Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 21 Мар 2019, 01:48

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 24 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 02 Окт 2013, 19:38 
Offline
любител

Регистриран на: 19 Сеп 2012, 19:56
Мнения: 12
Местоположение: Варна
Здравейте Колеги ,

Нека някой ако е карал повече от 100000 км на пропан бутан или метан да сподели имал ли е някакви проблеми с колата си или газовата уредба . Големи спорове има във форума дали има полза от системите за мазане на клапаните . Затова хората направили по голям пробег могат да кажат най - добре .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Окт 2013, 22:47 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Яну 2008, 22:06
Мнения: 1127
Местоположение: Монтана/София
skype: HeyMoPeH
от 301 000 до 356 000 са само 55 000км на газ, не виждам някакви промени в работата на двигателя, освен ниския разход 6.5/100газ. И аз бях скептичен за това от 245 000 (на които я купих) до 301 000 съм бил глупав да я карам само на бензин...

_________________
mazda 323F BA 1.5 16V 1995г & 430 000km
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Окт 2013, 18:49 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 6

Регистриран на: 31 Яну 2006, 15:33
Мнения: 198
Местоположение: Козлодуй
Първата ми 323 БГ -100 000км. на газ само,не е виждала бензин.Проблем с мотора никакъв,сменени само 2-пъти изпарител.Втората ми 323 БА - за сега 60 000 км. пак само изпарител съм сменял (още я карам).Третата MAzda 6 2.3 съм минал за една година 17000км на газ без проблем.За напред незнам. :lovemazda:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Окт 2013, 07:46 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2004, 10:54
Мнения: 532
Местоположение: Сф. Захарна фабрика
- 323F BG 1.6-16v SOHC (B6) от 2002 е у мен и оттогава е на газ(LPG) , без омаслител, с обикновен изпарител, симулатор на инжектори,ламбда емулатор и ключе с таймер(не автоматично-мразя ги тея :mrgreen:) повече от 120 000 км само на газ, с бензин я черпя рядко но редовно пали на бензин! :lovemazda:
газовата съм монтирал аз , първоначално със изпарител STAR-Gaz, перфектна работа 8 години и стана на "тарлък"...започна да изпуска и мирише, изхвърлих го...чисто нов REG- двукамерен скъпичък но най добрия(мразя ловатото) :evil: , работи до момента с него и е без забележки!
-По двигателя никакви промени и никакви ремонти освен обичайното обслужване , също и ангренажи навреме!
Преди няколко години умря горивната помпа, сменена с най големия китаец с ясното съзнание че и той ще умре слкед година две,...да ама не ,малко по шумна е но за 60 лева толкова радост!
забравих...свещи и кабели се сменят винаги навреме и до сега не е гръмнала нито веднъж.... та така старата "кочина" :lovemazda: си я обичам много и постояно се движи всеки ден по 20км. минимум градско в С-Ф, ползвам я като служебна да хода на работа и за части по доставчиците :roll: ...а понякога дори я черпя и я водя на риболов , кога жената и синът отвлекът другите две коли :D :D :lovemazda:

_________________
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0896 633459


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Окт 2013, 19:57 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 19 Сеп 2012, 19:56
Мнения: 12
Местоположение: Варна
Здравейте ,

Аз карам шестица но само от 19000 км на пропан бутан . До сега няма проблем , но и пробега е много малък .

Мой познат караше Мazda MPV с двигател 2.0 16 V 122 коня . След 125 000 км на газ при каране предимно извън града главата стана за ремонт . Колата е била по километраж на около 200 000 км . Ако е била върната с 150 - 200 хил км тогава ремонта на главата щеше да се появи и без газовата уредба .

И двете коли са с инжекциони и без омаслители .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Окт 2013, 18:01 
Offline
фен

Регистриран на: 17 Юни 2013, 20:01
Мнения: 222
Местоположение: shumen
Над 100 000 км съм миналсъс лагуната 1.8 моно-инж. със обикновена газова ловато на метан колата е пушка но я карам със ориг.масло ЕЛФ свещите още са нейните -екуем- предишния собственик не знамколко е навъртял първата ми коле ВОЛГА на метан със същата уредба после я прехвърлих на лагуната сега лагуната я кара дядото много се кефи със 10лв отива до Варна и се връща !!!! Аз сега карам Мазда Трибуте - джип 4х4 2005г колата е на 97000км от които 7000км на метан със пълна инж.Романо много съм доволен колата е пушка - самолет мотора ми е 2.3i-16 клапана 153к.с със 5ст.ск.кутия от Романото съм много доволен - Ловатото също нямам ядове. Направил съм си и камиона на метан газо-дизел ДАФ95.430к.с вече 3 година го карам никакви ядове наси ми добри пари минал съм над 100 00км със него И ако някой ми каже че метана не е гориво ще му се смея цял живот -на БГ акъла!! Пропан-бутана също е гориво но не го харесвам той е отпадък от преработката на нефтени продукти и има по голяма подръжка и смяна на консумативи. Докато метана си е чист въздух със което нямаш ядове при добър ГАЗАДЖИЯ само караш!!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Ное 2013, 16:20 
Offline
фен
2009 Mazda 6

Регистриран на: 20 Юли 2010, 11:06
Мнения: 224
Местоположение: Sofia
skype: dankatar83
Мазда 6 2,0- 2010г. - 125 000 на газ, никакви ядове, има Система за мазане която се прецака преди 50 000 и нищо и няма на колата. Редовно смяна на филтри и масла и само газ. :D


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Дек 2013, 15:39 
Offline
фанатик
Аватар
1998 Mazda 323F

Регистриран на: 08 Авг 2007, 19:47
Мнения: 2480
Местоположение: Сф-Плд
skype: mazdislav
323F BA 1.8 - 150 000 км на газ за 5 години. Колата съм я карал само на газ откакто я купих защото я газифицирах на първата седмица.

Ядове - никакви. От разхода съм сравнително доволен, извънградско 9,5-10л/100км, но така или иначе тоя двигател (BP) не е от икономичните.

Преди 2 седмици за пръв път ходих да пипат нещо по газовата - отремонтираха ми инжекторите защото беше ми качила малко разхода (+1л), след което обаче работата заспа!

_________________
1998 323F BA 1.8 (продадена след 7 год и 200,000 км вярна служба)
2001 Xedos 9 TA


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Дек 2013, 10:52 
Offline
фанатик
Аватар
2001 Mazda 626

Регистриран на: 13 Юни 2008, 13:19
Мнения: 1422
Местоположение: Пловдив
skype: qna.godeva
Мазда 323ф БА 1.5 - от 5.5 години с ГИ Фобос. Навъртени около 110К - никакви ядове, само филтрите сменям на газта.
Разход градско 10, извънградско с около 100-110 - 7.8/100 . Доволна :lovemazda:

_________________
Ние можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 28 Дек 2013, 15:06 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2013, 11:30
Мнения: 206
Местоположение: София
dankatar написа:
Мазда 6 2,0- 2010г. - 125 000 на газ, никакви ядове, има Система за мазане която се прецака преди 50 000 и нищо и няма на колата. Редовно смяна на филтри и масла и само газ. :D

Колега, я сподели каква марка е газовото, има ли ОБД и къде го монтира, че и аз обмислям газифициране на същата 6ца.

_________________
Mazda 6 GH (2009), 2.0 147hp, AT, LPG Romano Antonio OBD


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2014, 10:29 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 22 Яну 2013, 11:53
Мнения: 26
Местоположение: гр.Елин Пелин
Мазда 323C 95г. 1,5 90 к.с. с Г.И. BRC компютър Stefaneli без мазане 180 000 км. и навъртях на горката за 5г. :lovemazda: Проблеми
не съм имал като изключим няколко настройки и нещо изгоря в компютъра и неможеше да прехвърли на
бензин сама когато свърши газта.Майстора каза или нов ком. 260лв. или сам си прехвърляй на газ.
Познайте какво избрах :D

_________________
Винт набит с чук,държи по-здраво от пирон навит с отвертка>>>


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Дек 2017, 13:55 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 19 Сеп 2012, 19:56
Мнения: 12
Местоположение: Варна
Здравейте Колеги !

Има ли някой друг с повече от 100 000 км на газ за да преценим дали има смисъл от системите за мазане и толкова ли са кекави фаските и клапаните на маздите при условие , че системата е правилно настроена .

Един приятел ми препоръча да си слагам двутактово масло по 10 мл на литър бензин за да може докато работи колата на бензин, когато е студена или на дълъг път ( при пробег от 100 км и повече обръщам на бензин за 3-4 км за да могат да поработят дюзите ) . Един литър двутактово минерално масло е 8 лв , така че цената в сръвнение с 100 л бензин е нищожна . За 70000 км работата ма мотора равномерна и не съм имал проблем с дюзите .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Дек 2017, 18:22 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 639
Местоположение: Варна
Аз на магистрално каране я поизпържвам на бензин няколко км. Иначе в града си пали всеки ден докато загрее на бенз така или иначе и не го правя.

Sent from my LG-D802 using Tapatalk


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Дек 2017, 19:25 
Offline
любител

Регистриран на: 04 Фев 2015, 20:49
Мнения: 29
Местоположение: shumen
70 000 km със мазда 3 1.6 2004г без система за мазане на клапаните,за сега няма никви ядове.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2019, 23:56 
Offline
любител

Регистриран на: 04 Май 2010, 18:58
Мнения: 25
Местоположение: София
skype: georgi2425
Карам Mazda Demio 1.5, 75 коня, 2002 г. Навъртял съм 170'000 км на газ.
Газовият инжекцион ми е Romano без OBD. Колата е с OBD, но некадърните майстори дето ми слагаха газовата в Пловдив /сервиза под моста на Скобелева майка/ , не можаха да го намерят и затова ме прецакаха. Заради това, на колата често й светваше чека. Тукашните майстори не можаха да се справят. Наложи се да отида в София в официалния сервиз, където свалиха някакви данни от буксата за OBD, които въведоха в газовия компютър и от там насетне газовата спря да ми прави проблеми. На газ разхода е колкото на бензин. Скъпата газова се избива в рамките на година от разликата в цените на горивата.
Първоначално ми бяха сложили омаслител на клапаните Flash Lube, който механично се регулираше. Често обаче не работеше читаво тоя омаслител в смисъл, че спираше да капе , настроиш го, но след време пак спираше и накрая ми писна и го разкарах. Без него карам вече 4 -та година и няма проблеми.
Единственото важно нещо което трябва да се прави, поне при моето Демио е на всеки 25'000 - 30'000 км. да се прави реглаж на клапаните, иначе в един момент колата започва да се държи супер странно - гасне по време на движение в ниските обороти, бучене и неравномерна работа на двигателя с чуващи се "детонации", спънатото шофиране докато загрее двигателя, липса на мощност и т.н. Ако човек не знае за това, се почва едно ходене по майстори, сменят се кабели на свещи, свещи , бъзикат се настройките на инжекциона, докато ти скапят колата, а никой не се сеща, че всичко се оправя след реглаж на клапаните, които след определен пробег на газ потъват. Демиото е с механични клапани , които имат голям запас за бъдещи регулирания и в рамките на час във всеки читав сервиз реглажът е направен. С реглажа се сменя и гарнитурата на главата.
Друго задължително нещо е на всеки 10'000 км да се сменят 2 филтъра на газовата , единият е стандартен цилиндричен и струва 20 лв., а другият е малък и се намира в един клапан. Тоя малкият в Пловдив никой не знаеше, че също трябва да се подменя с нов. Когато ходих в София за настройките за които писах по-горе, разглобиха клапана за да сменят въпросният филтър, който беше яко задръстен.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Яну 2019, 09:10 
Offline
фен

Регистриран на: 02 Окт 2011, 14:46
Мнения: 415
Местоположение: Пловдив
skype: yani6_83
Колега,ти си златна мина за "майсторите" ако ти сменят гарнитура на глава при реглаж клапани на 25-30хил.км. :?
Реглаж на клапани се прави на 90хил.км на бензин,на газ 50-60хил.км. Струва около 100лв.(само реглажа) Хубаво е да се прави при смяна на ангренажен комплект,сменя се гарнитура на капака на главата и евентуално семеринги разпр.вал.
Надявам се щом ти вземат 20лв за газовият филтър,поне да е полиестерен,а не хартиен от 3-4лв.

_________________
Mazda 626GF 2.0i


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Яну 2019, 11:10 
Offline
любител

Регистриран на: 18 Авг 2012, 17:18
Мнения: 65
Местоположение: София
Здравейте, имам пресен опит с газта и затова ще го споделя с вас за да можете да избегнете излишното даване на много пари за ремонти в последствие. Става въпрос за Мазда 3 2004 газ/бензин с Z6 мотор 105 кс. Газта я сложих на 50к км. с комп Бардолилини и БГ софтуеър на ВСМ. Карах около 120к км. без да пипам нищо. Но зопочна да се появява едно чукане на студен двигател което изчезваше като загрее и реших че е време за реглаж на клапаните . Преди това не се бях интересувал какви точно са клапаните и си мислех че са стандартни и реглажа ще е детска игра , но се оказаха чашки :). Както и да е направихме реглаж ,чрез подходящо разместване и шлайфане на чашките, като показанията на изп. клапани бяха на около 0,10-0,12 при норма 0.30.Резултат имаше двигателя заработи много по- добре , спря чукането на студен старт и колата живна осезаемо. Всичко беше ок за около 2к км.или след два курса до морето и обратно. Отново се появи чукането на студен старт и започна да се увеличава. Ясно беше съмнението , което се беше появило по- рано преди реглажа , но което ми се искаше да не е истина , че главата е за ремонт. Всички изп.клапани и легла бяха мармалад. Съответно цената за ремонт на моята глава беше около 800лв. Взех друга от мотор който не е бил на газ и след шлайфане ,напасване и реглаж на клапаните и около 300 лв , главата беше готова. Така че на около 30-40к км според мен е нужно да се мерят хлабините на клапаните и ако има отклонения да се коригират за да не се стига до по - сериозни последствия с които аз се сблъсках. Поздрави !!!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Яну 2019, 18:50 
Offline
любител

Регистриран на: 17 Авг 2018, 06:07
Мнения: 10
Местоположение: Plovdiv
Газаджията ,който ми постави ГИ изрично ми каза-реглаж на клапани на 20 000 км след каране на газ.

_________________
2005 Mazda 5 / 2.0 / LPG Romano


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Яну 2019, 19:13 
Offline
фен

Регистриран на: 19 Мар 2018, 21:58
Мнения: 121
Местоположение: Хасково
Не е Мазда но 200 000 на метан. Колата е на 330 000. Кара се предимно във високи обороти. И сега няма грижи за скорости. Два нагорели клапана имаха нужда от шлайфане. После сложих аванс процесор и вече гледам да е с регулирани клапани.
За метан е жизнено важно да се контролира навременното му запалване да не гори клапаните.
За 20 лв ( при 1,4 лв/кг) 300 км без икономично каране 115к.с.

_________________
Mazda 6 TS D 143 ( GG 2.0 2007 )


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Яну 2019, 20:23 
Offline
фанатик
Аватар
2006 Mazda 5

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 8144
diver.3 написа:
Газаджията ,който ми постави ГИ изрично ми каза-реглаж на клапани на 20 000 км след каране на газ.

Как ти го обясни този реглаж маистора. :?:

_________________
Мазда 323 f 1.6 1991
Мазда 323 f 1.5 1995
Мазда Примаси 1.8 2001
Мазда 5 2.0 2006


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Яну 2019, 22:56 
Offline
фен

Регистриран на: 10 Ное 2012, 18:08
Мнения: 133
Местоположение: гр. Сопот
Не е мазда, но е японка. 198 000 км на газ. Двигателят е пушка. Досега не е отварян за ремонт. В момента е на 296 000 км.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Яну 2019, 08:28 
Offline
фен

Регистриран на: 02 Окт 2011, 14:46
Мнения: 415
Местоположение: Пловдив
skype: yani6_83
valio323 написа:
diver.3 написа:
Газаджията ,който ми постави ГИ изрично ми каза-реглаж на клапани на 20 000 км след каране на газ.

Как ти го обясни този реглаж маистора. :?:


Вероятно е имал впредвид да се замерват хлабините,ако на 20хил.правиш реглаж клапани заради газов инжекцион,по добре си карай на бензин.

_________________
Mazda 626GF 2.0i


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Яну 2019, 20:46 
Offline
любител

Регистриран на: 17 Авг 2018, 06:07
Мнения: 10
Местоположение: Plovdiv
yanis написа:
valio323 написа:
diver.3 написа:
Газаджията ,който ми постави ГИ изрично ми каза-реглаж на клапани на 20 000 км след каране на газ.

Как ти го обясни този реглаж маистора. :?:


Вероятно е имал впредвид да се замерват хлабините,ако на 20хил.правиш реглаж клапани заради газов инжекцион,по добре си карай на бензин.


Абе и на мен ми се видя фрапиращо ,но споделих...

_________________
2005 Mazda 5 / 2.0 / LPG Romano


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Яну 2019, 20:47 
Offline
любител

Регистриран на: 17 Авг 2018, 06:07
Мнения: 10
Местоположение: Plovdiv
dimkaraganchev написа:
Не е мазда, но е японка. 198 000 км на газ. Двигателят е пушка. Досега не е отварян за ремонт. В момента е на 296 000 км.

Дим,Нисан е друга тема... О,да ! Ееех,GA 16 DE ;)

_________________
2005 Mazda 5 / 2.0 / LPG Romano


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 24 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб