Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 19 Дек 2018, 12:24

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА РАЗДЕЛА!
ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 16 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 26 Ное 2006, 15:25 
Offline
фанатик
Аватар
1996 Mazda 323F

Регистриран на: 22 Мар 2006, 10:54
Мнения: 2519
Mazda 323 BA (автомобилът на старо +/-)

ВА превъзхожда всичко, произвеждано до този момент от Mazda.
Повече от двадесет и пет години бяха нужни на купувачите по цял свят да оценят истинските достойнства, скрити под баналната цифрова комбинация 323. Днес компактинят модел на Mazda с право се смята за един от най-качествените и издръжливи автомобили на пазара на употребявани возила. През последните три десетилетия през конвейерите в Хирошима преминаха няколко поколения на 323-ката, всяко от които по-добро от предишното. Само скромната външност и незабележимият дизайн попречиха на и без друго внушителните продажби да достигнат още по-звездни величини. Доказателство за техническото съвършенство на малката японка стана и добрият прием на модела под други марки и имена - Familia и Lantis в Япония, Mercury Tracer и Ford Escort в Северна Америка, Ford Laser в Австралия и Ford Meteor в Южна Африка...
През есента на 1989 г. Mazda за първи път се опита да наложи коренна промяна в имиджа на 323. Тогава дебютира поредното поколение с фамозния заводски индекс BG. Новата серия правеше впечатление на всички най-вече с модификацията F, чийто футуристичен дизайн и прибиращи се в предницата фарове бяха на свелтинни години от пенсионерската външност на предишните 323-ки. С генерацията BG Mazda представи и изцяло нова моделна политика - различните версии на каросерията нямаха почти нищо общо помежду си. Първоначално това се хареса на публиката, но твърде скоро стана ясно, че стиловото разнообразие затруднява неимоверно търсенето на резервни части за купето на седана, хечбека и комбито, които са по-скоро различни модели, отколкото модификации на един и същи автомобил.
Mazda обаче не спря дотук. През лятото на 1994-та (по традиция след има-няма четири години) последва нов дебют. Този път нито един от вариантите на току-що представената 323 BA нямаше и най-малко сходство с останалите от семейството освен трите цифри. Хечбекът с три врати бе наречен С, седанът се окичи с буквата S, а фастбекът с пет врати отново получи разширението F. За да постигне пълно объркване, Mazda се отказа от разработването на ново комби и гамата продължи да се допълва със стария универсал BW.
Надали ще се намери обективен купувач, който да отрече, че 323 Р и 323 F са сред най-екстравагантните и засукани модели в голфовия клас. Някои намират купето за прекалено модернистично, други се прехласват пред красивите му форми, излъчващи почти мотоциклетна динамика. Сигурно е само едно - през 1994 г. с генерацията BA Mazda окончателно се прости със скучния си имидж, като наред с това загуби и голяма част от традиционните си клиенти. През 1998 г. японците си дадоха сметка, че са попрекалили, и се върнаха към по-улегналия дизайн, а неотдавна дори решиха да заменят "името" на компактния си модел с простичкото 3.
Добрата новина за купувачите на упатребявани автомобили е, че 323
323 е красива не само отвън, предните места са изключително удобни.
Дори при най-възрастните екземпляри каросерията е безупречна, а за качеството на сглобката не достигат хвалби. Съвсем същата е ситуацията в салона, където страничните шумове са куриоз. Единственият недостатък, който педантите ще открият, е ограничената видимост назад. Както се казва обаче, "Трай, бабо, за хубост". Багажникът също не предлага кой знае какво пространство, а и задната седалка трудно поема повече от двама пасажери. Жертвите, направени в името на дизайна, се компенсират от комфорта на салона и нивото на ергономията. При покупка е добре да се огледа подът на купето. Клиренсът на 323-ката не е особено голям и ламарините отдолу често страдат от това. Наранените повърхности са податливи на корозия, която иначе няма абсолютно никакъв шанс освен може би по ауспухната система.
Mazda 323 по старому се оборудва с достатъчно богата гама бензинови и дизелови двигатели с работен обем от 1.3 до 2.0 литра и мощност от 71до144к.с.
"Безиновият" избор започва от базовия мотор с 1 324 см3 (73 коня), продължава с 1 489- и 1 840-кубиковите четирицилиндрови агрегати (88 и 114к.с.), за да се стигне до двулитровия V6 със 144 кончета. В продължение на две години моделът се оборудва със стария 1 708-кубиков турбодизел на предишния модел (82 к.с.), а от Август 1997 г. се предлага и двулитрова "печка" със 71 коня.
Всички двигатели са убийствено здрави, харчат в рамките на разумното и разполагат с предостатъчно мощност. Купувачът трудно може да сбърка при подбора на модификация, макар че 1.7-литровият турбодизел не е за препоръчване, а V-образният шестак се обслужва малко сложно.
Фаровете на Mazda 323 F са ефектни, но не и ефективни. Формата не позволява добро осветяване.
Слабо място е охладителната система, която трябва да се следи за течове на антифриз, които понякога водят до прегоряла гарнитура на главата. Въпреки че са рядкост, течовете на масло от капака на клапаните също изискват постоянен контрол, пък и разход от порядъка на четвърт литър смазка на 1 000 км се смятат за норма. При някои екземпляри от 1995 г. дефектира често бензиновата помпа.
Подобно на предшествениците си Mazda 323 ВА вози доста по-твърдо от обичайното. Стегнатото окачване се отплаща с прекрасно пътно поведение и невероятна здравина на ходовата част. Проблеми в рамките на 100 000 км са почти изключени - най-много да се появи нужда от подмяна на някой накрайник, чиято цена не надхвърля 50-ина лева.
323-ката предлага доста приятни изживявания на пътя и затова повече упреци, макар и недотам сериозни, понася спирачната система. Освен бързото износване на накладките, което до голяма степен се дължи на стила на шофиране, дребни проблеми мъчат ръчната спирачка. При рядко използване жилата "запичат" и ефективността й спада драстично
Меките уплътнения на вратите на модификацията F понякога създават грижи с изолацията.
Когато избраният автомобил е богато оборудван, купувачът почти задължително трябва да калкулира средства за нова акумулаторна батерия. Тя е единственото слабо място на електрическата система.
Дефектиралият алтернатор рядко става причина са бързото й изтощаване. Обикновено животът на акумулатора съкращават многото екстри, които черпят постоянно. Според статистиките понякога грижи създават задните светлини, а фаровете на модификацията F не са особено ефективни.

Източник:

http://mazda.start.bg/?article=4870

_________________
Toyota Prius III, Suzuki Swift, Yamaha Aerox, Nissan Almera Tino...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 26 Ное 2006, 18:16 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 25 Сеп 2004, 13:36
Мнения: 5025
Местоположение: Велико Търново
мерси за рекламата :)

_________________
https://www.neobux.com/imagens/banner9/ ... 3=24637018


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 26 Ное 2006, 20:33 
Offline
фанатик
Аватар
1996 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 22 Мар 2006, 10:54
Мнения: 2519
...тва не е реклама, тва е чистата истина за модела! Или може би имаш предвид реклама на сайта? Ако е така да считам ли, че съм си заработил една бира?:wink:

_________________
Toyota Prius III, Suzuki Swift, Yamaha Aerox, Nissan Almera Tino...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 26 Ное 2006, 22:21 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 25 Сеп 2004, 13:36
Мнения: 5025
Местоположение: Велико Търново
вари в близкото заведение и кажи на бармана че аз ще я платя ;)

п.с. ко има из атол-а освен моя профил?

_________________
https://www.neobux.com/imagens/banner9/ ... 3=24637018


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2006, 10:01 
Offline
маниак
Аватар
1995 Mazda 323 C/BA

Регистриран на: 11 Окт 2006, 16:29
Мнения: 636
Местоположение: ГАБРОВО
докато се чудех алмера или сивик ми попадна именно тази статия в някое от автомобилните списания и промени всичко.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2006, 11:04 
Offline
фанатик
Аватар
1996 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 22 Мар 2006, 10:54
Мнения: 2519
Lancome написа:
вари в близкото заведение и кажи на бармана че аз ще я платя ;)

п.с. ко има из атол-а освен моя профил?


Ай стига бе, с тея лафове навремето дядо би е гонил фашистите. Още ли ги ползваш?:lol:
Пък в атола има, квото има в и сайтовете за запознанства. Ама ти тея работи по-добре ги знаеш.:D



savek написа:
докато се чудех алмера или сивик ми попадна именно тази статия в някое от автомобилните списания и промени всичко.


И какво е мнението ти до сега? Чувстваш ли, че си направил някакъв компромис като не си взел това което първоначално си искал? Има ли някакво разочарование или нещо което да не е така както си мислил?
Малко като интервю се получи, ама ми е интересно мнението ти и това дали статията отразява истината. :wink:

_________________
Toyota Prius III, Suzuki Swift, Yamaha Aerox, Nissan Almera Tino...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2006, 18:02 
Offline
маниак
Аватар
1995 Mazda 323 C/BA

Регистриран на: 11 Окт 2006, 16:29
Мнения: 636
Местоположение: ГАБРОВО
Компромис не съм направил, даже напротив. Със сигурност ако си бях купил Сивик щях да се заглеждам по маздички като моята.
Иначе статията отговаря почти напълно на истината. Дразни ме момента с видимоста назад. И на други места съм засичал подобни изказвания. Аз имам и допълнителен спойлер, и нямам никакви проблеми с видимоста. Сглобката е наистина много добра и предните седалки се нагласят като при автомобили от по-висок клас. По ламарините не е избила ръжда никъде, но като я вдигна на стенд на доста места е тръгнала. Но за сравнение на баща ми Пасата на същите години не е в по-добро състояние. Не знам как вози със стандартно окачване - моето е сменяно и вози доста твърдо, и завива като трамвай.
Карал съм я около 5 хил.км и не съм имал проблеми, но колко са все пак. Ще видим за в бъдеще как ще е. Май с частите е доста трудно. Ударих една мантинела на "Червения" на Шипка. Счупих преден ляв фар и не можах да открия никъде, затова си го поръчах нов и ми излезе 550 лева (намерих за сметка на това няколко десни - втора ръка). А и лайсната под фаровете с решетката (вървят комплект) я намерих за 185 лева - нова. В Габрово за нея ми искаха 240.
Разхода е около 6/100 извънградско и около 8 градско.
Супер е количката, много съм доволен.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 23 Фев 2007, 08:32 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3

Регистриран на: 09 Яну 2007, 09:25
Мнения: 332
Местоположение: Пд.../Bari
Здравейте!

Преди време бях писал за едни мераци за Mazda MX-3, но нещата малко се забавиха. Нали казват, че хубавите работи сатват бавно!

Не зная дали е удачно тук да пиша по този въпрос/ако не е ще пусна отделна тема/. Надявам се до 15-20 дена и аз да се сдобия с Мазда, като обаче кръгът на търсенията ми е вече не е само мх-3, а и още няколко модела - 323 S и 323 С. Бих искал да попитам за 1.7 td мотор, защото от статията горе и от други места научих, че този агрегат не е за препоръчване - защо?

Благодаря ви!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 23 Фев 2007, 08:42 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 31 Юли 2005, 15:16
Мнения: 6101
Местоположение: На село...
Savek каквото искаш ми говори, но видимостта назад наистина си е малко ограничена, аз като се качих от БГ-то на БА-то разликата е много голяма, до сега като паркирах само огледалата гледах, сега обаче гледам и през задното стъкло... :?

Skic едно момче от форума има такъв агрегат 1.7ТД и беше много доволен...не знам за какъв проблем става дума :?

_________________
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 23 Фев 2007, 09:13 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3

Регистриран на: 09 Яну 2007, 09:25
Мнения: 332
Местоположение: Пд.../Bari
KoRn_Val, значи да не се шашкам ако намеря такава! :lol:

А за видимостта - човек си свиква с колата - дано да е преди да я посгъне при паркиране! Ще зная да не я давам на гаджето :D


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 08 Мар 2007, 17:54 
Offline
маниак
Аватар
1995 Mazda 323 C/BA

Регистриран на: 11 Окт 2006, 16:29
Мнения: 636
Местоположение: ГАБРОВО
KoRn_Val написа:
Savek каквото искаш ми говори, но видимостта назад наистина си е малко ограничена, аз като се качих от БГ-то на БА-то разликата е много голяма, до сега като паркирах само огледалата гледах, сега обаче гледам и през задното стъкло... :?

Skic едно момче от форума има такъв агрегат 1.7ТД и беше много доволен...не знам за какъв проблем става дума :?


че е ограничена съм съгласен, но не е болка за умиране...
аз карам повече напред :lol:

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 22 Юни 2007, 10:03 
Offline
любител

Регистриран на: 24 Сеп 2004, 11:51
Мнения: 9
Местоположение: Plovdiv
Аз имам BA 1.3 бензин, но някой неща се различават от статията. За 5 години шофиране и 50 000 км изминати, единственият сериозен дефек ми беше че водната помпа замина (което не е малко; струваше ми към 140 лв само помпата). Иначе не съм съгласен за шума в купето - при мен вътре е доста шумно от двигателя (въпреки че може да има и "допълнителна" причина). Возията според мен си е достатъчно мека, а не е твърда. За спирачките каквото е казано съм съгласен, но не и за видимостта назад - добра е. Иначе с резервните части е бая трудно ... за справка пробвайте да си намерите тампон + лагер за амортисьора и ще разберете. Апропо вендъж сменях и гарнитура на капака на двигателя, но това е нормално според мен. Други забележки нямам - разхода е добър, въпреки че купето (седан "S") си е големичко за този двигател. А за клиренса наистина да се внимава - нисичка е за нашите пътища.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 22 Юни 2007, 12:15 
Offline
фанатик
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 05 Фев 2006, 16:52
Мнения: 2874
Местоположение: П Л Е В Е Н
140ЛВ за помпа не са малко,има и доста по-евтини варианти.

_________________
BMW 528I 195 p.s.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 22 Юни 2007, 12:35 
Offline
любител

Регистриран на: 24 Сеп 2004, 11:51
Мнения: 9
Местоположение: Plovdiv
Помпата беше Японско изпълнение (не помня точно каква марка беше). В никакъв случай не смятам че е евтино. Сега леко ми трака каре, да видим там каква цифра ще е.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 22 Юни 2007, 13:06 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 31 Юли 2005, 15:16
Мнения: 6101
Местоположение: На село...
Ole написа:
Помпата беше Японско изпълнение (не помня точно каква марка беше). В никакъв случай не смятам че е евтино. Сега леко ми трака каре, да видим там каква цифра ще е.

80-90лв :lol:

_________________
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 08 Юли 2007, 22:05 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 25 Апр 2007, 15:31
Мнения: 48
Местоположение: Варна
http://uk.cars.yahoo.com/car-reviews/ca ... 02960.html

Пробрах се и да преведа по - важната част която става дума за модела.


Не особено евтина, за съжаление.Основният заглушител за ауспуха е малко под 150£. Амбреажа ще е около £150, a стартера около £145 и радиатор около £185.

Смяна на преден фар е близо £250 докато подложки за спирачки струват в комплект £50 и £40 , съответно предна и задна. Основен, среден и дребен ремонт струват съответно £270, £170 и £150.

Това са най-често малки японски коли които притежават всичко от гледна точка на сигурно и ? управление, прибавено към голяма стабилност на пътя. Няма да уплашите твърде много своите пътници с 323 на предизвикателен път , но удовлетворението за водача не може да се сравнява с това на да кажем Golf GTi. Тези коли не са насочени за този пазар (като оставим на страна 2.0-litre V6). Като втора кола, 323 е ненадмината.

Ако искате надеждност, добра цена при препродаване и леко необичаен външен вид, 323 е за Вас. Притежателите на Mazda са изключително верни , така че най-големия ви проблем може би ще е да си намерите точната кола. Няма да ви излезе особено евтино, но когато дойде време за препродаване , ще се усмихвате.

_________________
Имам си една мечта,
Мазда 323 се казва тя
та да видим кога ще я осъществя ...


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 16 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб