Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 16 Ное 2018, 03:39

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 42 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 11 Мар 2014, 10:40 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 27 Фев 2008, 14:43
Мнения: 50
Местоположение: Ловеч
Случайно се натъкнах на една тема в полски форум за тунинг.

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... 2&t=102010

Поляците са чели някакви чешки форуми в които се описвало как да повишат мощността на двигателя с помощта на бобина , като свързват Sensor boost с SPV клапана.
След експерименти установяват ,че вместо бобина може да се използват резистори от около 50 Ома (или 2 х100 Ома 1Вт) и ефекта е по-добър.

Става дума за дизелови двигатели RF2, RF3 и RF4 .

Доколкото разбрах (гугъл преводача е отвратителен от полски) се увеличава широчината на импулса на впръскване на гориво от инжекторите.

Темата е стара и в първите постове снимките са изчезнали , но по натам намерих начина на свързване:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Кабела с резисторите се свързва паралелно без да се прекъсват основните кабели. Цветовете им са различни при различните модели , но може да се ориентирате по местоположението им в куплунзите.

Според пробвалите метода , мощността се увеличава с окoло 20%

Mazda 323 2.0 DITD, 101Hp
С резистор - 52 Ом
С и без включен климатик и фарове
Изображение


Mazda Premacy 2.0 DITD 101HP 2002г.
(+ 1 пасажер, гориво 50 л, гуми 185/65/R14)
Без резистори:
0-100 km/h - 13,6 s
60-100 = 11,27 s
80-120: 18,21 s
Max обороти: 5100
Max скорост:172 km/h

С резистор - 50 Ом:
0-100 km/h - 11,3 s
60-100 = 9,34 s
80-120: 14,80 s
Max обороти: 5400
Max скорост:181 km/h

Mazda 323F BJ 2002 2.0 RF4F
2x50 Ом1Вт + подлагане на турбото:
http://www.youtube.com/watch?v=LbvjXofvSTI

Отзивите са много добри, някой даже вече са минали повече от 100 000 км (темата е от 2010 г.) и казват , че нямат проблем с двигателя. Разхода според някой се е увеличил , според други намалил , но в порядъка на 0.5-1L/100km.

При намаляване значително стойността на резисторите , мощността се увеличава , но колата започва да пуши , поради богата смес. Някой от тях са намалили стойността им, но са подложили шайби на клапана за регулиране геометрията на турбината, за да компенсират недостига на въздух. Но това не го разбрах как става.

Благодаря , ако съм бил полезен !

_________________
Mazda Xedos 6 2.0 24V
Mazda Premacy 2.0 DITD 101Hp RF4F


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Мар 2014, 15:11 
Offline
маниак
Аватар
1998 Mazda 626

Регистриран на: 31 Авг 2008, 14:16
Мнения: 939
Местоположение: Ст.Загора
Хах интересно какво ли не измислят хората :D Ти пробвал ли си го това на твоята.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Мар 2014, 15:21 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 27 Фев 2008, 14:43
Мнения: 50
Местоположение: Ловеч
Не. Но мисля като се постопли времето да направя опит. Още ми е нова колата, на месец и половина , а предишната беше Xedos 6 2.0 V6 :). Нали се сещаш като слезеш от кон на магаре ... :D

_________________
Mazda Xedos 6 2.0 24V
Mazda Premacy 2.0 DITD 101Hp RF4F


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Мар 2014, 10:59 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 27 Фев 2008, 14:43
Мнения: 50
Местоположение: Ловеч
РАБОТИ!!!!!! :D
Току що го пробвах. Сложих 2х100 Ома 2 Вт (= 50 Ома). Резултатът надхвърли очакванията ми (за сега). Усещането ми е , че мощността се вдигна значително, особено в ниските обороти (до 2000) , а на мене това ми беше идеята. Нямам намерение да се състезавам , просто ми беше неприятно по кръстовищата.
Минал съм само 3-4 километра градско, като очите ми бяха в огледалото - не забелязах дим .
Експеримента продължава...

_________________
Mazda Xedos 6 2.0 24V
Mazda Premacy 2.0 DITD 101Hp RF4F


Последна промяна pascal на 14 Мар 2014, 13:17, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Мар 2014, 12:03 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1502
Местоположение: София
Кой е този датчик?
Ако не знаете, бихте ли го снимали по-добре да се виждат прод. номер.
Мерси!

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Мар 2014, 13:10 
Offline
любител

Регистриран на: 11 Авг 2010, 18:14
Мнения: 46
Местоположение: Бяла Слатина
skype: fiuri1
Тоя номер съм го пробвал преди доста време, но с резистор 200 ома... наистина има леко подобрение. Не съм пробвал с по-ниска стойност (50-100ома) да не прецакам нещо...

_________________
Mazda Premacy, 2000, 2.0 DiTD, 66kW


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Мар 2014, 13:27 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 27 Фев 2008, 14:43
Мнения: 50
Местоположение: Ловеч
Ще покарам така , като наблюдавам поведението на колата . По натам може да пробвам и с 1х100 Ома , което ще рече по-малко увеличение на мощността и ако ме устройва ще го оставя.

_________________
Mazda Xedos 6 2.0 24V
Mazda Premacy 2.0 DITD 101Hp RF4F


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Мар 2014, 14:32 
Offline
фен
Аватар
2001 Mazda 323

Регистриран на: 22 Май 2012, 21:52
Мнения: 186
Местоположение: Пловдив
С удоволствие бих се повозил до Ловеч само и само да ми го вържеш това и на моята маздюха. Много ми е любопитно. :)

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 DITD 101hp


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Мар 2014, 15:07 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 27 Фев 2008, 14:43
Мнения: 50
Местоположение: Ловеч
:D Почакай да минат изпитанията, иначе няма проблем , за 5 минути работа .

_________________
Mazda Xedos 6 2.0 24V
Mazda Premacy 2.0 DITD 101Hp RF4F


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Мар 2014, 12:13 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 27 Фев 2008, 14:43
Мнения: 50
Местоположение: Ловеч
Първи бегли впечатления:

Плюсове :
1. Голяма мощност в ниските обороти , а и след това.
2. Плавно набиране при тръгване , не се усеща рязък скок при 2000 об/мин
3. Турбото се чува от 1100-1200 об/мин
4. Двигателят работи по-тихо , без вибрации и тракане.

Минуси:
1. Много чувствителен педал на газта.
2. След отнемане на газ - закъснение с около 0.5 секунди до спадане на оборотите.
3. Съвсем леко завишени обороти на празен ход (с около 50 об/мин).

Следващият експеримент ще бъде с 1х100 Ома + 1х220 Ома (= около 70 Ома)

_________________
Mazda Xedos 6 2.0 24V
Mazda Premacy 2.0 DITD 101Hp RF4F


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Мар 2014, 13:58 
Offline
фен
Аватар
2004 Mazda Premacy

Регистриран на: 04 Фев 2007, 01:04
Мнения: 269
Местоположение: Петрич
Колега и аз съм заинтересован от твоя проект!!!Имам желание да си сложа и аз! =D>

_________________
Mazda Premacy-feis lift DITD 101 к.с


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Мар 2014, 11:36 
Offline
любител

Регистриран на: 22 Май 2013, 17:17
Мнения: 16
Местоположение: Стара Загора
И аз ще следя темата с интерес :D


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Мар 2014, 13:53 
Offline
модератор
Аватар
1987 Mazda 626

Регистриран на: 15 Окт 2008, 13:24
Мнения: 1655
Местоположение: София
Няма да коментирам кой как вижда "ползата" от манипулацията но ще кажа следното:

С промяна на съпротивлението се регулира аванса на впръскване на горивото и съответно порцията гориво за определено натоварване. След като се коригира / в случая / се увеличава порцията на гориво е нормално в дадени обороти мотора да живне.. Проблема има с пушенето....това е от се получава от по-голямата порция на подадено гориво и възможността сместа да не до изгори напълно..защото има преобогатяване.

Напълно възможно е още при по - ниски обороти да се усеща тягата защото имаме по голямо количество на изгорели газове и от там да завъртят турбината от по рано 8)

Увеличаването на оборотите след 5000 за мен не е рационално - защо? :
не случайно дизеловият мотор има по ниски максимални обороти от един бензинов при "равни други условия" - това е от факта че възпламеняването на дизела е по бавно от бензина.
От тук за самият процеса е необходимо повече време....

От казаното не смятам,че с обогатяването ще има икономия на гориво - динамика ДА но тя се постига количество гориво.

Същият ефект може да се постигне с манипулация на температурен датчик ;)

_________________
MAZDA 626GD 2.0I 8V FE

https://www.carspending.com/bg/profiles/californieca


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Мар 2014, 15:36 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 27 Фев 2008, 14:43
Мнения: 50
Местоположение: Ловеч
Напълно съм съгласен с горе написаното.
Но поради факта , че почти никой не се наема с чип тунинг на този вид двигатели , това е един приемлив вариант.
А икономията на гориво може да дойде от различния маниер на каране при тази манипулация.
Цитат:
Същият ефект може да се постигне с манипулация на температурен датчик ;)

Да , чел съм , че правят и този номер:
Свалят температурният датчик ( при нас той е в дебитомера ) изстудяват го и мерят стойността му, след това го прекъсват и на негово място слагат резистор с измерената стойност. Така лъжат компютъра , че е - 20 градуса например и той подава повече гориво . Но и този метод е доста отчаян :D

_________________
Mazda Xedos 6 2.0 24V
Mazda Premacy 2.0 DITD 101Hp RF4F


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Мар 2014, 19:39 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4298
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
pascal написа:
А икономията на гориво може да дойде от различния маниер на каране при тази манипулация.

Няма такова нещо, икономията на гориво идва с 3 резистора в запалката .. :lol:

Изображение

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Мар 2014, 19:58 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 27 Фев 2008, 14:43
Мнения: 50
Местоположение: Ловеч
Да не си го пробвал? :wink: :D

_________________
Mazda Xedos 6 2.0 24V
Mazda Premacy 2.0 DITD 101Hp RF4F


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Мар 2014, 07:44 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4298
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Не съм, страх ме е да не прелее резервоара от много икономии .. :lol:
Това резисторите са голяма работа, 20% икономия на гориво дават, 20% вдигат мощността, гледам даже и ти си се уплашил от толкова много мощ, :D и сега ще ги променяш, че иначе трябва и суап на спирачките да правиш сигурно, щото иначе не можеш я вкара в пътя от толкоз мощност .. :wink:

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Мар 2014, 09:30 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 27 Фев 2008, 14:43
Мнения: 50
Местоположение: Ловеч
Никъде не съм писал , че разхода на гориво ще падне!
Цитат:
Разхода според някой се е увеличил , според други намалил , но в порядъка на 0.5-1L/100km.

Нито рекламирам , нито агитирам за използването на метода !

Просто се разрових из нета за чип тунинг на тези двигатели , разпитах тук - там и се оказа , че е невъзможно или много трудно да се направи ( нямат OBD2 куплунг и управлението им не е с таблици ) .
Преди това съм карал само бензинови коли и естествено динамиката в ниските на турбо дизела не ми е приятна .
Случайно открих темата на поляците и ми стана любопитно дали върши някаква работа. Два дена се кьоравих да извлека някаква информация , ама те така са я зафлудили (както и тук се очертава) , че едвам открих две читави снимки и няколко отзива.
Реших да я споделя и да си направя експерименти , които да публикувам ( смятам , че за това са форумите ), а ако още някой го е пробвал или ще го пробва да споделим мнения (от които всички ще имат полза ) .

Така ,че повтарям , не се ангажирам с никакви резултати! Ще го пробвам , ако ми хареса ще го оставя , ако не , ще го махна. Правя го на собствен страх и риск и не агитирам никого.

_________________
Mazda Xedos 6 2.0 24V
Mazda Premacy 2.0 DITD 101Hp RF4F


Последна промяна pascal на 18 Мар 2014, 14:32, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Мар 2014, 10:10 
Offline
фен
Аватар
2001 Mazda 323

Регистриран на: 22 Май 2012, 21:52
Мнения: 186
Местоположение: Пловдив
martod, убеден съм че си наясно и има какво да кажеш за подобен род манипулации. Моля те, сподели накратко до какво водят.

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 DITD 101hp


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Мар 2014, 23:10 
Offline
модератор
Аватар
1987 Mazda 626

Регистриран на: 15 Окт 2008, 13:24
Мнения: 1655
Местоположение: София
Колегата martod иска да се "изрази" , че на всеки може да се влоши но по различен начин как с една елементарна "джаджа" и хоп +20% повече мощност отгоре.....

Това което е показал на снимката е заляло пазара с реклами и щасливи хора който вече карат с повече мощност от запалката :lol: :lol: :lol:

Това е един кондензатор с капацитет 2200mF/25V който има за цел да елиминира "смущенията" в захранването на автомобила предизвикани от различните консуматори в него.
Той действа като филтър за тях и се "гарантира" , че въпросните смущения няма да окажат въздействие в/у захранващото напрежение на управляващият блок на мотора / ECU / и така той ще работи коректно.
ДА има логика от електронна гледна точка за филтрацията в захранването .....НО :
1. капацитета е изключително малък за тока който се консумира дори и от една кружка 21W / от стоп светлина например / :D :D
2. не е правилното място за монтиране на кондензатора в запалката.
3. Всяко ECU има достатъчно предвидена и ефикасна филтрация поради причините който изброих по-горе.

Резисторите които се виждат са за захранване на синьото LED ;) - нищо повече !!!!

С една дума - няма смисъл от подобни простоти в колите Ви ! ;)

_________________
MAZDA 626GD 2.0I 8V FE

https://www.carspending.com/bg/profiles/californieca


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Мар 2014, 08:53 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4298
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
shadowhand написа:
martod, убеден съм че си наясно и има какво да кажеш за подобен род манипулации. Моля те, сподели накратко до какво водят.

До преразход на гориво и до преждевременна смяна на SPV клапана, до друго не виждам до какво могат да доведат .. :)
Хората са си го изчислили по колко милисекунди трябва да отваря на всеки цикъл и удължаването на този импулс не е много желателно ..
Освен това, тунинг само с повече гориво води до преразход и повече сажди от ауспуха, тунинг само с въздух води до турбо лаг .. :D
Като се увеличава едното се увеличава и другото, :wink: тогава се получава качествена смес която наистина вдига мощността ..

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Мар 2014, 22:25 
Offline
любител
Аватар
2000 Mazda 626

Регистриран на: 30 Окт 2010, 18:00
Мнения: 11
значи пробвах тия работи с резисторите,ама не немерих никва разлика.мотора ми е 90кс.Искам друго да питам?Карам си още с катализатора,колата не загрява работи си нормално.Да го махам или не?Бате марто ако можеш даи мнение като наи вещ във форома(маздата пали без проблем,благодаря от Велинград!)

