Забелязвам, че СХ 7 преди 2-3 години беше рядкост да се срещне на пътя. От няколко месеца виждам все повече СХ 7. Това е нормално, предвид цената. За цената си може би това е един от най-добрите СУВ 2007-2010 г като визия, оборудване, държание на пътя и вървеж. Основен конкурент му е Нисан Мурано и са доста сходни. Мураното е с 9 см по-дълго, 1 см по-широко. Първия модел е 2002 г или с 4-5 по-стар от маздата. Двигател 3.5 248 коня/ 333 Нм при 4400 оборота. Между него и СХ7 2007-2009 г - избора е ясен и това е маздата.
През 2009 Мураното има фейслифт и става още по-голямо - вече с 19 см на дължина. Двигателя става вече 256 коня, но без промяна във въртящият момент. Мураното е само автомат, което е супер като комфорт. С този двигател и автомата е по-бавен от СХ7 2.3 турбо с ръчка, като основната разлика се усеща след 150 км/ч в полза на маздата.
Мураното ми е по-грозно спрямо маздата. Но според мен е по-добър семеен автомобил, ако ще се кара основно от жена. 1. По-голямо е 2. Повече екстри - двоен шибедах, автомат, две камери, по-подходящ за газ.
Но за мен маздата е по-добра за града:
1. По- малките размери я правят по-удобна за паркиране 2. По-голям багажник 3. Липсата на автомат - по-малко разходи за поддръжка и по-директно усещане на двигателя, а и CVT кутията на нисан не знам колко е здрава.
СХ 7 с автомат се предлага за САЩ и Русия. С по-ниско качество са, орязана мощност и лимитирана макс скорост на 183 км/ч, много по-висок разход на гориво и такава не бих взел, въпреки кефа да имаш автомат.
Друг СУВ, който за мен е доста сходен с маздата е Инфинити FX. Старата версия не съм й фен. Новият модел след 2008 г е обаче много скъп. Интересен ми е 3.7 модела с 320 или 333 коня. Усещането в него е страхотен лукс. Много як 7 скоростен автомат, страхотно звучащ 6 цилиндров двигател и доста по-бърз от 2.3 турбо в ускорение, доускорение и максимална скорост. Здрав двигател и комфорт. Вратите само като му отвориш/затвориш са с класи над тези на маздата.
Основен минус му е минималистичният багажник, нисък и с малък обем. Отзад също не е супер широко, но седалките са много по-яки. Друг клас кола е. Затова и цената на хубави екземпляри е около 30 000 лв, или 2 пъти повече от най-хубавите СХ 7 на пазара.
Друго СУВче, което ми допада основно, заради бързият си дизел, а в същото време доста приличен разход е Х3 3.0 sd 286 коня автомат. Доста по-бърз от FX37, а харчи наполовина. Но минуса му е, че е супер грозно вътре и вън и е по-тясно.
Така че, за мен СХ7 си е най-динамичният бензинов СУВ с най-яка визия и много удобни широки предни седалки за цена до 17 000 лв.
Към автора на темата: Не бих си сложил никога газ на този двигател, въпреки "икономията" която ще се направи от разликата газ/бензин. Да има такива екземпляри, но пък аз кола карана на газ преди мен никога не бих си купил.
Не бих се ориентирал към ниските ценови предложения, но това важи за всички коли втора употреба.
Проблемите на този двигател са ясни: турбина, газоразпределение. Веригите в официален сервиз ми казаха, че се сменят на 300 000 км. Чел съм, че колеги са ги сменяли и на 120 - 150 000 км. Или колите им не са били на тези километри, или са карани много юнашката, за да се скапят толкова рано.
На новите БМВ веригите са консуматив на 100 000 км макс. Известен е факта, че 5 литровия им бензинов двигател издържа около 100 000 км целият и след това се сменя. А там цената на Х5, Х6 или 750 е космическа. Купуваш си кола за 160-200 000 лв и след 100 000 км да сменяш двигател.
Така че 2.3 турбо на маздата не е толкова лош, даже мисля че е здрав двигателя. Всичко е въпрос на поддръжка и съобразяване.
Факт е, че двигателя хапва масло от турбото. Затова трябва да се следи нивото му и ако е оставяна турбината без охлаждане и масло може да замине доста бързо. Факт е, че от мазда сервиз съм чувал, че турбото имало някакъв фабричен дефект, който е отстранен чак 2011 г, а СХ 7 след 2011 г бензин почти не се предлага на пазара. Масово след 2010 са дизели. Чел съм по чужби форуми, че турбото може да замине и за 20-30 000 км, ако след натискане двигателят се загаси и то не може да се охлади. Имало някакъв доставял неща с маздата и така сменил 3 турбини докато се усети.
Това е валидно за всички турбо двигатели, преди да загасиш да изчакаш 1-3 минути да се охлади турбината.
В ежедневното каране, ако не се бърза може дори да не ползваш турбината, която включва след 2500- 3000 оборота. Даваш ли често газ - сменяш маслото на 9-12 000 км макс.
А коментарите на някои, че масово се пишело като им гръмнел двигателя... Ясно е, че дизел се купува за да се кара. А внос от Италия означава, че колата не е перфектно обслужвана и е карана мъжката и много. В Италия като съм шофирал, на път с ограничение 90, най-бавно беше едно пунто с 130, защото не можеше явно повече. Всичко друго си караше яко и само аз спазвах ограниченията с +20 км/ч.
А тук пристигне дизела независимо от модела от Италия на 120-150 000 км. Така за малко да се набутам с един Колеос с всички екстри на "реални" 145 000 км. След проверка се оказа на 400 000. Затова предпочитам бензин и всичките ми коли са били бензинови, а дизел - служебен или нов от магазина или на късмет.
_________________ CX7 2.3 Turbo 260 hp
|