Отварям тази тема с идеята евентуално да спестя на колеги доста време при евентуална борба с почти пълната липса на поддръжка в страната за тези видове инжекциони. Ето и няколко факта:
- Холандските инжекциони и бутилки са класа-две над масово монтираните в страната уредби. Това обаче води до дву и трикратно по-висока цена.
- Единствените холандски уредби внасяни в страната са били VIALLE, които преди около 5 години обаче са спрени от продажба заради тесния пазар. Сервиз работещ с тези уредби е
http://www.bulavtoservis.com но поне с моя инжекцион не горяха от желание въобще да се захващат (за друг модел може и да помогнат евентуално)
- Koltec кaто фирма са купени от necam и текущата им продуктова линия може да се види на сайта им
http://www.koltec-necam.nl/af_automotive.php
- Моят инжекцион е трето поколение модел VG392. По принцип холандците като идея са предвидили редуктора единствено да се подменя, но специално българската фирма
http://www.memtex.net/indexbg.htm предлага ремонтен комплект и за този вид инжекциони - те работят с повечето газаджии в София. Разпределителя подлежи просто на почистване.
- Подробни инструкции как се осъществява поддръжката на Koltec EGI VG 392 има в този чужд форум
http://www.askanowner.com/qa/view.asp?g ... qid=215372
Поне в София почти никой не иска да се занимава със сервизирането на тези уредби въпреки че не са нещо изключително. Опита от мен и мой познат да се справим с този инжекцион не бе успешен основно поради липса на опит и ми се наложи цяла зима да карам на бензин. Днес обаче щастлив се прибрах от град Септември където
qnis3@abv.bg отстрани една беля която бяхме сътворили и довърши сервизирането на уредбата. В следствие колата върви превъзходно отново на газ.
С други думи, ако на колата си имате холандски инжекцион в никой случай не се съгласявайте да ви го свалят и да сложат на негово място някой италиански, турски или друг подобен "блед заместител". Ако може, се справете сами или с познати, а ако нямате време или желание пишете на дадения от мен мейл, който открих в друг форум. Аз лично благодаря на Янко за отлично свършената работа.
Какво е добре да имаме в предвид при каране с газов инжекцион:
- Газта в България е лоша и наличието на добри филтри e задължително.
- Добре е човек да държи половин резервоар пълен с бензин защото иначе вероятността да му замине бензиновата помпа заради по-лошото охлаждане е висока.
- Трябва да се кара не само на газ не заради другo, а защото неработещите бензинови инжектори се зацапват, няма да работят добре и в един момент просто ще се запушат.
- Във връзка с последното според един таксиметров шофьор с който говорих по темата е задължително след 50 000 километра пробег да се свалят бензиновите инжектори и почистят с ултразвук – това става в специална вана, която освен че излъчва ултразвук, пуска и електрически импулси към инжекторите и те се отварят.
П.п. Ако някой иска може да сподели допълнително опит на тема холандски уредби или просто пък на тема инжекциони. Иначе обстойна информация за цените на горивата в ЕС има тук
http://energy.eu/#prices и на мен ми се "късаше сърцето" да карам на бензин при съотношение на цената спрямо газта от 2.5/1