КЛУБ МАЗДА - БЪЛГАРИЯ
http://forum.mazdabg.com/

Мазда CX-5
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=72&t=33025
Страница 16 от 16

Автор:  Crusible [ 09 Авг 2018, 20:44 ]
Заглавие:  Re: Мазда CX-5

Цялата работа с Н1-то е дилърите да си договорят с производителя с тази хомологация да идват колите. Старото ЦХ-5 имаше Н1 и аз също се възползвах. Данъкът е 6.5лв./год. Новото няма, защото цитирам търговец на мазда: "...на мазда не им се е занимавало да преправят коли за нашия малък пазар", каквото и да означава това.

Автор:  bgfrayman [ 09 Авг 2018, 22:07 ]
Заглавие:  Re: Мазда CX-5

Да за колите произведени извън EU е така, както казах производителя не подозира, а и не го интересува това, така че в случая занимавката е в СМ, но жена ми например като си поръча сеата преди години, дилъра го отбеляза в поръчката си и съответно самата кола си излезе от завода така и бе придружена с всички необходими документи, нямаше технотест нямаше глупости, направо КАТ.
@donpeev - да не би да се бърка счетоводителя ти с 6+1 колите, тези с 3-ти ред седалки, защото да там имаше парадоксите на Кайени регистрирани по ДДС по тоя начин? Иначе закона за ДДС в крайна сметка трябва да е в съответствие с ЕУ директивите, а знаем коят е любимата кола на германския търговски представител (пасат вариант). Имам позната която си има счетоводна къща и та си има Сеат Леон СТ с Н1, в крайна сметка никои не може да я задължи да мъкне папки и досиета на клиенти по градски транспорт или с такис, нали? Възможно е и счетоводителите да бягат от такива регистрации, тъй като би било много рисково фирма която не внася ДДС или внася по 100-200 лв. изведнъж да излезе на 10К възстановяване, еле пък ако си ги иска кеш.... това обикновенно е гарантирана насрещна проверка, а за всеки счетоводител това си е занимавка. В моя случай на любимата фирмата си е реално работеща и всеки месец внасят 5 цифрени суми ДДС, а и те си го приспаднаха, като се купи колата.
Къде по-лесно би било просто данъка на товарните коли, да го направят реален, защото в момента аз плащам 7 лв. не че се оплаквам но немисля че е правилно, предид че плащах 370 за инсигнията, колата си я купих на фирмата, точно заради спестените пари при покупката, а и в последствие всичко което купувам като консумативи реално ми излиза без ДДС, например миналото лято смених летни гуми, ми от 1200 ми излязоха 800 и нещо. Данъка в случая не ми е никакъв фактор.

Автор:  donpeev [ 10 Авг 2018, 13:10 ]
Заглавие:  Re: Мазда CX-5

Update за N1 след отпадането му:
За да вземете ДДС на лек автомобил фирмата трябва да е за транспортни и охранителни услуги, таксиметрови превози, отдаване под наем, куриерски услуги или подготовка на водачи на моторни превозни средства, включително при последващата им продажба;
Ако фирмата не е с такава дейност, възможностите са с оперативен лизинг или наемане на кола под наем (има възможност закупуване на МПС-то от ФЛ и то да ви го отдаде под наем на фирмата. Тогава се разсрочва ДДС-то във времето.) Очаквали се промени, но не тази година, защото се получавала "дупка" и реално повечето фирми им вързват ръцете.
Така, че destino's счетоводител е горе-долу прав.

Автор:  gadnyara [ 10 Авг 2018, 13:57 ]
Заглавие:  Re: Мазда CX-5

Това е положението от поне 10 години.
Кое по-точно е Update?

Автор:  shift74 [ 10 Авг 2018, 14:24 ]
Заглавие:  Re: Мазда CX-5

donpeev написа:
Update за N1 след отпадането му:
(има възможност закупуване на МПС-то от ФЛ и то да ви го отдаде под наем на фирмата. Тогава се разсрочва ДДС-то във времето.)


Тук някой много се е объркал, освен ако ФЛ не е регистрирано по ДДС, в което се съмнявам.

Автор:  Todoreus [ 10 Авг 2018, 15:32 ]
Заглавие:  Re: Мазда CX-5

Здравейте, скоро ще дойде колата от подписа ми, има ли практичен съвет който да получа за първоначалната експлоатация на автомобила, естествено имам предвид тсъвет който не е в ръководството на автомобила.

Автор:  bgfrayman [ 10 Авг 2018, 16:51 ]
Заглавие:  Re: Мазда CX-5

N1 - не отпаднал валиден си е, просто трябва да се внимава, те за това въведоха и данък weekend, неможе фирма с 1-2 служителя да ползва 10 коли и то се премиум. Аз , т.е жената, и в момента си плащат данък weekend, просто в началото на всяка финансова година се заявявало предварително какъв % от времето автомобила/автомобилите ще се ползват за лични цели и парите се внасали предварително на куп, поне нещо такова ми обаяснява, може и да не съм съвсем точен.
Ако фирмата си е реално работеща, не създадена с цел шмекер/далавера, и не се ламти и крие всяка стотинка, проблеми няма, е аз вече 5 години нямам, а и мат и други леки коли с Н1.

Автор:  destino [ 10 Авг 2018, 17:33 ]
Заглавие:  Re: Мазда CX-5

donpeev написа:
Така, че destino's счетоводител е горе-долу прав.


Надявах, се моят счетоводител да е пропуснал нещо, но не е. ](*,)
Нещата са именно така,както си го написал.

СХ-5 не може да вземе N1 защото е прекалено тежка, и се нарушава съотношението собственно тегло-товароносимост.
Както го написаха по-рано. Аз затова и чаках толкова дълго с надеждата, все пак да има N1.

Брошурата им все още е подвеждаща, с шибаният надпис, за възможност за данъчен кредит.

Въпрос:
Някой може ли да сподели за особеностите на оперативният лизинг, и струва ли си? Става въпрос за СХ-5 за 70К лв.
Кои лизингови компании са добри?

Автор:  Kaizera [ 10 Авг 2018, 18:45 ]
Заглавие:  Мазда CX-5

Оперативния лизинг е вид наем. При него наемаш колата, тя не е твоя. Все едно живееш под наем. Ако стане нещо тотална щета, кражба, пожар и т.н. Застраховката се изплаща на лизингодателя, за теб студената вода. Отделно началната вноска е много малка, задължително има остатъчна стойност поне 30%, лихвата е по-висока и оттам далавера реално няма. Друг момент е, че накрая колата не може да се прехвърли на лиже свързано с управителя на фирмата, но може на служител. Ще ти дам пример с две оферти за сх-3

Без ползване на ДДС и лизинг през Мазда за 5г, начална вноска 50% без остатък. При начална цена 44 400 лв, крайната беше 45 500

С оперативен лизинг за 5г, максимална начална (10-15%) и остатък 30% крайнат сума беше около 44 500.

отделно рискуваш проверки , сложни схеми... не си заслужава за около 1000-1500.

Едит: забравих да кажа, че има лимит на пробега.

Автор:  JojoMojo [ 12 Авг 2018, 11:23 ]
Заглавие:  Re: Мазда CX-5

В момента Мицубиши сваля с 9к за Аутбеци на склад. 6+1 места с данъчен кредит. Макс нивото излиза около 60к. Няма избор на двигатели 2.0 бензин и 2.2 дизел. И като екстри почти се препокриват с Мазда

Автор:  noshten [ 12 Авг 2018, 13:00 ]
Заглавие:  Re: Мазда CX-5

JojoMojo написа:
В момента Мицубиши сваля с 9к за Аутбеци на склад. 6+1 места с данъчен кредит. Макс нивото излиза около 60к. Няма избор на двигатели 2.0 бензин и 2.2 дизел. И като екстри почти се препокриват с Мазда

Имаш предвид Аутлендери може би?!

Автор:  JojoMojo [ 12 Авг 2018, 13:07 ]
Заглавие:  Re: Мазда CX-5

Да, сгрешил съм, Аутлендъри исках да кажа, Мерси че ме поправи

Автор:  JojoMojo [ 12 Авг 2018, 17:37 ]
Заглавие:  Re: Мазда CX-5

Todoreus написа:
Здравейте, скоро ще дойде колата от подписа ми, има ли практичен съвет който да получа за първоначалната експлоатация на автомобила, естествено имам предвид тсъвет който не е в ръководството на автомобила.


Първите около 2К километра караш по - кротко, т.е. плавни ускорения, не я вкарваш/караш във високи обороти. Ако е автомат остави АТто да си върши работата без да я натискаш/презорваш. Предполагам това е най - друдно изпълнимия съвет. :) Някъде пишеха да не се поддържа продължително време една скорост респективно обороти и да се разработва динамично в целия диапазон на оборотите, но от горното написано автоматично означава да се избягват високите обороти. Дори съм чел че са електронно ограничени - каквото и да значи, и се "отключвали" след 1000км.

В началото няма да имаш силни спирачки. Ще им трябват 100-200км да си повишат ефективността, зависи колко ги използваш, но карай по далечко от предния.

След първите 1000 км ще те викнат в СМ на "проверка" - каквото и да означава, а може и да те правят това "отключване".

Другото като съвет, може и да не важи за теб защото е субективно и си зависи от задкормилното у-во, но в началото си карай по леко да й свикнеш с габарити, управление и поведение, как спира и т.н. и т.н.

Айде късмет и безаварийно!

Автор:  Todoreus [ 27 Авг 2018, 11:30 ]
Заглавие:  Re: Мазда CX-5

JojoMojo написа:
Todoreus написа:
Здравейте, скоро ще дойде колата от подписа ми, има ли практичен съвет който да получа за първоначалната експлоатация на автомобила, естествено имам предвид тсъвет който не е в ръководството на автомобила.


Първите около 2К километра караш по - кротко, т.е. плавни ускорения, не я вкарваш/караш във високи обороти. Ако е автомат остави АТто да си върши работата без да я натискаш/презорваш. Предполагам това е най - друдно изпълнимия съвет. :) Някъде пишеха да не се поддържа продължително време една скорост респективно обороти и да се разработва динамично в целия диапазон на оборотите, но от горното написано автоматично означава да се избягват високите обороти. Дори съм чел че са електронно ограничени - каквото и да значи, и се "отключвали" след 1000км.

В началото няма да имаш силни спирачки. Ще им трябват 100-200км да си повишат ефективността, зависи колко ги използваш, но карай по далечко от предния.

След първите 1000 км ще те викнат в СМ на "проверка" - каквото и да означава, а може и да те правят това "отключване".

Другото като съвет, може и да не важи за теб защото е субективно и си зависи от задкормилното у-во, но в началото си карай по леко да й свикнеш с габарити, управление и поведение, как спира и т.н. и т.н.

Айде късмет и безаварийно!


Благодаря за съвета! колата вече е при мене сега се опознаваме. Ще следвам горните съвети.

Автор:  arsenal [ 09 Яну 2019, 16:31 ]
Заглавие:  Re: Мазда CX-5

Здравейте колеги,може ли някой да ми каже от къде мога да си закупя дневните светлини за маздата ,че едната отказа.Остана само като мигач.

Пускам снимка.

Прикачени файлове:
cx 5.jpg
cx 5.jpg [ 70.35 KiB | Прегледано 6788 пъти ]

Страница 16 от 16 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/