Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 29 Мар 2024, 00:35

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 15 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 13 Мар 2012, 00:14 
Offline
маниак
Аватар
1993 Mazda 626

Регистриран на: 06 Май 2007, 09:55
Мнения: 754
Местоположение: Велико Търново
Започна да се запролетява и е време да се погъзурчим малко под колимагата, защото през сезона няма време за глупости! :)

Имах паразитни шумове на предните колела и и дърпане на волана. Преди всичко реших първо да си ревизирам спирачните апарати.
Не бийте фотографа... с таз 2MP nokia толкоз може - толкоз снима, а и на кривия и космите му пречат! :)

След разглабянето установих, че маншоните на буталата макар и не скъсани, са пропуснали прах и влага и други такива.
Поради това се беше образувал ръб върху буталото от ръжда и спекла грес, който заяжда в уплътнението с квадратно сечение вилиндъра. Буталото не се връща достатъчно и вътрешната накладка трие по спирачния диск.

След свалянето на апарата най безболезнения метод за изваждане на буталото е чрез сгъстен въздух през отвора за спирачния маркуч(ТОВА НЕ ВАЖИ ЗА ЗАДНИТЕ АПАРАТИ!!!).
Задължително пред буталото се слага дървено трупче или парцал сгънат на няколко ката за да се предпази буталото от нараняване.
Носете предпазни очила и задължително си пазете пръстите. Няколко бара налягане могат да изтрелят буталото с такава сила, че мачка пръсти като ваденкки ако не ги отсече.
Буталото се почиства до лъскава и гладка повърхност с вълнен парца(терлик, стар половер), парцалче със шлайф паста. Може да се ползва WD-40 или препарат за карборатори и дросели.
Ако има петна от корозия, може да се бутнат леко с шкурка не по едра от 800-1000. Аз ползвах 1000 водна за цилиндрите. Буталата нямаха петна и драскотини което е хубаво, защото язва от корозия по буталото може да причини теч на спирачна течност, но ако има такава и няма следи от теч, значи язвата не е фатална и буталото отще е употребяемо(за сега).
Прикачени файлове:
Коментар на файл: Освен периферията на буталото много добре трябва да се почисти и канала на буталото където се защипва маншона против мръсотия и влага
butalo chisto.jpg
butalo chisto.jpg [ 54.75 KiB | Прегледано 11816 пъти ]


Цилиндъра на апарата също трябва да бъде много добре почистен както и двата канала в начлото на цилиндъра. Вътрешния за уплътнението с квадратно сечение, което не позволява на течноста да премине в междината на буталото и канала в началото на цилиндъра, където се защипва външния диаметър на маншона.
Прикачени файлове:
pochisten aparat.jpg
pochisten aparat.jpg [ 75.74 KiB | Прегледано 11816 пъти ]


Ако има драскотини и язви по периферията на цилиндъра, това не е фатално докато те не закачат по буталото. Ако има издатини може да се бутнат с дребна шкурка както писах по-горе. Ако буталото се движи плавно на ръка без да закача(без уплътненията) няма проблем.

Другия проблем при мен беше корозирал болт/водач
Прикачени файлове:
vodach.jpg
vodach.jpg [ 56.76 KiB | Прегледано 11816 пъти ]


Този водач неможе да запече от корозията, защото лагерува в PVC втулка комбинирана с гумен маншон, но се движи затруднено поради грапавата корозирала повърхност. Не успях да открия в търговската мрежа водачи и прешлайфах стария до приемливо състояние.

Замених всички гумени части с нови ремонтен комплект на Seiken... Japan make. Вкараха ми цена 42лв. и ме смъдна под лъжичката, но ме успокоиха че излиза евтино, защото за другите марки ремонтния комплект на тая цена е за един апарат, а не за 2 както е в моя случай, а и изглеждаха доста по качествена изработка от тайванските RBI, които ми предложиха после...

Нямах нито едно скъсано уплътнение, но щом са допуснали мизерия ще си ходят!
Прикачени файлове:
stari uplytnenia.jpg
stari uplytnenia.jpg [ 66.64 KiB | Прегледано 11816 пъти ]


Уплътнението с квадратно сечение се самазва убилно със спирачна течности се поставя във вътрешния канал на цилиндъра. Смия цилиндър също се намазва убилно с чиста спирачна течност(нова).
Прикачени файлове:
kvadraten prusten.jpg
kvadraten prusten.jpg [ 56.08 KiB | Прегледано 11816 пъти ]

В ремонтния комплект има специална(червена)грес и в ръководството от комплекта пише да се клепа наввякъде, но аз от личен опит знам, че по-лесно се монтира буталото със спирачна течност. Мацнах тънък филм грес само на буталото...
Прикачени файлове:
lubrikirane.jpg
lubrikirane.jpg [ 60.78 KiB | Прегледано 11816 пъти ]


Най лесен монтаж се поистига с нанизването на маншона в задния край на буталото така, че външния му диаметър да е свободен да се свива навътре за да може да влезе свободно в канала на цилиндъра.
Прикачени файлове:
manshon cilindur.jpg
manshon cilindur.jpg [ 55.24 KiB | Прегледано 11816 пъти ]


Внимателно се поставя уплътнението в канала като се внимава междувременно да не се плъзне буталото докато не е защипало уплътнението по цялата обиколка в канала...
Прикачени файлове:
manshon i butalo.jpg
manshon i butalo.jpg [ 48.27 KiB | Прегледано 11816 пъти ]


Буталото се притиска внимателно равномерно в максималко съосие с цилиндъра. Ако тръгне накриво стремете се да го изправите, защото може да се повреди уплътнение или да се надере буталото и се вкарва внимателно докато вътрешния диаметър на маншона щракне в канала на буталото
Прикачени файлове:
manshon v v cilindura.jpg
manshon v v cilindura.jpg [ 46.84 KiB | Прегледано 11816 пъти ]


Буталото се свива докрай за лесен монтаж върху накладките и бързо обезвъздушаване.
Прикачени файлове:
sgloben aparat.jpg
sgloben aparat.jpg [ 55.56 KiB | Прегледано 11816 пъти ]


Добре се почиства и смазва глухата метална втулка за водача. Подменя се и се напълва маншончето с грес.
Втулката на другия водач е проходна и е комбинация от пластмасови шлици и гумен маншон и се демонтира цялата.
Хубаво трябва да се почисти отвора за втулката, защото има много напластен микс от корозия и прах. Ако не се почисти, при монтажа на новата встулка се свива отвора и водача се движи изключително трудно. След монтажа втулката се смазва добре и водача трябва да се движи мазно с леко усилие...

_________________
626 GE 2.0 16v dohc
Man does what he can until his destiny is revealed


Последна промяна glavanov на 13 Мар 2012, 20:26, променена общо 3 пъти

Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Мар 2012, 00:15 
Offline
маниак
Аватар
1993 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 06 Май 2007, 09:55
Мнения: 754
Местоположение: Велико Търново
Прикачени файлове:
caliper_clear.jpg
caliper_clear.jpg [ 48.81 KiB | Прегледано 11815 пъти ]


Препоръчително е да се почистят подложните пластини на накладките. Там със времето се наслоява прах от феродо и стават като ситна шкурка и накладките трудно лагеруват върху тях и много по трудно се връщат след отпускане на спирачката.
Прикачени файлове:
podlogni plastini.jpg
podlogni plastini.jpg [ 127.79 KiB | Прегледано 11814 пъти ]


Преди монтаяж на апарата е по-удобно да се раздвижи пробката за обезвздушаване и като почиствате апарата внимавайте да не запушите отвора на пробката с боклук...
В никакъв случай не забравяйте да сложите пластмасовата капачка на болт водача, защото ще корозира за няколко седмици и трябва да се упражнявате пак!

Монтирате, обезвъздушавате и си имате чисто нови работещи апарати!

_________________
626 GE 2.0 16v dohc
Man does what he can until his destiny is revealed


Последна промяна glavanov на 13 Мар 2012, 01:28, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Мар 2012, 00:29 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 19 Ное 2006, 02:22
Мнения: 513
Местоположение: София
Браво колега :) и аз се каня някой ден да ревизирам моите :) миналата година сменях дискове и накладки. Всички 4 апарата бяха в окаяно състояние. Всички водачи бяха корозирали и съответно апаратите бяха блокирали, най-странното е че колата пак си спираше добре, но дисковете не приличаха на нищо. Предните апарати ги оправих бързо, но задните бяха заклинили доста. Всеки един от тях изяде по половин час бой с чука докато успея да разглобя апарата, водачите се бяха заварили от ръжда. После както търкане със шкурката им ударих направо като нови станаха и влезнаха после много лесно. Скоро мисля да видя какво им е състоянието след 1 година каране.

Исках да те питам понеже тази тема много ме вълнува. Каква е тази грес в ремонтния комплект? Питал съм всякакви монтьори, чел съм какви ли не теми и всеки ти казва различно. От свинска мас, технически вазелин, графитна грес, медна грес, синтетична грес, силиконова грес до не знам си какво още. Аз моите ги смазах с една грес на TEXTAR, кафява на цвят в жълта тубичка. Понеже искам всичко да го правя както трябва и затова се интересувам коя е правилната смазка за водачите.

Аз мисля, че за сега с предните апарати нямам ядове, но задните може да подлежат на същата процедура за заради механизма на ръчната, който не е ползван от 10 години :)

_________________
Mazda 626 GE


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Мар 2012, 00:54 
Offline
маниак
Аватар
1993 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 06 Май 2007, 09:55
Мнения: 754
Местоположение: Велико Търново
Нямам представа каква грес е необходима.
Хората са си направили труда да я сложат и да напишат как се ползва и аз клепам.
За водачите спецчлно преполагам трябва да държи на по-висока температура, защото при по-спортно каране си развиват сериозна температура апаратите... от друга страна като ти изгорят/стопят/деформират уплътненията от температурата няма грес която да издържи на влага и прах!

Аз единия заден апарат го сменях с втора ръка... при демонтажа се скъса от резбата долния водач, който е в глухата втулка и остана в нея, а резбата остана в монтажната скоба! Врътнах си нов водач на струга, а резбата я идупчих и я искарах на люспи без да повредя тази на скобата. При монтаж всичко гресирах с обикновена грес и 3-та година карам така, а и колата спи под открито небе целогодишно. В общи линии 3 часа отклонение от графика заради скъсано маншонче... това е положението. Просто трябва периодично да се преглеждат уплътненията и да се вземат мерки навреме!

_________________
626 GE 2.0 16v dohc
Man does what he can until his destiny is revealed


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Мар 2012, 01:04 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 19 Ное 2006, 02:22
Мнения: 513
Местоположение: София
Греста трябва да е температуроустойчива поне до 200 градуса и да не разяжда гумата.
Прав си, че от скъсан маншон стават големи проблеми. Влезе ли влага и прах....

Аз просто не знам как при мен не се изкривиха водачите или как не ги скъсах и аз. 3ма човека се редувахме да ги удряме. Това е хубавото когато са много хора, защото всеки удря по различен начин и ако си сам накрая ще се откажеш при толкова ръждясали водачи.

Моят съвет е поне на две години при смяна да гумите да се хвърли едно око на апаратите и да се се смажат с грес водачите.

Другото, което ми остана да направя е да сменя спирачната течност, защото си седи от години, а е желателно да се подменя.

_________________
Mazda 626 GE


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Мар 2012, 01:11 
Offline
маниак
Аватар
1993 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 06 Май 2007, 09:55
Мнения: 754
Местоположение: Велико Търново
Аз комбинирам подмяната на течноста с обезвъздушаването като искарам на всяка гума по половин казанче от старата и доливам с нова, а старата я прибирам за други цели... като обезвъздуша 4-те гуми тя течноста е поти на 90% нова. Хем и старата излиза с бозата при обезвъздушаване...

_________________
626 GE 2.0 16v dohc
Man does what he can until his destiny is revealed


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Мар 2012, 07:22 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 626

Регистриран на: 07 Яну 2009, 15:52
Мнения: 2947
Местоположение: Костенец
skype: rally86
Медна грес я водят,температуроустоичива е,не се отмива и не се спича след време :lovemazda:

_________________

0888066013 0878651662


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Мар 2012, 09:22 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda 626

Регистриран на: 11 Сеп 2010, 18:56
Мнения: 142
Местоположение: София
skype: aladin6505
Аз мисля тия дни да правя същото упражнение,но ми казаха че имало 4 вида ремонтни комплекта.Някаква идея как да уцеля моя?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Мар 2012, 20:58 
Offline
маниак
Аватар
1993 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 06 Май 2007, 09:55
Мнения: 754
Местоположение: Велико Търново
Seiken SP-3Z беше моя комплект за 626 92-95г. се води.
Всичко пасна на 101%.

Комплекта е за два апарата и съдържа :
втулка маншон за болт водача - 2бр.
маншон за горния водач - 2бр.
пластмасова капачка за болт водача - 2бр.
гумен калпачок за пробката за обезвъздушаване - 2бр.
пръстен с квадратно сечение за спирачния цилиндър - 2бр.
маншон за буталото - 2бр.
наелонка с червена грес и листче с ценни методически указания на японски и английски...

Може да има някъде водачи, но аз не открих, а и не съм се старал много. Колегата todormvt ги вади от цилидъра със зайчетата... :)
Бутала гледам продават в чужбината, но у нас поне в Търново няма.
Има комплекти с подложни ламаринки и прожинки. На тях пък им липсват някой от другите неща... бе шантава работа.
Няма един комплект, с който да кажеш, че всичко ти е ново подменено и като търнеш железата и пръснеш един спрей да ти светне на очите та да ти е кеф...

Същата работа с амортисьорите... има ли бе - има! Тампони и прахоуловители има ли за тях бе ? Ми няма! ще ти намерим от дуга марка дето пасват...?! Нали продавате KAYABA?! ТЕ си имат пълната гама опорни тампони, буферни тампони, пахозащитни маншони, лагерчета за предните тампони, пружини... абе всичко.
Щоне зареждате ве пичове?!
Ами няма внос!
Е, ето аз искам да си напазарувам комплект... що няма внос? Мълчание!
И ко продавате? Летящо МПС с 18 букви... на баба ви хвърчилото!

_________________
626 GE 2.0 16v dohc
Man does what he can until his destiny is revealed


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Мар 2012, 22:07 
Offline
фанатик

Регистриран на: 25 Авг 2008, 19:33
Мнения: 3336
Всичко има..,и водачи..и рем комплекти..,и бутала..,само дето лично на мен цената за едни прости на пръв поглед желза (водачите) цената не ми харесва.. :D

_________________
Каквото можах изтрих (снимки),останалото моля админ екипа да стори. МОЛЯ целия ми профил и цялото му съдържание да бъдат премахнати.Ако някой от колегите прецени че с нещо мога да съм му от полза ще му отговоря единствено и само на Л.С.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Сеп 2016, 18:48 
Offline
любител

Регистриран на: 17 Сеп 2014, 20:30
Мнения: 5
Местоположение: Пловдив
Привет. За всичко описано по-горе от колегата glavanov ме одрусаха 180лв в Пловдив :(


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Сеп 2016, 07:12 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Roberto87 написа:
Привет. За всичко описано по-горе от колегата glavanov ме одрусаха 180лв в Пловдив :(

Ами защо не взе да си го направиш сам, както колегата glavanov и нямаше да те друсат. :D
Виж човека колко цветно го е описал, запряташ ръкави и започваш . :)

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Ное 2018, 18:59 
Offline
фен

Регистриран на: 19 Мар 2018, 21:58
Мнения: 164
Местоположение: Хасково
Здравейте, колега, евалла за хубата тема и аз направих този ремонт само, че сложих и ново бутало.
Проблема който срещнах никъде не е споменат а търсих доста в нета.
Значи на свален и разкачен от маркуча апарат. Вкарвам буталото всичко е нагласено. Движи се леко с два пръста.
Минават 10на мин. и буталото е бетон.
Със страшна сила трябва да го раздвижа и пак тръгва с два пръста.
Пет пъти разглобявам чистя смазвам сглобявам.
Пак същото.
Накрая изчистих всякаква грес.
Само със спирачна го сглобих.
Пак е така.
Каква е тая работа при вас така ли беше?

_________________
Mazda 6 TS D 143 ( GG 2.0 2007 )


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 30 Авг 2019, 21:06 
Offline
любител
1999 Mazda 626

Регистриран на: 22 Дек 2015, 12:55
Мнения: 21
Местоположение: Blagoevgrad
Радичев81 написа:
Здравейте, колега, евалла за хубата тема и аз направих този ремонт само, че сложих и ново бутало.
Проблема който срещнах никъде не е споменат а търсих доста в нета.
Значи на свален и разкачен от маркуча апарат. Вкарвам буталото всичко е нагласено. Движи се леко с два пръста.
Минават 10на мин. и буталото е бетон.
Със страшна сила трябва да го раздвижа и пак тръгва с два пръста.
Пет пъти разглобявам чистя смазвам сглобявам.
Пак същото.
Накрая изчистих всякаква грес.
Само със спирачна го сглобих.
Пак е така.
Каква е тая работа при вас така ли беше?


Смени си спирачните маркучи !


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 03 Сеп 2019, 07:41 
Offline
маниак
Аватар
1993 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 06 Май 2007, 09:55
Мнения: 754
Местоположение: Велико Търново
щом буталото не се движи на ръка след няколко минути, значи е херметично.
Така трябва да бъде.
О-пръстена на буталото играе ролята на възвратна пружина при отпускане педала на спирачката.

_________________
626 GE 2.0 16v dohc
Man does what he can until his destiny is revealed


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 15 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб