Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 19:29

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 8 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 09 Яну 2021, 09:17 
Offline
любител

Регистриран на: 21 Дек 2014, 10:12
Мнения: 3
Местоположение: Sofia
Здравейте, наскоро, няма и месец, си купих Mazda CX-7 2.3 турбо бензин, 191kW, 260hp с ръчна скоростна кутия от автокъща.

Когато я гледах, а аз два пъти ходих, я четох с диагностика и оглеждах от всякъде, докато работеше колата на място и не забелязах сериозно пушене през ауспусите, даже никакво а колата си заграяваше до работна температура и работеше известно време така. Като отидох до КАТ да я регистрирам пред каналите имаше малко коли и беше студено и реших да я запаля да загрее за да си пусна парното за да се стопля, но когато стана моя ред по всички неприятни закони попаднах в най-срамната ми ситуация - започна да пуши жесток бяло-синкав дим отзад и да мирише на масло и съответно опуших каналите на КАТ та дори и началника на КАТ излезна и каза да ме спират от движение, за късмет човека на канала ме пусна да си ходя без да ме спира и регистрирах колата.

След регистрацията отидох да направя обслужването на колата - масла, филтри, гуми и консумативи.

Почнах да си карам всеки ден за да й се нарадвам - дълги извънградски пътувания и малко градски. Забелязах, че при градските пътувания при дълго време седене на едно място или в тежък трафик преди да загрее до работна температура започва да пуши сериозно отново бяло-синкав дим, но изчезва след около 5минути.

Почнах да чета и попаднах на една сервизна бюлетина на мазда за този проблем и се оказа, че е имало много такива случай и че са сменяли капака на клапаните по някаква програма. Тук можете да намерите сервизния бюлетин - http://australiancar.reviews/_pdfs/Mazda_3MPS-CX7_TSB-01-002-11.pdf

Започнах да търся катастрофирали коли и да търся конкретно този "нов" капак, но за съжаление повечето от отговорите бяха, че са продали двигателя, което ме навежда на мисълта, че този двигател не е много надежден. Както и да е - аз си харесвам колата и искам да оправя този проблем и да си я карам дори и с риска да хвърля двигател след време.

Иска ми се ако някой се е справил с този проблем по някакъв начин да сподели какво е направил и дали е сработило или ако някой има излишен капак на клапаните като приложения да се свържем да му го купя.

Благодаря предварително.


Прикачени файлове:
viber_image_2021-01-08_18-13-29.jpg
viber_image_2021-01-08_18-13-29.jpg [ 144.17 KiB | Прегледано 5306 пъти ]
viber_image_2021-01-08_17-31-38.jpg
viber_image_2021-01-08_17-31-38.jpg [ 45.7 KiB | Прегледано 5306 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Яну 2021, 01:08 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 11 Дек 2015, 11:43
Мнения: 599
Местоположение: Варна
турбото защо го махаш от уравнението? Колко масло гори?

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

_________________
CX 5 2016 2.5 G


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Яну 2021, 17:21 
Offline
любител

Регистриран на: 09 Ное 2013, 23:46
Мнения: 84
Местоположение: София
Колега, по мое скромно мнение за съжаление вървиш към турбо проблеми... потърси в youtube клипчета по въпроса и сравни симптомите. Също не е изключено, този променен капак (но не само) да са свързани с промените направени за двигателя при фейслифта.. т.е. 2010 и нататък, точно поради турбо проблемите. В САЩ, но не и в Европа, са сменяли турбо и други свързани по сервизни акции на коли по 30-50х. мили, и са увеличили гаранцията до 80к. мили и 8 год. ако не бъркам, но в Европа, уви... няма такова нещо.

_________________
Mazda CX-7, 2.3 DISI Turbo


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Яну 2021, 15:40 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 21 Дек 2014, 10:12
Мнения: 3
Местоположение: Sofia
nnikbg написа:
турбото защо го махаш от уравнението? Колко масло гори?

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk



Махнах турбината от уравнението, защото го свалих и го занесох на проверка и ми казаха, че всичко е окей с нея.
Успях да се прочета и сервизната история на колата и се оказа, че са сменяли турбината наскоро преди 3к км.

Харча на масло е малко около 100 грама за 2000 км.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Яну 2021, 15:42 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 21 Дек 2014, 10:12
Мнения: 3
Местоположение: Sofia
mancho написа:
Колега, по мое скромно мнение за съжаление вървиш към турбо проблеми... потърси в youtube клипчета по въпроса и сравни симптомите. Също не е изключено, този променен капак (но не само) да са свързани с промените направени за двигателя при фейслифта.. т.е. 2010 и нататък, точно поради турбо проблемите. В САЩ, но не и в Европа, са сменяли турбо и други свързани по сервизни акции на коли по 30-50х. мили, и са увеличили гаранцията до 80к. мили и 8 год. ако не бъркам, но в Европа, уви... няма такова нещо.


Да, колега. Разбрах, че в Европа не е имало такава "смяна" като в Австралия и САЩ.

Реших най-накрая да извадя мотора и да го цепя да видя какво ще излезе. Това за мен е най-сигурния начин за проверка.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Яну 2021, 14:44 
Offline
любител

Регистриран на: 09 Ное 2013, 23:46
Мнения: 84
Местоположение: София
Не съм се ровил отдавна в тази тема, но мисля че проблема с турбото беше вторичен.. първоизточника беше маслопроводи запушени, нагари и т.н.... Един колега във форума бе писал преди няколко години (май dpapazov или нещо такова) по темата и някакви други врътки.

_________________
Mazda CX-7, 2.3 DISI Turbo


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Яну 2021, 16:45 
Offline
любител

Регистриран на: 03 Апр 2020, 13:56
Мнения: 5
Местоположение: София
Здравейте,

Карам същата мазда и имах същия проблем. Оказа се че предния собственик изобщо не е гледал колата като хората, не е сменял маслото редовно и е карал с кофти масло. Наложи се да правя основен ремонт сигленти лагери, всичко. Дори и турбото рециклирах. В момента колата е топ и върви много приятно. До извода който достигнах аз и майстора е необходимо да се сменя редовно маслото на колата и да се кара с хубаво масло.

Имам един малък проблем със скоростите (ръчна 6 степени). Само и единсвено на 6 та предавка има някакъв шум, предполагам че предния собсвеник е карал с ниска скорост на € та предавка и не се е смазвала добре, та сега се е износила. Ако някой може да изкаже мнение по въпроса, ще съм много благодарен.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Юни 2022, 10:14 
Offline
любител

Регистриран на: 20 Май 2022, 15:06
Мнения: 4
Местоположение: Варна
здравей колега.

Разрешили ли проблема с шума на 6та предавка и как, че и при мен има такъв.

Благодаря предварително


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 8 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: shift74 и 19 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб