Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 14:29

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 24 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 22 Окт 2018, 16:32 
Offline
любител

Регистриран на: 21 Яну 2015, 18:52
Мнения: 30
Местоположение: В.Търново
Автомобилът е MAZDA CX5 2.2 дизел 2013 год. Чувствам,че акумулаторът има нужда от "инжекция" за дозареждане на 100%,защото карам почти градско "спри тръгни" и не му достига време на ход за да зареди пълноценно. Настъпват и вече доста хладни утрини. Въпросът ми е ,ако сваля акумулатора за зареждане ще изгубя ли различни настройки? И ако пък го закача за зареждане ,без да разкачам полюсите ще се случили нещо нежелано?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Окт 2018, 18:33 
Offline
маниак
2010 Mazda 3

Регистриран на: 30 Дек 2011, 18:39
Мнения: 914
Радиото, ел стъклата и друго няма май?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Окт 2018, 06:21 
Offline
фанатик

Регистриран на: 01 Май 2013, 17:16
Мнения: 1161
Местоположение: София
Привет,
ако искаш разгледай тази тема:
https://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=40&t=47751
колегата също беше в чуденка, накрая си смени акомулатора сам (извън СМ) и май проблеми не е имал.

_________________
Mazda 6 Revolution-Sport Combi 2013 / 165 hp. petrol / - ex.
Mazda 6 Homura - 2021 / 194 hp petrol /


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Окт 2018, 14:50 
Offline
любител

Регистриран на: 26 Сеп 2018, 06:32
Мнения: 13
Местоположение: София
Здравейте, включвам се и аз в темата, тъй като отскоро съм собственик на CX-5 2013-a година, дизел автомат. В студените дни сутрин пали една идея по-трудно и след замерване на акумулатора ми показа, че е на около 60-70 прицента и има нужда от зареждане. И аз имам същото питане, прегледах и другите теми, но не разбрах освен радиото, дали и i-stop системата след това има нужда от обучение, евентуално с имобилайзера дали може да стане фал?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Окт 2018, 18:23 
Offline
фен

Регистриран на: 20 Ное 2014, 10:59
Мнения: 262
Местоположение: София
Няма проблем да си го смениш сам. Имай предвид, че колкото повече ползваш старт/стоп системата, толкова по-бързо ще изхабяваш акумулатора. Предполагам, че имаш такава, че не си споменал.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Окт 2018, 06:00 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 11 Дек 2015, 11:43
Мнения: 599
Местоположение: Варна
Ако имаш възможност акумулатора може да се зареди без да се сваля от колата. Аз имам гараж и от време на време му закачам зарядното за 12часа.


Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

_________________
CX 5 2016 2.5 G


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Окт 2018, 20:43 
Offline
любител

Регистриран на: 29 Юли 2016, 13:43
Мнения: 65
Местоположение: Варна
nnikbg написа:
Ако имаш възможност акумулатора може да се зареди без да се сваля от колата. Аз имам гараж и от време на време му закачам зарядното за 12часа.


Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Аз правя същото, с малко зарядно под капака, всичко заключено.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Окт 2018, 10:04 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 21 Яну 2015, 18:52
Мнения: 30
Местоположение: В.Търново
Благодаря на всички! Ще действам,дозареждане без демонтаж на акумулатора.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 28 Окт 2018, 12:36 
Offline
любител
2012 Mazda CX-5

Регистриран на: 30 Дек 2013, 18:20
Мнения: 29
Местоположение: София
marrrto написа:
И аз имам същото питане, прегледах и другите теми, но не разбрах освен радиото, дали и i-stop системата след това има нужда от обучение, евентуално с имобилайзера дали може да стане фал?

След смяна на акумулатора е препоръчително да се reset-не iStop системата. Моят го смених на друго място, защото не ми хареса офертата на Стармоторс и при годишното обслужване ми я reset-наха.

_________________
VW Passat 2.0TSI 280hp, 4x4
Mazda CX5 2012 2.2D, 4x4 AT (ех)
Mazda 3 2014 2.0 AT


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 28 Окт 2018, 12:41 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 11 Дек 2015, 11:43
Мнения: 599
Местоположение: Варна
и как ти я ресетнаха ми е много интересно. След като смени акутмулатора светна ли istop в оранжево.?
stratsimir написа:
marrrto написа:
И аз имам същото питане, прегледах и другите теми, но не разбрах освен радиото, дали и i-stop системата след това има нужда от обучение, евентуално с имобилайзера дали може да стане фал?

След смяна на акумулатора е препоръчително да се reset-не iStop системата. Моят го смених на друго място, защото не ми хареса офертата на Стармоторс и при годишното обслужване ми я reset-наха.


Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

_________________
CX 5 2016 2.5 G


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 28 Окт 2018, 12:44 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 11 Дек 2015, 11:43
Мнения: 599
Местоположение: Варна
Ей така дозареждам аз. Изображение

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

_________________
CX 5 2016 2.5 G


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 29 Окт 2018, 12:45 
Offline
любител
2012 Mazda CX-5

Регистриран на: 30 Дек 2013, 18:20
Мнения: 29
Местоположение: София
nnikbg написа:
и как ти я ресетнаха ми е много интересно. След като смени акутмулатора светна ли istop в оранжево.?

След смяната iStop работеше, но от магазина от който взех новия акумулатор казаха, че е хубаво да се resetне, защото системата се адаптирала спрямо възрастта на акумулатора. Иначе тук има описана процедурата, но никога не съм я пробвал:

https://www.mazdas247.com/forum/showthread.php?123859564-How-to-reset-the-i-stop-system-(eg-after-battery-replacement)

_________________
VW Passat 2.0TSI 280hp, 4x4
Mazda CX5 2012 2.2D, 4x4 AT (ех)
Mazda 3 2014 2.0 AT


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 29 Окт 2018, 12:51 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 11 Дек 2015, 11:43
Мнения: 599
Местоположение: Варна
Благодаря за линка. Предполагам това е необходимо само ако istop откаже да работи по някаква причина.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

_________________
CX 5 2016 2.5 G


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Окт 2021, 12:18 
Offline
любител

Регистриран на: 07 Мар 2021, 17:59
Мнения: 65
Местоположение: Пирдоп
Здравейте, приятели,

От скоро имам Мазда CX-5 и вчера се появи някаква грешка за акумулатора, сигурно е паднал заряда.
Но след второ палене изчезна. Ще видя днес дали пак ще се появи, но ми се иска преди зимата да го позаредя.
Ако не стане със зареждане, ще купувам нов, но нямам намерението да е оригинален на Мазда, а някой просто да е AGM.
Питането ми е, как точно да заредя акумулатора, без да го свалям.
Клемите да ги махам ли или направо така, както си е само да отвия отгоре пробките?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Окт 2021, 08:33 
Offline
любител

Регистриран на: 12 Ное 2018, 13:46
Мнения: 62
Местоположение: България
Nooky написа:
Здравейте, приятели,

От скоро имам Мазда CX-5 и вчера се появи някаква грешка за акумулатора, сигурно е паднал заряда.
Но след второ палене изчезна. Ще видя днес дали пак ще се появи, но ми се иска преди зимата да го позаредя.
Ако не стане със зареждане, ще купувам нов, но нямам намерението да е оригинален на Мазда, а някой просто да е AGM.
Питането ми е, как точно да заредя акумулатора, без да го свалям.
Клемите да ги махам ли или направо така, както си е само да отвия отгоре пробките?


Няма смисъл да сваляш клемите. Просто закачаш зарядното на акумулатора, ако е обслужваем е добре да развиеш малко капачките на елементите да не стане налягане. Ако е необслужваем нищо не отвиваш.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Ное 2021, 15:10 
Offline
любител

Регистриран на: 07 Мар 2021, 17:59
Мнения: 65
Местоположение: Пирдоп
Здравейте,

Заредих аз акумулатора и засега грешката не я показва.
Обаче Istopa не работи. Изминах над 70 км. и пише "няма готовност". Някъде чак след 200 км. показа, че е "в готовност".
Според вас дали акумулаторът е заминал и има ли лесен начин да го проверя?
При колко изминати километра е нормално да изпише, че Istopa e в готовност?

Благодаря ви предварително.

Поздрави!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Ное 2021, 13:20 
Offline
любител

Регистриран на: 12 Ное 2018, 13:46
Мнения: 62
Местоположение: България
Сега със захлаждането на времето ще разбереш с паленето. Иначе може да се пробва акумулатора с товарна щанга (в магазините за акумулатори има).
Личното ми мнение е, че ако пали на студено добре колата просто си я карай, немалко хора се чудят как перманентно да изключат тази глупост, а ти искаш да работи на всяка цена.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Ное 2021, 12:34 
Offline
любител

Регистриран на: 07 Мар 2021, 17:59
Мнения: 65
Местоположение: Пирдоп
Здравейте, приятели,

В крайна сметка отново излезе грешката за акумулатора и ще взимам нов.
Въпросът ми е, по-рама го дават този:
http://www.abt2001.bg/bg/cp_10/bosch-85 ... 4e-jis_762

Обаче според мен, по-добре е да взема S5A, a не S4:
https://maxcar.bg/akumulatori/bosch-s5-agm-80ah-800a-r

Има разлика в размерите и този S5A е с:

Дължина
315 мм.
Ширина
175 мм.
Височина
190 мм.

Дали ще влезе в кутията?
Разликата е минимална от другият, който е Размери в mm (LxWxH): 303,9x173x218,5
Аз мерих оригиналния ама така на място не мога да премеря много добре.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Ное 2021, 22:26 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 05 Май 2021, 11:05
Мнения: 285
Местоположение: София
Nooky написа:
Аз мерих оригиналния ама така на място не мога да премеря много добре.

По марката и модела на оригиналния можеш да му видиш размерите.

_________________
caryЦар


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Ное 2021, 09:25 
Offline
любител

Регистриран на: 07 Мар 2021, 17:59
Мнения: 65
Местоположение: Пирдоп
zorbata написа:
Nooky написа:
Аз мерих оригиналния ама така на място не мога да премеря много добре.

По марката и модела на оригиналния можеш да му видиш размерите.


То хубаво ама трябва да го сваля да премеря, после пак да го кача и да поръчам. Лошото е, че не съм от София да свърша работа на място и правя поръчка през един приятел.
Според мен да взимам по-новия Бош и да се моля, че ще стане :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Ное 2021, 18:44 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 22 Окт 2014, 20:35
Мнения: 1828
Местоположение: Густо Майна Филибето
Добре де, като отвориш капака, акумулаторът не се ли вижда свободно в дясно ?! Измери го с ролетката и виж колко свободно място има и поръчвай според преценката. Ако толкова пак не става, свали го за 2 минути и си измери батерията и мястото на спокойствие...

_________________
Mazda 6 GH 1.8 LPG BRC sequent 32
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Ное 2021, 23:06 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 05 Май 2021, 11:05
Мнения: 285
Местоположение: София
Nooky написа:
zorbata написа:
Nooky написа:
Аз мерих оригиналния ама така на място не мога да премеря много добре.

По марката и модела на оригиналния можеш да му видиш размерите.


То хубаво ама трябва да го сваля да премеря, после пак да го кача и да поръчам. Лошото е, че не съм от София да свърша работа на място и правя поръчка през един приятел.
Според мен да взимам по-новия Бош и да се моля, че ще стане :)

Колега повечето производители имат сайтове и в тях има размерите на повечето модели - сега разбра ли ме?

_________________
caryЦар


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Ное 2021, 16:27 
Offline
любител

Регистриран на: 07 Мар 2021, 17:59
Мнения: 65
Местоположение: Пирдоп
http://www.abt2001.bg/bg/cp_10/bosch-85 ... 4e-jis_762

Това е акумулаторът за CX-5, всякакви други не стават.
Изрично трябва да е (японски стандарт).


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Мар 2022, 20:41 
Offline
фен

Регистриран на: 19 Авг 2008, 02:53
Мнения: 367
Местоположение: Пловдив
Здравейте, от близо месец и аз съм в групата на SKYACTIV-G 2.0, качен на купе 3, с i-stop.
Темата за умният заряд на тези коли, с цел по малко натоварване, работата на i-stop, типа на акумулаторите, какво и как се инициализира след откачане на клеми е нова и доста интересна за мен.
Сервизна информация за част от горе споменатите теми, можете да намерите на този линк, и препратките от него.
За колите с i-stop, имама ред на изключване и включване на клемите и токовия сензор, като следват и няколко инициализации.
https://mazdamanuals.com.au/wsm-secure/ ... 00800.html

_________________
323F BJ 2.0 16v DiTD 66kW
3 BN Skyactive-G 2.0 88kW


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 24 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: sapiora и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб