Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 06 Дек 2019, 00:01

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА РАЗДЕЛА!
ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 05 Май 2019, 22:36 
Offline
любител

Регистриран на: 05 Май 2019, 21:54
Мнения: 3
Местоположение: Варна
Здравейте група! :) Нов съм тук, но реших да се регистрирам и да разпитам малко повече относно Мазда 6 SkyActiv. Това е моделът, който ме е грабнал и от всички марки и техни модели, като че ли най-много клоня точно към тази марка и този модел, като съм се спрял на седан. Прочетох и предишни теми относно този модел тук, но все пак искам малко по-нова информация. Долу ще си задам въпросите и моля, който е притежател на този модел или има преки наблюдения да се включи и сподели:
1. Има ли някакви по-основни разлики между моделите от 2013-2014-2015? 25 конски сили отгоре за мен не е основна разлика, например мога да кажа че четох, че в модела от 2015 не се чува такъв шум като при този от 2013 и съответно е по-добре звукоизолиран от предшественика си, това за мен е важно, не искам да съм в ситуация в която не мога да си разменя 2 изречения с приятел в колата заради шума.
2. Четох относно този проблем с USB/Bluetooth, където започвало винаги от 1ва песен и че можело да се оправи но струвало към 1000 лв., ако разбира се предишния собственик не го е оправил вече. Може ли да кажете, това важи и за 3те (13-14-15) или главно за модела от 2013? Това все пак като е вътрешен проблем, не са ли длъжни от Мазда да си го поемат и оправят? 1000+ лв. за нещо такова ми се струва като изключително голяма сума...
3. Това което ми прави впечатление, е че в сравнение с топ модели на други марки, тук поддръжката на колата не е толкова скъпа. Вярно ли е това? Има ли някоя част от колата която е по-проблемна и се срещат проблеми с нея при повечето бройки?
4. При всичките тези 3 модела ли важи правилото за GPS-а, че трябва да платиш в Мазда за модул и чак тогава може да се използва?
5. Моделите от 2013 са главно дизел по мои наблюдения (поне на тези които попадам), но предпочитам бензин, по простата причина, че на година ме съмнява да правя повече от 15 000-20 000 км. и скъпата поддръжка за дизела просто няма да се оправдае в този случай. Който е карал бензин от този модел, може ли да сподели дали колата е достатъчно пъргава и колко гори градско/извънградско?
6. В зависимост от годината, но като цяло цените на тези модели започват от 19 000 нагоре, все пак виждам добри бройки в Германия на по-добри цени, тъй като нашенци тук ги продават и по-скъпо. Смятате ли, че Германия би била добра дестинация за внос на тази марка и модел?
7. Тук нямам конкретен въпрос, а по-скоро да споделите нещо по-тревожно и проблемно за тези модели, което трябва да знам и да го имам предвид при финалния си избор.

За момента друго не се сещам. В хода на разговора може да задам и други въпроси. Благодаря предварително на всички! 8)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Май 2019, 10:00 
Offline
фанатик

Регистриран на: 01 Май 2013, 17:16
Мнения: 1074
Местоположение: София
Привет,
значи по въпростите ти:
1. В самият край на 2012 се анонсира новия модел от скай актив поколението в какъвто съм и аз (аз лично от Юни 2013), та този вид се продава активно 2013 до 2015, като през 2015 реално излезе, нещо като фейслифт. Промените екстериорно са основно във фаровете, но интериора е изцяло променен, информационната ситема 2013-2015 е пълно недоразумение и там го има този бъг със usb-то, та 2015 реално интериора е основно променен и то към по-добро. Като шумоизолация нама промяна, такава до някъде се появява чак през 2017 когато колата се обяви като нов модел, но всъщноср е фейс, на фейса. Реално би трябвало значително шумоизолирене да е направено 2018, защото колата е 200 кила по-тежка. НО, не си представяй че трябва да се крещи вика и т.н. много зависи от гумите и реално настилата, там където е ОК си си с летни гуми си е напълно нормална кола, детето ми си спи без проблеми, музиката ми е на 12 от 60 скала. Зимните гуми са по-шумни.
2. Да проблема ги има, и цената е към 1300, на мен си ми го смениха гаранционно по кампания, някъде мисля и имам номера, ако ти е любопитно ще се разтърся. Скъпо е защото се сменя и целия блутуут модул, който прави връзката с външни устройства, а управлението на усб-то става през него. Ако е сменен ОК, ако не е... не е болка за умиране, но това е ефекта гасиш/палиш първа песен... и след смяната, цялото закачане на телефона и синхронизиране ми отнема към 15 сек. реди това беше по-бавно.
3. Не скъпо си е, преди маздата карах опел инсигния, пак нов, но беше дизел, та при него смяна на масло, маслен филтер, въздушен, филтър на купето, проверка и заверка на антикорозионното покритие ми струваше винаги 380 лв. с ДДС, на две години исках да ми сменят и горивен филтър 400 и малко. При мазда, бензин, масло, маследн филтър, въздупен филтър, филтър на купето, заверка против ръжда и обработка с антикор(каквото и да значи това) 390 лв. с ДДС. По предписание на 2 години се сменя и цялата спирачна течност, тогава отива към 500, ако смениш и накладки 700 - всичко това е в СМ, аз на друго място не ходя (личен избор за мен историята е важна). Маслото във фактурата е към 125 лв. колега от форума badprince може да ти осигури мазда ориджинал оил (което си се прави от тотал и му викат декселиа) на много, много атрактивни цени, вероятно може и всичко за профилактика да ти осигури, в това число и оргинални секретни болтове, на мен в СМ ми взеха към 120 лв. за комплекта през 2013.
4. Не при 2013-2015 самият четец и gps антена се добавят, ето ги:
https://www.mazda.co.uk/owners/accessor ... 1552989937
долу в лявно на таблото има една малка жабка, която се маха и се слага самия четец, и това е нещото което се добавя и свързва към самата система, кабели бутони си ги има. Картите са на том-том, ъпдеъти 75 евра. След 2015 колегите казват че всичко си го има, в това число и четеца, СМ продават уж навигация, като реално продават само сд карта със карти за една торба пари, колегите си купуват я от амазон, я от и-бей за 70 евра и всичко си работи.
5. Дизеловите модели до 2015 а и след това са добри от към вървеж, би-турбо изобилие от въртящ момент, дертове с дпф като всеки дизел ако се кара градско, НО през 2015 се появи един сервизен бюлетин (не акция, бюлетин) защото се оказа че започват да износват разпределителни валове, чупят се турбини... абе кофти работа, ремонт СКЪП, на един колега VPO който си купи колата, бай-бек, НО от немски дилър му я бяха оправили там гаранционно, беше показвал фактурата 2300 евра, още няколко колеги някой даже от Англия се бяха оплакали. Започва с повишаване на налягане в охладителната система, мерене на газове е ОК, гарнитури ОК, ама като му бяха отворили мотора на единия.... гадно. Маслената помпа май била вързана с някаква верига, на един колега му се беше скъсала в движение, и двигателя аут, на друг също беше писал че лагерите мъ заминали. колегата martod има мнение по тозви въпрос. Аз лично много харесвам дизел, но поради чисто финансови причини 2013 взех бензин.
6. Говори с колегата VPO, той си взе от германия, ако взимаш от тук, а и от където и да е гледай да не са хАмерикани или Канадки, в канада е имало наводнения и пазара е заринат с "нов внос" отатък океана, а един колега беше гледал една американка, но беше я проверил от VIN, при застрахователите от щатите и беше с як удар отзад, писана тотал там... тук без забележки.
7. Кола като кола, за мен лично се оказа крачка назад в сравнение с инсигнията която карах 2009-2013 мнение на база лично наблюдение, а не на градски легенди или на брат ми колега му били казали че европейските са ебаси боклуците... жена ми също кара европеска кола 2012 купена на същите километри има повече "гъдели" от моята, а даже беше стар модел.

_________________
Mazda 6 Revolution-Sport Combi 2013 / 165 hp. petrol /


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Май 2019, 15:10 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 05 Май 2019, 21:54
Мнения: 3
Местоположение: Варна
bgfrayman написа:
Привет,
значи по въпростите ти:
...


Благодаря за изчерпателния отговор! 8) Може ли да споделиш откъде идва разочарованието ти все пак? Аз съм впечатлен от колата, но ми звучи сякаш ти си на обратното мнение... Какво повече имаше Инсигнията, че съжаляваш? Бях ги гледал и тях преди време и освен с високата си цена, не ме впечатлиха с друго, даже ми се сториха доста орязани откъм екстри.
Можеш ли да споделиш твоята бензинка откъде я взе и отново да те попитам как е като каране? Не би трябвало да е мудна, поне с такова впечатление съм към този момент, оставям сравненията с дизела настрана...


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Май 2019, 15:59 
Offline
фанатик

Регистриран на: 01 Май 2013, 17:16
Мнения: 1074
Местоположение: София
Ами многото малки неща, 2009 пларих за исигнията около 47 К. лв и получих кола ниво Едишън и добавих няколко пакета, 2013 дадох близо 58К и не получих нещо по-модерно, в общи линии писал съм в други теми, ако имаш желание потърси, за да не отегчавам колегите.
Моята я взех от Стар Моторс (СМ) тъй като в самия край на април 2013 си продадох опела бях леко на зор, Кирил един от търговците, е връзка на жена ми та ми показа директно какви модификации пъруват към европа и са свободни за поръчване, така избрах колата, бюджета ми беше 60К в това число каско/гражданска/регистрации и другите малко разходи покрай покупката, за това релно гледах колата да не минава 57. Моята е 2.0 като се понатовари се усеща разликата с 2,5 но те бяха само ниво ултимейт и излизах от определените пари (платих всичко кеш), за вървежа не е самолет, но не е и спънат асматик, движи се нормално, но настъпиш ли харчи, по магистралата със 149-152 по километраж е около 8, ако си със 130 7/100 може и по-малко. Аз лично карам само със 100 октана, от вътре на капачката за зареждане имам една лешенка на коятп пише: MIN RON95, preferred Premium. Според една ЕУ директива всяка кола продавана на територията на съюза от 2007 (ако не се лъжа) трябва да може да се кара с обикновен безоловен, така че може ли да се движи с 95, еднозначно ДА, дали е по-добре с 100, поне така пише на капачката за гориво:-)
За цените, в момента например има промоция на мазда 6 ниво такуми за 65980, айде за лесна сметка 66, да сложиш еддна боя металик, въпреки че промото е за налични коли, да това е цена трепач, никой конкурент неможе да се доближи. Но да дадеш, както беше в началото 75-76К. и да подпираш предия капак с пръчка, да няма затоматично отваряне на задната порта, като заключиш стъклата да не се вдигат автоматично или пък чистачките да остават на средата на стъклото, за мен лично са дразнещи неща. Е да има, продават се в и-бей китове с амортисьори са преден капак, ама при горната цена да тръгнеш да модифицираш от ден 1 само за да докажеш сръчност..... не мерси. Също така сравнявам и с колата на жената, там даже има гъдели от рода като смениш летни със зимно гуми може предварително в компа на колата да зададеш размера и само с един чек-бокс променя показанието на скоростомера, затъмняват и се не само вътрешното но и външните огледала при заслепяване отзад, като включиш задна се пуска задната чистачка автоматично ако вали и предните чистят.... ей такива неща, а нейната кола излезе все на все 36 К. с ДДС.
При мен голямото разочарование беше че очаквах маздата да е един вид ъпгрейд, а не се получи точно така.
Иначе факта че вече близо 6 години я търкалям, значи все пак ми е ОК, сутрин качвам се паля, карам слизам, но не се занимавам с разни зуум-зуум глупости, и не очаквам да ми проговори, да грижа се безкомпромисно за нея, кара се само с премиум гориво, подържа се само в оторизиран сервиз, както писах сменям всяка година всички въздушни филтри, въпреки че по книга трябва само да се огледат и изтупат, слагам на 4-5 К. км една добавка към горивото на лики моли, предназначена за почистване на инжектори.
Ами това е, всичко се свежда до очаквания, иначе колата е ОК, ако е поддържана читаво няма грижи.

П.С.
А и ако оглеждаш, имаше сервизна кампания и то с висок приоритет, за проблем в някакво уплътнение на задни спирачни апарати, та ако оглеждаш питай и за това, ей това е кода: AH030A_Mazda6
на мен ми смениха по тая кампания единия заден спирачен апарат, част от съобщението : "...възможно е поради лошо
уплътнение на защитния маншон, да проникне вода в спирачния апарат. В резултат на това задвижващия механизъм на ръчната спирачка, който е част от спирачния апарат може да корозира, което да доведе до увеличение на плъзгащото съпротивление на механизма...."
За мен това звучи сериозно и я закарах веднага, не ми струва нищо.

_________________
Mazda 6 Revolution-Sport Combi 2013 / 165 hp. petrol /


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Май 2019, 15:42 
Offline
любител

Регистриран на: 18 Апр 2018, 16:49
Мнения: 50
Местоположение: София
Бих добавил -> не купувай кола от Щатите, в СМ ми казаха, че не могат да ги четат.
Ако си човек с по-скромни доходи си вземи непременно бензинова.
Аз съм с 2013 година би-турбо дизел Ultimate, чипосах я, сложих й крайно гърне, за да ми е по-красива, колата си къса гумите от вървеж, но на около 200 000 км имах сериозен ремонт -
смених голяма турбина, биели и верига на маслена помпа, като се има предвид, че е купувана чисто нова от България и е на реални километри.
С дизеловите има повече тръпка във вървенето, особено ако им пипнеш настройките, но и рисковете са по-големи.

_________________
Mazda 6 GJ 2013, Sedan, Ultimate /2.2D Auto 201 hp, 499 NM/
"Ако след като слезеш от колата си не се обърнеш да я погледнеш поне веднъж, значи не си избрал правилната кола. Същото е и с жените."


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Май 2019, 17:31 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 05 Май 2019, 21:54
Мнения: 3
Местоположение: Варна
Благодаря и на двама ви! :) Все пак очаквам още впечатления и коментари на други хора, ако искат да се включат в дискусията.
Маверик, по-скоро бих се причислил към хората, които са по средата, но не ми пречи да си призная, че ако взема дизел и му се счупи някоя основна част, то ще имам огромни проблеми да посрещна такъв тип разход на стойност няколко хиляди лева. Това е и причината да бягам от дизела, затова така разпитвам дали бензиновите вървят стабилно, защото съм наясно, че няма как да са като дизела, но все пак не искам да карам каруца за 20+ бона. Твоята звучи доста добре, както я описваш. ;)


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб