madn3ss написа:
Това за плоското дъно има един голям недостатък... който се показа на 24 часа на льо ман преди няколко години. при висока скорост ако изкачваш наклон и при изравняване на наклона плоското дъно действа като обратен спойлер и ставаш самолет само че без крила, правш един лупинг и си до там. Май най - доброто решение беше под колата да се направят 2 спойлера тип въздухозаборници, които да отвеждат въздуха към периферията.Това се прави на 2 места - на нивото на предните гуми и на нивото на задните гуми , като логично е че извежданият въздух излиза зад 4-те калника. Ефекта който се получава е като вакуум , и колата се притиска от самосебе си към пътя правопропорционално на увеличението на скоростта. Във формула 1 преди вереме бяха вкарали такива крила , но после ги забраниха понеже освен че колите стават по- стабилни , позволяват някакво адско ускорение , което от своя страна е предпоставка за повече катастрофи. За товя бях чел преди доста години, но като гледам от тогава до сега никоя компания май не се е заела сериозно да развива идеата.
За съжаление си доста далеч от истината. Първо във Формула 1 забраниха прилепващия ефект, точно поради причината, която ти грешно казваш за 24 часа на Льо Ман - а тя е, че ако поради определена причина се наруши вакуума под колата - тя излита и каца често или в публиката или на някое дърво, което се е случвало на Льо ман, а не поради други причини. Второ - ефекта на плоското дъно е изобретен от българин и се използва от всички спортни автомобили, като допълнително се използва и рязкото увеличаване на разстоянието (м/у пътя и купето на колата) в задницата на автомобила и успоредните насочващи ребра по дъното на колата за потоците въздух.
За съжаление, толкова невярна информация си дал, че е по-добре да не пишеш по този въпрос, без да се обиждаш. Незнам, дали въобще си се занимавал с аеродинамика. Все пак се занимавам точно с изследване на въздушни (флуидни) потоци в/у определени тела и ефектите от тези процеси.
Не съм изпаднал в никви подробностти, но ако човек наистина се интересува, може да открие много информация, без да е нужно да е навътре с процесите на динамиката на флуидите.