skydancer написа:
Jimm написа:
Карам тази кола от два месеца и мога да ви уверя, че конкурентите в този пазарен сегмент ги чака сериозно главоболие
Дай малко впечатления на базата на тези два месеца + малко повече информация относно двигател, кутия и пр.?
Карам седан 2.0 бензин 165 кс с автоматична кутия.
Ще уточня , че съм карал доста коли, включително и от премиум сегмента, за да е ясно, че имам база за сравнение. Този автомобил е изключително приятен и удобен. Малко са, според мен толкова внимателно мислени коли. Двигателят е много мек и се разгръща едновременно пъргаво и равно. Предвид рекордната, за бензинов мотор, степен на сгъстяване се притеснявах, че може да не работи съвсем равномерно в различните режими на експлоатация, но просто няма такова нещо, детонациите са овладяни изцяло и за това инженерите на компанията заслужават поздравления. Скоростната кутия е шест степенен автоматик. Настройките са много прецизни, и много бързо разбираш как да накараш колата да се държи точно така, както на теб ти се иска в момента. Превключването на предавките се усеща и това доставя допълнително удоволствие от шофирането. Много приятно съм изненадан от ръчният режим на превключване. Предишните автомати, в ръчен режим дразнеха, бяха ми мудни, отнемаше време да решат дали искат да изпълнят командата и това, до голяма степен, обезсмисляше използването на този режим, тука няма такова нещо, просто буташ лоста и си там. За бързо шофиране в планината, това е правилният режим. Разход! Аз поне не съм виждал толкова нисък разход от моя кола. По трасето към Гръцката граница и обратно до София компютърът закова 6.0 и при положение, че говорим за бензинов автомобил с дължина почти 5м, няма как да не съм изключително доволен
Пътят е бавен наистина и е нормално колата да не харчи много, но все пак! Все още не съм имал дълъг път по магистрала, там очаквам доста да се повиши харча, но ще видим. Старт-стоп автоматиката е другата приятна изненада. Карам съм малко един ФВ с такава система и това нещо гаснеше веднага щом гумите спрат да се въртят и това е доста неприятно в силен трафик, където по- скоро предпочиташ до го изключиш. При Мазда системата не работи така, когато спреш и държиш педала на спирачката леко натиснат, колата не гасне и имаш време да прецениш, дали искаш да загасиш мотора, виждайки, колко време ти предстои да чакаш и ако е така, просто донатискаш педала на спирачката и моторът угасва. Много хвалби станаха, но нали разбирате, че това е все още "меден месец"
Поздрави колеги и питайте, ако ви интересува нещо конкретно- ще отговарям, когато мога.