Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 23:38

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 31 Окт 2010, 16:37 
Offline
любител

Регистриран на: 06 Окт 2010, 10:12
Мнения: 4
здравейте,скоро се сдобих с 1вата си мазда :D 626-1,8-90к.с.1997г.сложих и обикновенна метанова уретба,колата стана тромава и не е икономична окло 11-12лв/100км. ГРАДСКО при цена (1,49лв/кг)изчетох доста теми и разбрах че трябва да сложа или аванс-процесор или тап.Може ли някой да ми каже кое от двете е по-добро и от къде да си го купя или да ми го монтират и ако може да ме светнете за цената.БЛАГОДАРЯ


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 31 Окт 2010, 17:14 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda 626

Регистриран на: 14 Ное 2009, 20:16
Мнения: 213
skype: javor_dinchev
и двете са едно и също нещо TAP - Timing advance processor, кето в превод на бълг. език е аванс процесор на запалването.
аз купих мойта мазда (626GE 2.0i) с обикновена метанова без ТАП - вървеше мъчно, мудно и двамата се измъчвахме. Разхода ми беше също височък (вече не помня колко)
Сметнах, че на пропан-бутан ще ми излиза ако не по-евтино, то същото като разход и така и направих - отървах се от тежката бутилка и изпарителя и сега на LPG всичко е значително по-добре.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 03 Ное 2010, 06:58 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 06 Окт 2010, 10:12
Мнения: 4
благодаря за напътствието най-вероятно и аз ще направя така :beer:


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Ное 2010, 18:00 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda 121

Регистриран на: 02 Фев 2009, 18:28
Мнения: 215
Местоположение: Варна
Колега и да сложиш тап пак няма да върви като на пропан бутан и разхода е висок понеже е скъп метана.Това че горяло 6-7 лв/100 беше едно време.Карам мареа 1.6/16 ,103 к.с на метан с обикновенна метанова и аванс процеоср на 12 градуса.Ускорението е наполовина от на бензин,натоварена по баир и с климатик, също.Иначе по равно и на макс скорост няма особена разлика.Правил съм всякакви настройки но при цена на метана от 1,60 за кг във Варна,разхода ми е 10 лв/100 км ,по нисък от това не съм докарвал.Извън града е 6,5 лв/100 при тази цена без да се гони много колата.При всички положения е наполовина като разход спрямо бензина и поне с 30-40% по евтино от пропан бутан,но си има и много негативи.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 28 Ное 2010, 13:08 
Offline
любител
Аватар
2003 Mazda 6

Регистриран на: 17 Дек 2007, 11:12
Мнения: 47
Местоположение: Пловдив
От почти 3 години карам мойта мазада на метан(626-2.0-1994).Уредбата е обикновена,няма аванспроцесор.Има разлика в мощността спрямо на бензин,но пък чак мудна и тромава не ми се струва.За разхода: зареждам догоре за 20лв(1,5лв/кг) и минавам 250-280км градско и 320-350км извънградско,което ме удовлетворява напълно.Мисля,че при монтирането на газови/метанови уредби най-голяма роля играе майстора,който я слага.За аванспроцесора,човека който ми монтира метана каза, че това са излишни разходи.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Авг 2019, 14:16 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Окт 2018, 08:01
Мнения: 172
Местоположение: Хасково
Колеги да изтупам темата от прахта :)
Тези дни ми стана интересно около TAP(Timing Advance Processor) устройствата които се монитра на коли с газ. Идеята е да се подобри изгарянето в цилиндъра, защото самата газ изгаря по-бавно. От там следва да имаме леко подобрение в динамиката на автомобила и неговия разход. Наистина звучи като приказка на чудеста, но според мен ми се струва много по-полезна инвестиция отколкото някоя "система за мазане на клапаните примерно" :lol:
Ще се радвам ако има някой колега с монтиран такъв да сподели мнение, мен ме гложди въпроса как аджеба ще разбира дали реално работи това нещо. А също и как се подбират градусите според мотора на колата ?

Поздрави !

_________________
Mazda 6 Estate // 2009 // 2.5 GT // LPG KME Nevo PRO


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Авг 2019, 12:46 
Offline
фен
2003 Mazda 6

Регистриран на: 16 Май 2012, 14:52
Мнения: 168
Местоположение: Пазарджик
Здравейте,

За съжаление нямам отговор на въпроса, но и аз съм разсъждавал на темата. Това което съм си мислил винаги е, че съвременните двигатели имат "knock" сензор и следят детонациите доста преди да са се случили, за да могат да увеличат предварението и да работят на ръба на детонацията с възможно най-бедни смеси. В тази връзка, би трябвало, когато двигателя усети, че газта е детонационно устойчива сам да увеличи предварението и следователно не е необходимо TAP. Това е мое мнение и ще се радвам ако някой ме опровергае със смислени доводи. Може би, за да се докаже може да се следят с OBD предварението на бензин и на газ при сходни режими, ако има значителна разлика не е необходимо от TAP, ако няма може би ще помогне малко.

Поздрави.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Авг 2019, 13:00 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 30 Дек 2016, 22:02
Мнения: 470
Местоположение: zhe internetz
Всичко зависи в какви граници са заложени корекциите.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Авг 2019, 08:05 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Окт 2018, 08:01
Мнения: 172
Местоположение: Хасково
Тук говорим за оптимален горивен процес, ясно е че мотора има предпазни механизми които се включват при много влошена горивна смес. Идеята е с това малко предварение изгарянето да стане по-ефективно, откъдето следват нещата с подобряване на мощноста, разхода на гориво и сваляне на температурата в цилиндрите, което най-много ме вълнува.
Говорих с един колега, който прави такива модули - Румен , има доста писано за неговите изделия и отзиви. Началото на Септември евентуално ще се захвана с тази идея, та да видим има ли наистина смисъл от това :)

Поздрави !

_________________
Mazda 6 Estate // 2009 // 2.5 GT // LPG KME Nevo PRO


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб