Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 26 Фев 2024, 13:45

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


Натиснете за да видите правилата



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: MX-30
МнениеПубликувано на: 18 Сеп 2023, 18:20 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 14 Ное 2010, 10:02
Мнения: 320
От известно време в гаража се появи една MX-30 и пускам кратко резюме.

Това е третата Мазда, която купуваме (всички накуп в гаража в момента). Първо взехме на жена ми 3, аз заради нея си взех 6 (защото и досега нямаме ремонти по нея). Тройката стана на години и решихме да я сменим с електричка. Какво търсихме и тествахме - кола до 1-2 години, като вариантите бяха i3, Kona, Mini, близнаците е208/Corsa (исках и DS3 , ама не намерихме за тест), Zoe, MX-30, Leaf, 500e. id.3 беше над бюджета, въпреки, че в чужбина гледах една Cupra и ми хареса много. За разлика от id.3 вътре беше доста по-прилична.

Целта беше градска кола с малка батерия, като в нея да се возят две деца отзад. В крайна сметка почти взехме Fiat 500е – един приятел във Франция си продаваше неговото на 1 година и само 5000 км. Тествахме го, много ни хареса и вече се чудех как да го закарам до България, но се оказа летен пакет за Франция и Испания. Отделно нито една 500е няма термопомпа, така че отпадна като цяло този модел. Тези, които ги има в Spark са лесни за тестване, защото може да се вземе за повече време.

От всички тествани маздата беше най-качествена вътре, дори и в ниско оборудване и возеше най-добре. Единственият компромис (за нас) беше със задните врати. В крайна сметка откупихме такава от лизинг в България и сервизирана в Стар Моторс.

Плюсове:
- Целият интериор и оборудване. Колата е най-високото оборудване (Bose + sub), 360 градуса камера, шибидах, светъл салон, подгрев седалки и волан, термопомпа и пр.
- Може да се монтират греди. Ние ползваме багажници за велосипеди и ми е добре дошло.
- Много добро поведение на пътя – волана реагира много добре, резки движения и ускорения са много приятни. Спира също много добре. Вози по-меко от 6-цата ми. Единствено на легнали полицаи, задната част подскача повече ако се минат с голяма скорост.
- Сравнително ниска консумация на ток около 14 кw/h средна. Аз поне очаквах по-висока на базата на клипчета и ревюта. Като цяло не му отдавам голямо значение. На нощна тарифа 100 км излизат 2.24 лв при такъв разход. Ако беше 18 щеше да е 2.88 лв., никаква разлика. Отделно за зареждане през деня имаме фотоволтаици.
- Нормален размер гуми – колкото и странно да звучи, но някои от горните коли са с размер, като за мотор.
- Apple CarPlay/AA - това при Мazda от 2019 стандартно, но го включвам, защото не всички го имат. Мini например имаше само Аpple Car play.
- 5 звезди по NCAP. От всички коли изброени горе, само Kona имаше 5 звезди. Дачия Спринг например е с 1, а Зое с 0.
- Пътен просвет 18 см.


Минуси:
- Малка батерия. Слагам го, въпреки, че съвсем съзнателно търсехма такава, но има коли от този клас с по-голяма батерия.
- Бавно зареждане. Слагам го, като минус, въпреки, че не ме бърка. На бърза станция е 50 KW/h, има и значително по-бързи от гореизброените. Но ако се зарежда основно в домашни условия, няма никакво значение. Дори в контакт шоко да се включи, от 20 до 80% ще зареди за 6-7 часа.
- Висок коефициент на челно съпротивление, ама с такава форма няма как да е друго.
- Може би единственото нещо, което реално ме дразни, че ако не е стартирана колата и дигиталното табло не работи, тогава ако има отворена врата свети една малка иконка в ъгъла на таблото, която не казва коя е точно вратата. Ако мине 2-3 минути праща съобщение на телефона, но иначе вариантът е да се натисне Start бутона и вече си е нарисувано коя е вратата.
- Това си е лично за мен – на колите CX-30, MX-30, CX-60 имат разместени бутони Home/Audio/Nav/Favorites спрямо предишната генерация и аз непрекъснато натискам грешно.
- Няма резервна гума – това пак си е за мен, то вече рядко се слага. И 6-цата нямаше, но там поне си поръчах допълнително от Star Motors.

Разни други наблюдения:

Колата я кара жена ми, аз по-малко, основно вечер или уикендите. Взехме я за втора кола, но реално си я ползваме много често. Остава в гаража само на дълги пътувания или ако трябва да си натоваря нещо дълго и голямо от Икеа например :)

Мобилното приложение работи много прилично, но основно се ползва да се включва климатика 5-10 минути предварително. Има си графици за зареждане, кои дни, в колко часа, до колко % и пр.

Има и един много готин звук при ускорение и друг при намаляване – малко, като starfighers от Star Wars. Много е тих, не е натрапчив, но им се е получило удачно.

Лостът е малко странен (същия като в CX-60), но се свиква. Управлението на климатика също не ми допадаше, че е дигитално, но отстрани има и физически бутони, и като караш може тях да ги натискаш, без да се налага да гледаш. Тouch-a също е ок, големи са иконите и лесно се борави, но всек пак трябва да се погледне.

В общи линии това е.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: MX-30
МнениеПубликувано на: 18 Сеп 2023, 19:04 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 30 Дек 2016, 22:02
Мнения: 470
Местоположение: zhe internetz
Аз съм с Honda E, която е със същия капацитет батерия (35.5кВч). Само не знам при Маздата дали това е използваемия, или той е по-малко заради резервите. Така че абсолютно те разбирам :)
Относно зареждането - за домашно ползване е достатъчно. Имай предвид, че Шуко поддържа до 16А, което са ти 3.5кВч някъде, което означава за 10 часа от 0 до 100%. Реално ще е по-малко, защото никога няма да я зареждаш от 0% и най-вероятно използваемият капацитет е по-малък (всъщност сега погледнах - 30кВч е използваемият). Хубавото на променливият ток е, че се зарежда с постоянна скорост и лесно можеш да си сметнеш колко време ти трябва. Станцията, която са ти дали с колата, най-вероятно е 8-10А и там зареждаш с 2-2.5кВч някъде най-много. Може да си вземеш такава, която е с регулиране на големината на тока и да зареждаш с 11кВч - т.е. нещо, което поддържа 16А трифазно ще ти е достатъчно.
Иначе колата изглежда много яко и ако не беше SUV, щях да избера нея пред Хондата. Спряха ме основно размерите и предното предаване.

PS: Информацията ми е от EV database


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: MX-30
МнениеПубликувано на: 18 Сеп 2023, 19:51 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 14 Ное 2010, 10:02
Мнения: 320
Хондата не стигна да я гледам, един-два пъти по улицата съм срещал, иначе я имаше в една автокъща също.

С тези огледала как се оправяш, струва ми се странно :)?

Станция още не съм взел, показаха ми една трифазна 22 kw, която динамично може да си избира източника (в моя случай фотоволтаиците или мрежата), но я няма на нашия пазар и се колебая. Специално на тази кола в безсмислено да се слага толкова мощна станция, защото ще я ползва наполовина едва, но идеята е с перспектива и за втора електричка.

Иначе до 0 не е падала, обикновено на 20% се закача на зарядното.

Sent from my OnePlus using Tapatalk


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб