Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 19 Мар 2024, 06:48

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 59 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 02 Мар 2019, 23:36 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Хондовия радиатор вече претърпя пълна промяна и е монтиран успешно в Маздето.
Ето две три снимки:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Поздрави!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Юни 2019, 22:00 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Здравейте хора, следващата муха в главата е в проект на 50% реализиран..
Дросели от мотор:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Ще има продължение.. :lol:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 26 Юни 2019, 23:15 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Махнати много неща от коша, включително и газовия инжекцион(няма повече газ за тоя мотор) :lol:

Последна снимка със колектора от 1.8
Изображение

Тест дали ще паснат и дали ще има място около тях..

Изображение

Изображение

И така да се каже бая чист кош(във стил "Абе къде ми е двигателя?" :lol: )

Изображение

Поздрави!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 26 Ное 2019, 15:27 
Offline
любител

Регистриран на: 30 Сеп 2008, 08:59
Мнения: 88
Местоположение: София / Пещера
Човече, направо онемях :? , евалта ти! Понеже явно остарявам, не съм си представял дори, че може да има хора с толкова мерак да
преправят и подобряват колите си, няма значение дали за кеф или просто за спорта. А аз на моята мазда (същата е като твоята) ме е
страх един кабел да преместя оттам, където го е сложил японеца, да не говорим, че изпитвам истински ужас от ремонти по двигателя.
На теб ти се отдават нещата и явно ще трябва да намина към твоя район в Пловдив (пълен съм с роднини из Кичука и около центъра)
да те видя "на живо" някой ден - теб и колата ти (аз съм от Пещера, но понеже жената е софиянка и... познай къде живея сега :D )...

Още веднъж поздрави за големия мерак и ентусиазма ти!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Ное 2019, 22:41 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
^Мерси, и заповядай някой път, ще се радвам да си побъбрим.
Бях забравил че имам тема тук.. (жена,деца едно,друго..)
Този път ще пиша повечко че снимки нямам, та да компенсирам :lol:

По проекта с дроселите мога да заявя спокойно че колата е в движение от месец два със тях.
Всичко е 6(с изключение на разхода :lol: )
Има още леееко за доизкусуряване, но за това което е в момента,си е доста добре.
Разхода ще спадне със времето, трябва някой да се заиграе със колата(налягане бензин,предверение и ала бала), че напоследък време не остава много много за "глезене" :D
само я ръчкам по улиците напред назад(работа-вкъщи-работа..)
А освен това и с жената всеки момент чакаме второто ни дете да се появи на този свят.. таа мммда, няма време за щуротии сега..
Не успях да подкарам мегата до сега, та съм направил един пласмасов колектор който да обединява дроселите, че да може дебитомера да измерва входящия въздух за да не се бърка компа.
ТПС-а на дроселите не беше подходящ та си използвам заводския.
Направих си вакумен съд за спирачките,смених си най накрая спирачната помпа с такава от v6, и си подкарах дроселите на Z5-тицата.
И един грозен конусен филтър съм хвърлил там да не смуче мизериите на нафтовите печки движещи се по улиците.. :lol: :lol:
Сега ми се въртят няколко други идеи в главата, но всичко по реда си..
От две седмици съм си взел антифриз,течност за чистачки,термостат,масло и други работи и всичко седи в колата чакайки.. :?
Както се казваше в едно мое любимо предаване "Няма време!" :D
Поздрави!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2019, 16:24 
Offline
любител

Регистриран на: 30 Сеп 2008, 08:59
Мнения: 88
Местоположение: София / Пещера
Дааа, разбирам те, аз също съм с малко дете, възрастни родители, много бачкане и никакви условия за действия по колата в София, всичко,
което ми се е налагало да й правя (дребни ремонти, Слава Богу) се извършват в Пещера. И затова просто искам изправен автомобил, че не
ми се стои по пътищата с жена, дете и котка в колата. При мен се кара предимно извънградско, ама всяко излизане ми е между 300 и 1000 км, че имам
къща по морето и ходя често натам. Та в тоя ред на мисли маздата ми се юрка само на дълги разстояния, кеф й е и на нея, усеща се :D

Пожелавам ти крепко здраве, много любов в къщи, здрави деца (и семейство) и мааааалко свободно време (и) за любимата маздолина :wink:


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Дек 2019, 00:15 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Така, доста време не съм ъпдейтвал темата и не съм качвал снимки,
но това си има своето добро оправдание което е вече на 5 дена и се каза Божидар!
:D
Отново ще бъда кратък(защото ме мързи) :lol:

Оригиналния ТПС от Z5-цата го монтирах на дроселите защото техният не беше съвсем точен.
(за тапите за отворите на инжекторите съм подал документи за патент :lol: )

Изображение

Изображение

Изображение

Направих си кутия за дроселите,че нали още не съм подкарал мегата.. та заради маф-а..

Изображение

Купих си Субару (малко по малко ще го събера, то тва е като конструктор Лего :lol: )
Изображение

Купих си и филтър за да не смуче мизерии, че стария му е изпята песента..

Изображение

Направих си вакум колекторче от което захраних разни неща които изискват вакум без пулсации..

Изображение

Изображение

Изображение

Най накрая монтирах спирачната помпа от V6-така на адаша.

Изображение

Изображение

Махнах кутията за въздуха, че пречеше за настройката на дроселите.
Тук се вижда и допълнителната вакум камера за спирачките(горе в ляво на снимката) отново ръчна изработка :lol:

Изображение

Имах проблеми с вакума,беше слаб,свалях дроселите и ги уплътних,след това всичко си беше по старо му(тоест ОК)

Изображение

За момента колата работи с тоя сет-ъп,има един гаден филтър пред дебитомера и чакаме свободно време (и по хубаво време де) за да продължим с другите неща..

Изображение

Тук една снимка за "малкото тунинг майняци" to be continued..
Изображение

Спечелен бас с колега :D (по скоро се скрих от дъжда ама 10 лв кой не ги иска)

Изображение

Купих си ТПМС датчици с тази китайска плюнчица от която съм предоволен.Евтина,проста за работа и ефикасна.
Слагам линк ако някой се интересува да си вземе.Тествал съм я 2 месеца г/д

Изображение

https://ru.aliexpress.com/item/33051422 ... 33edw75DFm

Смених антифриза със бая смях..

https://youtu.be/bpEPNOQ9EqU

И дядо ви Колю подрани в Пловдив: :lol:
донесе ми една хубава планка за акумулатора..

Изображение

За накрая ще ви оставя една гатанка:

Какво липсва в картинката по долу?(освен филтъра,той е ясен)

Изображение

Поздрави за сега.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Дек 2019, 12:04 
Offline
любител

Регистриран на: 30 Сеп 2008, 08:59
Мнения: 88
Местоположение: София / Пещера
:D Да ти е живо и здраво синчето и много да те радва, маздата - също. Голям фен си, признавам ти го... =D>


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Дек 2019, 16:53 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Благодаря колега!
Поздрави!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 03 Авг 2020, 08:41 
Offline
любител

Регистриран на: 08 Апр 2020, 22:53
Мнения: 5
Местоположение: Бургас
Брат свързи с мен ще съм длъжник 0877085045.

Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Ное 2020, 02:22 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Предупреждавам, бая снимки, без коментар! :lol:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Тук също ще порасне едно турбо, но ще е съвсем различен сетъп от този при жената..
има време..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 21 Дек 2020, 04:02 
Offline
любител

Регистриран на: 08 Авг 2020, 18:11
Мнения: 85
Местоположение: София
Само да попитам като слагаше каиша за теглене дали си свалял бронята или може и отдолу под нея да се бръкне за да се разглоби куката?

Благодаря предварително и успех с проекта получава се наистина много яко ;)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Дек 2020, 16:53 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Със 300-та мъки може и да успееш отдолу да свалиш болтовете и евентуално да завъртиш планката до едно положение, но без да откачиш бронята ще си изподереш ръцете и ще си изпилиш нервите и най вероятно няма да успееш да я измъкнеш.
По добре я свали да ти е мирна главата.
Аз отрязах металното ухо което стърчи напред защото пречеше за колана, но коланът е хванат точно за планката му и не е само за красота а реално се дърпа с него.
Дърпал съм всичко на всичко 2 пъти с него де..
:lol:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 21 Дек 2020, 18:00 
Offline
любител

Регистриран на: 08 Авг 2020, 18:11
Мнения: 85
Местоположение: София
maZZda написа:
Със 300-та мъки може и да успееш отдолу да свалиш болтовете и евентуално да завъртиш планката до едно положение, но без да откачиш бронята ще си изподереш ръцете и ще си изпилиш нервите и най вероятно няма да успееш да я измъкнеш.
По добре я свали да ти е мирна главата.
Аз отрязах металното ухо което стърчи напред защото пречеше за колана, но коланът е хванат точно за планката му и не е само за красота а реално се дърпа с него.
Дърпал съм всичко на всичко 2 пъти с него де..
:lol:


хахах ясно добре ще го имам предвид

а бронята трудно ли се сваля че не съм е заигравал много по предницата и не знам


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Дек 2020, 19:31 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Не е кой знае колко трудно.
Просто иска време и спокойствие..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Мар 2021, 15:20 
Offline
любител

Регистриран на: 08 Авг 2020, 18:11
Мнения: 85
Местоположение: София
Колега, нещо не ми се получи свалянето на предната броня

Развих двата винта от двете страни на бронята и не можах да я разкача защото явно е захваната и отпред (обаче не знам къде точно) и уж разглабях и фаровете да видя дали под тях няма нещо, но не открих нищо

Можеш ли да ми кажеш къде точно е захваната отпред (огледах и роговете ама не видях нищо)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Мар 2021, 15:46 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Tony's 323F BA написа:
Колега, нещо не ми се получи свалянето на предната броня

Развих двата винта от двете страни на бронята и не можах да я разкача защото явно е захваната и отпред (обаче не знам къде точно) и уж разглабях и фаровете да видя дали под тях няма нещо, но не открих нищо

Можеш ли да ми кажеш къде точно е захваната отпред (огледах и роговете ама не видях нищо)



Писах ти ЛС.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Май 2021, 00:21 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Така, виждайки потенциалът който може да се отключи атмосферно, спрямо този който може да се отключи с "надуване" вече съм се подхлъзнал към охлювите и това няма да подмине мойта сива баба..
Та стана ясно от преди половин година, че и нея ще я полази един охлюв(същия като при синята), но за моментът всичко е в прогрес(по скоро развитие в застой) :lol:
Най напред си върнах колектора със единичния дросел защото е по лесно за турбиниране отколкото 4-ри отделни.

Изображение

След това се навих да взема кулер от субару, уж да влезе отстрани на водния радиатор.(ще стане ама е същия зор като да лепна челен както на синята)

Изображение

Та взех си още един крайслерски за преработка от мегапартс-а за едни 12 лв.. жив подарък ви казвам..

Изображение

Турбото е абсолютно същото Гарет-че Т15

Изображение

Почнах да си правя мой си турбо колектор (най ефтиния вариант ама май няма да е този)

Изображение

турбо пътищата този път са Ф50 а не Ф70 както на синята..(може и там да ги сменя,не се знае)

Изображение

И наскоро се навих да взема друг двигател за да турбинирам него а атмосферния да си го пазя като резерва за всеки случай, че ако някой охлюв издуха мотора на някоя от двете.. :? :?

Изображение

Изображение

имам малко снимки на прогреса до тук, но в общи линии е абсолютно същото както при синята с основния ремонт..
и тук ще се пилят само сегментите и всичко ново сток..

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Има малко забележки като това че шпонката се е скъсала и е превъртяла шайбата за пистовите ремъци, но не е фатално де..

Изображение

и има малко застъргано на две от шийките на разпределителните валове, но не е фрапантно (няма снимка)..
Това е като инфо за момента.
Поздрави!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Сеп 2021, 01:07 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Малко по малко стигнах до момента на смяната на двигател, но уви, разни други занимавки ме разсейват и още не съм го "боднал"вътре...
иначе ето какво се случи предните няколко месеца..

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

пред картера пробит с навита резба и навит накрайник с лепило за резби

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Буталата почистени и подготвени за "пъхане".Малко са поизносени, но фактът че ще "берат" повече топлина ме успокоява тъй като това значи повече разширение..
Едно от буталата е от на жената колата (от двете които оцеляха де) защото беше с по хубав размер от тези които дойдоха с двигателя

Изображение

пръскалките за масло почистени и монтирани(имат си пружинни клапанчета в тях затова е хубаво да се прочистят за да е сигурно че пръскат на 100% и не са затлачени)

Изображение

пред-картера го боядисах че не ми хареса как изглежда алуминия

Изображение

Изображение

оразмерен кулер готов за заварки

Изображение

турбо колектор като на синята готов за заварка

Изображение

Изображение

стана време да го събирам..

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

турбо колектора с турбото монтирано

Изображение

Изображение

Изображение

Проверка за разстояния до блока,хидравликата,климатика...
ДА, ще има климатик! :lol:
Изображение

Изображение

Изображение

Масления маркуч за турбото монтиран(нуждаеше се от адаптер към турбото който колега на работата ми "врътна" така да се каже за няколко минути), нов сандвич монтиран със филтъра за проба(може би ще го сваля и този тъй като ми се върти идеята да сложа топлообменник от BJ и да докарам водата отколкото да изкарвам маслото до бронята, ще видим)

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

почти готов да влиза в новия си дом, само някои дреболии за доизпипване...
Лошата новина е че няма да се разберат халогените с кулера и познайте кой печели..

Една от другите занимавки през изминалото време беше че окачването се предаде..
След може би 5 годишна вярна служба задните койловъри изтърваха...
Викам си сега е времето за нещо по така, ама от къде пари за нещо от сорта на D2 или подобно?? обърнах се пак към скраперското си "аз" и се поразрових в нета..
Тааа взех сет от Maxspeedingrods за BJ.Може да са най гадните на пазара и прочие, но все пак имам две деца тъй чеее..
След няколко часа мерене и гледане видях че с малко преработка ще паснат..
Задните влезнаха лесно,горе си паснаха перфектно, долу искаше малко модификация та разпилих отворите на ботушите защото междуболтовото разстояние на BJ-то е 60мм а на ВА е 70мм.
Та както е казано, снимките говорят повече от думите..

Ето ги все още неопетнени от моя скраперизъм... :lol:

Изображение

Изображение

разпиляването на отворите..

Изображение

Изображение

Изображение

Другото което забелязах е че на BJ-то задните шенкели са по дебели с 4мм от на ВА-то затова подложих по една шайба за да уплътня разликата.
Трябваше да огъна малко рамото за биалетката за да не опре в купето..
Иначе горе заспа от раз :D

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Сега отпред, сравних ги с FK-то за голф, бая по къси са, но нали са с една пружина а не като голфовото с две пък и е по късоходово като цяло..

Изображение

Ботушите са по широки със 10мм от тези на BA-то,затова си направих едни планки по 5мм от двете страни за да оплътня, иначе междуболтовото разстояние е еднакво.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Най гадното отпред беше горе захващането на "тампона"
BA-то е с три шпилки а BJ-то с 4.
Трябваше да импровизирам..

Изображение

Не намерих начин да захвана тампоните от BA на Max-овете, тогава си казах, "Май.ата му" ще дупча..
Пробих си другите два отвора за алуминиевата плочка на BJ-то и си я монтирах кат пич :lol: :lol: :lol:


Изображение

Изображение

Изображение

махнах и гадната шпилка която държи "дедовия"
доста добре пречеше да се сложи плочката от BJ-то а и с 3 хубави електро-съпротивителни заварки отдолу си беше адски забавно да ги унищожа..
Малко грунд,боя и сме 6..

Изображение

Настоих го малко, покарах,настроих пак, но иска още.. има време да си поиграя..
сега вече гумите са ми лимитиращия фактор на пътя :lol: :lol:


Последва сваляне на халогените, монтаж на кулера,игра с напасване на топлообменника от BJ,правенето на даунпайпа от турбото назад,промяна на ориентацията на входа на студената част на турбината, монтаж на спортни седалки и колани(единият все още не е сложен)
тааа имах си занимавки дааа...
ето някои снимки..

Изображение

Изображение

Дъщерята хареса старите колани :D

Изображение

Оказа се че на ВА-то релсите за седалката са на 40мм различна височина една от друга.. :shock:
Трябваше да правя изравняващи блокчета от алуминий за да монтирам седалките, от едната страна 60мм от другата 20мм..

Изображение

Изображение

Ето го топлообменника, огромен е(за двигателя като цяло де) нямам толкова място там.. ако не опира във стартера 100% ще пречи за монтажа на генератора.. ще видим..

Изображение

даунпайпа:

Изображение

Изображение

кулера:

Изображение

Изображение

Изображение

до тук добре..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Сеп 2021, 01:01 
Offline
фен
Аватар
1995 Mazda 323

Регистриран на: 11 Сеп 2018, 00:14
Мнения: 133
Местоположение: Горна Оряховица
Много яко се получава! Сега без тампони ли си отпред? От какава кола са спортните седалки?

_________________
Карам бързо понеже ме гони ръждата! :lovemazda:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Сеп 2021, 06:38 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Да, без тампони е и отпред и отзад.На ябълковидни шарнири е.Тъй наречените "pilowball".
Сега е още по стегната по завоите, и аз не се разхождам по седалката :D
Хубавото е че като не ми хареса мога да променя твърдостта или да я пипна малко за да подобря стабилността.Все още си играя с различни настройки за да видя кой вариант ще е най добър.. (за пътищата де) за писта е ясно..
Седалките като ги гледам са универсални и не са от определен автомобил.
Съдейки по шините отдолу с които ги взех, може би са били на някое Скуби преди да дойдат при мен.
Няма как да знам, защото човека ги беше донесъл от Германия няколко дена преди това..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Ное 2021, 02:11 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Успях да си взема отпуска за да си направя колата по бърза :lol: :lol: :lol:
Ето последнат снимка на колата атмосферна:

Изображение

Усетих се че трябва да я снимам чак след като почнах да разглобявам..

Изображение

Сърцето е вън...

Изображение

Изображение

мръсен кош..

Изображение

Водоструйката върши чудеса, особенно ако си минал с бензин преди това..

Едно от големите притеснения беше по адрес на генератора и сандвича за охлаждане на маслото, но всичко е ок.

Изображение

Има 5мм разстояние между тях което е просто перфектно!

Изображение

Толкова за сега...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Ное 2021, 09:57 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3460
Здрасти, колега! Радвам се на старанието, с което си работиш по проекта!
Обаче имам един въпрос. Понеже хондовият радиатор е малко обратен спрямо маздовия - позициите на вход и изход са разменени по височина - това не бърка ли движението на охлаждащия флуид и оттам охлаждането?

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Ное 2021, 11:26 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Хондовия радиатор претърпя малка козметична "операцийка" и реално сега изходът му (отворът водещ водата към помпата) е най горе в ляво(гледайки срещу двигателя) другото е че радиатора е легнал т.е. на хондата стои прав и водата върви от горе надолу а при мен върви от дясно на ляво.Реално никога не съм имал проблем със охлаждането в нито една ситуация а бая съм я пържил и то в най големите жеги..
Алуминиевия радиатор отдава температура и през колонките а не само през питата, по дебел е (3 редов е) и като цяло КПД-то му трябва да е в пъти по добро от това на оригиналния.
Все пак го слагат на коли по 300+ коня. Щом може да отдаде тази топлина от такива мощни автомобили какво остава да се справи с моята баба яга.. :wink:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Ное 2021, 13:03 
Offline
фен
Аватар
1995 Mazda 323

Регистриран на: 11 Сеп 2018, 00:14
Мнения: 133
Местоположение: Горна Оряховица
Най-яката тема във форума! :lovemazda: С какво помага охлаждането на маслото чрез питата?

_________________
Карам бързо понеже ме гони ръждата! :lovemazda:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Ное 2021, 22:48 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Охлаждане на маслото си иска при всеки един двигател с турбокомпресор.
Просто турбото нагрява маслото много, допълнителният стрес който получава маслото от двигателя произвеждащ повече мощност (от тази за която е проектиран) също помага за по висока работна температура и в даден момент маслото може да "прегрее" тоест да мине границата на работния диапазон който производителя на масло е задал за дадения двигател, вискозитета се променя и може да доведе до износвания и повреди в двигателя а да не говорим за това че "живота" на маслото рязко се скъсява защото полимерните връзки в него го отнасят и умират първи.. тааа край на работния вискозитет(на топло) ии скоро време здравей сервиз... таа, да, иска си охлаждане..
Това масло с което карам на Синята го гледам че му дават около 130 градуса максимална работна температура.
Границата преди която си запазва вискозитета, след това никой не знае..
А аз редовно съм я закарвал на 120, но там няма охладител, поне за момента де.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Ное 2021, 23:36 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Днешния прогрес:

Изображение

увих колектора в термолента

Изображение

първата част от даунпайпа също..

Изображение

подготвих го да го 'лъзна

Изображение

Изображение

иии, кво да праа, лъзнах го... :lol:

утре повече...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Ное 2021, 00:25 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Таа, разболях се,(не от К.Рвид) пооправих се, продължих с колата..
В крайна сметка я запалих,работи, ниските искат да се понастроят и малко предварението ама като цяло се движи добре..
Ето няколко снимки за любопитните:

Изображение

маркучите за парното и масления охладител правят интересни завои :lol:

Изображение

маркуча към турбото оставя достатъчно място за Климатичния компресор(да, тук по някое време пак ще се излюпи климатик)

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Рязане и напасване на маркучите от кулера към дросела и от филтъра към турбото с рециркулационния барабар...

Изображение

турбото опираше.. ...една ножовка по късно, нищо не опира..

Изображение

всичко се подрежда добре..

Изображение

даунпайпа сглобен на точки и чакащ да се завари подобаващо.

Изображение

мерене, режене, мерене отново, всичко лека по лека си пасва "баш как си требе"

Изображение

Изображение

филтъра най накрая на мястото си(винаги съм искал да е там, затова минах през сагата с капака)

Изображение

Изображение

Изображение

Еднолитров ойл кетч, за да съм сигурен че съм фанал всичката чорба от картерната вентилация (ОООО, ще имааа) :lol:

Изображение

Изображение

Изображение

даунпайпа заварен, навит с термолента и монтиран..

Изображение

Изображение

ламбда сондата си пасна просто перфектно, няма удължаване на кабели повече..

Изображение

снимка преди първото палене

Клипове, по късно.
Лека че ми се спи..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 04 Май 2022, 23:57 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Мина известно време, казах си трябва да ви побърникам в главите отново... :lol:

След поредните 3 счупени бутала (4 дена след запалването) го сглобих отново може би след месец работа, че беше студеничко...
Карах го месец и половина с турбото духащо във въздуха и след това мушнах тръбите сложих по големите инжектори и дадох газ. :twisted: :twisted:
Сега колата е с 212 кубиковите инжектори от кседоса, че цената на бензина хич не е малка..
Махнах гадния волан който се въртеше като на мастия опашката и си взех "спортен" с идеята да се сваля като се качвам и слизам от колата.. ее родих се.С тези седалки си е бая трудно влизане и излизане като има волан отпред..
Сега е много по лесно.Сваля се заедно с фланеца, той си е такъв тип де.
Сложих още един ойл кетч да хващам "чорбата" и на входа за картерните газове и на изхода към колектора, че като надуе и и единствения изход за газовете е входа от където влиза свеж въздух.. той принципно трябва да е във всмукателния въздуховод след дебитомера и да е измерен от компа ама при мен не става, че някой семеринг ще вземе да "плаче" :lol: :lol:
Ето и малко снимки както казва един приятел: "Бозата за главата"

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 59 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб