Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 14:10

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 33 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 28 Юли 2020, 08:25 
Offline
любител

Регистриран на: 25 Авг 2016, 08:46
Мнения: 26
Местоположение: Варна
Здравейте Колеги,

Тъй като карам този модел автомобил вече 4-та година и имам навъртяни точно 50 хил км, реших да направя нова тема, където мисля първо да събера на едно място предишните си постове в други теми, в които съм споделял информация и какво мисля и постепено да допълвам с нови. Смятам, че това ще бъде полезно за колеги, които се интересуват от модела, чудят се относно покупка и т.н., това ще улесни търсенето на инфо във форума.

И така започвам:

Drum написа:
Тъй като съм чисто нов във форума се чудех как да се похваля с новата си придобивка и мисля, че твоята тема е подходяща. От един месец съм горд собственик на това возило и мога да ти споделя впечатленията си до момента.

Ще започна малко по-отдалеч. Първо да кажа, че това ми е първата Мазда, след като 10 години карах БМВ трета серия дизел 320 и 330 (нали казват, че има значение от какво слизаш и на какво се качваш, като споделяш лични впечатления). Към този модел се ориентирах, след като с жена ми решихме да имаме трето дете и започнах да се оглеждам за големи SUV-та. Започнах от БМВ Х5, минах през Волво ХС90 (все дизели, нали това съм карал), но поради различни съображения се отказах от тях и стигнах до Мазда СХ9. Привлече ме визията на колата. На мен ми харесва и предницата и задницата. Интериора също много ми допада, осен това американските SUV-ове обикновено не се пестят откъм оборудване. Получаваш кожен салон, ел седалки с подгрев, музика BOSE, 20' джанти и други подобни, които правят колата да изглежда добре и човек да се чувства добре в нея. Но основната екстра е пространството. Тази кола има предостатъчно място за шофьора и пасажера. Отзад спокойно слагам три столчета за децата, а напред има достатъчно пространство, така че краката им да не стигат облегалката ми и ме ръгат непрекъснато в гърба. Багажника е ОГРОМЕН. Имам предостатъчно място да събера резервната гума (на нейно място сложих бутилката за газ) огромен куфар 150 л, детска количка и още доста неща. Изобщо багажника се пълни трудно, особено ако не ползваш третият ред седалки.
Въпреки габаритите си, колата се кара изключителни лесно и приятно и в града. Жена ми слезе от Шкода Фелиция и се качи и я подкара с кеф и без притеснение, само с две контролни шофирания в мое присъствие.

Колата е 2010г., моторът е V6 на Форд, 277 конски сили, слага се на F150. Само автоматици са, което за мен е супер удобство, след като 18 години карах само ръчки. Колата е тежка, но въпреки всичко моторът дава достатъчно сила и ряз при изпреварвания дори и пълна с хора и багаж и то на газ. С това няма грижи.

Колата не беше газифицирана, така че се наложи и това упражнение да правя. След доста срещи с различни майстори и разговори с приятели, които карат на газ, реших и сложих газов инжекцион за 1600 лв, дори без мазане на клапаните. Прецених и се доверих на майстора, който си избрах, а по негово мнение това мазане на клапаните нямало особен ефект, но го слагали „за успокоение на клиентите“ ако искат. Каза ми също така, че ефекта с потъването на леглата се получава най-често ако караш често на обороти от 4000 нагоре, т.е. ако си вземеш малолитражка или някоя бегачка. При моя начин на каране колата влиза в тези обороти само при по-рисково изпреварване и на кик даун, което рядко и за кратко. Няма гаранция, че няма да стигна до ремонт, но шансовете значително намаляват при умерено каране. Предварително ми показа и един списък (на BRC) с двигатели, които един вид не са ОК да се газифицират и там пишеше „всички Мазди с двигатели на Форд“, за да съм наясно. Списъка включва и Тойота Ярис, а аз имам приятел с газифицирана такава и навъртяни над 200 хил километра и няма ядове. Така че, всичко зависи от начина на каране и разбира се от късмета 
Гаранция няма за нищо. Но ремонти се правят на какво ли не и на дизели и т.н., така че и да стигна до там едва ли е болка за умиране. Просто затворих очите и скочих и за момента съм изключително доволен от покупката си, но тепърва ще видим. Ествствено ако вземеш нов внос газифициран, там става тото, защото нито знаеш реалните киломтери, нито колко е карана на газ.

Гори ми 23-24 литра газ в града и 16-17 извън града при 140 – 150 км/час на магистралата.

Колата е изключително стабилна и вози стегнато, т.е. не клати (нещо заради което се отказах от Volvo).

Това мога да кажа за сега, надявам съм да съм ти бил полезен. Ако имаш въпроси питай, ще се радвам да мога да отговоря.

Поздрави


Drum написа:
На въпроса на vpop за болежки и често срещани проблеми:

Понеже колата я купих от първият и собственик и имам пълна сервизна история в Мазда Варна мога да кажа, че до момента няма нещо, което да се набива като проблем. В момента е на 95к км. Има един блокирал спирачен апарат когато е била на 45к км, който е сменен гаранционно. Всичко останало са консумативи - масло, филтри, накладки, крушки на фаровете (които общо взето се сменят всяка година, тъй като е с активирани дневни светлини и си горят).
В момента ми предстои смяна на дясна кормилна щанга, което с реглажа ще ми струва около 200 лв.
Като цяло добрата новина е, че въпреки че автомобила е предимно за Американския пазар, по-малко за европейския, а в България се броят на пръсти, има избор в резервните части, т.е. не съм принуден да купувам само оригинални, дори мога да избирам между различни страни производители и съответно с различно качество и цена. Така че според сериозността на ремонта и степента на сигурност за автомобила, мога да избирам от оригинал до Турски заместител (да не кажа менте :) )
Другото хубаво е, че някои части стават и от СХ7. Например гледам, че като са сменяли накладки са сложили от СХ7.
Т.е. въпреки че колата не е особено разпространена на територията наречена България и вероятно не се намират много части втора употреба за нея има и алтернативни варианти.
Стига съм хвалил :) В следващият си пост мисля да споделя и за някои недостатъци, които намирам за леко дразнещи.
Искам на свой ред да задам въпрос: относно регулирането на изпускателните клапани - колко често трябва да се прави? Ако е само когато се наложи как се разбира, че има нужда ?

Поздрави !


Drum написа:
Здравей Колега,

Малко късно се включвам. Надявам се, че питането ти е е все още актуално.
Освен темата, която littlematrix е споделил и в която съм писал впечатления мога да добавя и още вече от опит, както следва:

Автомобилът като цяло е здрав, но си има някои харАктерни особености:
Работа на газ:
до момента върви добре на газ, като след 4-5 донастройки на картата може би вече около година не ми е светвала лампата за check engine. Има обаче осезателна разлика в начина на работа на колата на бензин и газ, което не се изразява като разлика в мощността, а по скоро във времето в което колата реагира при настъпване на педала на газта. Когато е на бензин мотора реагира на момента, а на газ има едно леко замисляне, преди да започне да качва обороти. Замислянето е толкова по-добре изразено, колкото по-рязко е подаването на газ. Говорим разбира се вероятно за части от секундата, но в началото докато се свикне е малко шашкащо. Автомата също работи малко по-мудно на газ. Всичко това може и да е нормално за автомобил с автоматична скоростна кутия пригоден на газ, но го пиша тъй като на мен ми е първи такъв. Относно разхода – няма разлика с това, което съм описал в другата тема, но извън града пада с около 2 до 3 литра при скорост до 120-130.

Спирачна система:
Колата е голяма и тежка и явно предните дискове не са изчислени с достатъчна големина, тъй като се кривят и колата започва характерното притрисане на около 80-60 км/ч при спиране от по-голяма скорост. Поради това, отпред специално не търпи никакви компромиси – иска хубави дискове и хубави накладки (АТЕ поне).
Не знам японците как си мислят, че могат да слагат взаимо-заменяеми дискове на CX7 и CX9 като разликата в габаритите и теглото е осезаема и защо слагат по-големи спирачни дискове отзад, а не отпред. Май има някаква особеност при вграждането на ръчната спирачка и това е причината за по-големите задни дискове и въпреки това е тъпо. Иначе според мен спира не зле и достатъчно безопасно, предвид че максималната и скорост е около 180 км/ч.

Фарове:
Моят екземпляр беше с конвенционални фарове, които не светят особено добре. Към това като прибавим и помътняването на пластмасата отвън – вечер ставаш леко сляп докато шофираш. Решението – избистряне на фарове (150 лв) + защитно фолио (40 лв) + ксенон (160лв) и вече имам Фарове

Кийлес електроника:
При ниски температури под (-5) спира да функционира и колата не се отключва чрез бутоните на дръжките на вратите. Работи нормално обаче с конвенционалния ключ, който върви с чипа. Чипа харчи доста батерия, тъй като заключва вратите всеки път като се отдалечиш на повече от 1,5 -2метра. Изисква смяна на батерията поне веднъж годишно, което става във всяко часовникарско ателие срещу 5-6 лв.

Пасажери:
Не съм сигурен дали важи за целият модел или аз попаднах на такъв екземпляр, но се води 5+1, а не 6+1 места, въпреки че има трети ред с две седалки на него. На практика това означава, че на вторият ред седалки имаш два колана (общо 6 колана за целият автомобил – по два на всеки ред седалки), а средното място се води барче/подлакътник. То няма подглавник и колан. Странното е, че в тавана имаш оставено гнездо за трети колан (7-ми), но то е празно. Добре че поне гнездо са оставили, че успяхме да напаснем и монтираме колан от Мазда 6. Иначе не ми се мисли в какъв филм щях да се вкарам – да купя кола само защото е достатъчно голяма да возя безпроблемно три деца на втори ред, а тя да има два колана …. Цялото упражнение със монтирането на колана и подглавник ми излезе 300 лв.

Климатична система:
Проверявайте и продухвайте поне един път годишно тръбата за отвеждане на водата от климатика. При мен се запуши това лято и понеже имам гумени стелки не разбрах, че имам проблем докато краката на пасажера отпред не потънаха във вода и не започна сериозна миризма на влага. Следва малък филм с понадигане на целият мокет, под който има дебел слой кече, което съхне сравнително трудно и бавно. При мен се наложи и включване на духалка, тъй като се случиха не особено топли дни.

Шибедах:
Както и при климатичната система, проверявайте отводняването на шибедаха. Аз моя не го ползвам (дори не го разбирам това що за екстра е) и не го отварям и въпреки това отводнителният му канал се запуши миналата седмица и прокапа вътре в колата през А колонката на пасажера. Отваря се шибедаха и прочистваш отвора за отводняване с тел и по-твърд кабел.

Гуми:
Когато е на 20 цола размера е специфичен, не е широко разпространен, няма много избор и съответно цената не е ниска. Миналата година купувах зимни гуми и се спрях на Dunlop, който ми стъпа на 408 лв за гумата с монтажа. Алтернативата ми беше Cooper на около 360лв.

Багажник/греди/кутия за багаж:
Ако някога искате да пътувате с хора на третия ред седалки, тогава не ви остава особено много място за багаж и може да решите, че искате да монтирате греди и кутия за багаж на тавана.

ВНИМАНИЕ!!! Греди се продават и се монтират, но разстоянието между тях е на минимум 115 см. Стандартните кутии за багаж (например на Thule) са със захват до 96 см. Понеже и този филм го играх, до колкото си спомням накрая успях да намеря специфична кутия от някаква марка която трябваше да може да се монтира, но не бяха сигурни. Трябваше да се направи поръчка о т чужбина, да дойде и да отида на място в магазина за да се пробва. В крайна сметка се отказах и продадох чисто новите греди, които вече бях купил барабар със старата ми кутия Туле, която имах от предният ми автомобил.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ: Мисля, че автомобила е задоволителен за парите си и ми върши идеално работата, за която беше закупен, а имено да събира без зор три деца на втори ред и да има много място за багаж и да не е мини ван. Не е супер лукс като добре натоварен немски, но за сметка на това е доста опростен и елементарен (минимум електроника, датчици т.н.), което пази от скъпи ремонти. Струва ми се, че това е цялостна концепция при японците. Например аз много се нервех, „как може да са толкова тъпи“ да не сложат един датчик да ми светне на таблото като ми изгори фар. Спрях да се нервя в момента в който разбрах, че това дава възможност да сложа по-евтин ксенон, който не изисква лъжене на компютъра! Така че едно нещо може да бъде и недостатък, но и предимство в друга ситуация.

Следя пазара на 7 местните SUV-та (който в Европа е доста ограничен), защото ми е интересно и честно казано, ако сега трябва да си сменям автомобила не мога да избера нищо, което да ми предлага нещо повече или по-добро. Тенденцията за намаляване на двигателите от 6 на 4 цилиндъра с турбина и директно впръскване не е вариант, щото няма газифициране това нещо. За това на този етап предпочитам да инвестирам разни суми в този си автомобил.

Надявам се да съм бил полезен с това инфо за кола, която е рядко срещана по нашите ширини.

Поздрави!
[/quote]

Drum написа:
Аз още карам моята и мисля да каярам поне още няколко години. Като цяло съм доволен от автомобила - върши ми много добре работата за която я взех, а имено да возя жена три деца и много багаж. Като всяка кола си има особености, като до сега не съм имал никакви по-големи проблеми. Считам я за надежден автомобил до момента, като държа да подчертая, че моята е купена от 1-ви собственик с пълна сервизна история в Мазда Варна и на 94 хил км. В момента е на 144 хил. При мен основните проблеми идват от слабите ламарини - лесно се драска боята и иска често боядисване; отдолу има едни защитни отржателни ламарини между ауспуха и купето, които са на нитове, които с времето при мен се скъсаха и тази ламарина започна да се влачи и да дрънчи (оправя се не е болка); преди два дни точно сменях тръбите към крайните гърнета, защото ги беше изяла ръждата. Не намерих оригинални, но за 100 лв ми огънаха и ми завариха нови. Повечето неща съм ги описал в постовете си, това което съм сменил и мисля не съм писал беше един маркуч на хидравликата на волана от казанчето на хидравликата към помпата. Понеже е специфичен и с много чупки става само оригинален с почъчка от Мазда излезе ми 150-160 лв.
Друг проблем траен който имах беше, че в краката на пасажера се пълнеше с вода от климатика и при по-сериозен дъжд. Проблема идва от повече боклужи, които влизат през едни отвори около чистачките, влизат под корита и там се затлачват. Трябва да се отвори и да се почисти иначе е досадно със сушенето на килимчето в краката на пасажера. Но това до колкото знам го има при доста други автомобили и там даже е съпътствано с наводняване на модули и още повече проблеми тук няма такава опасност.
По ходова част не съм сменял нищо освен някавки тампони ли беше или накрайници отпред още като я купувах и беше 50 - 60 лв. Гумите са скъпи както съм писал.
Газовата уредба - тази която сложиш първоначално не сработи добре и непрекъснато ми светеше лампата за чек енджин + колата не вървеше добре и много мислеше при рязко подаване на газ на коя предавка да мине. Преди 7-8 месеца намерих един много добър специалист тук във Варна и я смених, като от старата оставих само бутилката и сондата. Сега колата върви уникално - не можеш да разбереш дали работи на газ или на бензин и съм направо щастлив. Добавих и мазане на клапаните, което първоначално не бях сложил. На газ ми гори каквто следва: с 50 литра минавам 200 км изцяло градско тук във Варна; 230 км ако имам и малко извънградско, т.е. смесено и твърдо 300 км изцяло извънградско. Газовота уредба не е маркова мисля, че модел SKY LINE или нещо такова. Тя си е разработка на самия газаджия, който работи съвместно с италианци и поляци. Компютъра е полски.
Колата вози твърдо.
CX9-та е mid size SUV, докато CRV-то и RAV4-ката са в компакт класа и тe уверявам, че това се усеща много ясно като се качиш особено на втория ред седалки и като отвориш багажника, т.е. според мен изобщо не можеш да ги сравняваш :)

Относно газифицирането - съвсем на скоро правих една сметка, тъй като навъртях точно 50 хил километра откакто я имам. При осреднени цени на бензина и газта съм спестил малко под 7000 лв от това, че я карам на газ. Като сложим, че за двете газови общо инвестирах 3700 лв, съм 3000 лв напред до тук само.