Mod. edit
Във форума, темите и постовете се пишат само на кирилица
http://forum.abv.bg/abv/lat2cyr.php

.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 21 Мар 2014, 07:57 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4298
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Е как така не си усетил още 18 коня пауър, да не си сложил резисторите на обратно ? :D
По въпроса ти, Руснаците имат една много добра поговорка, "не пипай това което си работи" .. :wink:

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Мар 2014, 10:56 
Offline
любител
Аватар
2000 Mazda 626

Регистриран на: 13 Юли 2010, 12:41
Мнения: 43
Местоположение: Враца
Цитат:
Същият ефект може да се постигне с манипулация на температурен датчик ;)

Цитат:
Да , чел съм , че правят и този номер:
Свалят температурният датчик ( при нас той е в дебитомера ) изстудяват го и мерят стойността му, след това го прекъсват и на негово място слагат резистор с измерената стойност. Така лъжат компютъра , че е - 20 градуса например и той подава повече гориво . Но и този метод е доста отчаян :D


Метода с температурния датчик работи, но лъжа датчика на двигателя. Аз лично го направих заради проблем с палене на студен двигател. Ползвам го само при палене, но съм го тествал и по време на движение.

_________________
Mazda 6 SW 2.0D 121к. 2007г.

Mazda 626 2.0DITD 90к. 2000г.
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 04 Май 2014, 17:11 
Offline
любител

Регистриран на: 11 Авг 2010, 18:14
Мнения: 46
Местоположение: Бяла Слатина
skype: fiuri1
Това съм изтествал до сега със затапен EGR с ламаринка и изключена букса към него:

1. Без резистори и натегната врътка на буст контролера:
Максимално налягане отчетено от бустметъра - 1.1 бара, а при 90км/час налагането е 0.2 бара.

2. С резистор 100 ома:
Максимално налягане отчетено от бустметъра - 1.1 бара, а при 90км/час налагането е 0.2 бара.

3. С резистор 65 ома:
Максимално налягане отчетено от бустметъра - 1.1 бара, а при 90км/час налагането е 0.2 бара.

И в 3-те варянта не пуши. Ускорение не съм замервал, за сега, но:
1- за да ускорява на 5-та предавка на равно беше необходимо поне 70км/ч.
2- за да ускорява на 5-та предавка на равно беше необходимо поне 60км/ч.
3- за да ускорява на 5-та предавка на равно е необходимо поне 50-55км/ч.

_________________
Mazda Premacy, 2000, 2.0 DiTD, 66kW


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Май 2014, 14:51 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 09 Апр 2014, 14:43
Мнения: 40
Местоположение: Pernik
Колега дай малко снимки.А колко Ом-а трябва да е резисторчето последно? Маздата е 90hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Май 2014, 16:06 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 27 Фев 2008, 14:43
Мнения: 50
Местоположение: Ловеч
Според мене най-добрият вариант е с 50 Ома.

_________________
Mazda Xedos 6 2.0 24V
Mazda Premacy 2.0 DITD 101Hp RF4F


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Юли 2014, 09:20 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 27 Фев 2008, 14:43
Мнения: 50
Местоположение: Ловеч
Цитат:
Колега дай малко снимки.


Прикачени файлове:
1.JPG
1.JPG [ 101.81 KiB | Прегледано 8962 пъти ]


Прикачени файлове:
2.JPG
2.JPG [ 81.71 KiB | Прегледано 8962 пъти ]


Прикачени файлове:
3.JPG
3.JPG [ 82.62 KiB | Прегледано 8962 пъти ]

_________________
Mazda Xedos 6 2.0 24V
Mazda Premacy 2.0 DITD 101Hp RF4F


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Юли 2014, 17:30 
Offline
любител

Регистриран на: 04 Юни 2014, 17:44
Мнения: 4
Местоположение: Враца
pascal написа:
Цитат:
Колега дай малко снимки.


Прикачени файлове:
1.JPG


Прикачени файлове:
2.JPG


Прикачени файлове:
3.JPG

това е много добро аз го пробвах вече и сам много доволен


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Сеп 2014, 22:25 
Offline
любител

Регистриран на: 04 Сеп 2014, 15:44
Мнения: 1
Местоположение: Vratza
колега би ли ми обяснил на кои точно датчици се връзва този резистор и как точно се връзва снимки нещо ала бала защото не мога баш да разбера а идеята ти е много хубава


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 42 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб