Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 18 Окт 2019, 10:22

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА РАЗДЕЛА!
ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Mazda 6 GH 2.0 или 2.2 ?
МнениеПубликувано на: 10 Авг 2019, 11:02 
Offline
любител

Регистриран на: 27 Ное 2017, 13:22
Мнения: 5
Местоположение: Blagoevgrad
Привет, колеги, аз съм едновременно и нов и стар колега, тъй като преди две години карах Мазда 6 2.0 121. От година съм с Alfa Romeo 159 1.9JTDm, но след вложени за това време толкова, за колкото взех и колата, в основни ремонти и проблеми с окачването, съм решил да се преориентира, та имам няколко въпроса към Вас:

#Кой от двата двигателя 2.0 или 2.2 е по-добър вариант за Мазда 6 2008/2009г. ?

#Колко струва целият комплект ангренажна верига, заедно с другите ремъци и ролки на 2.2 ?

#Навсякъде плашат с обслужването на този модел, но кое точно е скъпото, освен обичайните болежки на дизелите, за които си зависи и в какво състояние са ? Мисълта ми е такава, че при 159-ката 4 носача отпред възлизат на 1200лв. - има ли такива части, които цената им е космическа и тук ?

#Имат ли проблем с клиърънса тези коли и на какви гуми се карат, за да не закачат ? Питам, защото на 159 ги дават 215 55 16, но реално в БГ трябва да се движиш с 215 65 16, за да не закача някъде колата.

Благодаря Ви предварително ! :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Авг 2019, 23:24 
Offline
любител
2009 Mazda 6

Регистриран на: 13 Сеп 2016, 23:12
Мнения: 10
Местоположение: София
skype: saxo_v
Mollovmd написа:
Привет, колеги, аз съм едновременно и нов и стар колега, тъй като преди две години карах Мазда 6 2.0 121. От година съм с Alfa Romeo 159 1.9JTDm, но след вложени за това време толкова, за колкото взех и колата, в основни ремонти и проблеми с окачването, съм решил да се преориентира, та имам няколко въпроса към Вас:

#Кой от двата двигателя 2.0 или 2.2 е по-добър вариант за Мазда 6 2008/2009г. ?

#Колко струва целият комплект ангренажна верига, заедно с другите ремъци и ролки на 2.2 ?

#Навсякъде плашат с обслужването на този модел, но кое точно е скъпото, освен обичайните болежки на дизелите, за които си зависи и в какво състояние са ? Мисълта ми е такава, че при 159-ката 4 носача отпред възлизат на 1200лв. - има ли такива части, които цената им е космическа и тук ?

#Имат ли проблем с клиърънса тези коли и на какви гуми се карат, за да не закачат ? Питам, защото на 159 ги дават 215 55 16, но реално в БГ трябва да се движиш с 215 65 16, за да не закача някъде колата.

Благодаря Ви предварително ! :)
Здравей колега, незнам дали ще успея да ти дам много точен отговор, но поне като лично мнение. Карам 6ца 2.2 2009г и като цяло съм минал около 35 хил. км. По окачването почти нищо не съм правил, само 1 лагер на главина (цената му беше 50-60 лв в сравнение със старата ми Астра близо 200), а не съм от хората, които пазят. Сменял съм тапони на двигател, като там единия беше доста скъп, защото е маслен/хидравличен и се препоръчва да е оригинален, ни аз вся пак взех алтернативен за 160 вместо ориг за 600.

Като цяло не бих казал, че е безумно скъпа като части, винаги има и скъпи, но като цяло на пазара има и алтернативи за тях. Останалите неща по поддръжката (филтри, масла, дискове с накладки и т.н.) са си стандартни за класа според мен и зависят основно от марката, на която ср спреш.

Относно веригата, не съм сменял, но на диагностика има специален параметър, който показва колко е разтеглена и кога е за смяна.

Относно двигателя, бих препоръчал 2.2 двигателя. От моя майстор знам, че са доста по-безпроблемни, а й има повече динамика в него. Моя е варианта със 185 к.с и съм много доволен. Другите неща за дизела си ги знаеш - дюзи, турбо, демпфер и дпф. При тях основно зависи на какъв екземпляр попаднеш и как/с какво ще го караш/поддържаш). Тук да вметна, че ако ще караш на къси разстояния, дпф-а ще ти направи проблем и то не със запушване, а ще ти разрежда маслото, заради специфичния метод на регенерация.

Относно клирънса, карам с препоръчаните размери 18ки лятото и 16ки зимата и нямам проблеми със закаченто, въпреки, че отпред е нисичка, но не се катеря и по тротоарите.

Предполагам и други колеги могат да дадат мнение.

Ако има нещо друго питай :)

Sent from my SM-N950F using Tapatalk


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Авг 2019, 00:12 
Offline
маниак
Аватар
2009 Mazda 6

Регистриран на: 22 Сеп 2012, 16:20
Мнения: 539
Местоположение: Разград
Определено 2.2 мотора е много по-добре, няма място за сравнения. Наскоро сменях долен носач с шарнир- некъв турски за 160 лв. с отстъпката. За височината, да нисичка е но не чак толкова, има и много по-ниски.

_________________
Mazda 6 2.0i 147hp autom 2009


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Авг 2019, 08:27 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 27 Ное 2017, 13:22
Мнения: 5
Местоположение: Blagoevgrad
Хора, благодаря Ви много за отговорите и за детайлността, която сте внесли в тях ! Страхотни сте ! Значи започвам търсенето и предполагам до месец-два трябва да се сдобия с един хубав екземпляр и аз :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Авг 2019, 15:31 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 20 Апр 2010, 22:41
Мнения: 406
Местоположение: Sofia
skype: dpffapremove
Mollovmd написа:
... но след вложени за това време толкова, за колкото взех и колата, в основни ремонти и проблеми с окачването, съм решил да се преориентира...)


Аз съм в сходна ситуация с Мазда 6 2.2 дизел 2010 185 катъра ... за 2 години прехвърли закупната цена х2 .

Груба цена на смяна на веригата между 1000 и 2000 лв в зависимост къде се прави и с какви части, оригинални или афтърмаркет.

Ще нахвърля цени за които съм проверявал и/или правил ремонти ... ти си прецени.

По едно време ми скърцаше нещо единия преден носач и просто попитах за цена ... нещо около 1000 лв оригинал и добре че спря ... има и по-евтини алтернативи на цени от около 300 лв нагоре.

Цена на електро клапан на турбото ... оригинален ... нещо около 450 лв беше.

Дюза 900 лв ... с отстъпка на 650 лв.

Тампон на мотора маслен 650 лв ... за алтернативи нямам идея.

Лагер главина ... нещо около 150-250 лв различни видове.

Турбото беше с някаква космическа цена ... рациклиране 800-1000 лв.

Ксенонови крушки ... нещо около 220 лв май бяха.

Обслужване масло + филтри ... около 150-200 лв.

Гуми 18-ки ... около 1200-1300 лв 4-те ... добре е че поема и 16-ки ... мисля зимните да мина на 16-ки вече, но предполагам пак ще са 800+ .

Имам пълна история и всичко записано до стотинка ( може да видиш всичко подробно от профила ми за средния разход ).

Всичко зависи от конкретния екземпляр на който попаднеш, но това е положението със средно статистическия дизел в БГ ... както писах и в една друга тема ... " кола, жена и телевизор е на късмет ".

_________________
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.

Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD remaped 200 hp / 460 nm
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Авг 2019, 15:09 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 01 Окт 2018, 08:01
Мнения: 88
Местоположение: Хасково
Незнам колегата дали е гледал бензиновите мотори, но според мен е редно да им хвърли един поглед. Моторите 2.0 преди фейса и 2.5 са много прилични откъм динамика, газифицират се отлично и разхода им е нарпаво смешен за динамиката, която предлагат особенно 2.5 мотора. Обслужването като гледам цените на частите за дизел си е направо без парЕ :lol: Смяна на маслото ти е 60лв, ремък+ водна помпа+ термостат бяха около 380лв с труда и хубави части, филтрите са смешни пари .. и то друго не остана :)
Тази Неделя се прибрах от почивка - море + балкан , общо навъртях 700км по морето и около 400км на балкана, разхода ми за гориво беше около 80лв което си е направо супер. Но най-важното е да се попадне на гледана и подържана кола, не всичко е на късмет при добър подбор фактора късмет няма такова голямо влияние :)

Поздрави и успех !

_________________
Mazda 6 Estate // 2009 // 2.5 GT // LPG KME Nevo PRO


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Авг 2019, 16:07 
Offline
любител
2009 Mazda 6

Регистриран на: 13 Сеп 2016, 23:12
Мнения: 10
Местоположение: София
skype: saxo_v
Здравейте, със сигурност бензиновите са по-безпроблемни, но и динамиката на колата е съвсем различна дори и срещу 2.5 мотора, особено ако се чипне дизела, докато бензинката и да я чипнеш, без турбо няма да има огромна разлика. Като цяло не защитавам дизела, просто всяка си има плюсове и минуси и при двете. Казано честно, поне ако търся нов внос, бих взел бензинка, ако е от представителство на около 100 хил. км, бих взел дизел.