Тъй като автомобила тъкмо стана на 10г и е на 145 хил км, другата седмица имам редовна смяна на масло и филтри и заедно с това ще подменя антифриз, масло скоростна кутия, масло диференциал и раздатка. После ще дам инфо от кое колко е взело и колко ми е струвало.

Толкова за сега, поздрави!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 28 Юли 2020, 09:34 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 25 Авг 2016, 08:46
Мнения: 26
Местоположение: Варна
Забравих да кажа, че в момента карам с масло Castrol Edge 5w30 C3 (C3 спецификацията е по изрична препоръка на оторизирания сервиз). Засякох, че колата ми гори 1л на 10 хил км.

Ще се радвам ако други собственици споделят дали имат харч на масло.


Последна промяна Drum на 04 Авг 2020, 10:25, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 31 Юли 2020, 09:39 
Offline
любител

Регистриран на: 28 Апр 2013, 07:09
Мнения: 23
Местоположение: София
Здравей, колега.

Ей така от любопитство се зачетох в темата ти и попаднах на описанието за местата, че се води 5+1, а не 6+1.

А по талон колата ти N1 ли се води или M1? Ако се води N1 - може би предния собственик я е регистрирал така, за да има право на данъчен кредит, Нищо чудно колата ти просто да е скрит в седалката и реално ако го изкараш да можеш да си го ползваш,.

Поздрави


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 31 Юли 2020, 10:07 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 25 Авг 2016, 08:46
Мнения: 26
Местоположение: Варна
Здравей,

колата по талон се води М1 (5+1), но аз не обърнах внимание на това когато я купувах, защото си мислех че щом е 3 row SUV и е с пейка на втори ред, а не с captain chairs би трябвало да е седем местна. Тук според мен има някакво разминаване при производството и това, за кой пазар е. Моят автомобил е произведен за Европа, таблото е в километри, а не в мили и наръчника на шофьора/собственика е на немски. Имаме друг съфорумец тук, която кола е за американския пазар и при него оригинално си има 7-ми колан от тавана. При мен както съм писал имаше оставено само гнездо за колана в тавана, но нямаше колан. За щастие намерих майстори, които напаснаха колан от друга Мазда в него и работи успешно.

Поздрави.


Последна промяна Drum на 04 Авг 2020, 10:29, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Авг 2020, 12:26 
Offline
любител

Регистриран на: 03 Авг 2020, 11:51
Мнения: 23
Местоположение: България
Здравейте,


Много полезна тема!


Бърз въпрос обаче по първия цитиран пост в частта за газовата бутилка. Някой знае ли колко литра бутилка се побира на мястото на резервната гума? И в този ред на мисли - има ли опитни по отношение на CX9 майстори газаджии? От прочетеното из нета и този форум, оставам с впечатление, че няма конкретни "светила" за този модел.


Поздрави!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Авг 2020, 10:17 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 25 Авг 2016, 08:46
Мнения: 26
Местоположение: Варна
При мен бутилката е 60 литра и е на мястото на резерванта гума. Мисля, че това е максималния размер, който може да се събере.

Както съм писал, аз слагах два пъти газово, защото първото което бях сложил не бе удачно и колата се мъчеше. Второто, с което съм сега смея да твърдя, че е сложено от човек, който е абсолютен професионалист и той бе причината да реша да го сменя и да си платя два пъти. Сега колата върви перфектно и не можеш да разбереш дали върви на газ или на бензин. Мога да дам контакт на лични, ако искаш. Колата е трудна и капризна за газифициране и настройване, тъй като двигателя има доста различни режими на работа.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Авг 2020, 15:34 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 25 Авг 2016, 08:46
Мнения: 26
Местоположение: Варна
Пропуснах да напиша, че съм сменял и ламда сонда. По принцип мотора е с две сонди. Като сменях газовото компютъра хвана, че едната е не работи. Струваше ми 100 лв сондата и 20 лв смяната.

А ето и обещаното инфо относно по-основното сервизиране на колата, което реших да предприема по случай, че става на 10г и 150 хил км:

1. Смяна моторно масло: Castrol Edge 5w30 A5; 5.2л - 23 лв /л. Решихме да сложим А5 (както го дават в Auto Data), а не С3 както ми препоръчва оторизираният сервиз и да видим дали ще ми гори по-малко от сегашните 1л на 10 хил км.

2. Смяна масло скоростна кутия: Mobil JWS3309; 4л - 29 лв/л

3. Смяна антифриз: FL22; 8л - 15лв/л оригинален от оторизираният сервиз. В нета има алтернативни по 12лв за 1,5 литра, но аз реших да сложа оригинален.

4. Смяна масло заден диференциал: Castrol 80w90 GL-5; 1л - 18лв/л

5. Смяна масло раздатъчна кутия: Castrol 75w140; 0.5л - 34лв/л. Останалите 0,5 литра ще ги ползвам за втора смяна със следващата смяна на моторното масло, защото маслото в раздатката беше в много лошо състояние.

6. Филтри: маслен - 14лв; въздушен - 27лв; купе - 24лв

7. Имам разбити шарнири поръчал съм си ги за смяна - 57лв/бр

8. Поръчал съм си и свещи за смяна - оригинални 39 лв/бр . Има и алтернативни на Denzo - 24лв/бр

За сега толкова!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Авг 2020, 12:55 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 25 Авг 2016, 08:46
Мнения: 26
Местоположение: Варна
Днес като свалихме носачите, за да сменим шарнирите се оказа, че има и десен кормилен накрайник за смяна: 45 лв/бр


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Авг 2020, 13:38 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 25 Авг 2016, 08:46
Мнения: 26
Местоположение: Варна
Докато сменяхме шарнири и накрайници изкочиха още неща по предницата:

Тампони на предна стаб щанга - 92 лв/бр (леко скъпи на фона на обичайните цени на тези части за други автомобили). Алтернативни има в нета по 6 до 9 лв, но според мен ще вършат точно толкова работа, колкото и струват и не ми се експериментира.

За задна стаб щанга са по 27 лв - там не боли толкоз :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Мар 2021, 11:15 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 25 Авг 2016, 08:46
Мнения: 26
Местоположение: Варна
Привет,

Време за нови предни амортисьори. Още докато правихме разни неща по предницата миналото лято, десният амортисьор беше започнал леко да изтича. Сега явно е заминал напълно, а може би и левия вече, защото предницата доста омекна и колата започна да не слуша много в завои.

Та:
- оригинален преден амортисьор - 397 лв/бр
- Алтернативни няма много избор, да не кажа никакъв - KYB на цена между 290 и 360 лв/бр според отстъпката, с която можете да го намерите.

Тъй като не намерих отзиви от тази алтернативна марка, реших да не рискувам и си поръчах оригинални. Срок на доставка 10 дни ми дадоха - да видим :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Мар 2021, 11:29 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 10 Фев 2006, 16:44
Мнения: 577
Местоположение: Банкя
Здравей.
Сменял ли си водната помпа?
Гнусно е като протече, защото се задвижва от ангренажната верига и протича в маслото направо.
Даже четох за колективни искове, заведени срещу Форд в Америка, заради преждевременно протичане от нея.

_________________
...и от време на време ме плаши със тез 115 кранти ебати!

Skoda Forman>Mazda 626 CG GT>Mazda 626 GE 2.5i V6>BMW E39 540i>Mazda 626 GF>Alfa Romeo 166 3.2i TI>MB E320i 4Matic>Alfa Romeo 156 2.5 V6>Mazda 3 2.2D


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Мар 2021, 14:24 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 25 Авг 2016, 08:46
Мнения: 26
Местоположение: Варна
Здравей Колега,

Не, не съм сменял. Това някакъв производствен дефект за този модел ли е?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Мар 2021, 15:36 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 10 Фев 2006, 16:44
Мнения: 577
Местоположение: Банкя
Ами не знам дали да го нарека така, но е вдигната голяма патардия за нея.
Ето виж и прочети:
- https://www.mazdas247.com/forum/index.p ... 123867074/
- https://www.carcomplaints.com/news/2019 ... suit.shtml
- https://www.ktmc.com/mazda-water-pump-engine-failure
- https://www.motorbiscuit.com/the-proble ... -the-most/

Аз много се бях наточил на 9-ка, но се отказах.

_________________
...и от време на време ме плаши със тез 115 кранти ебати!

Skoda Forman>Mazda 626 CG GT>Mazda 626 GE 2.5i V6>BMW E39 540i>Mazda 626 GF>Alfa Romeo 166 3.2i TI>MB E320i 4Matic>Alfa Romeo 156 2.5 V6>Mazda 3 2.2D


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Мар 2021, 09:57 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 25 Авг 2016, 08:46
Мнения: 26
Местоположение: Варна
Благодаря много за информацията!

Прочетох инфото от всички линкове .... кофти работа. Моята е точно в този диапазон в момента 90-100 хил мили, т.е. 145-160 хил км. Ще се консултирам с оторизирания сервиз, така или иначе колата е закупена чисто нова от Мазда и е поддържана от тях.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Мар 2021, 11:04 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 10 Фев 2006, 16:44
Мнения: 577
Местоположение: Банкя
От България ли е закупена?

_________________
...и от време на време ме плаши със тез 115 кранти ебати!

Skoda Forman>Mazda 626 CG GT>Mazda 626 GE 2.5i V6>BMW E39 540i>Mazda 626 GF>Alfa Romeo 166 3.2i TI>MB E320i 4Matic>Alfa Romeo 156 2.5 V6>Mazda 3 2.2D


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Мар 2021, 12:06 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 465
Местоположение: София
Drum написа:
Благодаря много за информацията!

Прочетох инфото от всички линкове .... кофти работа. Моята е точно в този диапазон в момента 90-100 хил мили, т.е. 145-160 хил км. Ще се консултирам с оторизирания сервиз, така или иначе колата е закупена чисто нова от Мазда и е поддържана от тях.


Смени я да ти е мирна главата. По-добре отколкото да ти изсипе всичкия антифриз в картера.

mazda_6 написа:
От България ли е закупена?


CX-9 не се прави за Европа:)

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp
Mazda CX-5 2.5 194hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Мар 2021, 12:17 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 10 Фев 2006, 16:44
Мнения: 577
Местоположение: Банкя
:off_topic:
М, да, изобщо не се - Durch den schnellen Absatz der ersten Tranche wurde in Deutschland auch noch eine geringe Menge vom im Sommer 2009 überarbeiteten Modell zusätzlich vermarktet (erkennbar durch 7-Sitzer-Layout). Die in Deutschland ausgelieferten Wagen haben eine gültige Garantie von Mazda Deutschland/Europa, welche diese Fahrzeuge von den importierten CX-9 unterscheidet.

https://carsalesbase.com/europe-mazda-cx-9/

_________________
...и от време на време ме плаши със тез 115 кранти ебати!

Skoda Forman>Mazda 626 CG GT>Mazda 626 GE 2.5i V6>BMW E39 540i>Mazda 626 GF>Alfa Romeo 166 3.2i TI>MB E320i 4Matic>Alfa Romeo 156 2.5 V6>Mazda 3 2.2D


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Мар 2021, 18:52 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 25 Авг 2016, 08:46
Мнения: 26
Местоположение: Варна
От Германия е внесена чисто нова.
Понеже никога не съм живял с мисълта, че съм късметлия най-вероятно ще сменя тая помпа превантивно.
Сега се сещам, че съвсем на скоро тъста ми остана на пътя с неговата Мазда 6, 2004г 2.0 бензин точно от водна помпа. Та явно си е консуматив.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Авг 2021, 10:51 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 25 Авг 2016, 08:46
Мнения: 26
Местоположение: Варна
Привет Колеги,

Малко да ъпдейтна темата относно водната помпа и трансферната кутия (раздатката), за които както стана ясно са относително по-често срещани проблеми.
Преди всичко благодаря на колегите, които ми насочиха вниманието натам!

1. Водната помпа:
Консултирах се с оторизираният сервиз и ето какви са цените на частите, които евентуално биха били за смяна при ремонт:
- водна помпа: 553лв
- основна верига (голяма): 500лв
- малки вериги: 2 бр по 165лв
- плъзгачи: 2бр по 130 лв
- обтегачи - там не разбрах каква е цената
- труд 1000- 1200лв
т.е. ремонта би излязъл между 1500 и 3000лв (или малко над) според това като се свали двигателя кои от частите ще се окажат за смяна и дали ще се прави в оторизиран сервиз или си намериш по-изгоден вариант.
На този етап мисля да карам така като следя за симптоми на смесване на атнифриз и масло, които са:
- промяна цвета на маслото
- натрупване на бяла субстанция по вътрешната част на капачката за малсото.
Живот и здраве около 200 хил км (сега съм почти на 160 хил) бих инвестирал в превантивен ремонт и то ако мисля да не я сменям скоро колата.

2. Трансферна кутия/раздатка:
Благодаря на колегата mazda_6, който ме насочи към международната фен група на СХ-9 първа и втора генерация във фейсбук, където може да се обмен доста опит и инфо.
Проблема с трансферната кутия както става ясно е относително често срещан, като до колкото аз успях да събера инфо и да анализирам това се дължи основно на следното:
- Маслото на раздатката е консуматив като всеки друг и би следвало да се сменя често, което повечето хора не правят или поне не го сменят достатъчно често имайки го за long-life. Освен това този модел в чужбина често се ползва за дърпане на ремаркета, каравани и др., което в комбинация с рядката смяна на маслото води до относително по-чести проблеми.
- Вторият момент, който моят механик установи след като му споделих за този често срещан проблем е, че тръбата на ауспуха конструктивно минава в непосредствена близост до раздатката и вероятно от топлината маслото в нея се скапва доста бързо. Както писах по-рано – ние сменихме маслото миналата година по това време и беше в много лошо състояние. Тази година със смяната на моторното масло, го сменихме още един път и състоянието му беше по-добро, но с не много голяма разлика. На база на това аз взех решение за себе си маслото на трансферната кутия да го сменям всяка година със смяната на моторното масло. И без друго не представлява кой знае какъв разход – един литър е 30тина лева, а стига за две смени.

Това е от мен за момента


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Ное 2021, 10:38 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 25 Авг 2016, 08:46
Мнения: 26
Местоположение: Варна
Смяна на накладки:

Комплект предни АТЕ + комплект задни АТЕ + труд: 360лв


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Ное 2021, 18:40 
Offline
любител

Регистриран на: 03 Авг 2020, 11:51
Мнения: 23
Местоположение: България
Въпрос с леко закъснение, чак сега видях поста. Тези цени на звездичката ли са? На мен ми дадоха цена 8 хил. лв. за нещо, което като внос с транспорт, мито и ддс излезе под 2 хил. лв.

Иначе, ако не са техни цени, страшно соленичко звучи. Аз си мислех да сменя веригата в комплект с всичко останало. Не съм се ровил още, но силно се надявам да има вариант с качесвени ОЕМ части и труд за около хиляда лева. Ще пиша как е минало, ако стигна до там.


Drum написа:
Привет Колеги,

Малко да ъпдейтна темата относно водната помпа и трансферната кутия (раздатката), за които както стана ясно са относително по-често срещани проблеми.
Преди всичко благодаря на колегите, които ми насочиха вниманието натам!

1. Водната помпа:
Консултирах се с оторизираният сервиз и ето какви са цените на частите, които евентуално биха били за смяна при ремонт:
- водна помпа: 553лв
- основна верига (голяма): 500лв
- малки вериги: 2 бр по 165лв
- плъзгачи: 2бр по 130 лв
- обтегачи - там не разбрах каква е цената
- труд 1000- 1200лв
т.е. ремонта би излязъл между 1500 и 3000лв (или малко над) според това като се свали двигателя кои от частите ще се окажат за смяна и дали ще се прави в оторизиран сервиз или си намериш по-изгоден вариант.
На този етап мисля да карам така като следя за симптоми на смесване на атнифриз и масло, които са:
- промяна цвета на маслото
- натрупване на бяла субстанция по вътрешната част на капачката за малсото.
Живот и здраве около 200 хил км (сега съм почти на 160 хил) бих инвестирал в превантивен ремонт и то ако мисля да не я сменям скоро колата.

2. Трансферна кутия/раздатка:
Благодаря на колегата mazda_6, който ме насочи към международната фен група на СХ-9 първа и втора генерация във фейсбук, където може да се обмен доста опит и инфо.
Проблема с трансферната кутия както става ясно е относително често срещан, като до колкото аз успях да събера инфо и да анализирам това се дължи основно на следното:
- Маслото на раздатката е консуматив като всеки друг и би следвало да се сменя често, което повечето хора не правят или поне не го сменят достатъчно често имайки го за long-life. Освен това този модел в чужбина често се ползва за дърпане на ремаркета, каравани и др., което в комбинация с рядката смяна на маслото води до относително по-чести проблеми.
- Вторият момент, който моят механик установи след като му споделих за този често срещан проблем е, че тръбата на ауспуха конструктивно минава в непосредствена близост до раздатката и вероятно от топлината маслото в нея се скапва доста бързо. Както писах по-рано – ние сменихме маслото миналата година по това време и беше в много лошо състояние. Тази година със смяната на моторното масло, го сменихме още един път и състоянието му беше по-добро, но с не много голяма разлика. На база на това аз взех решение за себе си маслото на трансферната кутия да го сменям всяка година със смяната на моторното масло. И без друго не представлява кой знае какъв разход – един литър е 30тина лева, а стига за две смени.

Това е от мен за момента


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Ное 2021, 10:57 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 25 Авг 2016, 08:46
Мнения: 26
Местоположение: Варна
Цените за водната помпа и свързаният с това ремонт, които съм посочил са от оторизираният сервиз във Варна. За това и съм написал, че всеки вероятно може да си намери по-ниска цена за труда, ако услугата е извършена от друг.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Май 2022, 19:39 
Offline
любител

Регистриран на: 03 Авг 2020, 11:51
Мнения: 23
Местоположение: България
Да допринеса и аз малко по темата:

1) колесен комплект за задна ос - започват от 250 лв за най-евтините (реално има и по 180 турски, не препоръчвам). Ако единият лагер е заминал, е много вероятно скоро и другият да го последва, затова е хубаво да се сменят наведнъж. Последното е препоръчително и заради това, че трябва да се пипа по окачването при смяна.

В зависимост от майстора - от 150-200 нагоре за труд (при смяна на двата).

2) рециклиране на механизъм за ел. стъкло - 165 лв. В моя случай, се беше откачила лентата и се беше навила на ролка.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Май 2022, 14:26 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 25 Авг 2016, 08:46
Мнения: 26
Местоположение: Варна
А как разбираш, че е заминал лагера? Аз имам един странен шум (като от кофти триене на лагер), който се чува когато колата се движи без газ и скоростта плавно намалява от 60 км/ч до спиране. При ускорение не го чувам, може би защото тогава чувам двигателя (а звука на 6така е много приятен :) ) Ама понеже това го чувам от години вече без да става по-сериозно и без промяна, гледам да не се филмирам излишно.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 28 Юни 2022, 20:44 
Offline
любител

Регистриран на: 03 Авг 2020, 11:51
Мнения: 23
Местоположение: България
Лагерен шум от главината би следвало да се чува първоначално на доста висока скорост. Колкото повече се скапва главината - толкова и на по-ниска скорост започва да се усеща. Трудно е да опиша шума, но да кажем, че няма как да се сбърка едно "лум-лум-лум-лум", което определено се чува откъм някоя от гумите. Съответно - при промяна на скоростта се променя и там амплитудата. Вече, когато се свали главината - и се вижда щетата, и се чува, когато лагера се завърти на ръка.

Така и така пиша - да споделя още няколко цени. Тази година ми е за ремонти, по една или друга причина:

1) кормилен накрайник - 48 лв. В моя случай и двата бяха за смяна.

2) Предни дискове АТЕ - 300 лв за двата

3) накладки, пак предни - 148 лв

4) държач за предна броня - 32 лв от Стар моторс. Чака се за внос.

5) дюза (пръскало) за предното стъкло - 26 лв. Пак се чака за внос.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Авг 2022, 10:22 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 25 Авг 2016, 08:46
Мнения: 26
Местоположение: Варна
Забравих да се похваля с нов комплект летни гуми: YOKOHAMA G058 - 245/50/R20, 102V

- 330лв/бр

Много съм доволен най-вече от факта, че чувствително ми намаля шума в купето. Старите ми бяха Bridgestone, които не знам дали от годините (колата я купих с тях, тогава бяха на един сезон), но бяха доста шумни особено при магистрална скорост.
Следващата ми опция при покупката беше Goodyear EAG F1 ASY 3, но цената вече отиваше на 480лв/бр, както и два вида MICHELIN съответно за 500 и 540лв. В крайна сметка избрах бюджетния вариант и за момента живея с усещането, че не сбърках :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Юни 2023, 11:12 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 25 Авг 2016, 08:46
Мнения: 26
Местоположение: Варна
Здравейте Колеги,

Разделям се с автомобила. Повече подробности можете да намерите в раздел Продава-Автомобили, както и да ми пишете на лични съобщения, ако желаете!

Поздрави!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Ное 2023, 21:29 
Offline
любител

Регистриран на: 18 Май 2015, 11:18
Мнения: 13
Местоположение: Силистра
Здравейте, колеги,

По повод на темата за нашия любим избор на автомобил до този момент ще споделя и аз една ситуация около мен и ще се радвам за насоки, като в понеделник ще посетя сервиз (за сега според мен превантивно и ще допълня коментара си), а именно: когато потеглям при ляв завой (отскоро и за десен завой) с нормално подаване на газ около позицията на подлакътника (при 50 % от случаите) се усеща вибрация (наподобяваща вибрацията, когато се напусне пътното платно на магистрала и се премине през релефна бяла непрекъсната лента). Движат се и 4 колела. След това, на прав участък не се усеща подобна вибрация - само при завой и при потегляне. Ходовата част е изправна. С колегата Drum се познаваме лично и неговият автомобил е много поддържан. Споделих му за проблема, при него не се е получавал.

Отделно от това, преди няколко години сменях опорни лагери на кардана. Не знам дали е свързано с това, но от две - три години през по-хладните месеци от годината - ноември - април при потегляне, се чува металически шум в диапазона 35-60 км - независимо от предавката - например сутрин при пътуване от мястото, където живея до мястото на работа, като след 60 км / ч изчезва. След това, когато се изминат определени км - например 10 - този шум изчезва дори и при посочената скорост, при която се появява. N.B. През лятото тази ситуация не се получава. Правил съм неколкократно качване на автомобила на повдигач, но видима техническа неизправност не се установява, дори при движение на гумите в повдигнато състояние.

В продължение на коментара на колегата Drum, аз също поставих газова уредба, т.к. управлявам автомобила предимно извън града. При скорост в диапазона на обичайно шофиране - 115 - 120 - разход - около 16 Газ за 100 км.

Какво е вашето мнение по повдигнатите въпроси ?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Ное 2023, 18:34 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 05 Май 2021, 11:05
Мнения: 285
Местоположение: София
monteskio123 написа:
Здравейте, колеги,

По повод на темата за нашия любим избор на автомобил до този момент ще споделя и аз една ситуация около мен и ще се радвам за насоки, като в понеделник ще посетя сервиз (за сега според мен превантивно и ще допълня коментара си), а именно: когато потеглям при ляв завой (отскоро и за десен завой) с нормално подаване на газ около позицията на подлакътника (при 50 % от случаите) се усеща вибрация (наподобяваща вибрацията, когато се напусне пътното платно на магистрала и се премине през релефна бяла непрекъсната лента). Движат се и 4 колела. След това, на прав участък не се усеща подобна вибрация - само при завой и при потегляне. Ходовата част е изправна. С колегата Drum се познаваме лично и неговият автомобил е много поддържан. Споделих му за проблема, при него не се е получавал.

Отделно от това, преди няколко години сменях опорни лагери на кардана. Не знам дали е свързано с това, но от две - три години през по-хладните месеци от годината - ноември - април при потегляне, се чува металически шум в диапазона 35-60 км - независимо от предавката - например сутрин при пътуване от мястото, където живея до мястото на работа, като след 60 км / ч изчезва. След това, когато се изминат определени км - например 10 - този шум изчезва дори и при посочената скорост, при която се появява. N.B. През лятото тази ситуация не се получава. Правил съм неколкократно качване на автомобила на повдигач, но видима техническа неизправност не се установява, дори при движение на гумите в повдигнато състояние.

В продължение на коментара на колегата Drum, аз също поставих газова уредба, т.к. управлявам автомобила предимно извън града. При скорост в диапазона на обичайно шофиране - 115 - 120 - разход - около 16 Газ за 100 км.

Какво е вашето мнение по повдигнатите въпроси ?

Провери пак този лагер на кардана.

_________________
caryЦар


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Дек 2023, 10:53 
Offline
любител

Регистриран на: 09 Дек 2023, 10:50
Мнения: 2
Местоположение: София
Здравейте, за да не отварям нова тема, а от това, което прочетох то няма много собственици на CX-9, интересно ми е някой разпознава ли този автомобил и би ли могъл да сподели нещо за него: mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=21700833187882545


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 33 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб