КЛУБ МАЗДА - БЪЛГАРИЯ
http://forum.mazdabg.com/

Промяна в звука
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=46&t=28316
Страница 1 от 1

Автор:  xTreme-Attack [ 03 Яну 2012, 13:32 ]
Заглавие:  Промяна в звука

Здравейте! Идвам отново с един въпрос относно звука на колата. С гърне ремус с генерация съм. Как мога да получа така нареченото гърмене? Имам предвид като върна газта и като връщам предавките да гърми от гърнето?

Автор:  oberti [ 03 Яну 2012, 15:24 ]
Заглавие:  Re: Промяна в звука

Ами това гърмене се получава, когато има недоизгаряне на горивото.

Автор:  rally86 [ 03 Яну 2012, 15:49 ]
Заглавие:  Re: Промяна в звука

По принцип се получава при сериозно тунингованите автомобили,ефекта можеш да го постигнеш като датчика за температура на входящия въздух го сложиш някъде дето постоянно да го обдухва студен въздух,така компа ще пуска повечко гориво и ще припуква,естествено и разхода ще ти се повиши малко

Автор:  sIm0_ [ 03 Яну 2012, 16:01 ]
Заглавие:  Re: Промяна в звука

Сложи си един хубав спортен филтър(конусен) и едно крайно гърненце и ще останеш доволен :wink:

Автор:  xTreme-Attack [ 03 Яну 2012, 16:28 ]
Заглавие:  Re: Промяна в звука

Аз си имам крайно гърне оригинален ремус. Сега обмислям идеята за спортен филтър :)

Автор:  rally86 [ 03 Яну 2012, 18:16 ]
Заглавие:  Re: Промяна в звука

ако ще слагаш спортен филтър то тои трябва да е с Cold air intake ако го забиеш директно на дебитомера ще имаш дори отрицателен ефект.Ако не ти се дават пари за такива неща то се насочи към панелен филтър

Автор:  matora [ 04 Яну 2012, 10:34 ]
Заглавие:  Re: Промяна в звука

Едно аверче имаше астра 1.4,сложи спортни гърнета и му бутнаха горивото,обикаляше града като с кола от WRC, ама само на гърмене го докарваше:D

Автор:  SEAL [ 18 Яну 2012, 19:42 ]
Заглавие:  Re: Промяна в звука

matora написа:
Едно аверче имаше астра 1.4,сложи спортни гърнета и му бутнаха горивото,обикаляше града като с кола от WRC, ама само на гърмене го докарваше:D


Просто страшна работа... то само с показване на нереални мускули само смешен ставаш :rolling:

Както казаха по-горе по добре става със сериозно тунинговане на автомобила и то обикновено основно на турбо мотори, така наречената антилаг система която широко се използва във WRC (с нея ще получиш не само пукано но и доста пламъци) или по простия вариант, ако искаш само визия и един вид фукане е да си купиш Flame kit, по Ebay ги продават.. и са нещо от рода да сложиш някаква пръскалка на крайното гърне с която посредством копче да пускаш пламаци отзад.

Иначе не добро изгаряне на горивото би довело до изгарянето му в колекторите или аспуха и от там да има пукане.. ама това би довело и до евентуални последици за мотора и генерацията.. бе общо взето не се хвърляй на такива смешни неща, а по- добре е ако имаш пари да ги вложиш нещо по стойностно...я нови колектори от неръждаема стомана, я генерацийка, я спортен филтър, или спортен маховик.

Автор:  ImpLasioN [ 04 Май 2012, 11:55 ]
Заглавие:  Re: Промяна в звука

Другия вариант слагаш си ремус и се надяваш да ти се скъса някой заварка (както при мойта) и пак си гърми :D
При мен се е скъсала заварката ... то едно скъсване де.. една дупчица 2 на 2 милиметра обаче се получава гърменето.. Карам ли над 2500 оборота примерно от 3000 или 3500 отпусна педала и започва да гърми докато непадне на 2000 оборота :) На колкото повече оборота съм толкова повече продължава гърменето и разбира се само в движение на скорост.. Моя съвет е слагай ремус и пробовай гърнето :D Бъзикам се .. ама и от това също се получава :)

Автор:  Драгойчо [ 04 Май 2012, 12:46 ]
Заглавие:  Re: Промяна в звука

Гърменето на състезателните коли е един от отговорите на въпроса, защо един двигател не може да бъде еднакво ефективен при ниски и при високи обороти. Затова на място пъркат и кюфкат като полумъртъв Перкинс.
Някога из нета се продаваха изкуствени гърмялки, цъскалки и пламъци за кюнците на "детските" коли, но те повече биха будили смях и подигравка, отколкото някакъв респект. Да не говорим как надуват хорските глави, както и да не говорим за реакциите на някои хора, а за катаджийските реакции - изобщо. Явно, поради това вече не се виждат и чуват. И слава Богу!

Автор:  zangief [ 21 Май 2012, 18:16 ]
Заглавие:  Re: Промяна в звука

Издуваш яко на 2-ра или 3-та и връщаш рязко газта. Тогава пак се получава малко и за малко ...

Автор:  xTreme-Attack [ 22 Май 2012, 14:57 ]
Заглавие:  Re: Промяна в звука

Реших си проблеми със звука !! Решението е много просто и излиза около 120- 130лв : )

Махнах всички гърнета и тръби още от колекторите и направих пълна генерация на 63мм с краен резонатор. Скъсих разтоянието между дебитомера и мотора и сложих един хубав спортен филтър със въздухозавод от бронята. Сега във високите обороти върви много повече и звука е уникален. Като върна газта и оборотите паднат на 2000-2500 започва едно гърмене ама на убиване. Понякога и огънче има, но само вътре в тръбите пресвятка. Малко патрулките ме запомниха и ме спират където ме видят, но това не е проблем ако искаш внимание :D

Автор:  oberti [ 22 Май 2012, 17:31 ]
Заглавие:  Re: Промяна в звука

Генерация на 63мм на кола 1.5 88коня #-o иии това само за да изкараш звук? Яяяяя запиши едно клипче да го чуем тоя звук, та да разберем и ние колко е зарибяващ... :o

Автор:  xTreme-Attack [ 23 Май 2012, 14:19 ]
Заглавие:  Re: Промяна в звука

Ще запиша : ) Доста добре се получи звука и вървенето се подобри !!

Автор:  californieca [ 23 Май 2012, 16:22 ]
Заглавие:  Re: Промяна в звука

xTreme-Attack написа:
Ще запиша : ) Доста добре се получи звука и вървенето се подобри !!


чакаме видео материала :)

Автор:  rally86 [ 23 Май 2012, 21:15 ]
Заглавие:  Re: Промяна в звука

Това е пълна лудост,с такава генерация по скоро ще и убиеш вървежа отколкото да го подобриш

Автор:  oberti [ 24 Май 2012, 11:35 ]
Заглавие:  Re: Промяна в звука

rally86 написа:
Това е пълна лудост,с такава генерация по скоро ще и убиеш вървежа отколкото да го подобриш

Именно за това му предложих да направи клип да чуем звука и по възможност и да видим вървежа....но лично според мен тази генерация въобще не е за този двигател, и може би (едва ли) има промяна във високите, а във ниските гарантирано е станала мъртвец...но нека сподели клип колегата и да видим.

Автор:  zangief [ 28 Май 2012, 22:58 ]
Заглавие:  Re: Промяна в звука

xTreme-Attack написа:
Реших си проблеми със звука !! Решението е много просто и излиза около 120- 130лв : )

Махнах всички гърнета и тръби още от колекторите и направих пълна генерация на 63мм с краен резонатор. Скъсих разтоянието между дебитомера и мотора и сложих един хубав спортен филтър със въздухозавод от бронята. Сега във високите обороти върви много повече и звука е уникален. Като върна газта и оборотите паднат на 2000-2500 започва едно гърмене ама на убиване. Понякога и огънче има, но само вътре в тръбите пресвятка. Малко патрулките ме запомниха и ме спират където ме видят, но това не е проблем ако искаш внимание :D




Ти си пич...

Автор:  rally86 [ 28 Юни 2012, 10:25 ]
Заглавие:  Re: Промяна в звука

zangief написа:
xTreme-Attack написа:
Реших си проблеми със звука !! Решението е много просто и излиза около 120- 130лв : )

Махнах всички гърнета и тръби още от колекторите и направих пълна генерация на 63мм с краен резонатор. Скъсих разтоянието между дебитомера и мотора и сложих един хубав спортен филтър със въздухозавод от бронята. Сега във високите обороти върви много повече и звука е уникален. Като върна газта и оборотите паднат на 2000-2500 започва едно гърмене ама на убиване. Понякога и огънче има, но само вътре в тръбите пресвятка. Малко патрулките ме запомниха и ме спират където ме видят, но това не е проблем ако искаш внимание :D




Ти си пич...


:D :D :D :D

Автор:  crazycooper1 [ 28 Юни 2012, 17:57 ]
Заглавие:  Re: Промяна в звука

Колега какво стана с това клипче? Един месец мина.. айде да го чуем този звук :)

Автор:  XeDoX [ 08 Юли 2012, 18:37 ]
Заглавие:  Re: Промяна в звука

xTreme-Attack написа:
Здравейте! Идвам отново с един въпрос относно звука на колата. С гърне ремус с генерация съм. Как мога да получа така нареченото гърмене? Имам предвид като върна газта и като връщам предавките да гърми от гърнето?



Най-често гърми при два случая.При коли с турбо и дебитомер,които имат блоу-оф клапан,който вентилира в атмосферата,а не се връща отново преди турбината .Тогава се чува самото съскане от блоу-офа и понякога гърмене в ауспуха,защото дебитомера е измерил въздух,който е минал през дебитомера,но не навлиза в двигателя.Да ама компютъра не разбира,че е изпуснат в атмосферата и вкарва бензин за замерения въздух,който съответно не изгаря в двигателя а по-нататък при изпускателната с-ма,където има някакъв кислород вече.Моята си спира горивото винаги когато дросела е затворен на 100%,независимо колко въздух е минал през дебитомера,но понякога като бързам да превключа явно не връщам газта докрай и се получава горе описания случай.

Втория случай,когато гърми е отново при турбо мотори,когато имат анти-лаг система.При смяна на предавките или спира искрата за малко или отделна дюза вкарва бензин в изпускателния колектор.И при двата случая сместа се възпламенява след мотора(в колектора) и развърта турбото,за да не се губи време да развърти на следващата предавка.

Това е за което се сещам в момента.При атмосферни мотори не би трябвало да има каквито и да е гърмежи след двигателя.Ако има,значи има проблем някакъв - богата смес,тоци...и т.н. Все горивото трябва да гори в двигателя,а не след него :)

Едит: Само да вметна...това за състезателните автомобили е твърде невярно.Зависи от състезателния автомобил.Беше даден пример с автомобилите от WRC - това са автомобили с почти равна крива на въртящия момент.Целта е да вървят максимално при всички обороти.При драгстерите...да за там е вярно,но поради това,че всички настройки по моторите са за максимална мощност при най-високите обороти,където им е работния диапазон.

Автор:  pyoter [ 04 Окт 2012, 12:07 ]
Заглавие:  Re: Промяна в звука

oberti написа:
rally86 написа:
Това е пълна лудост,с такава генерация по скоро ще и убиеш вървежа отколкото да го подобриш

Именно за това му предложих да направи клип да чуем звука и по възможност и да видим вървежа....но лично според мен тази генерация въобще не е за този двигател, и може би (едва ли) има промяна във високите, а във ниските гарантирано е станала мъртвец...но нека сподели клип колегата и да видим.

Мога да кажа аз за колегата какво е направил,щото сме от Стара Загора и двамата,за звук да не говоря че беше доста гаден звук докарал колегата с тази "генерация" както беше писал,а генерацията е права трабаааа ! и краино гърне .Резултата беше .........Брамчеше си направо гадна работа мога да кажа ..... А за вървенето незнам не съм се качвал,но тои го натиска този свигател 88 кончета все едно кара болид 600 коня .... а и на малък мотор си мисля че с права тръба(генерация)краино гърне,и спортен филтър от 20 лв няма как да постигнеш добър звук,а да не говорим за по добро вървене !

Автор:  sawo [ 04 Окт 2012, 12:21 ]
Заглавие:  Re: Промяна в звука

xTreme-Attack написа:
Скъсих разтоянието между дебитомера и мотора и сложих един хубав спортен филтър със въздухозавод от бронята.

Може ли снимка на 'въздухозавода'?

Автор:  Драгойчо [ 04 Окт 2012, 12:50 ]
Заглавие:  Re: Промяна в звука

Абе, тая тема не трябваше ли да е в аудио раздела? :P

Саво, не ти требе снимка, а парче алуминиева тръба с дебелина на стената 2 мм и външен диаметър... а, сега де... на Z5 е 63 мм, ама на KF колко ли ще е...
Та, отрязваш гофрата, която и без това само пречи, цепи се и създава излишно съпротивление на въздушния поток в тръбата. В получените коляно към дросела и право съединение от дебитомера, навираш с известен зор парче от тръбата, стягаш с две скоби и това е.
Първо пробвах с доста по-дълга тръба от гофрата и наистина в ниските обороти мотора беше по-динамичен, а във високите поолекваше. Затова я скъсих до дължината на гофрата, което явно е оптимум за динамиката.
Е, вече не нямам разход от 8/100 градско, но затова пък във високите обороти ясно си личи нерва на 80-те понита под капака. :P

Автор:  sawo [ 04 Окт 2012, 13:49 ]
Заглавие:  Re: Промяна в звука

Драгойчо написа:
Абе, тая тема не трябваше ли да е в аудио раздела? :P

Саво, не ти требе снимка, а парче алуминиева тръба с дебелина на стената 2 мм и външен диаметър... а, сега де... на Z5 е 63 мм, ама на KF колко ли ще е...
Та, отрязваш гофрата, която и без това само пречи, цепи се и създава излишно съпротивление на въздушния поток в тръбата. В получените коляно към дросела и право съединение от дебитомера, навираш с известен зор парче от тръбата, стягаш с две скоби и това е.
Първо пробвах с доста по-дълга тръба от гофрата и наистина в ниските обороти мотора беше по-динамичен, а във високите поолекваше. Затова я скъсих до дължината на гофрата, което явно е оптимум за динамиката.
Е, вече не нямам разход от 8/100 градско, но затова пък във високите обороти ясно си личи нерва на 80-те понита под капака. :P

Аз имах в предвид не премахването на гофрираната тръба и замяната и с метална, а извеждането на студен въздух от бронята и искам да видя той какво е направил :)

Автор:  BgVinDiesel [ 06 Окт 2021, 20:41 ]
Заглавие:  Re: Промяна в звука

Пукане се получава при спонтанен взрив на неизгорели газове и/или гориво някъде в ауспуха. Съответно, за пукане трябва премахнеш EGR клапана, който обира недоизгорелите газове (като е хубаво и да си настрои ECU-то, понеже при липса на сигнал от клапана влиза в "авариен режим" и олекотява сместа гориво-въздух, уж да спасят двигателя и изпускателната система при истинска авария), да си премахнеш катализатора, понеже той също обира недоизгорели газове и гориво (та може и да се задръсти), и или да настроиш ECU-то да пръска повече гориво, или както казват колегите да го "излъжеш" по някакъв начин.

Един трик ако не ти се навлиза твърде навътре в нещата е така нареченият "key-banging", който може да се постигне на всяка кола. Идеята е вдижнеш 2-3 хиляди оборота, разко да изключиш от ток, и разко да я върнеш на ток. На теория, се изключват свещите и остава недоизгоряло гориво, което се изхвърля в ауспуха, и се възпламенява с повторното включване на свещите, произвеждайки адско пукане:

[youtube]https://youtu.be/A0xVgJIVQSk[/youtube]

Трябва само да добавя, че е не добра идеа да се прави това често, защото можеш буквално да си взривиш катализатора (ако има такъв), пък и, както можеш да си представиш, не е добре за двигателя.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/