КЛУБ МАЗДА - БЪЛГАРИЯ
http://forum.mazdabg.com/

Проблем при Трибют с нов ГИ
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=52&t=42566
Страница 2 от 2

Автор:  atana [ 14 Май 2016, 09:12 ]
Заглавие:  Re: Проблем при Трибют с нов ГИ

Изчетох всичко, защото една СЪСЕДСКА мазда 626 2,0 с газ от 2008г Фобос има същия проблем от скоро:

Гасне на бензин когато е загряла, преди да е преминала на газ.
Когато е студена работи добре на бензин, докато загрее.

Решението на проблема е интелигентен. Трябва в реално време да се наблюдават стойностите на това и онова...и ще се закове точно, но няма техника такава...няма и кой.


Кой датчик се "базика", може само да се гадае. Сходен проблем съм си ловил самичък, при сутришно преминаване на газ и гаснене, когато установих, че датчика за температурата на охлаждащата течност когато е влажно времето, му играят стойностите в широки граници и лъжеше компютъра да преминава на газ, докато колата е "студена" и гаснеше. Правеше го само сутрин, понеже температурните разлики са големи, а в останалото време не се е забелязвал проблема през деня. Това го правеше само при влажни сутрини и го открих благодарение на програмата и кабела които имах. Спестих много главоблъсканици на майстора, който в срока на гаранцията ми подмени датчика за температурата на охлаждащата течност. Ако бях ходил при майстора, при него всичко щеше да изглежда наред в момента.

Автор:  red_zac [ 16 Май 2016, 07:04 ]
Заглавие:  Re: Проблем при Трибют с нов ГИ

Дали, няма да е този датчик на охл. течност, наистина...
Понеже, понякога като освободя от скорост в движение, стрелката за температурата тръгва нагоре, стига почти до максимума и веднага се връща...?!?

Автор:  bahamonde [ 16 Май 2016, 11:20 ]
Заглавие:  Re: Проблем при Трибют с нов ГИ

Цитат:
Лампичката за грешки си свети, де... :-)


Чек енжинът ли? Той на всички японски коли свети, особено с монтирани тук ГИ, но не е болка за умиране!


Впрочем, един малко страничен въпрос! Тоя двигател, 2.0, 124 коня, не е ли същият, като на премасито от тия години? Ако е така, защо единият е 124, а другия е 131 коня?

Автор:  gadnyara [ 16 Май 2016, 13:33 ]
Заглавие:  Re: Проблем при Трибют с нов ГИ

bahamonde написа:
Чек енжинът ли? Той на всички японски коли свети, особено с монтирани тук ГИ, но не е болка за умиране!

Как ще е нормално да свети!? Оправете си колите - този индикатор не случайно е жълт. ;)
Имам повече от 120хил. км на газ с Маздата и не приемам светването на тази лампа за нормално.

Автор:  bahamonde [ 16 Май 2016, 14:30 ]
Заглавие:  Re: Проблем при Трибют с нов ГИ

gadnyara написа:
bahamonde написа:
Чек енжинът ли? Той на всички японски коли свети, особено с монтирани тук ГИ, но не е болка за умиране!

Как ще е нормално да свети!? Оправете си колите - този индикатор не случайно е жълт. ;)
Имам повече от 120хил. км на газ с Маздата и не приемам светването на тази лампа за нормално.


И как да ги оправим, да идем да подпукаме от бой газаджиите ли :mrgreen: ? Ако знам, че ще има ефект, бих го направил, ама надали! Не им придирям, тука истински специалисти по тия системи нямаме, имаме хора, обучени в монтаж и елементарна настройка, дистрибутори на дадена марка! За мен, един специалист по ГИ, за да прави истински качествени монтажи, трябва да разбира и от спецификата на самите коли, иначе си е 99% налучкване!

Автор:  gadnyara [ 16 Май 2016, 15:24 ]
Заглавие:  Re: Проблем при Трибют с нов ГИ

Аха, моя грешка - явно в израза "монтирана тук" сте имали предвид "монтирана в Ст. Загора".
Моят гараж не е там, затова се извинявам за намесата. :D

Автор:  bat_Vite [ 16 Май 2016, 21:37 ]
Заглавие:  Re: Проблем при Трибют с нов ГИ

red_zac написа:
...понякога като освободя от скорост в движение, стрелката за температурата тръгва нагоре, стига почти до максимума и веднага се връща...?!?

@redzac,
това е нещо ново за четящите тук и се надявам да не е нещо пропуснато още в началото на темата.
При посоченият ефект и светещ чек за двигателя няма как да очакваш нормална работа на бензин и още повече на газ.
Продължавай и успех!

Автор:  bahamonde [ 16 Май 2016, 22:17 ]
Заглавие:  Re: Проблем при Трибют с нов ГИ

gadnyara написа:
Аха, моя грешка - явно в израза "монтирана тук" сте имали предвид "монтирана в Ст. Загора".
Моят гараж не е там, затова се извинявам за намесата. :D


Под "монтирана тук", имах предвид в България изобщо, не, че в Ст. Загора има специалисти в тая област, далеч съм от тая мисъл!

Автор:  yanis70 [ 17 Май 2016, 14:33 ]
Заглавие:  Re: Проблем при Трибют с нов ГИ

Здравей колега,имам същия трибют и от няколко месеца съм с ГИ тамона без ОБД.Нямам подобни проблеми ,а вече имам повече от 10к км.Включвам се в тема защото и на мен в началото първите няколко Хил.км ми светваше чека и газаджията ми казваше ,че е нормално товА ,а мен яко ме дразнеше.След последното ми ходене при него и малко по сериозна и тежка приказка от моя страна и настройка от негова около час и половина вече чека не ми е светвал повече от 5к км,нямам миризма на гас и няма разлика във вървенето гас бензин.

Автор:  red_zac [ 07 Мар 2018, 20:53 ]
Заглавие:  Re: Проблем при Трибют с нов ГИ

Така... Драмата продължава.
Миналото лято колата ми направи проблем, и то доста далеч от дома, из едни джендеми.
Не можах да я запаля. Дърпахме, дърпахме, няма никой.
Запали се само на авариен режим, на газ.
Бензиновата помпа беше умряла.
Сменихме я, като се надявах от нея да е проблемът...
Но, то долу-горе, лятото свърши. А както бях казал, проблем ми правеше, когато е загряла.
Остана си обаче проблемът с оборотите, и даже се влошаваше...
В движение, като изключех от скорост, оборотите заковаваха на 2000 (на газ и бензин), а понякога даже плавно се увеличаваха до 3000.
Имах път към София и се отбих при колегата Rockton, за да се консултирам с него.
Насочи ме към стъпков мотор и евентуално почистване на EGR клапана, при все че ще се разглобява този възел...
Сменихме стъпковото моторче, но проблемът с оборотите остана.
Вкарах колата отново в бокса, когато имах възможност, да я спра, при един местен диагностик за почистване.
Той твърдеше, че рядко се получава само с почистване и може да се окаже, че клапанът е заминал и трябва да се затапи и шунтира с емулатор (естествено, по-скъпата процедура).
Накарах го, да направи само почистване. Майторът ми звънна, че е почистил механическия клапан, но електрическият е сдал багажа.
Намерил го е от някъде, но му пратили неработещ. Затова стигнал до варианта, да шунтира нещо, като е изключил и някакви вакууми там и да карам така.
Чекът вече не светеше.
Само че, като тръгнах да я карам, нямаше разлика с предишното положение (а и чекът светна след няколко дни отново).
Когато обаче майсторът ми заяви, че всяка една кола била по този начин, защото "не съществувало каране на свободна", в движение колата трябвало да държи високи обороти, които се успокоявали, като спре... Аз бях шокиран.
Първо, колата преди време не беше така. А, и всички други коли, които съм карал, също не са били по този начин...
Споделих го и на друг майстор (механик), който все пак има хиляди коли, минали през ръцете му - и според него, пълна глупост.

Автор:  valio323 [ 07 Мар 2018, 21:08 ]
Заглавие:  Re: Проблем при Трибют с нов ГИ

Предните ми 2 Мазди бяха така.Когато си карам и я пусна на свободна примерно със 60-70км в час оборотите никога не застават както на място на свободна.Искам да кажа че примерно ако са 750 оборота при изключване по инерция се задържат на около 800....спра ли почти напълно си падат на 750.Тая новата ми не съм се заглеждал как е...

Автор:  red_zac [ 08 Мар 2018, 07:51 ]
Заглавие:  Re: Проблем при Трибют с нов ГИ

Колега, не си я заглеждал, защото не са 2-3000!
До към 1000 оборота мога да се съглася на празен ход (при различните марки/модели е различно), но не и повече.
И пак казвам, до преди няколко месеца колата не беше така.

Автор:  valio323 [ 08 Мар 2018, 21:02 ]
Заглавие:  Re: Проблем при Трибют с нов ГИ

1. Засмуква въздух от гумичките на инжекторите.
2. Гарнитурата на всмукателния колектор.
Друго ни се сещам аз....ако някои колега прибави нещо.... #-o

Автор:  lisygera [ 20 Апр 2018, 13:26 ]
Заглавие:  Re: Проблем при Трибют с нов ГИ

имах проблем като описания по-горе, на бензин не палеше само аварийно на газ. Решихме го с нова бензинова помпа за 37лв. някъв ментак ... и пръскане с контактен спрей върху клемите

Автор:  red_zac [ 23 Май 2018, 13:10 ]
Заглавие:  Re: Проблем при Трибют с нов ГИ

Понеже, това на практика си е Форд, консултирахме се с човек, който им разбира.
Според него, това е често срещан проблем при фордовете, който се оправял трудно.
Някои са сменяли компютри и какво ли не, но си оставал.
Посъветва ни, да се шунтира датчика за скорост.
Направено. Проблемът остава!

Автор:  kalata23 [ 24 Май 2018, 10:24 ]
Заглавие:  Re: Проблем при Трибют с нов ГИ

Колега, погледна ли чекът какви грешки ти вади? Наистина не е нормално да свети чекът. Щом свети, значи има някакъв проблем. На моята ГИ като измина няколко километра (20-на) чек енджинът премигваше няколко пъти и после светеше за постоянно. Като я изгася и след ден карам само на бензин си загасваше от самосебе си. Отидохме при колегата Роктон и той ме насочи, че катализаторът ми беше отишъл. Оттам направихем каквото ни препоръча - втулка с катализаторен елемент и след това директно в LPG Tech Стара Загора. За 6-7 хил. километра само миналата неделя ми направи проблем, чекът се заразмига, после свветна постоянно и сега дори като карам на газ градско не свети.
Роктон ме е изпреварил, но и на мен ми се стори странно за грешка започваща с E. Наистина отиди в някой сервиз на Форд да се опитат да я прочетата или за парите, дето ще ти ги даваш за сервизи, по-добре си купи един инструмент за диагностика, поне да си запишеш правилно грешките. Не ти препоръчвам да ходиш в сервиз на Мазда, защото за 40-50 лв ще ти кажат (ако им се помолиш) кои са кодовете на грешките, а за мен предложение за решаване на проблема беше проба (смяна) - грешка.

Автор:  maZZda [ 24 Май 2018, 21:26 ]
Заглавие:  Re: Проблем при Трибют с нов ГИ

Този Трибют, коя година се води?Със ОБД 2 ли е или не?
Имам познат,със същия двигател,но нямам негов контакт да го питам.. стана ми интересно, защото той си има газ а досега един път не се е оплакал за някакви проблеми с газта..

Автор:  red_zac [ 31 Юли 2018, 21:10 ]
Заглавие:  Re: Проблем при Трибют с нов ГИ

maZZda написа:
Този Трибют, коя година се води?Със ОБД 2 ли е или не?
Имам познат,със същия двигател,но нямам негов контакт да го питам.. стана ми интересно, защото той си има газ а досега един път не се е оплакал за някакви проблеми с газта..


Колега, 2001 г. е моят Трибют. Нямам представа, какво означава ОБД 2.

Страница 2 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/