Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 22:34

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: плоско дъно ...?
МнениеПубликувано на: 23 Фев 2007, 22:11 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 25 Май 2005, 22:09
Мнения: 78
Местоположение: Каварна/Варн
Здравейте искам да попитам някои знае ли нещо за така нареченото плоско дъно ? Бях прочел някъде, но информацията не беше много... ползите от него би трябвало да са избягване на завихрянията около ауспуховата система и останалите места кадето се получава такова завихряне... а в краина сметка би трябало да спечелим от 5 до 15% по малко съпротивление и от там всичко останало разход, скорост и т.н. Някой знае ли нещо повече за това нещо и според ваз как ще се охлажда ауспуховата система, нещо което мисля че е доста важно?
благодаря предвърително

_________________
Never drive faster than your guardian angel can fly!


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 23 Фев 2007, 22:19 
Offline
Администратор
Аватар
1992 Mazda 626

Регистриран на: 29 Мар 2005, 11:43
Мнения: 4968
Местоположение: София
за процентите не съм сигурен, но принципа е този...

за ауспусите - те или се правят в специални улеи, където хем да не пречат много на аеродинамиката, хем да имат охлаждане...
...или се увиват в термоизолиращи одеала и ленти и си остават "вътре" - охлаждането им не е от толкова голямо значение, колкото топлината, която отделят, особено в коша на мотора...

_________________
When you go to Hell,
Tell them I'm sending you!
...you'll get a group discount.

__________________________

ВОЙНАТА НА ПЪТЯ: http://www.vbox7.com/play:0992d053 !!!

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 26 Яну 2009, 15:47 
Offline
маниак
Аватар
1998 Mercedes-Benz E Class

Регистриран на: 18 Ное 2008, 20:53
Мнения: 765
Местоположение: русе
Това за плоското дъно има един голям недостатък... който се показа на 24 часа на льо ман преди няколко години. при висока скорост ако изкачваш наклон и при изравняване на наклона плоското дъно действа като обратен спойлер и ставаш самолет само че без крила, правш един лупинг и си до там. Май най - доброто решение беше под колата да се направят 2 спойлера тип въздухозаборници, които да отвеждат въздуха към периферията.Това се прави на 2 места - на нивото на предните гуми и на нивото на задните гуми , като логично е че извежданият въздух излиза зад 4-те калника. Ефекта който се получава е като вакуум , и колата се притиска от самосебе си към пътя правопропорционално на увеличението на скоростта. Във формула 1 преди вереме бяха вкарали такива крила , но после ги забраниха понеже освен че колите стават по- стабилни , позволяват някакво адско ускорение , което от своя страна е предпоставка за повече катастрофи. За товя бях чел преди доста години, но като гледам от тогава до сега никоя компания май не се е заела сериозно да развива идеата.

_________________
.......игнорирането на факторите не променя фактите.......
>>>w210 e290 129hp/300N-m<<<
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=336164
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=350388


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 26 Яну 2009, 16:32 
Offline
фен
Аватар
2001 Mazda Premacy

Регистриран на: 25 Юни 2006, 20:09
Мнения: 494
Местоположение: Varna
ехе от къде я изкопахте тая тема :shock:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 28 Авг 2009, 13:55 
Offline
фен

Регистриран на: 20 Яну 2008, 21:55
Мнения: 208
madn3ss написа:
Това за плоското дъно има един голям недостатък... който се показа на 24 часа на льо ман преди няколко години. при висока скорост ако изкачваш наклон и при изравняване на наклона плоското дъно действа като обратен спойлер и ставаш самолет само че без крила, правш един лупинг и си до там. Май най - доброто решение беше под колата да се направят 2 спойлера тип въздухозаборници, които да отвеждат въздуха към периферията.Това се прави на 2 места - на нивото на предните гуми и на нивото на задните гуми , като логично е че извежданият въздух излиза зад 4-те калника. Ефекта който се получава е като вакуум , и колата се притиска от самосебе си към пътя правопропорционално на увеличението на скоростта. Във формула 1 преди вереме бяха вкарали такива крила , но после ги забраниха понеже освен че колите стават по- стабилни , позволяват някакво адско ускорение , което от своя страна е предпоставка за повече катастрофи. За товя бях чел преди доста години, но като гледам от тогава до сега никоя компания май не се е заела сериозно да развива идеата.



За съжаление си доста далеч от истината. Първо във Формула 1 забраниха прилепващия ефект, точно поради причината, която ти грешно казваш за 24 часа на Льо Ман - а тя е, че ако поради определена причина се наруши вакуума под колата - тя излита и каца често или в публиката или на някое дърво, което се е случвало на Льо ман, а не поради други причини. Второ - ефекта на плоското дъно е изобретен от българин и се използва от всички спортни автомобили, като допълнително се използва и рязкото увеличаване на разстоянието (м/у пътя и купето на колата) в задницата на автомобила и успоредните насочващи ребра по дъното на колата за потоците въздух.

За съжаление, толкова невярна информация си дал, че е по-добре да не пишеш по този въпрос, без да се обиждаш. Незнам, дали въобще си се занимавал с аеродинамика. Все пак се занимавам точно с изследване на въздушни (флуидни) потоци в/у определени тела и ефектите от тези процеси.

Не съм изпаднал в никви подробностти, но ако човек наистина се интересува, може да открие много информация, без да е нужно да е навътре с процесите на динамиката на флуидите.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 28 Авг 2009, 18:40 
Offline
маниак
Аватар
1998 Mercedes-Benz E Class

Регистриран на: 18 Ное 2008, 20:53
Мнения: 765
Местоположение: русе
Не казвам, че разбирам особенно много по темата. Просто съм споделил какво съм чувал. И все пак този тип крила с които съм дал пример не съществуват в действителност , а са си моя идея и съм сигурен че ще вършат работа, тъй като всичко е проста логика.
Не съм от хората които се позовават на факти , а от тези другите , които гледат логиката.
Цитат:
Незнам, дали въобще си се занимавал с аеродинамика. Все пак се занимавам точно с изследване на въздушни (флуидни) потоци в/у определени тела и ефектите от тези процеси.

не съм се занимавал с аеродинамика, но това не ми пречи да поразсъвдавам по темата.

_________________
.......игнорирането на факторите не променя фактите.......
>>>w210 e290 129hp/300N-m<<<
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=336164
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=350388


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 28 Авг 2009, 19:50 
Offline
фен
Аватар
1995 Mazda 626

Регистриран на: 20 Юни 2008, 17:57
Мнения: 316
Местоположение: varna
големи филми на мазда 100 коня има няма, плоско дъно ли ще слагаш :shock:

_________________
If You Can't Be Cool,Get Hot...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 28 Авг 2009, 20:30 
Offline
фен

Регистриран на: 20 Яну 2008, 21:55
Мнения: 208
Извинявай, не искам по никъв начин да те обиждам, но ако това те интересува има толкова много информация по нета за различни анти крила и допълнителни оптекатели, ... даже преди година имах дипломант, който е писал 20-ина стр. точно за приложенията им в колите - мога да ти я изпратя - да я прочетеш, има основни неща.... не е нещо специализирано.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 28 Сеп 2009, 09:07 
Offline
фен
2000 Mazda MX-5

Регистриран на: 18 Сеп 2009, 21:10
Мнения: 310
Колега направо ако може сподели с всички нас :)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб