Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 18 Ное 2018, 14:14

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА РАЗДЕЛА!
ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 09 Авг 2005, 12:47 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Май 2005, 22:21
Мнения: 197
Местоположение: софия
Mazda 121 - японска прецизност

Най-после един по-различен “мъник” от останалите. Така, с аплодисменти, феновете посрещнаха праз 1991 година премиерата на малката Mazda 121. Необичайната кръгла форма на каросерията, която бързо й донесе прозвището яйцето, наистина коренно се различаваше от дизайна на конкуренцията. Volkswagen Polo, Ford Fiesta и Opel Corsa през тези години приличаха твърде много на проста кутия за обувки. Но както гласи поговорката, всяко чудо за три дни, само след няколко сезона авангардните дизайнерски решения бързо започнаха да остаряват, а продажбите да падат. Наистина жалко, защото техническите качества и моторът на малката и симпатична японка са наистина първо качество. Специалистите сравняват изработката на детайлите с прецизността на сглобката при швейцарските часовници. Височината на купето - 150 сантиметра, прави вътрешността на каросерията изключително удобна за пасажерите, дори за хора със скандинавски размери. Багажникът, без да блести с размерите си, е достатъчно функционален, а с преместването на задната облегалка конкурира малко комби.
За феновете на Mazda 121 обаче, най-големият хит е електрически задижваният подвижен покрив (при модела Сanvas Top), който превръща “яйцето” в открит кабриолет. Подобно удоволствие досега имаха само собствениците на Citroёn 2 CV и “Бръмбара” (“Костенурката”) на Volkswagen, но с доста физически усилия. При Mazda 121, само с натискането на едно копче, подвижният покрив може да се движи напред и назад. Въпреки някои предубеждения конструкцията е изключително стабилна и години наред работи без никакви дефекти.
Същото смело може да се каже и за двигателите на малката японка. И двата предлагани агрегата са с ходов обем от 1324 кубически сантиметра. Дори “нормалният”, с обичайните два клапана на всеки цилиндър, със своите 53 коня хармонира много добре с каросерията и има прилични експлоатационни качества - добро ускорение и нисък разход на гориво (средно 7-8 литра на сто километра пробег). Моделът Mazda 121 Canvas Top (с подвижен покрив) е задължително оборудван с модерен и мощен мотор - 16 клапана, 72 конски сили. Темпераментен и еластичен, той превръща колата в истински малък болид, като разходът на гориво не се разлива с по-малкия аналог.
Изображение
Така изглеждат повечето платени паркинги в столицата
Типичните дефекти, които спохождат най-често Mazda 121, се предопределят от начина на използване - наситеното градско движение. Често още преди километрaжът да достигне 50 000 километра амбриажът е напълно износен и се нуждае от замяна. Поради високата цена на монтьорския труд най-добре е в комплект, по европейски, да замените всички детайли - водим и притискателен диск, амбриажния лагер. При закупуване на употребяван автомобил ви съветвам да направите една елементарна проверка: запалете мотора, дръпнете ръчната спирачка и подавайки плавно газ, опитайте да потеглите на трета предавка. Ако двигателят загасне, амбриажът е още в силата си. Успеете ли да стартирате, пригответе си най-малко 500 германски марки. Толкова, горе-долу, струват резервните части, плюс монтьорския труд. Както и при останалите “японки”, цените надвишават значително европейските. Друго слабо място са предните спирачни дискове. При интензивното им използване в града те също не издържат повече от 50 000 километра пробег. Така че, ако при скорост от 90-100 км/час, при спиране, кормилото започне да вибрира в ръцете, е дошъл и техния ред за замяна.
Тъй като двигателят на “градската” кола рядко достига оптималната си температура, задното гърне на ауспуха също не издържа повече от 3-4 години. Ако от задната част на колата все по-често чувате непривични шумове, гарантирано са за смяна гумените тампони на окачването. Колкото до заяждащите ключалки на вратите - с тях просто трябва да свикнете. Значително по-рядко се чуват оплаквания от запушен карбуратор (виновник е некачественият бензин), дефектна бензинова помпа (кородирали кантакти, теч на масло от двигател и скоростна кутия (пропускащи уплътнения).
Това в никакъв случай не помрачава доброто впечатление на инженерите от техническите служби от Mazda 121 - тя е в тройката на отличниците в своя клас. Това е, сигурно, една от причините 84 процента от собствениците на малката японка да са доволни от качествата й, а 80% отново биха купили същия модел.
След смяната на модификацията през 1996 година, новата малка Mazda е точно копие на Ford Fiesta, симпатичното “яйчице” по-често може да се намери на пазара за автомобили втора ръка. Специално място обаче заема моделът Canvas Top (с подвижен покрив), който се предлага доста рядко и всяко колебание е провал на покупката. А японката е добра, солидна алтернатива в класа на най-малките автомобили. Само да не бяха солените цени на резервните части...
Най-малкият модел на японския производител е типична дамска кола. 121 е проектирана и оформена така, че да допадне най-вече на нежния пол. Това я поставя в една категория автомобили, където конкуренцията се основава колкото на практическите достойнства на градското мини, толкова и на външността и способността да привлича женския поглед. В това отношение малката Mazda е един от най-добрите образци за дамски любимец.
Изборът в класа на миниавтомобилите, използвани предимно в градски условия, често се обуславя от не дотам резонни аргументи, което не значи, че е напълно лишен от логика. Освен, че е неустоима на външен вид, Mazda е на високо техническо равнище, а това не може да не се отрази на цените на употребяваните екземпляри. Нещо повече - моделът 121 става пропорционално по-скъп от съперниците си след изминаване на четири години от продажбата му, при положение, че преди това им е отстъпвал. Графика 1, сравняваща процента на запазване на стойността на нов автомобил с усреднения показател на 9 от най-разпространените разбивачи на женски сърца, показва, че на четвъртата година японската кола струва 46.45% от платеното в магазина срещу 46.94% за конкуренцията. На петата година тези цифри почти се изравняват, а на шестата Mazda вече води с почти процент. Графиката позволява да се направят два извода: че е по-изгодно да закупите 121 до третата година, когато е пропорционално по-евтин от повечето градски минита и че след това ще можете да разчитате на добър автомобил, който при грижливо стопанисване ще успеете да препродадете на по-добра от среднaтa цена.
Доказателство, че дори в класа, в който дамските симпатии са основен определящ фактор, практическите и технологични достойнства не губят съвсем своята роля, е и таблица 3, класираща Mazda сред 9 конкуренти по обезценяване на третата година. В тази класация Mazda 121 се подрежда там, където би могло да се очаква - сред останалите японски мъници на Nissan и Toyota, чиито цени, макар да отстъпват на VW и Opel, са традиционно стабилни за класа.
При обезценяване от почти 43% и цена под 10 000 DM за четиригодишна кола в перфектно техническо състояние (графика 1), Mazda 121 е разумна инвестиция. Това, съчетано със солидните експлоатационни предимства на модела пред много от конкурентите, основателно го прави желано и търсено возило, идеално не само за ползване в града.


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 1 мнение ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб