Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 15 Дек 2018, 06:17

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 25 Апр 2009, 19:34 
Offline
любител
Аватар
1998 Mazda 626

Регистриран на: 19 Май 2008, 22:13
Мнения: 82
Местоположение: София
Отварям тази тема с идеята евентуално да спестя на колеги доста време при евентуална борба с почти пълната липса на поддръжка в страната за тези видове инжекциони. Ето и няколко факта:
- Холандските инжекциони и бутилки са класа-две над масово монтираните в страната уредби. Това обаче води до дву и трикратно по-висока цена.
- Единствените холандски уредби внасяни в страната са били VIALLE, които преди около 5 години обаче са спрени от продажба заради тесния пазар. Сервиз работещ с тези уредби е http://www.bulavtoservis.com но поне с моя инжекцион не горяха от желание въобще да се захващат (за друг модел може и да помогнат евентуално)
- Koltec кaто фирма са купени от necam и текущата им продуктова линия може да се види на сайта им http://www.koltec-necam.nl/af_automotive.php
- Моят инжекцион е трето поколение модел VG392. По принцип холандците като идея са предвидили редуктора единствено да се подменя, но специално българската фирма http://www.memtex.net/indexbg.htm предлага ремонтен комплект и за този вид инжекциони - те работят с повечето газаджии в София. Разпределителя подлежи просто на почистване.
- Подробни инструкции как се осъществява поддръжката на Koltec EGI VG 392 има в този чужд форум http://www.askanowner.com/qa/view.asp?g ... qid=215372

Поне в София почти никой не иска да се занимава със сервизирането на тези уредби въпреки че не са нещо изключително. Опита от мен и мой познат да се справим с този инжекцион не бе успешен основно поради липса на опит и ми се наложи цяла зима да карам на бензин. Днес обаче щастлив се прибрах от град Септември където qnis3@abv.bg отстрани една беля която бяхме сътворили и довърши сервизирането на уредбата. В следствие колата върви превъзходно отново на газ.
С други думи, ако на колата си имате холандски инжекцион в никой случай не се съгласявайте да ви го свалят и да сложат на негово място някой италиански, турски или друг подобен "блед заместител". Ако може, се справете сами или с познати, а ако нямате време или желание пишете на дадения от мен мейл, който открих в друг форум. Аз лично благодаря на Янко за отлично свършената работа.

Какво е добре да имаме в предвид при каране с газов инжекцион:
- Газта в България е лоша и наличието на добри филтри e задължително.
- Добре е човек да държи половин резервоар пълен с бензин защото иначе вероятността да му замине бензиновата помпа заради по-лошото охлаждане е висока.
- Трябва да се кара не само на газ не заради другo, а защото неработещите бензинови инжектори се зацапват, няма да работят добре и в един момент просто ще се запушат.
- Във връзка с последното според един таксиметров шофьор с който говорих по темата е задължително след 50 000 километра пробег да се свалят бензиновите инжектори и почистят с ултразвук – това става в специална вана, която освен че излъчва ултразвук, пуска и електрически импулси към инжекторите и те се отварят.

П.п. Ако някой иска може да сподели допълнително опит на тема холандски уредби или просто пък на тема инжекциони. Иначе обстойна информация за цените на горивата в ЕС има тук http://energy.eu/#prices и на мен ми се "късаше сърцето" да карам на бензин при съотношение на цената спрямо газта от 2.5/1 :)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Май 2009, 16:39 
Offline
любител

Регистриран на: 07 Май 2008, 15:41
Мнения: 6
Местоположение: SOFIA
Евала на колегата !!!Как е имал нерви да напише всичко това. Яни е страшен пич , но хората които поддържат тази марка не са само посочените. "Мемтекс"произвеждат мембрани за всичко що е редуктор. Всичко е вярно и не случайно холандските у-би се славят с топ-качество. Бъдете здрави!!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Окт 2009, 10:38 
Offline
любител

Регистриран на: 22 Окт 2009, 10:29
Мнения: 1
Имам проблем с газовата си уредба. Запушена ми е една от дюзите и прочетох, че Янко от гр.Септември ви е помогнал. Ако можете да ми дадете негов телефон, за да се свържа с него. Писах му на мейла, но не ми отговори. Благодаря предварително.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Окт 2009, 12:01 
Offline
любител
Аватар
1998 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 19 Май 2008, 22:13
Мнения: 82
Местоположение: София
boian_406 написа:
Имам проблем с газовата си уредба. Запушена ми е една от дюзите и прочетох, че Янко от гр.Септември ви е помогнал. Ако можете да ми дадете негов телефон, за да се свържа с него. Писах му на мейла, но не ми отговори. Благодаря предварително.

http://kolteclpg.8forum.net/forum-f1/topic-t1.htm (телефон 0878 601688 имейл: qnis3@abv.bg)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 04 Фев 2013, 16:51 
Offline
любител
Аватар
1998 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 19 Май 2008, 22:13
Мнения: 82
Местоположение: София
Завчера почиствах разпределителя на газовият ми инжекцион Koltec VG392 и този път щракнах няколко снимки. Процедурата е лесна и за разглобяването му трябва само един шестограм който го има на снимките. Преди това при отвиването на четирите болта с ключ 17-ти номер, които чрез маркучи отвеждат газта към колектора, ако не искат да тръгнат може да се пробва с премерен удар от леко чукче по главата им.
Поради гадната родна газ със завишено съдържание на сяра, се получават отлагания по стените и по отворите на тази моноинжекция, в следствие на което буталото спира да се движи частично или напълно в даден момент. В общия случай ако при ниски обороти колата няма мощност или пък при преминаване на газ директно гасне, то просто се е задръстил със сяра този вид разпределител. За почистване използвах показаният на снимката разтворител и обезмаслител, който се впръсква във всеки отвор който види човек след разглобяването на разпределителя, после се измива с вода, после пак се пръска и се изчаква да подейства, измива се на чешмата и се продухва със сгъстен въздух през всички отвори и дупчици. Да се внимава да не изпадне малкото о-пръстенче намиращо се на долният капак и уплътняващо дупчицата за газ на празен ход, както и при свалянето на стъпковото моторче да не изхвърчи буталцето под него особено ако е залепнало и всеки момент пружината е възможно да го изстреля.
След като изсъхне се сглобява и НАЙ-ТРУДНОТО Е да се избегне скъсването на О-пръстена уплътняващ стъпковото моторче. За целта е най-добре гумата предварително да се намаже леко с грес - хем ще се пързаля леко и няма да се скъса, хем и греста е универсален уплътнител срещу течове на газ после.
Прикачени файлове:
Koltec1.jpg
Koltec1.jpg [ 228.98 KiB | Прегледано 5374 пъти ]
Прикачени файлове:
Koltec2.jpg
Koltec2.jpg [ 237.01 KiB | Прегледано 5374 пъти ]

Ако някой има някакви въпроси да пита спокойно. На мен ми се налага на всеки 7-8 хиляди километра да повтарям тази процедура, въпреки че съм сложил някакъв филтър преди разпределителя, който обаче не помага особено много: http://www.autogasmarket.com/shop/products/141.html В началото търсех майстори, а последните два пъти се справих и сам. Ако обаче е съвсем заталачен разпределителя може да се мине след разглобяване и на ултразвукова ваничка.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Мар 2017, 21:37 
Offline
любител

Регистриран на: 10 Мар 2017, 21:34
Мнения: 2
Местоположение: Видин
Здравей можеш ли го ми кажеш как се слага на стъпковия мотор цилиндричната част - има значение.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Мар 2017, 21:40 
Offline
любител

Регистриран на: 10 Мар 2017, 21:34
Мнения: 2
Местоположение: Видин
Здравей- можеш ли да ми кажеш как се слага цилиндричната част на стъпковия мотор има значение посоката


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб