух на малките обороти ме мъчи- липсата на мощност и въртящ момент .
Притесненията ми са свързани с това, че ще се обърка меренето на въздуха/ а не зная дали този двигател си мери постъпващия въздух. Защото ако са зададени стойности за налягане от 1 бар/ атмосферното налягане/, като го повишим, ще се обърка сметката и само ще си дадем парите за експериментите/ и времето/.
ВЪПРОСЪТ МИ Е :
Ще му поне се ли на двигателя повишаване на налягането на засмукващия въздух ?

Чета в нет-а, все разбирачи пресмята количествата въздух при 6000 оборота. Не ми трябва това. Захранването с въздух на малките обороти ме мъчи.

http://www.ebay.co.uk/itm/Universal-12V ... Sw3ONZo8jQ

П.С. Това от снимката изглежда доста некачествено с перка от "ЦАМ".

Прикачени файлове:
s-l500.jpg
s-l500.jpg [ 53.94 KiB | Прегледано 13727 пъти ]
s-l1600.jpg
s-l1600.jpg [ 111.9 KiB | Прегледано 13730 пъти ]

Автор:  Kaichiro Kurosu [ 03 Ное 2017, 22:57 ]
Заглавие:  Re: принудително пълнене или видове "ТУРБО"

:D :D :D
Колега,не се занимавай с глупости...

Страница 4 от 4 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/