Колегата автор на темата се интересува от модела като цяло, не само от разхода. Аз преди да си я купя търсех полезно инфо, но почти нищо нямаше, само няколко основни проблема. Явно и без това малкото собственици в България основно си я карат, вместо да пишат по форуми.
Моите впечатления са отлични за СХ 7 бензин след година и половина употреба. Ако трябваше сега да решавам дали да я взема, отново бих си я купил.
Предимства: Дизайн - лично на мен много повече ми харесва от СХ 5. Паркирани една до друга, не може да разбереш кой модел е по-нов. Много ниско челно съпротивление. Красиви задни стопове, красиви предни фарове, красиви мигачи в огледалата.
Двигател: 260 коня са много и малко, свиква се с тях. Реално се равняват на съвременните СУВ с подобни размери, които имат сходни характеристики с 190-220 коня, но са със съвременни автоматици. Двигателя е доста тих, при по-яко натискане се чува прилично, но няма нищо общо с бруталните звуци на V6 или V8 на конкурентните германци. На мен ми харесва да върви и да е тиха, вместо да шуми и да не върви и да те заболява главата при дълго шофиране. Освен, че е тих, двигателя е и прилично еластичен - в града с 50-60 може да се кара спокойно както на 5 та, така и на 6 -та.
Окачване: Достатъчно комфортно и в същото време доста стабилно за СУВ. Естествено не седи залепена като седан, но съотношението комфорт/стабилност е отлично.
Клиренс: Около 20 см, които са напълно достатъчни за ежедневната градска среда и с възможности да се излиза и леко извън пътя. Зимата е идеална особено за непочистените български улици, където обикновените коли опират отдолу.
Вътрешно пространство: Отпред е доста широко. Отзад също има достатъчно място. Леко е неудобно за някои пасажери потъването на задните седалки. Средната конзола отпред/подлакътник е ненужно дадена назад и леко пречи на пасажерите отзад. Определено не е лимузина А8 отзад, но се пътува приятно и поносимо. Най-удобно е отпред. Багажник: за този клас СУВ, каквото е инфинити - багажника е голям. Но съвременните СУВ от подобен клас имат над 500-550 литра, докато при мазда е 445 литра. При мен е напълно достатъчен и най-хубавото е удобството на товарене. Задната врата се вдига достатъчно високо и хора до 1.80-1.84 спокойно се събират изправени. Става за семейна кола, но ако сте с 2 деца и съответните принадлежности може би ще Ви е тясно в багажника, освен ако преди това не сте имали хечбек.
Като обобщение на положителните качества, които се сещам в момента: Прилично бърза за СУВ, комфортна и стабилна с отлично осветление с ксенона на къси, удобни широки предни седалки с отопление. Наличието на шибедах е много приятно и създава усещане за пространство. Ръчната скоростна кутия се оказа доста приятна и спортна и въобще не ми пречи, че не е автомат. 4 автоматични ел.стъкла, бързо работещо и силно парно и климатроник. Мощна аудио система BOSE, директно управление. Красив волан с удобно разположени бутони, които светят много красиво вечер. Онзи диод над скоростния лост също свети доста приятно и създава комфорт при много тъмни преходи. Силен двутонов клаксон, който сработва много лесно с удобен голям бутон на волана. Красив 3 ти стоп.
Какво не ми харесва:
Липсата на повече лампички и глезотийки, налични при много по-евтини автомобили - лампички в огледалата на сенниците, във вратите осветяващи платното и индикиращи за отворена врата. Отзад има само 1 плафон, който свети силно при смяна с мощен диод, но няма светлини за четене. Страничните огледала не се прибират, но предвид размерите и теглото им, както и че са на по-високо - не е кой знае какъв минус. Липсата на хладилна жабка. Жабката е тип чекмедже, което на пръв поглед изглежда евтино, но е удобно за ползване. Липсата на автоматично заключване при движение, което го има при фейслифта. Кожата е удобна, но е минус липсата на охлаждане, което за такъв тип кола е силно препоръчително. Климатроника не е двузонов, но пък бързото му действие го компенсира. Липсата на преграда за неща зад шофьорската седалка. Може би е направено да се пести място, но определено там се събират доста неща. Липса за достъп до багажника от задните седалки - примерно за ски - каквито не ползвам.
Минус са и дългите светлини - не светят много силно. Но това съм го решил с подмяната на крушките с мощни диоди от 30-40 вата - резултата е внушителен. Същата процедура съм направил и на фаровете за мъгла.
Стопове/габарити - мощните 20 ватови крушки топят червената пластмаса във стопа, която дава характерния червен цвят. В резултат крушките след няколко месеца спират да светят - пластмасата залепва за тях, от високата температура се опушват стоповете. Решението е - подмяна с мощни диоди. Сложил съм такива с двойно действие - резултата е супер. Сега дори си поръчах още по-силни с мощен CREE диод при стоп светлината.
Минус е и липсата на навигация и голям екран. Решението го намерих с китайска навигация за модела - сега имам отлична навигация, интернет и всичко предлагано то съвременен таблет както и задна камера. С нея се решава друг проблем - липсата на парктроници. За сув от този клас е задължително да има 360 градусови 4 камери както на кашкай/мурано.
Разхода на гориво - за всички е плашещ. Според мен не е кой знае колко по-висок от всеки съвременен дизелов СУВ. Най-нисък съм постигал 9.9 литра надълъг път. Нормално каране 120-160 магистрала и извъградски - 11.3. Вече ако се кара сериозно 150-200, може и 12.3- 12.5 да даде. Смесен разход без нулиране на компютъра за 25 000 км - 12.1 литра.
Съвремените дизели с подобна мощност харчат средно 10-11. Не знам как може да издържиш да караш СХ7 с 90-110, защото мен всеки път ме провокира да я натисна пущината. Чисто градско не съм засичал, а и почти всяка седмица я вадя поне 2 пъти извънградско. Бензина го редувам А95 и А100 - до колкото е такъв.
Следя на 800-1200 км нивото на маслото. Сега съм с Бардал и за 11 100 км съм долял около 1.6 литра. Това прави средно 150 гр. на 1000 км, но с увеличаване на пробега на маслото явно се губят качествата му и разхода трябва да се следи по-често. При ново масло не го проверявам поне 3500 км. Доста руски форуми коментират да се сменя на 7-8000 км. За мен е доста често и го сменям на 14-15 000 км. 2 литра доливане на една смяна не е кой знае какво - окол 40-45 лв. Задължително като спирам я държа поне 2 мин да работи на свободен ход, дори и повече и оттам се качва и ср. разход на горивото.
Определено колата е да създава удоволствие и който си я купи за кеф не мисли особено за разхода на гориво. Последно ходих до Букурещ, пълен резервоар - лампата светна на 530 км - резервата е 9 литра. Спокойно с 1 резервоар могат да се минат над 550- 570 км. Резервоара е все пак 69 литра, а не като при немците по 80-100 литра.
За сравнение с СХ 5 - качих се да я пробвам - ами дори не исках тест драйв. Освен автомата друго предимство не намерих. Усещането в СХ5 е като в леко повдигната кола. Вътре не се усещаш в СУВ. Странни копчета тип жигула като на плафона... Определено са дали назад с този модел. Фейсовата е малко по-добре, ама аз станах фен на мазда именно със СХ7.
_________________ CX7 2.3 Turbo 260 hp
|