Започна да се запролетява и е време да се погъзурчим малко под колимагата, защото през сезона няма време за глупости!
Имах паразитни шумове на предните колела и и дърпане на волана. Преди всичко реших първо да си ревизирам спирачните апарати.
Не бийте фотографа... с таз 2MP nokia толкоз може - толкоз снима, а и на кривия и космите му пречат!
След разглабянето установих, че маншоните на буталата макар и не скъсани, са пропуснали прах и влага и други такива.
Поради това се беше образувал ръб върху буталото от ръжда и спекла грес, който заяжда в уплътнението с квадратно сечение вилиндъра. Буталото не се връща достатъчно и вътрешната накладка трие по спирачния диск.
След свалянето на апарата най безболезнения метод за изваждане на буталото е чрез сгъстен въздух през отвора за спирачния маркуч(ТОВА НЕ ВАЖИ ЗА ЗАДНИТЕ АПАРАТИ!!!).
Задължително пред буталото се слага дървено трупче или парцал сгънат на няколко ката за да се предпази буталото от нараняване.
Носете предпазни очила и задължително си пазете пръстите. Няколко бара налягане могат да изтрелят буталото с такава сила, че мачка пръсти като ваденкки ако не ги отсече.
Буталото се почиства до лъскава и гладка повърхност с вълнен парца(терлик, стар половер), парцалче със шлайф паста. Може да се ползва WD-40 или препарат за карборатори и дросели.
Ако има петна от корозия, може да се бутнат леко с шкурка не по едра от 800-1000. Аз ползвах 1000 водна за цилиндрите. Буталата нямаха петна и драскотини което е хубаво, защото язва от корозия по буталото може да причини теч на спирачна течност, но ако има такава и няма следи от теч, значи язвата не е фатална и буталото отще е употребяемо(за сега).
Прикачени файлове:
Коментар на файл: Освен периферията на буталото много добре трябва да се почисти и канала на буталото където се защипва маншона против мръсотия и влага
butalo chisto.jpg [ 54.75 KiB | Прегледано 11810 пъти ]
Цилиндъра на апарата също трябва да бъде много добре почистен както и двата канала в начлото на цилиндъра. Вътрешния за уплътнението с квадратно сечение, което не позволява на течноста да премине в междината на буталото и канала в началото на цилиндъра, където се защипва външния диаметър на маншона.
Прикачени файлове:
pochisten aparat.jpg [ 75.74 KiB | Прегледано 11810 пъти ]
Ако има драскотини и язви по периферията на цилиндъра, това не е фатално докато те не закачат по буталото. Ако има издатини може да се бутнат с дребна шкурка както писах по-горе. Ако буталото се движи плавно на ръка без да закача(без уплътненията) няма проблем.
Другия проблем при мен беше корозирал болт/водач
Прикачени файлове:
vodach.jpg [ 56.76 KiB | Прегледано 11810 пъти ]
Този водач неможе да запече от корозията, защото лагерува в PVC втулка комбинирана с гумен маншон, но се движи затруднено поради грапавата корозирала повърхност. Не успях да открия в търговската мрежа водачи и прешлайфах стария до приемливо състояние.
Замених всички гумени части с нови ремонтен комплект на Seiken... Japan make. Вкараха ми цена 42лв. и ме смъдна под лъжичката, но ме успокоиха че излиза евтино, защото за другите марки ремонтния комплект на тая цена е за един апарат, а не за 2 както е в моя случай, а и изглеждаха доста по качествена изработка от тайванските RBI, които ми предложиха после...
Нямах нито едно скъсано уплътнение, но щом са допуснали мизерия ще си ходят!
Прикачени файлове:
stari uplytnenia.jpg [ 66.64 KiB | Прегледано 11810 пъти ]
Уплътнението с квадратно сечение се самазва убилно със спирачна течности се поставя във вътрешния канал на цилиндъра. Смия цилиндър също се намазва убилно с чиста спирачна течност(нова).
Прикачени файлове:
kvadraten prusten.jpg [ 56.08 KiB | Прегледано 11810 пъти ]
В ремонтния комплект има специална(червена)грес и в ръководството от комплекта пише да се клепа наввякъде, но аз от личен опит знам, че по-лесно се монтира буталото със спирачна течност. Мацнах тънък филм грес само на буталото...
Прикачени файлове:
lubrikirane.jpg [ 60.78 KiB | Прегледано 11810 пъти ]
Най лесен монтаж се поистига с нанизването на маншона в задния край на буталото така, че външния му диаметър да е свободен да се свива навътре за да може да влезе свободно в канала на цилиндъра.
Прикачени файлове:
manshon cilindur.jpg [ 55.24 KiB | Прегледано 11810 пъти ]
Внимателно се поставя уплътнението в канала като се внимава междувременно да не се плъзне буталото докато не е защипало уплътнението по цялата обиколка в канала...
Прикачени файлове:
manshon i butalo.jpg [ 48.27 KiB | Прегледано 11810 пъти ]
Буталото се притиска внимателно равномерно в максималко съосие с цилиндъра. Ако тръгне накриво стремете се да го изправите, защото може да се повреди уплътнение или да се надере буталото и се вкарва внимателно докато вътрешния диаметър на маншона щракне в канала на буталото
Прикачени файлове:
manshon v v cilindura.jpg [ 46.84 KiB | Прегледано 11810 пъти ]
Буталото се свива докрай за лесен монтаж върху накладките и бързо обезвъздушаване.
Прикачени файлове:
sgloben aparat.jpg [ 55.56 KiB | Прегледано 11810 пъти ]
Добре се почиства и смазва глухата метална втулка за водача. Подменя се и се напълва маншончето с грес.
Втулката на другия водач е проходна и е комбинация от пластмасови шлици и гумен маншон и се демонтира цялата.
Хубаво трябва да се почисти отвора за втулката, защото има много напластен микс от корозия и прах. Ако не се почисти, при монтажа на новата встулка се свива отвора и водача се движи изключително трудно. След монтажа втулката се смазва добре и водача трябва да се движи мазно с леко усилие...