Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 19 Окт 2018, 15:43

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 48 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 14 Май 2016, 09:12 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 21 Юли 2014, 10:47
Мнения: 402
Местоположение: Пазарджик
Изчетох всичко, защото една СЪСЕДСКА мазда 626 2,0 с газ от 2008г Фобос има същия проблем от скоро:

Гасне на бензин когато е загряла, преди да е преминала на газ.
Когато е студена работи добре на бензин, докато загрее.

Решението на проблема е интелигентен. Трябва в реално време да се наблюдават стойностите на това и онова...и ще се закове точно, но няма техника такава...няма и кой.


Кой датчик се "базика", може само да се гадае. Сходен проблем съм си ловил самичък, при сутришно преминаване на газ и гаснене, когато установих, че датчика за температурата на охлаждащата течност когато е влажно времето, му играят стойностите в широки граници и лъжеше компютъра да преминава на газ, докато колата е "студена" и гаснеше. Правеше го само сутрин, понеже температурните разлики са големи, а в останалото време не се е забелязвал проблема през деня. Това го правеше само при влажни сутрини и го открих благодарение на програмата и кабела които имах. Спестих много главоблъсканици на майстора, който в срока на гаранцията ми подмени датчика за температурата на охлаждащата течност. Ако бях ходил при майстора, при него всичко щеше да изглежда наред в момента.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Май 2016, 07:04 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 30 Дек 2015, 14:06
Мнения: 37
Местоположение: Стара Загора
Дали, няма да е този датчик на охл. течност, наистина...
Понеже, понякога като освободя от скорост в движение, стрелката за температурата тръгва нагоре, стига почти до максимума и веднага се връща...?!?

_________________
Mazda Tribute, 2.0 4х4, 124 к.с.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Май 2016, 11:20 
Offline
любител

Регистриран на: 03 Яну 2016, 15:29
Мнения: 16
Местоположение: Ст. Загора
Цитат:
Лампичката за грешки си свети, де... :-)


Чек енжинът ли? Той на всички японски коли свети, особено с монтирани тук ГИ, но не е болка за умиране!


Впрочем, един малко страничен въпрос! Тоя двигател, 2.0, 124 коня, не е ли същият, като на премасито от тия години? Ако е така, защо единият е 124, а другия е 131 коня?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Май 2016, 13:33 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1502
Местоположение: София
bahamonde написа:
Чек енжинът ли? Той на всички японски коли свети, особено с монтирани тук ГИ, но не е болка за умиране!

Как ще е нормално да свети!? Оправете си колите - този индикатор не случайно е жълт. ;)
Имам повече от 120хил. км на газ с Маздата и не приемам светването на тази лампа за нормално.

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Май 2016, 14:30 
Offline
любител

Регистриран на: 03 Яну 2016, 15:29
Мнения: 16
Местоположение: Ст. Загора
gadnyara написа:
bahamonde написа:
Чек енжинът ли? Той на всички японски коли свети, особено с монтирани тук ГИ, но не е болка за умиране!

Как ще е нормално да свети!? Оправете си колите - този индикатор не случайно е жълт. ;)
Имам повече от 120хил. км на газ с Маздата и не приемам светването на тази лампа за нормално.


И как да ги оправим, да идем да подпукаме от бой газаджиите ли :mrgreen: ? Ако знам, че ще има ефект, бих го направил, ама надали! Не им придирям, тука истински специалисти по тия системи нямаме, имаме хора, обучени в монтаж и елементарна настройка, дистрибутори на дадена марка! За мен, един специалист по ГИ, за да прави истински качествени монтажи, трябва да разбира и от спецификата на самите коли, иначе си е 99% налучкване!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Май 2016, 15:24 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1502
Местоположение: София
Аха, моя грешка - явно в израза "монтирана тук" сте имали предвид "монтирана в Ст. Загора".
Моят гараж не е там, затова се извинявам за намесата. :D

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Май 2016, 21:37 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 971
Местоположение: София
red_zac написа:
...понякога като освободя от скорост в движение, стрелката за температурата тръгва нагоре, стига почти до максимума и веднага се връща...?!?

@redzac,
това е нещо ново за четящите тук и се надявам да не е нещо пропуснато още в началото на темата.
При посоченият ефект и светещ чек за двигателя няма как да очакваш нормална работа на бензин и още повече на газ.
Продължавай и успех!

_________________
Mazda 3, 2.0i, 2004 (вече ми липсва)
Mazda 3, 1.6i, 2004


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Май 2016, 22:17 
Offline
любител

Регистриран на: 03 Яну 2016, 15:29
Мнения: 16
Местоположение: Ст. Загора
gadnyara написа:
Аха, моя грешка - явно в израза "монтирана тук" сте имали предвид "монтирана в Ст. Загора".
Моят гараж не е там, затова се извинявам за намесата. :D


Под "монтирана тук", имах предвид в България изобщо, не, че в Ст. Загора има специалисти в тая област, далеч съм от тая мисъл!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Май 2016, 14:33 
Offline
любител
2002 Mazda Tribute

Регистриран на: 03 Фев 2016, 20:24
Мнения: 8
Местоположение: кърджали
Здравей колега,имам същия трибют и от няколко месеца съм с ГИ тамона без ОБД.Нямам подобни проблеми ,а вече имам повече от 10к км.Включвам се в тема защото и на мен в началото първите няколко Хил.км ми светваше чека и газаджията ми казваше ,че е нормално товА ,а мен яко ме дразнеше.След последното ми ходене при него и малко по сериозна и тежка приказка от моя страна и настройка от негова около час и половина вече чека не ми е светвал повече от 5к км,нямам миризма на гас и няма разлика във вървенето гас бензин.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Мар 2018, 20:53 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 30 Дек 2015, 14:06
Мнения: 37
Местоположение: Стара Загора
Така... Драмата продължава.
Миналото лято колата ми направи проблем, и то доста далеч от дома, из едни джендеми.
Не можах да я запаля. Дърпахме, дърпахме, няма никой.
Запали се само на авариен режим, на газ.
Бензиновата помпа беше умряла.
Сменихме я, като се надявах от нея да е проблемът...
Но, то долу-горе, лятото свърши. А както бях казал, проблем ми правеше, когато е загряла.
Остана си обаче проблемът с оборотите, и даже се влошаваше...
В движение, като изключех от скорост, оборотите заковаваха на 2000 (на газ и бензин), а понякога даже плавно се увеличаваха до 3000.
Имах път към София и се отбих при колегата Rockton, за да се консултирам с него.
Насочи ме към стъпков мотор и евентуално почистване на EGR клапана, при все че ще се разглобява този възел...
Сменихме стъпковото моторче, но проблемът с оборотите остана.
Вкарах колата отново в бокса, когато имах възможност, да я спра, при един местен диагностик за почистване.
Той твърдеше, че рядко се получава само с почистване и може да се окаже, че клапанът е заминал и трябва да се затапи и шунтира с емулатор (естествено, по-скъпата процедура).
Накарах го, да направи само почистване. Майторът ми звънна, че е почистил механическия клапан, но електрическият е сдал багажа.
Намерил го е от някъде, но му пратили неработещ. Затова стигнал до варианта, да шунтира нещо, като е изключил и някакви вакууми там и да карам така.
Чекът вече не светеше.
Само че, като тръгнах да я карам, нямаше разлика с предишното положение (а и чекът светна след няколко дни отново).
Когато обаче майсторът ми заяви, че всяка една кола била по този начин, защото "не съществувало каране на свободна", в движение колата трябвало да държи високи обороти, които се успокоявали, като спре... Аз бях шокиран.
Първо, колата преди време не беше така. А, и всички други коли, които съм карал, също не са били по този начин...
Споделих го и на друг майстор (механик), който все пак има хиляди коли, минали през ръцете му - и според него, пълна глупост.

_________________
Mazda Tribute, 2.0 4х4, 124 к.с.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Мар 2018, 21:08 
Offline
фанатик
Аватар
2006 Mazda 5

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 7972
Предните ми 2 Мазди бяха така.Когато си карам и я пусна на свободна примерно със 60-70км в час оборотите никога не застават както на място на свободна.Искам да кажа че примерно ако са 750 оборота при изключване по инерция се задържат на около 800....спра ли почти напълно си падат на 750.Тая новата ми не съм се заглеждал как е...

_________________
Мазда 323 f 1.6 1991
Мазда 323 f 1.5 1995
Мазда Примаси 1.8 2001
Мазда 5 2.0 2006


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Мар 2018, 07:51 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 30 Дек 2015, 14:06
Мнения: 37
Местоположение: Стара Загора
Колега, не си я заглеждал, защото не са 2-3000!
До към 1000 оборота мога да се съглася на празен ход (при различните марки/модели е различно), но не и повече.
И пак казвам, до преди няколко месеца колата не беше така.

_________________
Mazda Tribute, 2.0 4х4, 124 к.с.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Мар 2018, 21:02 
Offline
фанатик
Аватар
2006 Mazda 5

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 7972
1. Засмуква въздух от гумичките на инжекторите.
2. Гарнитурата на всмукателния колектор.
Друго ни се сещам аз....ако някои колега прибави нещо.... #-o

_________________
Мазда 323 f 1.6 1991
Мазда 323 f 1.5 1995
Мазда Примаси 1.8 2001
Мазда 5 2.0 2006


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 20 Апр 2018, 13:26 
Offline
любител

Регистриран на: 01 Мар 2014, 19:18
Мнения: 6
Местоположение: burgas
имах проблем като описания по-горе, на бензин не палеше само аварийно на газ. Решихме го с нова бензинова помпа за 37лв. някъв ментак ... и пръскане с контактен спрей върху клемите


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Май 2018, 13:10 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 30 Дек 2015, 14:06
Мнения: 37
Местоположение: Стара Загора
Понеже, това на практика си е Форд, консултирахме се с човек, който им разбира.
Според него, това е често срещан проблем при фордовете, който се оправял трудно.
Някои са сменяли компютри и какво ли не, но си оставал.
Посъветва ни, да се шунтира датчика за скорост.
Направено. Проблемът остава!

_________________
Mazda Tribute, 2.0 4х4, 124 к.с.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Май 2018, 10:24 
Offline
любител

Регистриран на: 07 Май 2017, 16:03
Мнения: 55
Местоположение: Пловдив
Колега, погледна ли чекът какви грешки ти вади? Наистина не е нормално да свети чекът. Щом свети, значи има някакъв проблем. На моята ГИ като измина няколко километра (20-на) чек енджинът премигваше няколко пъти и после светеше за постоянно. Като я изгася и след ден карам само на бензин си загасваше от самосебе си. Отидохме при колегата Роктон и той ме насочи, че катализаторът ми беше отишъл. Оттам направихем каквото ни препоръча - втулка с катализаторен елемент и след това директно в LPG Tech Стара Загора. За 6-7 хил. километра само миналата неделя ми направи проблем, чекът се заразмига, после свветна постоянно и сега дори като карам на газ градско не свети.
Роктон ме е изпреварил, но и на мен ми се стори странно за грешка започваща с E. Наистина отиди в някой сервиз на Форд да се опитат да я прочетата или за парите, дето ще ти ги даваш за сервизи, по-добре си купи един инструмент за диагностика, поне да си запишеш правилно грешките. Не ти препоръчвам да ходиш в сервиз на Мазда, защото за 40-50 лв ще ти кажат (ако им се помолиш) кои са кодовете на грешките, а за мен предложение за решаване на проблема беше проба (смяна) - грешка.

_________________
Mazda Premacy 1.9 100к.с 2001г. бензин + газ.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Май 2018, 21:26 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1491
Местоположение: Пловдив
Този Трибют, коя година се води?Със ОБД 2 ли е или не?
Имам познат,със същия двигател,но нямам негов контакт да го питам.. стана ми интересно, защото той си има газ а досега един път не се е оплакал за някакви проблеми с газта..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 31 Юли 2018, 21:10 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 30 Дек 2015, 14:06
Мнения: 37
Местоположение: Стара Загора
maZZda написа:
Този Трибют, коя година се води?Със ОБД 2 ли е или не?
Имам познат,със същия двигател,но нямам негов контакт да го питам.. стана ми интересно, защото той си има газ а досега един път не се е оплакал за някакви проблеми с газта..


Колега, 2001 г. е моят Трибют. Нямам представа, какво означава ОБД 2.

_________________
Mazda Tribute, 2.0 4х4, 124 к.с.


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 48 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб