КЛУБ МАЗДА - БЪЛГАРИЯ http://forum.mazdabg.com/ |
|
Мазда 323Ф БА 1.5 - АНТИ + Турбо http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=68&t=46722 |
Страница 2 от 2 |
Автор: | maZZda [ 02 Мар 2019, 23:36 ] |
Заглавие: | Re: Мазда 323Ф БА 1.5 - АНТИ |
Хондовия радиатор вече претърпя пълна промяна и е монтиран успешно в Маздето. Ето две три снимки: Поздрави! |
Автор: | maZZda [ 25 Юни 2019, 22:00 ] |
Заглавие: | Re: Мазда 323Ф БА 1.5 - АНТИ |
Здравейте хора, следващата муха в главата е в проект на 50% реализиран.. Дросели от мотор: Ще има продължение.. |
Автор: | maZZda [ 26 Юни 2019, 23:15 ] |
Заглавие: | Re: Мазда 323Ф БА 1.5 - АНТИ |
Махнати много неща от коша, включително и газовия инжекцион(няма повече газ за тоя мотор) Последна снимка със колектора от 1.8 Тест дали ще паснат и дали ще има място около тях.. И така да се каже бая чист кош(във стил "Абе къде ми е двигателя?" ) Поздрави! |
Автор: | geordgeo [ 26 Ное 2019, 15:27 ] |
Заглавие: | Re: Мазда 323Ф БА 1.5 - АНТИ |
Човече, направо онемях , евалта ти! Понеже явно остарявам, не съм си представял дори, че може да има хора с толкова мерак да преправят и подобряват колите си, няма значение дали за кеф или просто за спорта. А аз на моята мазда (същата е като твоята) ме е страх един кабел да преместя оттам, където го е сложил японеца, да не говорим, че изпитвам истински ужас от ремонти по двигателя. На теб ти се отдават нещата и явно ще трябва да намина към твоя район в Пловдив (пълен съм с роднини из Кичука и около центъра) да те видя "на живо" някой ден - теб и колата ти (аз съм от Пещера, но понеже жената е софиянка и... познай къде живея сега )... Още веднъж поздрави за големия мерак и ентусиазма ти! |
Автор: | maZZda [ 26 Ное 2019, 22:41 ] |
Заглавие: | Re: Мазда 323Ф БА 1.5 - АНТИ |
^Мерси, и заповядай някой път, ще се радвам да си побъбрим. Бях забравил че имам тема тук.. (жена,деца едно,друго..) Този път ще пиша повечко че снимки нямам, та да компенсирам По проекта с дроселите мога да заявя спокойно че колата е в движение от месец два със тях. Всичко е 6(с изключение на разхода ) Има още леееко за доизкусуряване, но за това което е в момента,си е доста добре. Разхода ще спадне със времето, трябва някой да се заиграе със колата(налягане бензин,предверение и ала бала), че напоследък време не остава много много за "глезене" само я ръчкам по улиците напред назад(работа-вкъщи-работа..) А освен това и с жената всеки момент чакаме второто ни дете да се появи на този свят.. таа мммда, няма време за щуротии сега.. Не успях да подкарам мегата до сега, та съм направил един пласмасов колектор който да обединява дроселите, че да може дебитомера да измерва входящия въздух за да не се бърка компа. ТПС-а на дроселите не беше подходящ та си използвам заводския. Направих си вакумен съд за спирачките,смених си най накрая спирачната помпа с такава от v6, и си подкарах дроселите на Z5-тицата. И един грозен конусен филтър съм хвърлил там да не смуче мизериите на нафтовите печки движещи се по улиците.. Сега ми се въртят няколко други идеи в главата, но всичко по реда си.. От две седмици съм си взел антифриз,течност за чистачки,термостат,масло и други работи и всичко седи в колата чакайки.. Както се казваше в едно мое любимо предаване "Няма време!" Поздрави! |
Автор: | geordgeo [ 27 Ное 2019, 16:24 ] |
Заглавие: | Re: Мазда 323Ф БА 1.5 - АНТИ |
Дааа, разбирам те, аз също съм с малко дете, възрастни родители, много бачкане и никакви условия за действия по колата в София, всичко, което ми се е налагало да й правя (дребни ремонти, Слава Богу) се извършват в Пещера. И затова просто искам изправен автомобил, че не ми се стои по пътищата с жена, дете и котка в колата. При мен се кара предимно извънградско, ама всяко излизане ми е между 300 и 1000 км, че имам къща по морето и ходя често натам. Та в тоя ред на мисли маздата ми се юрка само на дълги разстояния, кеф й е и на нея, усеща се Пожелавам ти крепко здраве, много любов в къщи, здрави деца (и семейство) и мааааалко свободно време (и) за любимата маздолина |
Автор: | maZZda [ 09 Дек 2019, 00:15 ] |
Заглавие: | Re: Мазда 323Ф БА 1.5 - АНТИ |
Така, доста време не съм ъпдейтвал темата и не съм качвал снимки, но това си има своето добро оправдание което е вече на 5 дена и се каза Божидар! Отново ще бъда кратък(защото ме мързи) Оригиналния ТПС от Z5-цата го монтирах на дроселите защото техният не беше съвсем точен. (за тапите за отворите на инжекторите съм подал документи за патент ) Направих си кутия за дроселите,че нали още не съм подкарал мегата.. та заради маф-а.. Купих си Субару (малко по малко ще го събера, то тва е като конструктор Лего ) Купих си и филтър за да не смуче мизерии, че стария му е изпята песента.. Направих си вакум колекторче от което захраних разни неща които изискват вакум без пулсации.. Най накрая монтирах спирачната помпа от V6-така на адаша. Махнах кутията за въздуха, че пречеше за настройката на дроселите. Тук се вижда и допълнителната вакум камера за спирачките(горе в ляво на снимката) отново ръчна изработка Имах проблеми с вакума,беше слаб,свалях дроселите и ги уплътних,след това всичко си беше по старо му(тоест ОК) За момента колата работи с тоя сет-ъп,има един гаден филтър пред дебитомера и чакаме свободно време (и по хубаво време де) за да продължим с другите неща.. Тук една снимка за "малкото тунинг майняци" to be continued.. Спечелен бас с колега (по скоро се скрих от дъжда ама 10 лв кой не ги иска) Купих си ТПМС датчици с тази китайска плюнчица от която съм предоволен.Евтина,проста за работа и ефикасна. Слагам линк ако някой се интересува да си вземе.Тествал съм я 2 месеца г/д https://ru.aliexpress.com/item/33051422 ... 33edw75DFm Смених антифриза със бая смях.. https://youtu.be/bpEPNOQ9EqU И дядо ви Колю подрани в Пловдив: донесе ми една хубава планка за акумулатора.. За накрая ще ви оставя една гатанка: Какво липсва в картинката по долу?(освен филтъра,той е ясен) Поздрави за сега. |
Автор: | geordgeo [ 12 Дек 2019, 12:04 ] |
Заглавие: | Re: Мазда 323Ф БА 1.5 - АНТИ |
Да ти е живо и здраво синчето и много да те радва, маздата - също. Голям фен си, признавам ти го... |
Автор: | maZZda [ 12 Дек 2019, 16:53 ] |
Заглавие: | Re: Мазда 323Ф БА 1.5 - АНТИ |
Благодаря колега! Поздрави! |
Автор: | Deivid2001 [ 03 Авг 2020, 08:41 ] |
Заглавие: | Re: Мазда 323Ф БА 1.5 - АНТИ |
Брат свързи с мен ще съм длъжник 0877085045. Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk |
Автор: | maZZda [ 16 Ное 2020, 02:22 ] |
Заглавие: | Re: Мазда 323Ф БА 1.5 - АНТИ |
Предупреждавам, бая снимки, без коментар! Тук също ще порасне едно турбо, но ще е съвсем различен сетъп от този при жената.. има време.. |
Автор: | Tony's 323F BA [ 21 Дек 2020, 04:02 ] |
Заглавие: | Re: Мазда 323Ф БА 1.5 - АНТИ |
Само да попитам като слагаше каиша за теглене дали си свалял бронята или може и отдолу под нея да се бръкне за да се разглоби куката? Благодаря предварително и успех с проекта получава се наистина много яко |
Автор: | maZZda [ 21 Дек 2020, 16:53 ] |
Заглавие: | Re: Мазда 323Ф БА 1.5 - АНТИ |
Със 300-та мъки може и да успееш отдолу да свалиш болтовете и евентуално да завъртиш планката до едно положение, но без да откачиш бронята ще си изподереш ръцете и ще си изпилиш нервите и най вероятно няма да успееш да я измъкнеш. По добре я свали да ти е мирна главата. Аз отрязах металното ухо което стърчи напред защото пречеше за колана, но коланът е хванат точно за планката му и не е само за красота а реално се дърпа с него. Дърпал съм всичко на всичко 2 пъти с него де.. |
Автор: | Tony's 323F BA [ 21 Дек 2020, 18:00 ] |
Заглавие: | Re: Мазда 323Ф БА 1.5 - АНТИ |
maZZda написа: Със 300-та мъки може и да успееш отдолу да свалиш болтовете и евентуално да завъртиш планката до едно положение, но без да откачиш бронята ще си изподереш ръцете и ще си изпилиш нервите и най вероятно няма да успееш да я измъкнеш. По добре я свали да ти е мирна главата. Аз отрязах металното ухо което стърчи напред защото пречеше за колана, но коланът е хванат точно за планката му и не е само за красота а реално се дърпа с него. Дърпал съм всичко на всичко 2 пъти с него де.. хахах ясно добре ще го имам предвид а бронята трудно ли се сваля че не съм е заигравал много по предницата и не знам |
Автор: | maZZda [ 21 Дек 2020, 19:31 ] |
Заглавие: | Re: Мазда 323Ф БА 1.5 - АНТИ |
Не е кой знае колко трудно. Просто иска време и спокойствие.. |
Автор: | Tony's 323F BA [ 07 Мар 2021, 15:20 ] |
Заглавие: | Re: Мазда 323Ф БА 1.5 - АНТИ |
Колега, нещо не ми се получи свалянето на предната броня Развих двата винта от двете страни на бронята и не можах да я разкача защото явно е захваната и отпред (обаче не знам къде точно) и уж разглабях и фаровете да видя дали под тях няма нещо, но не открих нищо Можеш ли да ми кажеш къде точно е захваната отпред (огледах и роговете ама не видях нищо) |
Автор: | maZZda [ 07 Мар 2021, 15:46 ] |
Заглавие: | Re: Мазда 323Ф БА 1.5 - АНТИ |
Tony's 323F BA написа: Колега, нещо не ми се получи свалянето на предната броня Развих двата винта от двете страни на бронята и не можах да я разкача защото явно е захваната и отпред (обаче не знам къде точно) и уж разглабях и фаровете да видя дали под тях няма нещо, но не открих нищо Можеш ли да ми кажеш къде точно е захваната отпред (огледах и роговете ама не видях нищо) Писах ти ЛС. |
Автор: | maZZda [ 06 Май 2021, 00:21 ] |
Заглавие: | Re: Мазда 323Ф БА 1.5 - АНТИ |
Така, виждайки потенциалът който може да се отключи атмосферно, спрямо този който може да се отключи с "надуване" вече съм се подхлъзнал към охлювите и това няма да подмине мойта сива баба.. Та стана ясно от преди половин година, че и нея ще я полази един охлюв(същия като при синята), но за моментът всичко е в прогрес(по скоро развитие в застой) Най напред си върнах колектора със единичния дросел защото е по лесно за турбиниране отколкото 4-ри отделни. След това се навих да взема кулер от субару, уж да влезе отстрани на водния радиатор.(ще стане ама е същия зор като да лепна челен както на синята) Та взех си още един крайслерски за преработка от мегапартс-а за едни 12 лв.. жив подарък ви казвам.. Турбото е абсолютно същото Гарет-че Т15 Почнах да си правя мой си турбо колектор (най ефтиния вариант ама май няма да е този) турбо пътищата този път са Ф50 а не Ф70 както на синята..(може и там да ги сменя,не се знае) И наскоро се навих да взема друг двигател за да турбинирам него а атмосферния да си го пазя като резерва за всеки случай, че ако някой охлюв издуха мотора на някоя от двете.. имам малко снимки на прогреса до тук, но в общи линии е абсолютно същото както при синята с основния ремонт.. и тук ще се пилят само сегментите и всичко ново сток.. Има малко забележки като това че шпонката се е скъсала и е превъртяла шайбата за пистовите ремъци, но не е фатално де.. и има малко застъргано на две от шийките на разпределителните валове, но не е фрапантно (няма снимка).. Това е като инфо за момента. Поздрави! |
Автор: | maZZda [ 06 Сеп 2021, 01:07 ] |
Заглавие: | Re: Мазда 323Ф БА 1.5 - АНТИ |
Малко по малко стигнах до момента на смяната на двигател, но уви, разни други занимавки ме разсейват и още не съм го "боднал"вътре... иначе ето какво се случи предните няколко месеца.. пред картера пробит с навита резба и навит накрайник с лепило за резби Буталата почистени и подготвени за "пъхане".Малко са поизносени, но фактът че ще "берат" повече топлина ме успокоява тъй като това значи повече разширение.. Едно от буталата е от на жената колата (от двете които оцеляха де) защото беше с по хубав размер от тези които дойдоха с двигателя пръскалките за масло почистени и монтирани(имат си пружинни клапанчета в тях затова е хубаво да се прочистят за да е сигурно че пръскат на 100% и не са затлачени) пред-картера го боядисах че не ми хареса как изглежда алуминия оразмерен кулер готов за заварки турбо колектор като на синята готов за заварка стана време да го събирам.. турбо колектора с турбото монтирано Проверка за разстояния до блока,хидравликата,климатика... ДА, ще има климатик! Масления маркуч за турбото монтиран(нуждаеше се от адаптер към турбото който колега на работата ми "врътна" така да се каже за няколко минути), нов сандвич монтиран със филтъра за проба(може би ще го сваля и този тъй като ми се върти идеята да сложа топлообменник от BJ и да докарам водата отколкото да изкарвам маслото до бронята, ще видим) почти готов да влиза в новия си дом, само някои дреболии за доизпипване... Лошата новина е че няма да се разберат халогените с кулера и познайте кой печели.. Една от другите занимавки през изминалото време беше че окачването се предаде.. След може би 5 годишна вярна служба задните койловъри изтърваха... Викам си сега е времето за нещо по така, ама от къде пари за нещо от сорта на D2 или подобно?? обърнах се пак към скраперското си "аз" и се поразрових в нета.. Тааа взех сет от Maxspeedingrods за BJ.Може да са най гадните на пазара и прочие, но все пак имам две деца тъй чеее.. След няколко часа мерене и гледане видях че с малко преработка ще паснат.. Задните влезнаха лесно,горе си паснаха перфектно, долу искаше малко модификация та разпилих отворите на ботушите защото междуболтовото разстояние на BJ-то е 60мм а на ВА е 70мм. Та както е казано, снимките говорят повече от думите.. Ето ги все още неопетнени от моя скраперизъм... разпиляването на отворите.. Другото което забелязах е че на BJ-то задните шенкели са по дебели с 4мм от на ВА-то затова подложих по една шайба за да уплътня разликата. Трябваше да огъна малко рамото за биалетката за да не опре в купето.. Иначе горе заспа от раз Сега отпред, сравних ги с FK-то за голф, бая по къси са, но нали са с една пружина а не като голфовото с две пък и е по късоходово като цяло.. Ботушите са по широки със 10мм от тези на BA-то,затова си направих едни планки по 5мм от двете страни за да оплътня, иначе междуболтовото разстояние е еднакво. Най гадното отпред беше горе захващането на "тампона" BA-то е с три шпилки а BJ-то с 4. Трябваше да импровизирам.. Не намерих начин да захвана тампоните от BA на Max-овете, тогава си казах, "Май.ата му" ще дупча.. Пробих си другите два отвора за алуминиевата плочка на BJ-то и си я монтирах кат пич махнах и гадната шпилка която държи "дедовия" доста добре пречеше да се сложи плочката от BJ-то а и с 3 хубави електро-съпротивителни заварки отдолу си беше адски забавно да ги унищожа.. Малко грунд,боя и сме 6.. Настоих го малко, покарах,настроих пак, но иска още.. има време да си поиграя.. сега вече гумите са ми лимитиращия фактор на пътя Последва сваляне на халогените, монтаж на кулера,игра с напасване на топлообменника от BJ,правенето на даунпайпа от турбото назад,промяна на ориентацията на входа на студената част на турбината, монтаж на спортни седалки и колани(единият все още не е сложен) тааа имах си занимавки дааа... ето някои снимки.. Дъщерята хареса старите колани Оказа се че на ВА-то релсите за седалката са на 40мм различна височина една от друга.. Трябваше да правя изравняващи блокчета от алуминий за да монтирам седалките, от едната страна 60мм от другата 20мм.. Ето го топлообменника, огромен е(за двигателя като цяло де) нямам толкова място там.. ако не опира във стартера 100% ще пречи за монтажа на генератора.. ще видим.. даунпайпа: кулера: до тук добре.. |
Автор: | Invictus [ 09 Сеп 2021, 01:01 ] |
Заглавие: | Re: Мазда 323Ф БА 1.5 - АНТИ |
Много яко се получава! Сега без тампони ли си отпред? От какава кола са спортните седалки? |
Автор: | maZZda [ 10 Сеп 2021, 06:38 ] |
Заглавие: | Re: Мазда 323Ф БА 1.5 - АНТИ |
Да, без тампони е и отпред и отзад.На ябълковидни шарнири е.Тъй наречените "pilowball". Сега е още по стегната по завоите, и аз не се разхождам по седалката Хубавото е че като не ми хареса мога да променя твърдостта или да я пипна малко за да подобря стабилността.Все още си играя с различни настройки за да видя кой вариант ще е най добър.. (за пътищата де) за писта е ясно.. Седалките като ги гледам са универсални и не са от определен автомобил. Съдейки по шините отдолу с които ги взех, може би са били на някое Скуби преди да дойдат при мен. Няма как да знам, защото човека ги беше донесъл от Германия няколко дена преди това.. |
Автор: | maZZda [ 02 Ное 2021, 02:11 ] |
Заглавие: | Re: Мазда 323Ф БА 1.5 - АНТИ |
Успях да си взема отпуска за да си направя колата по бърза Ето последнат снимка на колата атмосферна: Усетих се че трябва да я снимам чак след като почнах да разглобявам.. Сърцето е вън... мръсен кош.. Водоструйката върши чудеса, особенно ако си минал с бензин преди това.. Едно от големите притеснения беше по адрес на генератора и сандвича за охлаждане на маслото, но всичко е ок. Има 5мм разстояние между тях което е просто перфектно! Толкова за сега... |
Автор: | Драгойчо [ 02 Ное 2021, 09:57 ] |
Заглавие: | Re: Мазда 323Ф БА 1.5 - АНТИ |
Здрасти, колега! Радвам се на старанието, с което си работиш по проекта! Обаче имам един въпрос. Понеже хондовият радиатор е малко обратен спрямо маздовия - позициите на вход и изход са разменени по височина - това не бърка ли движението на охлаждащия флуид и оттам охлаждането? |
Автор: | maZZda [ 02 Ное 2021, 11:26 ] |
Заглавие: | Re: Мазда 323Ф БА 1.5 - АНТИ |
Хондовия радиатор претърпя малка козметична "операцийка" и реално сега изходът му (отворът водещ водата към помпата) е най горе в ляво(гледайки срещу двигателя) другото е че радиатора е легнал т.е. на хондата стои прав и водата върви от горе надолу а при мен върви от дясно на ляво.Реално никога не съм имал проблем със охлаждането в нито една ситуация а бая съм я пържил и то в най големите жеги.. Алуминиевия радиатор отдава температура и през колонките а не само през питата, по дебел е (3 редов е) и като цяло КПД-то му трябва да е в пъти по добро от това на оригиналния. Все пак го слагат на коли по 300+ коня. Щом може да отдаде тази топлина от такива мощни автомобили какво остава да се справи с моята баба яга.. |
Автор: | Invictus [ 02 Ное 2021, 13:03 ] |
Заглавие: | Re: Мазда 323Ф БА 1.5 - АНТИ |
Най-яката тема във форума! С какво помага охлаждането на маслото чрез питата? |
Автор: | maZZda [ 02 Ное 2021, 22:48 ] |
Заглавие: | Re: Мазда 323Ф БА 1.5 - АНТИ |
Охлаждане на маслото си иска при всеки един двигател с турбокомпресор. Просто турбото нагрява маслото много, допълнителният стрес който получава маслото от двигателя произвеждащ повече мощност (от тази за която е проектиран) също помага за по висока работна температура и в даден момент маслото може да "прегрее" тоест да мине границата на работния диапазон който производителя на масло е задал за дадения двигател, вискозитета се променя и може да доведе до износвания и повреди в двигателя а да не говорим за това че "живота" на маслото рязко се скъсява защото полимерните връзки в него го отнасят и умират първи.. тааа край на работния вискозитет(на топло) ии скоро време здравей сервиз... таа, да, иска си охлаждане.. Това масло с което карам на Синята го гледам че му дават около 130 градуса максимална работна температура. Границата преди която си запазва вискозитета, след това никой не знае.. А аз редовно съм я закарвал на 120, но там няма охладител, поне за момента де. |
Автор: | maZZda [ 02 Ное 2021, 23:36 ] |
Заглавие: | Re: Мазда 323Ф БА 1.5 - АНТИ |
Днешния прогрес: увих колектора в термолента първата част от даунпайпа също.. подготвих го да го 'лъзна иии, кво да праа, лъзнах го... утре повече... |
Автор: | maZZda [ 07 Ное 2021, 00:25 ] |
Заглавие: | Re: Мазда 323Ф БА 1.5 - АНТИ |
Таа, разболях се,(не от К.Рвид) пооправих се, продължих с колата.. В крайна сметка я запалих,работи, ниските искат да се понастроят и малко предварението ама като цяло се движи добре.. Ето няколко снимки за любопитните: маркучите за парното и масления охладител правят интересни завои маркуча към турбото оставя достатъчно място за Климатичния компресор(да, тук по някое време пак ще се излюпи климатик) Рязане и напасване на маркучите от кулера към дросела и от филтъра към турбото с рециркулационния барабар... турбото опираше.. ...една ножовка по късно, нищо не опира.. всичко се подрежда добре.. даунпайпа сглобен на точки и чакащ да се завари подобаващо. мерене, режене, мерене отново, всичко лека по лека си пасва "баш как си требе" филтъра най накрая на мястото си(винаги съм искал да е там, затова минах през сагата с капака) Еднолитров ойл кетч, за да съм сигурен че съм фанал всичката чорба от картерната вентилация (ОООО, ще имааа) даунпайпа заварен, навит с термолента и монтиран.. ламбда сондата си пасна просто перфектно, няма удължаване на кабели повече.. снимка преди първото палене Клипове, по късно. Лека че ми се спи.. |
Автор: | maZZda [ 04 Май 2022, 23:57 ] |
Заглавие: | Re: Мазда 323Ф БА 1.5 - АНТИ + Турбо |
Мина известно време, казах си трябва да ви побърникам в главите отново... След поредните 3 счупени бутала (4 дена след запалването) го сглобих отново може би след месец работа, че беше студеничко... Карах го месец и половина с турбото духащо във въздуха и след това мушнах тръбите сложих по големите инжектори и дадох газ. Сега колата е с 212 кубиковите инжектори от кседоса, че цената на бензина хич не е малка.. Махнах гадния волан който се въртеше като на мастия опашката и си взех "спортен" с идеята да се сваля като се качвам и слизам от колата.. ее родих се.С тези седалки си е бая трудно влизане и излизане като има волан отпред.. Сега е много по лесно.Сваля се заедно с фланеца, той си е такъв тип де. Сложих още един ойл кетч да хващам "чорбата" и на входа за картерните газове и на изхода към колектора, че като надуе и и единствения изход за газовете е входа от където влиза свеж въздух.. той принципно трябва да е във всмукателния въздуховод след дебитомера и да е измерен от компа ама при мен не става, че някой семеринг ще вземе да "плаче" Ето и малко снимки както казва един приятел: "Бозата за главата" |
Страница 2 от 2 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |