КЛУБ МАЗДА - БЪЛГАРИЯ
http://forum.mazdabg.com/

За и Против Ксенон системата.
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=47&t=7063
Страница 5 от 5

Автор:  bat_Vite [ 27 Май 2017, 12:11 ]
Заглавие:  Re: За и Против Ксенон системата.

zliq_zmei написа:
... - Не само че не съм Завършил Морско Училище Варна , НЕ само , че нямам Диплома и не съм Плавал и то на Мостика .... Ами , че немога да пиша и чета!...

Това за Висшето военноморско училище го вярвам, но за писането (и четенето, особено на мнения) не го вярвам.
Висшето образование няма отношение към правописа - той се учи много по-рано.
Поне едно единствено изречение да имаше написано без грешка, нямаше да се включа!
Ама ти пък какво му обръщаш толкова внимание на @slowtraveler, той никога не е виждал и имал ксенон и за разлика от теб си мисли, че сме в ЕС.
Пък и не налита като змей - виж как спокойно си излага мненията. :)

Автор:  slowtraveler [ 27 Май 2017, 12:34 ]
Заглавие:  Re: За и Против Ксенон системата.

Напълно съм сериозен колега... Дали си плавал или не - от това не се става по-умен...
Дори носи и малко негативи - честно казано моряк добър шофьор не съм виждал, а познавам доста... Явно бавните процеси на парахода убиват реакциите и пречат на шофирането :)
Има си изисквания за фаровете и ти явно НЕ ГИ СПАЗВАШ (и още по-явно - дори не ги знаеш)...
Покажи маркировката на фара си... Или поне прочети поне малко за да видиш какви са изискванията...
И в момента, съгласно правилата може да те спрат от движение - правиш неодобрена модификация на автомобила...
Дали ми харесва така - ами още повече не ми харесва всеки ххххх да си слага ксенон, щото така е модерно, а не да си оправи фаровете да му светят добре с щатните крушки...
Или пък да сложи 10-12к К, отново не за да му свети по-добре, ами за да изглежда по-'отворен' (щях да ползвам друга дума, ама айде :) )...

А затова дали имам ксенон или не - от доста години автомобилите ми са били със заводски ксенон (и Маздата ми преди това). Последния - този на аватара въобще не се продава с друго осветление (Маздата ми GH май имаше някакъв вариант и за фарове без ксенон)... А другият семеен автомобил си е с халогени. Добре центровани.. Та затова и правя пряко сравнение...
Да, 'заводския' ксенон свети по-добре от халогенките. Но центрованите халогенките също светят доста добре и не се оплаквам когато пътувам нощем с него автомобил... Донякъде явно компенсира по-лошата осветеност с повечето разсейки и по-лошото 'отрязване' на линия, които помагат на периферното зрение... И никога не съм искал да му слагам ксенон 4к К (за по-високите 'сини' цветови температури въобще не си мисля, защото са вредни и за очите - неслучайно вече има филтри за редуциране на синята светлина дори в телефоните).... А същия модел автомобил се е предлагал инцидентно (не знам дали за ЕС) с рефлекторни ксенони и заводско... Видях един такъв - отблясъците бяха ужасни... В интерес на истината визуално бе точно като допълнително монтираните ксенони...

За това как е в Европа - знам, защото съм врътнал доста километри из Европата - последната ми обиколка бе над 12х.км на един дъх... Ами да ти кажа - по-ми харесва тамошната организация...
Защото в доста от 'белите държави' са отрязани от корен всякакъв тип такива модификации по фарове, катализатори и т.н. И съответно се подхожда доста по-практично - или си поддържаш автомобила в пълна изправност, или не го караш...

Така, че по-леко с определенията и просто помисли...


П.С. Гриша - виждаш ли как са го накичили с ограничители на светлинния поток :) Сравни го с който и да е от 'домашните' монтажи и няма да видиш такова нещо...
За съвременен автомобил с такъв фар май въобще не може да се говори... При всички случаи ако заводски в този фар е бил монтиран ксенон, то на самият фар има маркировка, че е правен за ксенонова крушка (и вероятно - маркировка с каква точно ксенонова крушка е) ... Що не пробвате да сложите Н1 на цокъл Н7 и да пробвате да настроите фара? :)

П.П.С докато се изпиша, и бат' Вите ме изпреварИл :D

Автор:  bat_Vite [ 28 Май 2017, 19:52 ]
Заглавие:  Re: За и Против Ксенон системата.

Колега @zliq_zmei,

бях доста по-остър и агресивен към теб от нужното, за което ти се извинявам!
Просто осъзнах, че възприемам от твоя стил, а това не е добре и правилно за двамата или поне за мен.
В интерес на истината ще кажа, че от теб и от @slowtraveler в темата научих доста неща за ксеноните.

Бъди здрав!

Автор:  slowtraveler [ 28 Май 2017, 20:08 ]
Заглавие:  Re: За и Против Ксенон системата.

Мдаа... Май попрекрачихме границата на добрия тон :)

Автор:  zliq_zmei [ 07 Юли 2017, 16:15 ]
Заглавие:  Re: За и Против Ксенон системата.

Виждам , че Темата скоростно се Замрази......
Но , да я изтупаме. Не виждам такава за ЛЕД светлините .
Затова , За или Против ЛЕД светлините на Рефлекторен ФАР ?

Автор:  maZZda [ 07 Юли 2017, 17:57 ]
Заглавие:  Re: За и Против Ксенон системата.

Отново против!
Само как сложиш нещо що годе по ярко в рефлекторен фар и Е.аваш мамата на този срещу теб...
Каква е идеята, ти да виждаш а той не?
Рефлекторния фар е остаряла система и трябва да се използват старите си консумативи за нея.
Ако искате повече светлина си вземете лупи за ретрофит и ги сложете в рефлекторния фар.След което отидете да ви "изгладят" стъклото, да ви ги калиброват така че да светят там където трябва и се радвайте на новите си вече светещи и незаслепяващи фарове. :lol:

Автор:  kunow [ 07 Юли 2017, 22:25 ]
Заглавие:  Re: За и Против Ксенон системата.

Определено ЗА ! Аз съм точно с такъв комплект ретрофит лупи и съм много доволен от резултата с 55w ксенон 5000к в пъти по-добре е от халогена :idea: :P
Прикачени файлове:
image-0-02-04-5ce4332de8420dbee84c587db220873549d3496e8e579f7ca9ef4f3e64d821bc-V.jpg
image-0-02-04-5ce4332de8420dbee84c587db220873549d3496e8e579f7ca9ef4f3e64d821bc-V.jpg [ 692.75 KiB | Прегледано 3577 пъти ]

Автор:  maZZda [ 08 Юли 2017, 13:42 ]
Заглавие:  Re: За и Против Ксенон системата.

grischa написа:
Значи.... инженерите дето са направили тоя фар на Рено Лагуна са за убиване... :)


Изображение


Аз да върна назад лентата.. :lol:

Тоя фар си е мислен за ксенонова крушка.. рефлекторът си е изчислен за светлинния поток който се излъчва а не както при другите (98%) от рефлекторните фарове.. слагаш ксенон и трепеш мухите нощно време :lol: :lol:
то с ксенон в рефлекторен фар става май само за зайци да се ходи.. :lol: :lol: :lol: :rolling: :rolling: :rolling:

Автор:  zliq_zmei [ 09 Юли 2017, 00:00 ]
Заглавие:  Re: За и Против Ксенон системата.

@maZZda

Не разбирам , защо ако е както казваш по-голяма осветеност - има проблем с LED-a ?
Като сложиш Осрам Найтбрейкър пък нямаш проблем (осветеността по рекламни материяли е над +30%) ?
Посочваш това като проблем при ЛЕД-а който пък производителите твърдят , че не съществува .... ?

Автор:  maZZda [ 13 Юли 2017, 21:27 ]
Заглавие:  Re: За и Против Ксенон системата.

zliq_zmei написа:
@maZZda

Не разбирам , защо ако е както казваш по-голяма осветеност - има проблем с LED-a ?
Като сложиш Осрам Найтбрейкър пък нямаш проблем (осветеността по рекламни материяли е над +30%) ?
Посочваш това като проблем при ЛЕД-а който пък производителите твърдят , че не съществува .... ?



Ооп, пак заспах на мача :lol:

Имам фар на колелото, фарчето си го взех преди година от Алито и е много мощно!!
справка: ето едно което си купих допълнително тук от БГ и е два пъти по слабо https://www.olx.bg/ad/led-svetodioden-f ... 5nqey.html
Редовно ми се е случвало да ми пресвяткат коли за това че ги "заслепявам" карайки срещу тях нощно време.
Та с това въпросно фарче което е що годе близко до светлината на ксенонова крушка(всъщност е диод) което е с диаметър 40мм на емитерната повърхност/площ (площта на излъчване на потока за който не знае) щом успявам да заслепя колите или поне да им "взема очите" представете си ако го забия на примерно емитерна площ от порядъка на един голфов фар..Какво ще се получи драги ми събеседници?Ще се получи това че насрещно движещите се ще бъдат облъчени и ще хванат тен... :lol: :lol:
Колкото по голяма е излъчващата площ на един фар толкова по зле за насрещните тъй като в тъмното по малките фарове не "взимат очите" толкова.За това повечето производители минаха на лупи, по добро осветяване на пътя с по малко разсейване на светлинния поток( то точно щот няма такова разсейване има подобрено осветяване де..)

Едит: та по адрес на това че предложих Наитбрейкъри, да те са един вариант за по добро осветяване на пътя, има и по голямо разсейване когато са в рефлекторен фар, но не е чак толкова както ксенон, не дразнят толкова колкото ксенона който примерно на къси срещу теб в тъмна уличка все едно е на дълги.. #-o
Острата бяла светлина в мрака е най лошото нещо за човешкото око(имам в предвид срещу човешкото око насочена)
Когато е в по топъл спектър не е чак толкова рязка и не дразни толкова,не взима очите и прочие...

Автор:  valio323 [ 14 Юли 2017, 20:02 ]
Заглавие:  Re: За и Против Ксенон системата.

Наитбрейкърите нямат никакъв живот.Умират за един сезон при редовно шофиране.Иначе са прекрасни.

Автор:  maZZda [ 14 Юли 2017, 20:38 ]
Заглавие:  Re: За и Против Ксенон системата.

Всеки сам за себе си си преценя оправдани ли са парите отгоре за Наитбрейкърите.
За мен да.

Автор:  vladki4 [ 18 Юли 2017, 16:00 ]
Заглавие:  Re: За и Против Ксенон системата.

LED на дълги защо не? Така или иначе дългите се спират при насрещно движещи се коли, пък да блести накъдето си иска ако създават добра видимост.. За късите ако са с лупи не знам дали се погаждат, но ако са само рефлекторни - твърдо не.

Автор:  hristov33 [ 21 Юли 2017, 16:41 ]
Заглавие:  Re: За и Против Ксенон системата.

Преди една седмица пристигнаха ксеноновите ми крушки. Поръчах си PHILIPS D2S 35W C1 VISION XENON 4600K от https://maxcar.bg/krushki . За мен определено са оправдани парите и съм напълно за ксенон системата, пък който каквото иска да говори.

Автор:  donpeev [ 22 Юли 2017, 12:32 ]
Заглавие:  Re: За и Против Ксенон системата.

Колега, целия панаир е за добавен ксенон на рефлекторен фар. То фабричния с лупа както си ти, никой няма нищо против.

Автор:  hristov33 [ 26 Юли 2017, 15:13 ]
Заглавие:  Re: За и Против Ксенон системата.

аха, ясно :)

Автор:  vladki4 [ 27 Юли 2017, 10:02 ]
Заглавие:  Re: За и Против Ксенон системата.

Момчетата от ксенон.бг ми обясниха малко нещата. Разбира се може и да си хвалят стоката, но звучаха много логично и бяха любезни. Според тях ксеноновият фар, макар с лупа, не може да се кара с ЛЕД крушка. При ксенонона светлината идва от една единствена точка и се разпръсква на 360 градуса, а рефлекторите и лупата са пресметнати за такъв светлинен източник. При ЛЕД не е така и светлината първо не се излъчва от 1 място, а зависи колко диода са и второ не са на равномерни 360 градуса и светлинния поток не е добър. Според тях.
За дълги може предполагам няма проблем.

Другото което е, че аз и да исках да си сложа лед (мислех го заради изгорял баласт по едно време), не мога защото нямам място зад фара дори да махна капачката зад късите. ЛЕД крушките обикновено стърчат отзад, втората причина е, че много загряват и изпичат фара - това според мнения на колеги тук от форума.

Автор:  zliq_zmei [ 27 Юли 2017, 16:09 ]
Заглавие:  Re: За и Против Ксенон системата.

До някъде съм съгласен с Ксенон.бг - Само , че ето линк как е Един единствен диод. Съответно се излъчва само от Едно място ....
https://www.olx.bg/ad/led-farove-diodni ... e;promoted

А също така влиза във всеки фар на 90% - определено Не загряват като обикновенната все пак.

Затова мисля , че трябва някой по Безпристрастен и запознат с може или Не може. Което ми беше и питането , за по запознатите от самото начало.
пп. Колите с Лед светлини са пример с какво може и с лупи ли са или без и т.н.

Автор:  vladki4 [ 27 Юли 2017, 16:42 ]
Заглавие:  Re: За и Против Ксенон системата.

zliq_zmei написа:
До някъде съм съгласен с Ксенон.бг - Само , че ето линк как е Един единствен диод. Съответно се излъчва само от Едно място ....
https://www.olx.bg/ad/led-farove-diodni ... e;promoted

А също така влиза във всеки фар на 90% - определено Не загряват като обикновенната все пак.

Затова мисля , че трябва някой по Безпристрастен и запознат с може или Не може. Което ми беше и питането , за по запознатите от самото начало.
пп. Колите с Лед светлини са пример с какво може и с лупи ли са или без и т.н.


От един диод е но не е във всички посоки и ще има слепи петна. Загледай се добре. При крушката това го няма. Пак ще свети и дори ще е силно, но няма да е по-добре от фабричен ксенон, и може и да блести некъдето трябва.

Автор:  zliq_zmei [ 27 Юли 2017, 16:52 ]
Заглавие:  Re: За и Против Ксенон системата.

Да колега !
Не споря сравнено с ксенон - а дали е приложимо вместо нормална крушка в нормален фар.
Причини бол - най вече често горят. А при някои се сменят почти невъзможно без Гедоре и 40 мин ако знаеш изобщо кое да свалиш и не спираш за цигара....

Автор:  maZZda [ 27 Юли 2017, 19:47 ]
Заглавие:  Re: За и Против Ксенон системата.

zliq_zmei написа:
Причини бол - най вече често горят....

Затова хората измислиха дневните светлини мисля(диодни)... 8)

Автор:  slowtraveler [ 28 Юли 2017, 22:34 ]
Заглавие:  Re: За и Против Ксенон системата.

Явно колегите не успяват да разберат двата фактора при формирането на светлинният лъч, и затова възникват такива въпроси...
Ще се опитам да разясня:
1. В зависимост от конструкцията на фара, светлинният лъч може да се формира общо взето по три начина
а) пречупване през стъклото на фара (особена форма на самото стъкло) ... Това е доста стар начин - виждали сте го на старите автомобили... Там самата форма на стъклото изменя посоката на светлинният лъч в необходимата посока, но и крушката има 'щоричка' за късите светлини.... Рефлекторът обикновено е 'гладък' и целта му е само да насочи светлината към стъклото. Ясно се вижда коя част формова 'ъгъла' на късите светлини
Изображение
б) пречупване и насочване на лъча чрез особена форма на рефлектора, който е 'насечен' и отразява светлината различно в различни свои зони. 'Стъклото' в повечето случаи е равномерно - без особена форма, и само предпазва рефлектора. Често лампите на късите светлини са с капаче, препятстващо директната светлина от крушката/жичката, и насочващо целият сноп от крушката назад към рефлектора, за да се формова в правилната форма.
Изображение

в) 'лупите' - при тях има стандартно фарче, във фокуса на което се намира светоизлъчващият елемент. Лъча се фокусира върху 'щора', след което отново се разсейва от лупата, като по този начин 'прожектира' формата на щората върху пътя
Изображение

2. До тук с конструкцията на фаровете... Сега обаче възниква въпроса за излъчвателите във фара - лампите... И ЗАЩО всеки фар има означение за какъв светлинен излъчвател е предназначен този фар...
Излъчвателите общо взето са:
а) лампа с нажежаема жичка ... При нея източника на светлина има физическите размери и форма на нажежаемата жичка - т.е. сравнително тънък цилиндър. Неслучайно жичката на късата светлина е по диаметралната линия със сравнително малък диаметър - за да е локализирана максимално във фокуса на фара, без странични отклонения...
Изображение

б) ксенонова лампа. При нея светоизточника представлява овално топче. То е с по-голям диаметър отколкото ширината на навитата жичка за къса светлина. Дори и това топче да е локализирано във фокуса, различната ширина позволява неправилна фокусировка на част от лъча, който бива излъчен от периферията на тази колбичка, и съответно се отразява или пречупва в неправилна посока. Когато към това се добави по-големият интензитет, излъчен от тези светоизточници, и комбинираш това с фар от а) или б) от предходната точка, нещата стават още по-зле... При в) ефектът не е толкова забележим, защото там щората отрязва механично лъча, и дефектите във фокусировката не са толкова видими (евентуално би се забелязало не-толкова рязко отсичане (или артефакти) на линията...
Изображение

в) светодиод... При светодиода заради технологични ограничения (нужда от охлаждане и т.н.) все още излъчващата площ е достатъчно голяма, и има плоска форма. Което затруднява поставянето на такъв светоизточник във фокуса. Неслучайно производителите най-често прибягват към 'обходен маршрут' - използване на няколко малки излъчватели, всеки фокусиран отделно (с отделна оптика) вместо един голям и невъзможно да бъде ефективно фокусиран излъчвател....

Да обобщим - трите светоизточника имат различна форма - цилиндър, сфера, и равнина (или няколко равнини)...

Точно заради различната форма на светоизлъчвателният елемент (дори и да е на същото геометрично място спрямо цокъла) не е коректно да се разменят различните светоизточници - просто не могат да бъдат ефективно фокусирани... А щом няма ефективно фокусиране, не може да се гарантира, че част от лъча няма да попадне в очите на насрещния водач...
Дано съм се изразил ясно...

П.С. илюстрациите са от интернет...

Автор:  ivo74 [ 31 Юли 2017, 02:08 ]
Заглавие:  Re: За и Против Ксенон системата.

По-ясно от това, здраве му кажи!

Страница 5 от 5 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/