Понеже стана дума за качеството на материалите, личното ми впечатление е, че в CX-5 са на много добро ниво. Не знам кое точно им изглежда евтино на другите колеги и с какво сравняват. На мен напр. ми направи впечатление коженият волан - в CX-5 е с по-дебела и по-груба кожа отколкото на предишната ми кола (Мазда 3) където беше с перфорирана по-тънка и по-лъскава кожа. В 3-ката волана изглеждаше "луксозен" един вид, но се хлъзгаше в ръцете ми което сега не ми се случва, въпреки че воланът не е толкова "красив" и изглежда по-евтин. Е, ако започнем да правим сравнения с Ауди, БМВ, Мерцедес - няма смисъл, те просто са в друг клас. Между другото, новият ван на Дачия също има пиано-лак в купето, но това не го прави "премиум"
За мен най-важното в интериора е да е издържлив и да не скърца. Засега нямам оплаквания, само времето ще покаже, но предишната ми Мазда на 8-мата си година возеше като нова - никакви скърцания, тракания и др. подобни. Единственият й проблем беше, че започна да се появява ръжда. Преди време, когато показаха първата CX-7 у нас, ми направи впечатление, че отвътре всичко изглежда много дървено и постно. Обясниха ми, че конкретният екземпляр е предназначен за Щатите, където най-важна е цената, а когато излязат европейските модели, интериорът ще е съвсем различен и доста по-пипнат. CX-7 е също много добър автомобил, по-просторен и може би в по-висок сегмент (все пак 7 е повече от 5
), но на мен просто не ми допада като дизайн.
@WhiskeyTangoFoxtrot: На тест-драйва карах бензиновия мотор. Няма място за сравнение по отношение на динамиката - дизелът просто е по-добрия двигател. Бензиновият започва да "дърпа" чак след 2500-3000 оборота. После вече няма проблеми и до 6000 оборота се усеща стабилен въртящ момент. Ограничителят му сработва чак при 6500 оборота, но няма смисъл да се напъва дотам. Дизелът има много по-голям диапазон на висок въртящ момент, няма турбо-дупка, но пък при високи обороти това усещане за ускорение бързо се губи. Все пак, чисто субективно, дизелът се държи много по-добре и като цяло работи по-хармонично. Имаш чувството, че на която и скорост да си, независимо от оборотите, при нарискане колата винаги ускорява. При бензиновия, първо трябва да го вкараш в обороти и да не падаш под 3500 оборота, което за мен си е спортно каране. Отново (чисто субективно) дизелът изглежда все едно ти дава сигурност и знаеш, че просто трябва да го настъпиш за да се изтреляш. Докато безниновия, за да изпревариш рязко, винаги сваляш една или две предавки за да знаеш, че вече имаш нужните обороти за добро ускорение. Малко дълго се получи, но досега съм карал само бензин (няколко различни марки) и впечатленията ми от дизела са само от CX-5. Личното ми мнение е, че по-големият дизел вероятно ще ти даде малко повече, за което обаче от Мазда искат твърде много пари отгоре. Моята CX-5 дойде за 5 месеца - толкова и ми бяха казали, че се чака при нов, търсен модел. Същото беше и когато взех тройката 2004 г.
P.S. Снощи четох в последния брой на AutoBild сравнителен тест на новата 6-ца комби с малкия дизел и още 4-5 други комбита. Мазда печели убедително, но в сравнението не участва VW
Реалният тестов разход който са изкарали от AutoBild е 5,4/100 докато по каталог е 4,4/100 комбиниран при тегло на автомобила 1490 кг. Явно икономичността на новия дизел не е просто рекламен трик. Това, че аз със същия двигател и малко по-тежка кола, с моя начин на ползване на автомобила и с моя стил на шофиране не мога да постигна такава икономия е съвсем отделен въпрос