КЛУБ МАЗДА - БЪЛГАРИЯ
http://forum.mazdabg.com/

Холандски газов инжекцион KOLTEC
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=52&t=14393
Страница 1 от 1

Автор:  vgc [ 25 Апр 2009, 19:34 ]
Заглавие:  Холандски газов инжекцион KOLTEC

Отварям тази тема с идеята евентуално да спестя на колеги доста време при евентуална борба с почти пълната липса на поддръжка в страната за тези видове инжекциони. Ето и няколко факта:
- Холандските инжекциони и бутилки са класа-две над масово монтираните в страната уредби. Това обаче води до дву и трикратно по-висока цена.
- Единствените холандски уредби внасяни в страната са били VIALLE, които преди около 5 години обаче са спрени от продажба заради тесния пазар. Сервиз работещ с тези уредби е http://www.bulavtoservis.com но поне с моя инжекцион не горяха от желание въобще да се захващат (за друг модел може и да помогнат евентуално)
- Koltec кaто фирма са купени от necam и текущата им продуктова линия може да се види на сайта им http://www.koltec-necam.nl/af_automotive.php
- Моят инжекцион е трето поколение модел VG392. По принцип холандците като идея са предвидили редуктора единствено да се подменя, но специално българската фирма http://www.memtex.net/indexbg.htm предлага ремонтен комплект и за този вид инжекциони - те работят с повечето газаджии в София. Разпределителя подлежи просто на почистване.
- Подробни инструкции как се осъществява поддръжката на Koltec EGI VG 392 има в този чужд форум http://www.askanowner.com/qa/view.asp?g ... qid=215372

Поне в София почти никой не иска да се занимава със сервизирането на тези уредби въпреки че не са нещо изключително. Опита от мен и мой познат да се справим с този инжекцион не бе успешен основно поради липса на опит и ми се наложи цяла зима да карам на бензин. Днес обаче щастлив се прибрах от град Септември където qnis3@abv.bg отстрани една беля която бяхме сътворили и довърши сервизирането на уредбата. В следствие колата върви превъзходно отново на газ.
С други думи, ако на колата си имате холандски инжекцион в никой случай не се съгласявайте да ви го свалят и да сложат на негово място някой италиански, турски или друг подобен "блед заместител". Ако може, се справете сами или с познати, а ако нямате време или желание пишете на дадения от мен мейл, който открих в друг форум. Аз лично благодаря на Янко за отлично свършената работа.

Какво е добре да имаме в предвид при каране с газов инжекцион:
- Газта в България е лоша и наличието на добри филтри e задължително.
- Добре е човек да държи половин резервоар пълен с бензин защото иначе вероятността да му замине бензиновата помпа заради по-лошото охлаждане е висока.
- Трябва да се кара не само на газ не заради другo, а защото неработещите бензинови инжектори се зацапват, няма да работят добре и в един момент просто ще се запушат.
- Във връзка с последното според един таксиметров шофьор с който говорих по темата е задължително след 50 000 километра пробег да се свалят бензиновите инжектори и почистят с ултразвук – това става в специална вана, която освен че излъчва ултразвук, пуска и електрически импулси към инжекторите и те се отварят.

П.п. Ако някой иска може да сподели допълнително опит на тема холандски уредби или просто пък на тема инжекциони. Иначе обстойна информация за цените на горивата в ЕС има тук http://energy.eu/#prices и на мен ми се "късаше сърцето" да карам на бензин при съотношение на цената спрямо газта от 2.5/1 :)

Автор:  robygas [ 14 Май 2009, 16:39 ]
Заглавие: 

Евала на колегата !!!Как е имал нерви да напише всичко това. Яни е страшен пич , но хората които поддържат тази марка не са само посочените. "Мемтекс"произвеждат мембрани за всичко що е редуктор. Всичко е вярно и не случайно холандските у-би се славят с топ-качество. Бъдете здрави!!

Автор:  boian_406 [ 22 Окт 2009, 10:38 ]
Заглавие:  запушена дюза на газов инжекцион

Имам проблем с газовата си уредба. Запушена ми е една от дюзите и прочетох, че Янко от гр.Септември ви е помогнал. Ако можете да ми дадете негов телефон, за да се свържа с него. Писах му на мейла, но не ми отговори. Благодаря предварително.

Автор:  vgc [ 23 Окт 2009, 12:01 ]
Заглавие:  Re: запушена дюза на газов инжекцион

boian_406 написа:
Имам проблем с газовата си уредба. Запушена ми е една от дюзите и прочетох, че Янко от гр.Септември ви е помогнал. Ако можете да ми дадете негов телефон, за да се свържа с него. Писах му на мейла, но не ми отговори. Благодаря предварително.

http://kolteclpg.8forum.net/forum-f1/topic-t1.htm (телефон 0878 601688 имейл: qnis3@abv.bg)

Автор:  vgc [ 04 Фев 2013, 16:51 ]
Заглавие:  Re: Холандски газов инжекцион KOLTEC

Завчера почиствах разпределителя на газовият ми инжекцион Koltec VG392 и този път щракнах няколко снимки. Процедурата е лесна и за разглобяването му трябва само един шестограм който го има на снимките. Преди това при отвиването на четирите болта с ключ 17-ти номер, които чрез маркучи отвеждат газта към колектора, ако не искат да тръгнат може да се пробва с премерен удар от леко чукче по главата им.
Поради гадната родна газ със завишено съдържание на сяра, се получават отлагания по стените и по отворите на тази моноинжекция, в следствие на което буталото спира да се движи частично или напълно в даден момент. В общия случай ако при ниски обороти колата няма мощност или пък при преминаване на газ директно гасне, то просто се е задръстил със сяра този вид разпределител. За почистване използвах показаният на снимката разтворител и обезмаслител, който се впръсква във всеки отвор който види човек след разглобяването на разпределителя, после се измива с вода, после пак се пръска и се изчаква да подейства, измива се на чешмата и се продухва със сгъстен въздух през всички отвори и дупчици. Да се внимава да не изпадне малкото о-пръстенче намиращо се на долният капак и уплътняващо дупчицата за газ на празен ход, както и при свалянето на стъпковото моторче да не изхвърчи буталцето под него особено ако е залепнало и всеки момент пружината е възможно да го изстреля.
След като изсъхне се сглобява и НАЙ-ТРУДНОТО Е да се избегне скъсването на О-пръстена уплътняващ стъпковото моторче. За целта е най-добре гумата предварително да се намаже леко с грес - хем ще се пързаля леко и няма да се скъса, хем и греста е универсален уплътнител срещу течове на газ после.
Прикачени файлове:
Koltec1.jpg
Koltec1.jpg [ 228.98 KiB | Прегледано 9977 пъти ]
Прикачени файлове:
Koltec2.jpg
Koltec2.jpg [ 237.01 KiB | Прегледано 9977 пъти ]

Ако някой има някакви въпроси да пита спокойно. На мен ми се налага на всеки 7-8 хиляди километра да повтарям тази процедура, въпреки че съм сложил някакъв филтър преди разпределителя, който обаче не помага особено много: http://www.autogasmarket.com/shop/products/141.html В началото търсех майстори, а последните два пъти се справих и сам. Ако обаче е съвсем заталачен разпределителя може да се мине след разглобяване и на ултразвукова ваничка.

Автор:  igt [ 10 Мар 2017, 21:37 ]
Заглавие:  Re: Холандски газов инжекцион KOLTEC

Здравей можеш ли го ми кажеш как се слага на стъпковия мотор цилиндричната част - има значение.

Автор:  igt [ 10 Мар 2017, 21:40 ]
Заглавие:  Re: Холандски газов инжекцион KOLTEC

Здравей- можеш ли да ми кажеш как се слага цилиндричната част на стъпковия мотор има значение посоката

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/