Иначе колегата Steich доста подробно е описал и е минал през някои от скъпите ремонти, също така е човек, който разбира, а аз съм само консуматор. Като коментар единствено за сравнение през какво съм минал и аз за 3 год и почти 35к км: преден лагер на главина (само лагера) 120 лв, хидтавличен тампон на двг 160 лв, крушки D2S bixenon по 80лв на брой, тампони стап щанга 20лв на брой, крушовиден тампон на двг 180 лв, дискове и накладки е каквото си избереш като марка от 300 за Текстар до 650 за. Zimmermann, копче за безключово 110, гуми също е според избора - при мен 16ки Дънлоп зимни за 715 лв и 18ки летни Bridgestone 800, масло с филтри 150-160, другите течности са стандартно като при други коли. За късмет не съм имал проблеми с дюзите, но и аз съм чувал, че са скъпи и няма за тях ремонтен комплект, за турбото също нямам идея. За веригата, там дали ще смениш 3 пъти ремъци или веднъж верига е едно и също като пари, според мен. При мен ДПФ направи проблеми, но това е заради основно градското каране и разреждаше маслото иначе никога не е светвала лампата, че е запушен. Разхода в града е около 8.5-9 (зимата е малко повече заради печката), извънградско/магистрала между 6-6.5 като се кара по ограниченията.
В общи линии преди да взема маздата гледах доста Волво s80 след 2009 и честно казано цените за частите на Мазда са направо цвете.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 21 Авг 2019, 05:52 
Offline
любител
2009 Mazda 6

Регистриран на: 13 Сеп 2016, 23:12
Мнения: 10
Местоположение: София
skype: saxo_v
Здравейте, не мога да кажа с точност кое е скъпо точно и кое не, защото се отказах от Волвото, но след няколко коли, които стигнаха до сервиз, основните проблеми бяха с окачване, автомат и датчици. Както казах аз съм консуматор и за всяко нещо ходя в сервиз, а сумите, които ми даваха от сервизите за ремонтите не бяха приятни. Иначе съм гледал двигатетилите D5 185 к.с, D5 205 к.с и 2.5 турбо бензин, та незнам какви са разликите с 1.6 109 к.с, но съм сигурен, че по двг са съществени.
Както и да е, не искам да изменяме темата, защото колегата е попитал за нещо конкретно и с каквото мога съм се опитал да му дам информация на база опит без да си налагам мнението. В крайна сметка всеки си решава, но подобна информация е от помощ на всеки, решил да търси определена кола. Иначе скъпите неща при всички дизели са ясни и са без значение от марката - дюзи, турбо, ДПФ и демпфер, които с 2.5 бензин двигателя ще бъдат избегнати.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 30 Сеп 2019, 18:47 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 27 Ное 2017, 13:22
Мнения: 5
Местоположение: Blagoevgrad
Хора, като чета сега мненията ви и като прехвърлих факта, че докато се двоумя какво да купя, направих още няколко ремонта на Алфата и вече я мразя до дъно. Преориентирах се наистина към бензина, а мнението на steich ми повлия отрезвяващо също. Само кажете 2.0 или 2.5 е по-окей, защото при ремонти за над 5хил.лв.за година, всичко надолу ще ми е мираж.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Окт 2019, 12:01 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 01 Окт 2018, 08:01
Мнения: 88
Местоположение: Хасково
Двата мотора (2.0 и 2.5) са горе долу сходни, разбира се като изключим разликата в обема и мощността и различните такси при ГО, данък и т.н. Като разход на гориво няма осезаема разлика, 2.0-то литра предлага и автоматична СК , докато при 2.5 имаш само ръчка , с 2.0 се ограничаваш с коли преди фейса (заради газта) , докато при 2.5 можеш да намериш и някой фейсов екземпляр.
Най-важното е да се прегледа сервизната история и интервалите на смяна на маслото, защото от смени на по 4-50к се носи славата на тези мотори че горели масло :lol:

_________________
Mazda 6 Estate // 2009 // 2.5 GT // LPG KME Nevo PRO


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Окт 2019, 07:55 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4445
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Mollovmd написа:
Само кажете 2.0 или 2.5 е по-окей, защото при ремонти за над 5хил.лв.за година, всичко надолу ще ми е мираж.

Колкото повече, толкова повече, :D както е казал Мечо Пух .
Конструктивно наистина са подобни моторите, но 2.0 съм отварял стотици мотори заради разход на масло, 2.5 само един :) и причината не бяха сегментите, а счупена свещ и надран цилиндър от парчето свещ дето го е разкарвало буталото нагоре- надолу .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Окт 2019, 08:37 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 01 Окт 2018, 08:01
Мнения: 88
Местоположение: Хасково
Малко извън темата, но колега @martod знаеш ли каква е стандартната стойност на MAP-a при 2.5 мотора. Говорим за мотор в перфектно здраве или още по-добре някаква стандартна стойност от завода :)

Поздрави !

_________________
Mazda 6 Estate // 2009 // 2.5 GT // LPG KME Nevo PRO


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Окт 2019, 09:00 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4445
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
don_gori написа:
Малко извън темата, но колега @martod знаеш ли каква е стандартната стойност на MAP-a при 2.5 мотора. Говорим за мотор в перфектно здраве или още по-добре някаква стандартна стойност от завода :)

Поздрави !

Той сензора е същия като при другите бензинови мотори .
Заводски стойности не знам, но по принцип стойностите на атмосферен мотор са:
Празен ход - 0.2 – 0.6 V - 0.28 – 0.55 бара.
При напълно отворена дроселна клапа 2.2 волта, 1.0 ± 0.1 бара .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб