Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 20:46

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 2 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 10 Окт 2022, 16:18 
Offline
любител

Регистриран на: 24 Мар 2017, 10:16
Мнения: 62
Местоположение: Варна
Реших да направя сравнение между личната ми СХ7 и някои нови коли, които тествах в последно време и шофирам ежедневно.

Колите за които ще пиша са с различен клас и характеристики.

Наскоро тествах новата Dacia Duster 1.0 TCI с 100 коня и LPG. Дачията е прилична за служебни цели. Двигателя се развърта леко, върви приятно особено за града. С фабричното газово ще се кара икономично. Дори топ версията обаче е с ниско качество на материалите. Има 4 камери, но с много ниско качество. Цена около 38 000 лв. Едно клипче как върви до 150 км/ч https://youtube.com/watch?v=je0uo-2B5NM&feature=share

Пробвах и най-евтината електричка Дачия Спринг, която за това което предлага хич не ми се струва евтина - 44 000 лв. Вътре е голямо дърво. За града е идеална и върви прилично до 70-80. Ето едно клипче с нея https://youtube.com/watch?v=mTqRGOvUMV4&feature=share

Меган Etech с 225 коня ми хареса най-много. Единствено той върви с една идея по-добре от СХ7, но пък е електронно ограничен на 165 км/ч. Което е малко кофти за кола струваща над 100 000 лв.

Служебната ми кола беше VW Jetta 1.4 TSI 2018 г с 125 коня. Двигателчето доста прилично вървеше, вдигаше по GPS 205 км/ч. Но беше базово оборудвана, дървен пластмасов волан, кофти управление. Единствената приятна екстра беше Auto Hold функцията и задържането на наклон. Спрямо нея, СХ7 си е няколко класа отгоре. На джетата удобство беше автоматичното отваряне на багажника с пружина. Натискаш копчето на дистанционното и се отваря целия багажник.

Сега от няколко месеца карам новата Корола 2022 г, с 3 цилиндров 1.5 атмосферен мотор 123 коня. Малко над средното ниво на оборудване. Доста повече екстри има - дистроник следящ предходен автомобил, Auto Hold функцията е малко по-различна, задържа педала на спирачката и ти решаваш кога да я активираш. Камера на заден ход, голямо дисплейче, Android Auto, дигитално табло, удобни седалки с отопление, както и др. Тук също има отваряне на багажника, но се отваря само 20 см и трябва сам да го повдигнеш, което не е ок като си натоварен.

Королата е направена за нормално и спокойно шофиране. Доста по-стабилна е от джетата, волана е с електрическо серво и е доста лек.
Най-голямото и предимство освен, че е чисто нова е и ниския разход при спокойно каране - 4.0-4.3 извънградско. При бързо шофиране е с една идея по-икономична от джетата да кажем с 1.5 до 2 литра, но вървежа също е доста по-слаб. Ето едно клипче с ускорение до 160 https://youtu.be/02ftGgt8YXc

Сравнение в ускорението:
................... СХ 7 Megane Jetta Corolla Duster
Мощност в к.с. 260 225 125 123 100
0-100 7.9 7.5 9.5 11.2 13.0
0-140 13.7 13.0 17.8 22.0 28.7
0-160 18.2 17.4 31.0 42.0

Правя това сравение, защото маздата въпреки че е модел излязъл 2006 г, както и спорния двигател, смятам че е чудесен автомобил.
Изминал съм с него над 70 000 км за период от над 6 г. Последните 2 г и половина се кара малко, поради използването на служебни автомобили.

Екстрите с които превъзхожда гореописаните автомобили е 4х4, шибедах, кожен салон, BOSE музиката. Сложил съм камера с високо качество, единствено мегана за над 100 000 лв се доближаваше като изображение. В малко коли в този ценови сегмент можеш да видиш кожа по вратите, както и толкова удобни предни седалки. Най-приятното е вървежа и ускорението, което спрямо новите автомобили от висок клас не е нищо особено. Но с маздата на дълъг път не се притесняваш да тръгнеш да задминеш няколко автомобила наведнъж.

Доускорението, което е по-важно от 0-100 например от 80-120 км/ч, при маздата е около 4.6 сек, докато например с Дъстър, това упражнение отнема 12 сек. Няма база за сравнение. При меган електричката от най-висок клас е за 4.0 сек.

Основен минус на СХ7 е разхода на гориво, който при спокойно каране е поне 8.0-8.5 литра, средно за последните 8000 заредени литра - 11.5 л. Предвид размерите, гумите и начина на шофиране, това си е приличен разход. Който иска срещу 2500 лв може да си сложи газова уредба.

Всяка кола е на късмет. С моята не съм имал сериозни ремонти за тези 70 000 км, купувана е от втори собственик от България.

Един приятел си купи миналата година мазда 6 2.2. дизел 2016 г за около 20 000 лв. За няколко месеца смени доста части, ремонт турбо и т.н. общо за над 10 000 лв. Сега пак може би ще има ремонт за още 2 до 4000 лв.

Шофирането на електрическа кола е удоволствие, особено с по-голяма мощност. Минуса е ниската макс скорост, както и сравнително малкия пробег от 200 до 350 км, който не е достатъчен за преход Варна - София например. Цената е основния сериозен минус.

Във времето съм тествал новата Сх5, Кодиак с топ оборудване, новия Туарег и др. СХ 5 и Кодиака бяха около 75 000 лв. Приятни, но не и нещо невероятно. Туарега с цена от 137 000 лв ми хареса доста. Топ автомобил с дизел 286 коня.

Новата мазда е добра алтернатива на премиум СУВ като ауди, мерцедес и БМВ. Топ версията с всички възможни екстри излиза около 126 000 лв. Но е малко с корейски дизайн.

_________________
CX7 2.3 Turbo 260 hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Май 2023, 16:13 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 24 Мар 2017, 10:16
Мнения: 62
Местоположение: Варна
Добавям към сравнението на СХ7 и Peugeot 408. На снимки пежото е доста красиво и нямах търпение да го видя и усетя на живо. Външно наистина е интересно, отпред и страничната линия е като никоя друга кола. Задницата не ми харесва особено - прекалено е сплескана. Най-грозното за мен е пластмасовата броня, която не е в цвета на купето и седи като допълнително монтирана. Особено с тези бели и червени стопчета отзад, направо е грозно. А и е издадена едни 20 см, което пречи да стигнеш до багажника, който също е някак си дизайнерски малък, а задната врата на багажника прекалено огромна и тежка. Едва ли системата за ел отваряне ще издържи много дълго.
Не ми хареса напасването отпред - калник и броня, има леки и видими разминавания.

Другото негативно впечатление беше от интериора. Евтини материали и пластмаси особено по вратите, което напоследък се забелязва в повечето нови автомобили. Смяната на режимите на автомата вече не е през интересния джойстик, а с някакво незабележимо копченце. При паркиране едва ли ще е много удобно. А за смяната на режимите на автомобила са направили голям бутон - нещо което ще правиш рядко. Плъзгащата пластмаса, която покрива държачите за чаши е супер евтина и изглежда много чуплива. За сравнение при пежо 407, къп холдъра е покрит с махагон и се отваря много красиво.

Самото табло те обгръща, но разстоянието от таблото до предното стъкло е минимално, реално няма табло. Може и да е приятно на дълъг път, нямам идея.

Нещо друго, което веднага ми направи впечатление са тесните и не особено комфортни предни седалки.

Седнах за сравнение и в новото 308 - вътре е едно към едно с 408. Въпреки красивия външен дизайн на 408, ако се налага да избирам, бих избрал 308 комби - повече багажник, същите двигатели, същите екстри и вътрешно усещане, с разлика от 10 900 до 12 500 лв по-ниска цена.

Базово 408 с 1.2 бензин 130 коня двигател и аларма излиза 67 500 лв. Базово 308 54 225 лв. Топ версията на 408 е 114 705 лв за хибрид с 225 коня.
За подобна сума по-добре мазда СХ 5 4х4 с топ оборудване идва около 86 000 лв, което е по-евтино от най-базовата мазда СХ 60 дизел 200 коня - 87 200 лв.
Прилично оборудвана СХ 60 с базов дизел 200 коня излиза 99 000 лв, а топ оборудван хибрид СХ 60 127 800 лв.
Топ дизела на СХ 60 с почти всички екстри излиза 116 000 лв, което е по-добре от хибрида на 408 за 114 700 лв.

За сравнение СХ7 е с кожени с бял шев облицовки на всички врати, както има и едни от най-удобните и широки предни седалки. Усещаш, че си в СУВ и разполагаш с 260 коня и 380 Нм за бензиновата версия, докато хибрида на пежо е общо 360 Нм.

Пробвах и новата опел астра и мока. Астрата е красива вътрешно, но е почти еднаква с пежата, все пак са под една шапка. Моката външно е симпатична, но вътре е много тясна.

_________________
CX7 2.3 Turbo 260 hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 2 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб