Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 01 Мар 2021, 15:20

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 20 Яну 2021, 22:09 
Offline
любител

Регистриран на: 03 Авг 2020, 11:51
Мнения: 15
Местоположение: България
Здравейте колеги,


Имах намерение да послушам съвета на съфорумеца Drum и да използвам неговия газаджия за CX9-ката, но по редица причини не успявам да се измъкна за няколкодневна разходка до Варна. Та накрая прибегнах до услугите на официалния сервиз на BRC в Дружба (Софийската). Настройките на компютъра са за смес от 80/20 газ/бензин и изцяло на бензин над 2800 оборота.

Не знам от тези хибридни настройки ли има усложнения, но след като прибрах автомобила, реших да направя няколко тестови настъпвания на педала до дупка. Всичките с притеснителен резултат. Независимо дали колата преди "настъпването" е била с включен или изключен разход на газ, има налице едно досега нехарактерно забавяне преди маздата да се усети, че трябва да вдигне оборотите. Липсва и усещането от моменталния kick down, който си се получаваше допреди газификацията. Вместо атмосферка с 280 коня, имам чувството, че карам турбо дизел Пежо с 90 к.с.

Имате ли предположения на какво може да се дължи разликата в поведението на автомобила? Навсякъде, където чета, пише, че не би следвало да има осезаема разлика в мощността. Възможно ли е и да трябва някакво време за адаптация на бензин компютъра? Досега съм минал под 30 км.

Нещо, което ми направи впечатление, като прибирах колата от BRC - трип компютъра беше на 2 км. Предположих, че преди това е разкачан акумулатора. Има ли шанс само тези 2 км. да са тествали с автомобила закачен за лаптоп? За 2км. - по един км. във всяка посока - няма никакъв шанс да се измъкнат от Дружба, камоли да надуят двигателя повече от веднъж.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Яну 2021, 09:14 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 22 Окт 2014, 20:35
Мнения: 1578
Местоположение: Густо Майна Филибето
Еми колега, върни се за рекламация. Не стана ясно какъв е бил проблемът преди посещението. Като е само на бензин проблемът остава ли?

_________________
Mazda 6 GH 1.8 LPG BRC sequent 32
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Яну 2021, 09:26 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 03 Авг 2020, 11:51
Мнения: 15
Местоположение: България
Проблем преди посещението не е имало. Проблемът е в променената работа на автомобила само на бензин след поставянето на газовата уредба. Далеч съм от мисълта, че не трябва да усетя разлика при движение на газ. Но поне на бензин нещата да са си както трябва. Аз с причина съм поискал на 2800 оборота да е само на бензин, но ако маздата не набира нормално обороти дори само в бензинов режим....

Рекламация ще има със сигурност. Надявах се да има някакво логично обяснение за сегашните симптоми, различно от калпави настройки или лошо свършена работа


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Яну 2021, 09:58 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 22 Окт 2014, 20:35
Мнения: 1578
Местоположение: Густо Майна Филибето
Как я караш на бензин? Като настъпиш докато си на газ и чакаш компютрите сами да впръскват само бензин или натискаш копчето с лампичките, колата прехвърля само на бензин и тогава я настъпваш?

_________________
Mazda 6 GH 1.8 LPG BRC sequent 32
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Яну 2021, 14:12 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 03 Авг 2020, 11:51
Мнения: 15
Местоположение: България
donpeev написа:
Как я караш на бензин? Като настъпиш докато си на газ и чакаш компютрите сами да впръскват само бензин или натискаш копчето с лампичките, колата прехвърля само на бензин и тогава я настъпваш?



В случая - през копчето, за да се движи само на бензин. Днес по обяд успях, покрай возене на жената по задачи, да изрежа двигателя от светофар - и на газ и на бензин по няколко опита. Кик даун имаше. Но не успях да го възпроизведа при автомобил в движение с 40-50 км/ч и от тази скорост да ускорявам. Евентуално бедна горивна смес?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Яну 2021, 23:51 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 2102
Местоположение: селянин в София
Тези в София не са били никога препоръчителни. Но много е рано да се вторачвате и след интервенция с тези настъпвания на педала до дупка...къде ще летите в града?

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2021, 22:37 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 03 Авг 2020, 11:51
Мнения: 15
Местоположение: България
В града летене със сигурност няма да има, даже и извън него. Но е малко тъжно и притеснително такъв автомобил да се влачи като стар Москвич.

Както и да е, във вторник се рабрахме да си видят в BRC какви са ги надробили. Но положението е пълна скръб, мога да го кажа със сигурност след още 250 навъртяни километра (главно извънградски). Тествах доста различни варианти и мога да кажа, че първоначалното ми впечатление, че има проблем и при шофиране чисто на бензин с "изключена" газова е грешно - добре си се държи маздата.

Ускорението на газ/бензин обаче е потресаващо бавно, включително и след като мина 2800 RPM, когато се очаква автомобилът да мине автоматично изцяло на бензин. Адски бавно набира сравнено с чисто на бензин. Отделно - ако за повече от няколко секунди се задържат оборотите над 3500 - нещо от газовата започва да пищи на умряло и спира след като отпусна педала.

И това ме довежда пак до самата газова бутилка и индикаторчето, което монтираха. На 220тия км извънградско започна да примигва уж за резерв. На Шел в Благоевград обаче едва напълни 24 литра в 65-литрова бутилка. И при стартиране на системата след зареждане - светеха само 2 от 3те светлинки за количество. 95 км по-късно и обратно в София - отново съм на една светлинка...


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2021, 23:45 
Offline
фанатик
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 1227
Местоположение: София
DMT_Alpha написа:
... Навсякъде, където чета, пише, че не би следвало да има осезаема разлика в мощността...

Така е. При правилен монтаж с добре подбрани компоненти и прецизни настройки
разликата във вървежа на газ спрямо бензин се усеща, но тя е доста малка.


DMT_Alpha написа:
... Има ли шанс само тези 2 км. да са тествали с автомобила закачен за лаптоп?...

Принципно има и той е точно 50%. :)

_________________
... ex ... Mazda 3, 2.0i (2004) - ex; Mazda 3, 1.6i (2004) - ex; ... Mercedes A200 ...
'Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?' - from 'Terminator'


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Яну 2021, 09:13 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 22 Окт 2014, 20:35
Мнения: 1578
Местоположение: Густо Майна Филибето
Колега, значи проблемът си е 100% от монтажа и/или настройките. Отивай да ти я настроят, но лично според мен махни това твое изискване да минава колата на 100% бензин при оборотите. БРЦ си имат оптимизирани настройки за твоята кола и на определени обороти впръсква съответното количество бензин. Допускам, че може и това да е една от причините. Кажи им да я настроят както е по техните предписания, качваш монтажника при теб и карате извънградско със закачен компютър и тествате.
Успех и да споделиш резултата!

_________________
Mazda 6 GH 1.8 LPG BRC sequent 32
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Яну 2021, 21:29 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 03 Авг 2020, 11:51
Мнения: 15
Местоположение: България
Ъпдейт по темата - макар и не особено съдържателен.

Нивомера на бутилката утре ще ходи за смяна, майсторите го заподозряха че е дефектен. Та трябва да изпразня бутилката, преди да се захванат за работа.

Освен това заподозряха, че няма разлика между поведението на Маздата на газ и на бензин, но това е нормално само с 10 минути пробно каране. След моето 10-минутно и аз си мислех, че няма разлика, после стана ясно чак колко е спънат мотора на газ...

Момчето в сервиза се чудеше как да ме отсвири учтиво, накрая по съвета на Donpeev поисках да зададат стандартните настройки. @Donpeev, тук обаче ще те разочаровам - на всички автомобили залагат едно и също. Нямат нищо специфично според модела. Сега колата е само на газ, и според MAP-a може и от време на време да пуска 20% бензин.

Заради навалялия сняг не успях да изпробвам дали има разлика, живот, здраве и снегопочистени магистрали - в събота.

Нещо, което ми казаха обаче, ме озадачи. Според единия майстор - лаг би имало по-скоро от сместа 80/20 отколкото от минаването изцяло на бензин на 2800rpm.


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб