Малко по малко стигнах до момента на смяната на двигател, но уви, разни други занимавки ме разсейват и още не съм го "боднал"вътре...
иначе ето какво се случи предните няколко месеца..
пред картера пробит с навита резба и навит накрайник с лепило за резби
Буталата почистени и подготвени за "пъхане".Малко са поизносени, но фактът че ще "берат" повече топлина ме успокоява тъй като това значи повече разширение..
Едно от буталата е от на жената колата (от двете които оцеляха де) защото беше с по хубав размер от тези които дойдоха с двигателя
пръскалките за масло почистени и монтирани(имат си пружинни клапанчета в тях затова е хубаво да се прочистят за да е сигурно че пръскат на 100% и не са затлачени)
пред-картера го боядисах че не ми хареса как изглежда алуминия
оразмерен кулер готов за заварки
турбо колектор като на синята готов за заварка
стана време да го събирам..
турбо колектора с турбото монтирано
Проверка за разстояния до блока,хидравликата,климатика...
ДА, ще има климатик!
Масления маркуч за турбото монтиран(нуждаеше се от адаптер към турбото който колега на работата ми "врътна" така да се каже за няколко минути), нов сандвич монтиран със филтъра за проба(може би ще го сваля и този тъй като ми се върти идеята да сложа топлообменник от BJ и да докарам водата отколкото да изкарвам маслото до бронята, ще видим)
почти готов да влиза в новия си дом, само някои дреболии за доизпипване...
Лошата новина е че няма да се разберат халогените с кулера и познайте кой печели..
Една от другите занимавки през изминалото време беше че окачването се предаде..
След може би 5 годишна вярна служба задните койловъри изтърваха...
Викам си сега е времето за нещо по така, ама от къде пари за нещо от сорта на D2 или подобно?? обърнах се пак към скраперското си "аз" и се поразрових в нета..
Тааа взех сет от Maxspeedingrods за BJ.Може да са най гадните на пазара и прочие, но все пак имам две деца тъй чеее..
След няколко часа мерене и гледане видях че с малко преработка ще паснат..
Задните влезнаха лесно,горе си паснаха перфектно, долу искаше малко модификация та разпилих отворите на ботушите защото междуболтовото разстояние на BJ-то е 60мм а на ВА е 70мм.
Та както е казано, снимките говорят повече от думите..
Ето ги все още неопетнени от моя скраперизъм...
разпиляването на отворите..
Другото което забелязах е че на BJ-то задните шенкели са по дебели с 4мм от на ВА-то затова подложих по една шайба за да уплътня разликата.
Трябваше да огъна малко рамото за биалетката за да не опре в купето..
Иначе горе заспа от раз
Сега отпред, сравних ги с FK-то за голф, бая по къси са, но нали са с една пружина а не като голфовото с две пък и е по късоходово като цяло..
Ботушите са по широки със 10мм от тези на BA-то,затова си направих едни планки по 5мм от двете страни за да оплътня, иначе междуболтовото разстояние е еднакво.
Най гадното отпред беше горе захващането на "тампона"
BA-то е с три шпилки а BJ-то с 4.
Трябваше да импровизирам..
Не намерих начин да захвана тампоните от BA на Max-овете, тогава си казах, "Май.ата му" ще дупча..
Пробих си другите два отвора за алуминиевата плочка на BJ-то и си я монтирах кат пич
махнах и гадната шпилка която държи "дедовия"
доста добре пречеше да се сложи плочката от BJ-то а и с 3 хубави електро-съпротивителни заварки отдолу си беше адски забавно да ги унищожа..
Малко грунд,боя и сме 6..
Настоих го малко, покарах,настроих пак, но иска още.. има време да си поиграя..
сега вече гумите са ми лимитиращия фактор на пътя
Последва сваляне на халогените, монтаж на кулера,игра с напасване на топлообменника от BJ,правенето на даунпайпа от турбото назад,промяна на ориентацията на входа на студената част на турбината, монтаж на спортни седалки и колани(единият все още не е сложен)
тааа имах си занимавки дааа...
ето някои снимки..
Дъщерята хареса старите колани
Оказа се че на ВА-то релсите за седалката са на 40мм различна височина една от друга..
Трябваше да правя изравняващи блокчета от алуминий за да монтирам седалките, от едната страна 60мм от другата 20мм..
Ето го топлообменника, огромен е(за двигателя като цяло де) нямам толкова място там.. ако не опира във стартера 100% ще пречи за монтажа на генератора.. ще видим..
даунпайпа:
кулера:
до тук добре..