Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 22:05

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 22 Дек 2009, 16:13 
Offline
любител

Регистриран на: 22 Дек 2009, 16:10
Мнения: 10
Здравейте преди малко отидох долу до колата, ама е стояла три дена с почти затвоерна врата. Та опитах да я отключа с ключа, ама не стана. Пробвах и със заключване, ама отново не стана нищо. Опитах да запаля, но колата само свиреше алармата, май и е изтощен акумулатортра, понеже не светят фаровете. Как да постъпя?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Дек 2009, 16:30 
Offline
фен
Аватар
2009 Mazda 6

Регистриран на: 19 Фев 2006, 21:34
Мнения: 161
Местоположение: Сливен
Първо, заключването с ключа няма общо с акумулатора. А дали е изтощен акумулатора провери с някакъв уред.

_________________
Japan Power


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 22 Дек 2009, 16:40 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 22 Дек 2009, 16:10
Мнения: 10
Не се изразих правилно, с дистанционното се опитах да отключа, а с ключа отворих и затворих шофьорската врата. Съжелявам, ама бях изнервен и притеснен.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Дек 2009, 18:24 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 22 Дек 2009, 16:10
Мнения: 10
Подадохме ток и всичко се оправи, акумулатора се беше изтощил.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Дек 2009, 21:58 
Offline
фен
2006 Mazda 3

Регистриран на: 07 Юни 2009, 00:18
Мнения: 152
Местоположение: София
Колега, щом си оправил колата с подаване на ток е добре, но няма да е зле да помислиш върху проблема защото той не е
отстранен с подаването на ток от външен източник.
Щом само за три дни /дори и в зимните месеци/ акумулаторът се е изтощил /което в никакъв случай не е нормално/ причините може да са няколко:
1. Необслужен акумулатор т.е. трябва да прегледаш всяка една от клетките /ако акумулаторът разбира се е обслужваем/ дали
има достатъчно течност и ако има клетки, на които да се виждат ребрата на метала значи определено имаш нужда от доливане на
електролит или в краен случай на дестилирана вода.
2. Просто му е дошло времето на акумулатора и трябва рано или късно да се замислиш за покупката на нов.
3. Оттечка на ток т.е. елемент от ел. системата на колата която остава включена при изключване на контакта и продължава
да консумира ток. /този проблем си изисква електричар, който да замери консумацията на всяка една система/.
4. недостатъчно зареждане или липсата на такова от алтернатора. /изисква мултицет с който да замериш тока, който се
произвежда от споменатата джаджа не е трудно да се извърши и самостоятелно при наличието на уред/.

Ако провериш тези четири неща със сигурност ще си спестиш доста неприятности през предстоящите зимни месеци.
Колегите може да ме допълнят с причини и съвети няма да се сърдя :)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Дек 2009, 23:26 
Offline
любител
2008 Mazda 3

Регистриран на: 05 Окт 2008, 11:48
Мнения: 43
Местоположение: Sofia
aicho написа:
Колега, щом си оправил колата с подаване на ток е добре, но няма да е зле да помислиш върху проблема защото той не е
отстранен с подаването на ток от външен източник.
Щом само за три дни /дори и в зимните месеци/ акумулаторът се е изтощил /което в никакъв случай не е нормално/ причините може да са няколко:
1. Необслужен акумулатор т.е. трябва да прегледаш всяка една от клетките /ако акумулаторът разбира се е обслужваем/ дали
има достатъчно течност и ако има клетки, на които да се виждат ребрата на метала значи определено имаш нужда от доливане на
електролит или в краен случай на дестилирана вода.
2. Просто му е дошло времето на акумулатора и трябва рано или късно да се замислиш за покупката на нов.
3. Оттечка на ток т.е. елемент от ел. системата на колата която остава включена при изключване на контакта и продължава
да консумира ток. /този проблем си изисква електричар, който да замери консумацията на всяка една система/.
4. недостатъчно зареждане или липсата на такова от алтернатора. /изисква мултицет с който да замериш тока, който се
произвежда от споменатата джаджа не е трудно да се извърши и самостоятелно при наличието на уред/.

Ако провериш тези четири неща със сигурност ще си спестиш доста неприятности през предстоящите зимни месеци.
Колегите може да ме допълнят с причини и съвети няма да се сърдя :)

написано е "почти затворена врата ,което предполага светеща плафониера ,което пък след близо 72 часа на свой ред води до изтощаване на акумулаторната батерия...

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Дек 2009, 18:45 
Offline
маниак
Аватар
1993 Mazda 626

Регистриран на: 06 Май 2007, 09:55
Мнения: 754
Местоположение: Велико Търново
Напълно нормално. На мен лично ми се е случвало 2 пъти за 3г. да си саборя батерията до 0 със забравен светещ плафон, а втория път си забравих фаровете, щотобеше светло и едни мацета с баварка кабрио се кикотеха на паркинга през 2 коли и се заплеснах... :oops: Нямам ключ на вратите нито ключалки. Отварях със стоманена тел през уплътненията баш като джамбазин 8) Като няма ток в акумулатора и алармата
неще да разреши на ECU-то да подкара матора и с тикане на контакт не става! Всички екстри!
Прегледай всички клетки на акумулатора, ако е обслужваем разбира се... ако трябва да се долее дестилат (вода, не ракия!) на електролита и да постои бата малко на зарядно, след което провери гъстотата му. Уреда за измерване нарича аерометър и струва 2-3лв. в бензиностанциите и магазините за авто сексуари. 8) Това е единствения сигурен критерий, по който можеш да съдиш заредена ли е едена кисилинна батерия. Зимата трябва да е не по-малко от 1,23-1,25г./см3.
Избягвай зиме често палене на колата на къси разтояния в града обикновенно, защото тока от едно въртене на стартера не се възтановява за по-малко от 35-40 км или 25-30 мин. празен ход (тези стойности разбира се мърдат при различните мотори/генератори) Светлини, вентилатор, чистачки... Днес като палнеш 10-тина пъти и той бата става на баница.
Като не става с този... има ги да се продават и цената им е като за търговците хубава така!
Успех и безаварийни на кило и най-вече весел празник! :)

_________________
626 GE 2.0 16v dohc
Man does what he can until his destiny is revealed


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Дек 2009, 14:25 
Offline
фанатик
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 05 Мар 2006, 20:47
Мнения: 2146
Местоположение: Varna
Плафона сигурно ти е смъкнал акумулатора. Някои 'тъпи' коли като Опел изключват принудително плафона след 15 минути работа точно за да се избегне изтощаване на акумулатора...
Лампичката в плафона обикновено е 10Вт, така-че сложи консумация 1А.
Т.е. напълно зареден нов акумулатор 55Ач ще издържи 55 часа с такава консумация, при което ще бъде напълно разреден.

Относно кратките пътувания - жена ми успя да срази акумулатора на шевролет калос за около 30 часа.
След кратко зареждане на акумулатора - около 2ч х 5А, колата запали без проблем (жената имаше работа и трябваше да тръгва с колата). Долях малко дестилирана вода, но гъстота не съм мерил.
Вече 1г след случката автомобила се кара безпроблемно единствено на кратки градски участъци без да се жалят фарове, отопления и т.н. и няма никакъв проблем. Акумулатора явно се дозареди при тези пътувания...

П.С. акумулатора е оригиналния на 6г...

_________________
ex.Mazda6 бензин 2.0/147к.с. -2008г ; Nissan Qashqai 4x4,2.0/140к.с. - 2008г.; ex. Jeep Grand Cherokee 3.0CRD/2014


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Дек 2009, 20:13 
Offline
маниак
Аватар
1993 Mazda 626

Регистриран на: 06 Май 2007, 09:55
Мнения: 754
Местоположение: Велико Търново
Моя е Excide...
Към това с плафона и фаровете прибавям и неколкократното разреждане до критични нива в най-големия студ докато разбера, че в същност са ми заминали втулките на стартера. Зареждам, вратя, зареждам, вратя... 8)
На косъм бях да се сдобия с нов бат. За щастие открих истинската причина преди да олекна с 200 кинта!
Много простотия е видял тоз бат, но до ден днешен да чукам няма наченки да си ходи. Следващия май пак ще е Excide, ама тайничко се надявам да го бодна на новата 6-тица! 8)

_________________
626 GE 2.0 16v dohc
Man does what he can until his destiny is revealed


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб