Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 15 Ное 2018, 17:35

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 24 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 13 Юли 2008, 22:29 
Offline
любител
Аватар
1996 Mazda 323F

Регистриран на: 26 Май 2008, 12:03
Мнения: 72
Местоположение: Варна
Да се похваля днес приключих и тази работа ако има интерес мога да ви направя нещо като подробно обяснение кое и как става в смисъл смяната на ангренажа, другите ремъци, ролките и водната помпа. Това е за 1.8 BP двигателя защото аз съм с него ама не мисля че има голяма разлика с Z5. Така че ако има интерес казвайте

_________________
In Life only Death is certain


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: ремък
МнениеПубликувано на: 14 Юли 2008, 07:42 
Offline
маниак
Аватар
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 26 Юни 2007, 15:34
Мнения: 745
Местоположение: Някъде по лунния пейзаж
Ами браво на тебе .. чист смелчага, но в българия наистина може да потрябва това особено при тия наще майстори , та земи сложи и снимки и точна схема да си се види.. и пакк.. смелчага си :))

_________________
Drive safe , live long, save lives!!!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Юли 2008, 09:52 
Offline
любител
Аватар
1996 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 26 Май 2008, 12:03
Мнения: 72
Местоположение: Варна
Ето едно HOW-TO как да си сменим сами ангренажа, водната помпа и другите ремъци. Това е специално за 1.8 BP двигателя но за 1.5 Z5 би трявало да е същото с малки разлики.

Така да видим какво ще ни трябва:

Две стойки на които да вдигнем колата (може да минете и с една)
Пълен комплект гидория
Пълен комплект ключове (от някой по два)
Динамометричен ключ (изключително полезен за да не се пренатягат болтовете)
Клещи (ако някъде падне някой болт пък и за други работи стават)
Ключ за свещите (номер 16 беше)
Кутийки да не се загубят болтовете (надписвайте много са)
Коректор (или някаква друга боя - обяснението след малко)
Нещо с което ще можете да измерите отклонението на ремъците
Каса Бира (много важно за релаксация)

Така и така ще се разглобява двигателя най-добре ще е да се смени всичко което може (разбирайте ремъци, ролки, гарнитури, водна помпа и т.н). Работата не е трудна но нещата които ще се свалят от двигателя са много и няма смисъл да се оставя нещо за по-късно да не се налага след месец да се отваря пак. За цените аз живея в Англия, тук цените са други но ето ви малко за сравнение:

Ремъците за алтернатора и сервото Гейтс – 50 лева
Водна помпа – 130 лева
Ангренаж Гейтс с двете ролки – 220 лева
Силикон за гарнитурите на помпата – 7 лева (може и без него ама за по-сигурно)
Всичко – 407 лева

Време: цялата работа ми отне ден и половина ама аз не съм работил нон-стоп по колата но ако ви е за първи път отделете съботата и неделята

И така да започваме:

_________________
In Life only Death is certain


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Юли 2008, 10:18 
Offline
любител
Аватар
1996 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 26 Май 2008, 12:03
Мнения: 72
Местоположение: Варна
Част 1 Демонтаж

Първо отваряме капака и запалваме колата за да видим накъде се въртят ремъците. След това я угасяме преди да е загряла за да не се изгорим някъде. Вдигаме с крика и слагаме стойките.

Изображение

Това няма да го обяснявам каде и как се слагат. Сваляме предно дясно колело както и пластмасата която е отдолу под двигателя да не пречи. Като падне тази пластмаса отдолу се вижда ролката на коляновия вал заедно с ремъците на алтернатора и серво-помпата.

Изображение

Ако ще се сменя водната помпа източваме и антифриза, водата, бозата квото имаме там. Дали ще стане през долната тръба или през пробката на радиатора няма значение важното е да стане. А и още нещо каквото източите внимавайте домашните любимци (ваши или чужди) да не го изпият – вредно е за тях :Р

Сега махаме свещите може да номерирате кабелите за по-лесно. Само внимателно да не падне нещо (болт, гайка) в дупките че трудно се бърка в цилиндрите да се извади. След като извадим свещите може да сложим кабелите обратно за по-сигурно.

Изображение

Следва свалянето на ремъците на алтернатора и на помпата на сервото. Драскаме ги с коректора, боята или каквото има да се знае кой кой е примерно А за алтернатора и П за помпата.

Изображение

Може да си запишете и кой ремък през коя ролка минава, схемичка, нещо подобно да не се забрави въпреки че трудно може да се сбърка. Свалянето на ремъците става като се развият болтовете които позволяват алтернатора и помпата на сервото да мърдат леко напред и назад и така да се отпусне или опъне ремъка.

Изображение

На алтернатора болта е отгоре а на помпата отдолу. След като свалите ремъците огледайте ги. Липсващ ръб по-малък от 2 см е ОК но ако е повече или липсват два съседни ръба ремъка трябва да се смени.

Изображение

Следващите редове се отнасят за 1.8 BP двигателя не съм сигурен дали и Z5 е така. Ангренажа се намира зад една пластмаса която играе ролята на предпазител и се състои от 3 части. За да се стигне до него тези пластмаси трябва да се свалят както и капака на главата. За тези които не знаят капака на главата е това на което пише MAZDA DOHC 16 valve и откадето наливате масло в двигателя. Този капак има 11 болта. Развиват се всички едновременно на по половин оборот докато почнат да се развиват на ръка иначе може да изкривите капака. Преди да го свалим откачаме и всички тръби които влизат в него. А и внимавайте някой болт да не падне в цилиндрите

Изображение

Сега може малко да се порадвате на разпределителните си валове и на зъбните им колела както и на ремъка който минава през тях и който след малко ще се сваля.

След като им се нарадвате трябва да свалим ролката на водната помпа. Голям зор е защото разстоянието между ролката и шасито е много малко. Работата става с две ключета номер 10 ако не се лъжа. С едното държите един болт а с другото развивате болта до него иначе цялата ролка се върти. За последния болт аз лично използвах ремък за сваляне на маслен филтър с който да задържа ролката докато го развия.

Изображение

Такааа време е вече да слезем под колата. Трябва да свалим ролката от коляновия вал за да може да свалим пластмасовия щит на ангренажа. Проблема тук е че болта който държи ролката е много затегнат а на всичкото отгоре когато се опитате да го развиете вместо да се развие болта целия двигател ще направи един оборот - коляновия вал ще се завърти. Решението на проблема е:

1) Aко сте късметлии двигателя ви ще има т.нар. access hole – дупка която позволява достъп до маховика или голямото зъбно колело закачено от другата страна на коляновия вал. Намира се точно зад връзката между тръбата на изпускателния колектор и катализатора. Ръгате една по-здрава отверка между зъбите на маховика и ще имате нужната опора да развиете болта. Само внимателно да не счупите някой от зъбите. ЧУК ТУК НЕ СЕ ИЗПОЛЗВА.

Изображение
Изображение

2) Втория начин е за тези които нямат access hole като мен. В такъв случай включвате на скорост и карате някой да скочи на спирачките и да държи докато развиете проклетия болт.

3) Третия начин е да се свали стартера и оттам да се стигне до маховика и пак като 1) ама това съм чувал че е голям зор и не препоръчвам

Изображение

След като развием болта развиваме и 4 по-малки болта (не е задължително) и издърпваме ролката. Има един чоп под ролката на зъбното колело внимавайте да не се изгуби като я вадите. Сега вече имаме пълен достъп до пластмасите зад които стои ангренажа. Държат ги 8 болта – развиваме и махаме.

Изображение

Ето го и ангренажа може да направим почивка за бира.

Изображение

Следващата стъпка е откачането на мотора от страната на ангренажа иначе няма как да го извадим ремъка. Слагаме крика отдолу под картера и внимателно вдигаме докато стигне до него. Целта е просто да го подпре и да държи стабилно. След това развиваме двата болта на стойката над водната помпа и трите на стойката с която е монтиран двигателя за корпуса. След последните три болта част от стойката излиза и отдолу има още един който също се развива за да се извади тази част която стои по средата на ангренажа.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

За да продължим нататък трябва малко обяснение каква е идеята на ангренажа. Коляновия вал движи буталата в цилиндрите нагоре и надолу като се върти и за да може изгорелите газове да излизат и респективно горивната смес да влиза клапаните трябва да се отварят и затварят в точно определено време. За това се грижат разпределителните валове а ангренажа е синхронизиращото звено между коляновия вал и разпределителните валове. Когато коляновия вал се върти с помощта на ремъка се въртят и разпределителните валове които отварят и затварят клапаните. Ето защо е много важно точно да се определи кое действие кога да се извършва защото в противен случай клапаните могат да се отварят когато бензина изгаря вътре в цилиндрите или да се затварят когато трябва да излязат изгорелите газове. Едва ли точно това бихте искали да се случи.

Първото нещо което трябва да се направи преди да се свали стария ремък е да се поставят всички валове в коректната позиция. Това се постига най-лесно като сложите ролката на коляновия вал и болта и леко го затегнете в един момент той ще спре да се затяга и целия колянов вал ще се завърти заедно с разпределителните валове. Това което следва се отнася пак за 1.8 BP за Z5 трябва да се провери какви са белезите защото може и да са различни. За 1.8 белезите на зъбчатите колела на разпределителните валове се намират на лъчите на самите колела.

Изображение

За зъбното колело на вала който е задната част на двигателя това е „I” и той трябва да се изравни със същото „I” което се намира на първата клампа на вала точно зад зъбното колело. За втория вал (този към фаровете на колата) белега е „Е” на единия от лъчите и също „Е” на първата клампа на вала зад колелото.

Изображение

За зъбното колело на коляновия вал си има съвсем лек отрязък на щайбата зад него (тя се върти заедно с него) и той трябва да се подравни със стрелката на корпуса на двигателя която е сложена там точно за тази цел.

Изображение

Много е важно и трите белега да съвпаднат с тези позиции. Може да се наложи няколко пъти да завъртите двигателя докато стане това.

Веднъж като съвпаднат белезите вземате коректора и почвате да маркирате: първо позициите на зъбните колела на разпределителните валове спрямо корпуса на двигателя, после поне на две места ангренажа и зъбното колело под него - това за всяко от трите зъбни колела. Това се прави с цел ако нещо се размести (а то ще се размести защото след като свалите ремъка валовете малко ще мръднат заради напрежението на пружините на клапаните) след като сте свалили ремъка да може да го сложите в правилната позиция както и ако има проблем с новия ремък да може да се върне стария.

Изображение

Изображение

Такаа сега остава най-лесното свалянето на ремъка. Развиваме леко болта на обтяжната ролка (тази с пружината) и изместваме цялата ролка наляво далеч от ремъка. Сега ремъка би трябвало да е достатъчно свободен за да може да го свалим. Ако ще сменяме ролки развиваме болтовете и ги сваляме и пружината на обтяжната ролка също. Ако сменяме водната помпа развиваме 4 болта които я държат за двигателя както и 2 болта които я свързват към адаптера за долната тръба на радиатора. Голям зор е докато се развият тия двата особено долния. След това се измъква помпата пак с голям зор и се хвърля на боклука. Всичко внимателно се почиства от масло, грес и други подобни гадости и се подсушава.

_________________
In Life only Death is certain


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Юли 2008, 10:44 
Offline
любител
Аватар
1996 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 26 Май 2008, 12:03
Мнения: 72
Местоположение: Варна
Част 2 Монтаж

Ето един по-подробен изглед на двигателя

Изображение

Ако сме свалили водната помпа сега е момента да я монтираме. Слагаме силикон около перката, лепваме гарнитурата отгоре и още малко силикон върху нея. С много зор я вкарваме на мястото и и затягаме 4 болта. Затягаме изчакваме 5 мин и затягаме отново. Сега малко уточнение понеже държа като правя нещо да го правя както трябва ще дам и мерките за затягането на болтовете за тези които имат динамометрични ключове. И така за горните 4 болта това е 19-25 Nm (нютон метра). Същото е и за 2 болта към адаптера на долната тръба на радиатора който се закача след това.

След като помпата е готова монтираме новите ролки и пружината на обтегача. Ако слагате старата пружина премерете дължината и със шублер ако е повече от 59.2 мм сменете я – разтегнала се е. Болтовете на ролките се затягат до 38-51 Nm. Като сложим обтяжната ролка я издърпваме в крайто ляво положение и я затягаме там временно само докато сложим ремъка за да не го опъва.

Време е вече да сложим новия ремък. Тук ще е добре да извикате някой да ви помогне защото сам човек трудно ще се справи. Първо проверете дали всички валове са все още в точните позиции. Ако не наместете ги. Ангренажа трябва да има стрелка на него която показва в каква посока се върти внимавайте за това. Сега започваме да слагаме новия ремък от зъбното колело на коляновия вал и нагоре обратно на часовниковата стрелка. Опъвате колкото можете между зъбните колела. След като сме го сложили е време да го опънем добре. Отдолу при зъбното колело освен белега който разгледахме по рано има и още един това е белега за опъване на новия ремък. Изглежда по същия начин като първия но е приблизително 60 градуса вляво и надолу.

Изображение

Сега много внимателно завъртаме целия двигател един пълен оборот по часовниковата стрелка и после почти още един цял докато белега на шайбата на зъбното колело съвпадне с белега за опъване (приблизително 1 и 5/6 оборота). Когато съвпаднат отпускаме обтяжната ролка за да може да опъне ремъка колкото и позволява пружината и я затягаме там с посоченото по горе усилие. Така сега завъртаме отново целия двигател по часовниковата стрелка докато белега на шайбата се изравни отново с първия белег и после още два оборота това прави приблизително 2 и 1/6 оборота. Преглеждаме отново всички белези дали съвпадат включително и тези направени с боя. Ако всичко е ок поздравления току-що монтирахте ангренажния ремък. Но ако нещо не съвпада сваляте целия ремък и почвате отначало докато всичко съвпадне.

Накрая трябва да проверите отклонението на ремъка (натиска се между двата разпределителни вала) трябва да е 9-11.5 мм. Ако отклонението е ОК значи всичко е перфектно и почвате да затваряте в обратен ред. Болта на коляновия вал се затяга до 157-166 Nm. Тези които задържат стойката над водната помпа към двигателя се затягат до 19-22 Nm. Болта който свързва тази с другата – 67-93 Nm и накрая трите гайки за шасито – 75-104 Nm. Болтовете на капака на главата се затягат на пет стъпки до 5-8,8 Nm в следния ред:

Изображение

Отклонението при другите ремъци:
алтернаторния – 5.5 – 7мм ако е нов, 6-7.5мм ако е стария лимита е 8мм
сервото – 8-9мм ако е нов, 9-10мм ако е стария лимита е 11.5мм

Не забравяйте да сложите свещите (15-22 Nm) и ако сте сменяли помпата не забравяйте да напълните системата с вода и антифриз и ако сте използвали отверка за да блокирате маховика МАХНЕТЕ Я ОТТАМ за да не купувате нов.

Ами това е повечето от нещата тук съм ги вземал от чужди сайтове дори и снимките защото нямах фотоапарат под ръка, добавил съм и доста от мен по специално до колко да се затегнат различните болтове както и картинките при инсталацията. При мен това проработи и нямаше проблеми.

Успех и на всеки който реши сам да сменя ангренаж

_________________
In Life only Death is certain


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Юли 2008, 12:26 
Offline
Администратор
Аватар
1988 Mazda 626

Регистриран на: 07 Окт 2004, 16:32
Мнения: 7776
Местоположение: Плевен/София
:respekt:

_________________
B.R.Team
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Юли 2008, 12:51 
Offline
маниак
Аватар
1996 Mazda 323F

Регистриран на: 09 Мар 2006, 18:44
Мнения: 804
Евала, но изглежда доста сложно и разправия ако нямаш много опит с тия неща... :respekt:

_________________
garage.php?mode=view_image&image_id=3089


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Юли 2008, 14:30 
Offline
любител

Регистриран на: 14 Юли 2008, 11:03
Мнения: 5
Местоположение: Видин
на колко време/пробег се сменя ремъкът?


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Юли 2008, 14:35 
Offline
любител
Аватар
1996 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 26 Май 2008, 12:03
Мнения: 72
Местоположение: Варна
По спецификации на около 85 000 км ама не е добре да се изчаква до последния момент

_________________
In Life only Death is certain


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Юли 2008, 15:25 
Offline
маниак
Аватар
1992 Mazda 323F

Регистриран на: 13 Ное 2007, 18:31
Мнения: 920
Местоположение: София
=D> Според мен темата заслужава да отиде при важните теми

_________________
Mazda 323f BG 1.6 16v
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 15 Юли 2008, 18:57 
Offline
маниак
Аватар
2001 Mazda 323F

Регистриран на: 21 Яну 2006, 17:18
Мнения: 640
Местоположение: ТЪРГОВИЩЕ
skype: ivelina7771
браво,много добре се е получило :D

_________________
0897 990606 Даниел
0896 666373 Mtel


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 15 Юли 2008, 21:40 
Offline
фанатик
Аватар
2006 Mazda 5

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 8010
убиите ме такова нещо не правя сам......евала за смелостта

_________________
Мазда 323 f 1.6 1991
Мазда 323 f 1.5 1995
Мазда Примаси 1.8 2001
Мазда 5 2.0 2006


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 17 Юли 2008, 15:51 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 323 C/BA

Регистриран на: 29 Мар 2007, 18:34
Мнения: 1008
Местоположение: София
Браво колега, направо ти завиждам че имаш възможност / време да си играеш с колата ...

_________________
Mazda 323C 1.5i 1995


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 09 Ное 2008, 18:46 
Offline
фен
Аватар
1990 Mazda 323

Регистриран на: 19 Юни 2008, 20:42
Мнения: 219
Местоположение: София
skype: 0898 69 65 03
Ти си феномен. :D

_________________
Тел: 0898 696 503-Павката
Продавам две F-ки BG на части,всякакви масла и др.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 09 Ное 2008, 19:55 
Offline
маниак
Аватар
2001 Mazda 626

Регистриран на: 19 Мар 2007, 13:26
Мнения: 999
Местоположение: Пловдив
аз една крушка на габарита немога да си сменя :oops: :bow:

_________________
http://www.facebook.com/HelpAdi


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: ;-))))
МнениеПубликувано на: 02 Май 2009, 12:01 
Offline
любител
Аватар
1995 Mazda MX-3

Регистриран на: 30 Май 2007, 22:44
Мнения: 78
Местоположение: Перник-Рударци
Аз пък се спецялизирах в смяната на ремък на моита 1.8 v6 :D

_________________
mazda mx3 1.8 v6 24v


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 02 Май 2009, 12:19 
Offline
маниак
Аватар
1994 Mazda 323F

Регистриран на: 20 Мар 2009, 09:43
Мнения: 775
Местоположение: lovech
наистина е яко сам да може човек да си оправи колата :respekt:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 02 Май 2009, 12:40 
Offline
любител
Аватар
1995 Mazda MX-3

Регистриран на: 30 Май 2007, 22:44
Мнения: 78
Местоположение: Перник-Рударци
ами да, но с подходящи инструменти, иначе :not_working:

_________________
mazda mx3 1.8 v6 24v


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Дек 2009, 07:39 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 01 Ное 2009, 20:10
Мнения: 1327
Местоположение: Шумен
:respekt: евала .. дойде време сами да се оправяме че аман от майстори .. но както каза колегата разликата при БП и з5 разликата е минимлана

_________________
Умният работи с мозъка,а глупавия с ръцете си :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Дек 2009, 17:16 
Offline
фен
Аватар
1996 Mazda 323F

Регистриран на: 30 Окт 2009, 22:35
Мнения: 370
Местоположение: Шумен
skype: ivanov619
=D> =D> =D> Браво на тоя колега евала ас да се убия не мога да го направя това нещо сам :respekt: :respekt:

_________________
Mazda 323F BA 1.8 16V DOHC 115,hp
Изображение
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 30 Яну 2011, 12:22 
Offline
маниак
Аватар
1998 Mazda 323F

Регистриран на: 22 Окт 2006, 18:55
Мнения: 736
Местоположение: ВАРНА
skype: jingi69 Наско
Аз още не съм сменял на моята ремъците ,но преди това като са го сменяли не бяха донатегнати тези болтове,та си имах доста ядове,докато видя от къде идва проблема (големи вибрации в ниските обороти) :!: :!: :!: :idea: Изображение

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re:
МнениеПубликувано на: 01 Юни 2014, 23:00 
Offline
любител

Регистриран на: 25 Апр 2014, 12:58
Мнения: 4
Местоположение: Варна
Wyvern написа:
Така и така ще се разглобява двигателя най-добре ще е да се смени всичко което може (разбирайте ремъци, ролки, гарнитури, водна помпа и т.н).

Това е добре да се прави, ако имате сервиз и/или магазин за авточасти и колата е клиентска.
Ако е вашата собствена, по-добрият вариант е да проверите ролките и помпата за луфтове и шумове и ако са добре, да не ги сменяте. Шансът да попаднете на менте е огромен. Скоро имах такъв случай с части, купени от Англия. Добре че се наложи да свалям ангренажа по друга причина и открих, че ролките на 15х км вече са доста шумни.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 28 Май 2015, 21:37 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 16 Ное 2014, 21:54
Мнения: 22
Местоположение: Хага
Колега,

Едно голямо благодаря за инфото. Моят мотор е FS но повечето неща съвпадат, освен обтяжната ролка която си е саморегулираща и там се закача само пружината. Идеята за ролката на водната помпа и развиването на последния болт с използването на ключа за маслеия филтър беше супер и много полезна. Ремъка си го смених сам, втори човек не ми трябваше.
Две идеи, които може да ви улеснят живота:
1. Когато докарате на белег, коляновия вал и разпределителните валове, преди да махнете ремъка, поставяте два гаечни ключа на кръст на разпределителните валове( там има къде да се захванат, мисля че беше ключ 27 или нещо такова) и двата ключа ги хващате един за друг с клещи или с друго.Така след като махнете ремъка,разпределителните валове не се мръдват, белезите не се разместват и слагането на ремъка става много по лесно.
2.Ролката на коляновия вал се развива много лесно. Взимате дълго рамо и слагате камък 21 който слагате на гайката на ролката така че рамото да опира в земята. 2-3 пъти чаткате съвсем лекичко със стартера, като преди това махнете кабелите на свещите , че да не вземе да запали, и гайката е развита. по-голям е зора да я стегнете после. Аз стягах колкото можах и отидох до един сервиз където ми я достегнаха.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Юли 2018, 10:04 
Offline
любител

Регистриран на: 14 Юли 2018, 09:39
Мнения: 4
Местоположение: София
Здравейте! Много Ви моля за помощ :D ! Трябва ми белези за смяна на ангренажен ремък на mazda 323 1998г ,седан,2.0 TD,90 к. схема!Предварително благодаря!


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 24 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб