Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 23:33

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 18 Апр 2021, 22:10 
Offline
любител

Регистриран на: 18 Апр 2021, 21:55
Мнения: 3
Местоположение: София
Здравейте,

Имах възможност да покарам малко една CX5-ца 2016-та Grand Touring 2.5 бензин / автоматик.
Нямам много опит с коли, особено такъв клас, но ми направи впечатление, че над 120 км/ч набирането става доста мудно и трудно, което прави карането по магистрала малко мъчително.
Не знам защо, но очаквах от 2.5 литров двигател да е малко по-пъргав и да има малко повече хм... "кик".

Това нормално ли е за този модел, или просто конкретната кола не е в добро състояние?

При по-ниски скорости, на извънградско, колата седеше малко по-добре, но пак не мога да кажа, че "дърпа".
За сравнение, знам че са различен клас коли, но имам съвсем пресни впечатления за по-стар 2 л. бензин, автоматик, Passat cc, който ускорява в пъти по-добре.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Апр 2021, 08:06 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 465
Местоположение: София
tuhla4ka написа:
Здравейте,

Имах възможност да покарам малко една CX5-ца 2016-та Grand Touring 2.5 бензин / автоматик.
Нямам много опит с коли, особено такъв клас, но ми направи впечатление, че над 120 км/ч набирането става доста мудно и трудно, което прави карането по магистрала малко мъчително.
Не знам защо, но очаквах от 2.5 литров двигател да е малко по-пъргав и да има малко повече хм... "кик".

Това нормално ли е за този модел, или просто конкретната кола не е в добро състояние?

При по-ниски скорости, на извънградско, колата седеше малко по-добре, но пак не мога да кажа, че "дърпа".
За сравнение, знам че са различен клас коли, но имам съвсем пресни впечатления за по-стар 2 л. бензин, автоматик, Passat cc, който ускорява в пъти по-добре.



Тук сравняваш слон с кон :)

Пасата е 1400 кг, а CX-5 е почти 1700.
300 кила са си 300 кила.

Отделно двулитровите бензинови пасати като гледам са все по 200-211 коня, а маздата е 194. При 300 кила разлика и аеродинамика на Маздата като на кутия за обувки не знам какво очакваш :)

P.S: ако и изпържиш кикадуна си набира що годе прилично, но пък е яко в обороти.

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp
Mazda CX-5 2.5 194hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Апр 2021, 12:33 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 18 Апр 2021, 21:55
Мнения: 3
Местоположение: София
Явно не съм се насочил към правилния автомобил за извънградско :)

Странно ми е, понеже преди година карах за малко (за малко, щото я откраднаха) една дизелова/автоматик Rav4-ка, която на книга е ~150 коня и пак ми се струва, че беше по-пъргавичка на изпреварване от CX-5цата.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Апр 2021, 15:17 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 22 Окт 2014, 20:35
Мнения: 1828
Местоположение: Густо Майна Филибето
Освен горните причини, не забравяй, че Пасатът е 2.0 турбо. Маздата няма. Нормално е джип с атмосферен мотор да е по-куц от турбиниран седан.
Но все пак мисля, че моторът е адекватен за купето и не е нещо толкова спънато колкото го изкарваш. Трябва да си дърпа без проблеми на магистралата. Най-добре направи един тест драйв в някое представителство за са си сигурен дали конкретният екземпляр наистина не е проблемен.

_________________
Mazda 6 GH 1.8 LPG BRC sequent 32
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Апр 2021, 15:08 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 465
Местоположение: София
tuhla4ka написа:
Явно не съм се насочил към правилния автомобил за извънградско :)

Странно ми е, понеже преди година карах за малко (за малко, щото я откраднаха) една дизелова/автоматик Rav4-ка, която на книга е ~150 коня и пак ми се струва, че беше по-пъргавичка на изпреварване от CX-5цата.


Пак са 180 кила разлика с CX-5 в полза на Rav4.

На дизела силата му е в ниските обороти, докато за бензина да му дойде силата си трябва оборот. От гледна точка на икономия пък автомата се държи сравнително в ниските обороти и т.н. и от там може също да идва тая разлика за която говориш.

Както каза колегата направи един тест драйв на някой друг екземпляр и виж дали тоя дето си гледал не е куц кон нещо.

P.S.: Ниво на оборудване GT за нашия пазар няма, или поне не с това име, за това предполагам, че говориш за CX-5 внос от Канада. Имай предвид, че масовката внос от там са ударени и оправяни тук. Отделно голяма част от частите за автомобилите за европейския пазар не са съвместими с тези за пазара в САЩ/Канада, така че може да ти побелее косата ако трябва да търсиш части.

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp
Mazda CX-5 2.5 194hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Апр 2021, 10:40 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 18 Апр 2021, 21:55
Мнения: 3
Местоположение: София
Благодарско за отговорите.
Ще я пробвам пак и ще видя дали мога да направя и тест-драйв на друга cx-5-ца.

Но да... колата е от Канада, със сравнително лек удар (фар и предна броня) е и е ремонтирана тук. Външно е чудесна.
Много се колебая, понеже доста ми харесва като визия, комфорт, интериор и екстри.
Имаше малък проблем с един лагер, но го смениха доста бързо.

Имам доверие на човека (доколкото може да се има доверие на хора :)), който ми я предлага и ще я поддържа, та чуденката е голяма.


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб