Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 17:12

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 61 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 13 Апр 2013, 18:39 
Offline
любител

Регистриран на: 11 Окт 2012, 13:22
Мнения: 8
Местоположение: София
Уважаеми колеги, бих желал да освежа позамрелите теми за DPF.
Карам Мазда 5 2,0 дизел 143 к.с. 2006 г. с DPF.
Проблемите са ясни на повечето от вас които карат автомобили с това устройство. Те разбира се са много неприятни и по-важното: с появата си обезсмислят всичките достойнства на хубавите ни иначе автомобили. Защото никак не върви човек да си купува автомобил от световно призната марка, от висок и скъп клас и да се окаже, че той е надежден колкото Вартбург, (с разликата, че Вартбурга можеше да се ремонтира почти всякак, на всякъде, от всекиго) и че може най безцеремонно редовно да те оставя на сред път заради недоразумението DPF. Поне аз в този вид го смятам за недоразумение. При което поддръжката и редовния риск от фалове не си струват нервите и парите, а трайното решение е трудно, скъпо и спорно.
Има стари постове в които се говори за успешно премахнат DPF.
Ето защо, моля колегите които са осъществили тази операция на автомобилите си, да споделят опит след като са минали 1, 2 и повече години и са навъртели повече километри.
Как се държи автомобила с премахнат DPF в дългосрочен план?
Броя на петиците и шестиците, макар и не най-често срещаните автомобили се поувеличи и смятам че инфото ще бъде от полза за всички които ги карат.
Благодаря ви!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Апр 2013, 21:00 
Offline
любител
2006 Mazda 5

Регистриран на: 04 Яну 2011, 15:06
Мнения: 80
Здравей колега аз премахнах моя филтър преди около година и половина за това време съм навъртял над 30 000 км.
Проблеми след интервенцията нямам, аз го замених с емулатор за доста парички но тогава просто нямах друг избор. :lovemazda: :twisted: Единственото което ми направи впечатление е че започна малко да пуши (преди премахването на филтъра нямаше пушене) няма покачване на нивото на маслото, но отново трябва да се занулява DPF след смяна на маслото. Минах на друг вид масло доста по-евтино (заради сертификатите на маслото с филтъра трябваше да карам с С1 сега карам с С2-3) смених и вискозитета на маслото от 5W30 на 5W40 (личен избор) :idea: .


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Апр 2013, 10:22 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 11 Окт 2012, 13:22
Мнения: 8
Местоположение: София
Благодаря Fila!
Моля всички още веднъж за активност по темата! Мисля, че е много актуална.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Апр 2013, 20:50 
Offline
любител

Регистриран на: 26 Авг 2012, 19:32
Мнения: 33
Местоположение: София
Моят съвет е да коментираш това в раздела за мазда 6, двигателят и проблемите с ДПФ са същите, но шестиците са далеч по-многобройни. Независимо от уверенията, които чу в онзи сервиз, все пак има хора, които могат надеждно да премахнат филтъра.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 31 Дек 2013, 02:14 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 30 Юни 2013, 02:52
Мнения: 68
Местоположение: Ruse
прав си колега,махат се без грижи софтуерно и без мигащи лампи и аварийни режими :)

_________________
VRPerformance - Чип тунинг,Софтуерно премахване на ДПФ на МАЗДА,ДИНОСТЕНД


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Май 2014, 15:06 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 6

Регистриран на: 04 Дек 2013, 15:02
Мнения: 122
Местоположение: София
Преди месец премахнах филтъра на моята 6-ца. Софтуерно и хардуерно! Така прецених надявам се да е правилно решение в дългосрочен план, всички знаем какви са горивата, маслата. И не на последно място съветите да карам по агресивно за да се регенерира филтъра правилно в градски условия(винаги да гледам да карам около и малко над 2000оборота), лично на мен това не ми допадна. Като крайна цена след малко разкарване, звънене по телефона, търсене, и т.н. излезе оклко 300лв. Като филтъра след физическо премахване се изкупува и значително намалява крайната цена. В момента с резонаторно гърне малко повече се чува турбото и леко е повишен шума(но не чак толкова), забелязва се значителен черен пушек най вече към 3000-3500 оборота при рязко настъпване, но него може да го е имало и преди това просто филтъра го е събирал :). При нормално каране 1500-2200 не се забелязва! Ако съм пропуснал нещо питайте.

_________________
Изображение Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Май 2014, 12:51 
Offline
фен
Аватар
2008 Mazda 5

Регистриран на: 17 Сеп 2013, 13:55
Мнения: 329
Местоположение: Sofia
@ neumornia - да споделиш къде направи манипулацията по премахването на ДПФ-а, гледам че си от София?

_________________
Mazda 5, 2.0L MZR-CD (RF) 105 kW, 2008

Kimi Ga Yo - https://www.youtube.com/watch?v=29FFHC2D12Q


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Май 2014, 09:33 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 6

Регистриран на: 04 Дек 2013, 15:02
Мнения: 122
Местоположение: София
Софтуерната част при Владо има писано много за него из интернет, занимава се с чип тунинг. А хардуерната част може почти нявсякъде където правят гърнета. Като филтъра си го взимам и после продавам така да се каже!

_________________
Изображение Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Май 2014, 16:14 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 11 Окт 2012, 13:22
Мнения: 8
Местоположение: София
Здравейте отново,
Нека, след като създадох тази тема преди повече от година, и аз да споделя опита си!
Премахнах DPFa на автомобила си чрез смяна на софтуера. Без монтаж на емулатори. От тогава съм минал около 15 000 км. Забелязал съм само една значима промяна. Автомобила и преди премахване на DPFa и сега, от време на време, далеч не всеки път, на дълъг път след като загрее добре, започва да губи мощност. Преди премахването светваха лампите DPF и MIL (Check engine) и двигателя минаваше в авариен режим, като една от грешките които се появяваха беше свързана с MAF сензора. т.е. не с DPFa. След принудителна регенерация на DPFa и изчистване на грешките всичко е ОК. Сега, след премахването, същия ефект се появява при същите условия. Разбира се няма грешки, нищо и не свети, но което е важното не се появява и MAF грешката. Спиране на двигателя за около 10ина мин. оправя нещата и пак съм на път. Вероятно тряба да си сменя MAF сензора. Кое обаче е важното??? Къде е онази грешка която няма нищо общо с DPFa???
Бих се радвал да споделите мисли. Както по въпроса с грешката, така и по самото явление.
Благодаря!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Ное 2014, 15:22 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 30 Юни 2013, 02:52
Мнения: 68
Местоположение: Ruse
FiverM написа:
Здравейте отново,
Нека, след като създадох тази тема преди повече от година, и аз да споделя опита си!
Премахнах DPFa на автомобила си чрез смяна на софтуера. Без монтаж на емулатори. От тогава съм минал около 15 000 км. Забелязал съм само една значима промяна. Автомобила и преди премахване на DPFa и сега, от време на време, далеч не всеки път, на дълъг път след като загрее добре, започва да губи мощност. Преди премахването светваха лампите DPF и MIL (Check engine) и двигателя минаваше в авариен режим, като една от грешките които се появяваха беше свързана с MAF сензора. т.е. не с DPFa. След принудителна регенерация на DPFa и изчистване на грешките всичко е ОК. Сега, след премахването, същия ефект се появява при същите условия. Разбира се няма грешки, нищо и не свети, но което е важното не се появява и MAF грешката. Спиране на двигателя за около 10ина мин. оправя нещата и пак съм на път. Вероятно тряба да си сменя MAF сензора. Кое обаче е важното??? Къде е онази грешка която няма нищо общо с DPFa???
Бих се радвал да споделите мисли. Както по въпроса с грешката, така и по самото явление.
Благодаря!


колега това което ти се е случило на теб е нормално когато ти е махнат филтъра но не по начина които ние го махаме,при вас са ви го махнали с едни програмки които ви изтриват всички кодове за грешки в ЕЦУ-то и сега каквото и да стане няма да ви записва грешка...така е като ползвате някакви хора които си нямат на идея от софтуер,а не се доверявате на професионалисти :) За да ви е наред колата сега трябва да се прави наново софтуера :)

_________________
VRPerformance - Чип тунинг,Софтуерно премахване на ДПФ на МАЗДА,ДИНОСТЕНД


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Ное 2014, 16:42 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 11 Окт 2012, 13:22
Мнения: 8
Местоположение: София
Колега masterful,
Аз си смених MAF сензора с нов, афтър маркет. От eBay. Излезе ми около 110 лв. с доставката. Знаех от преди махането на DPFa, че е за смяна. След смяната описания по-горе ефект (загуба на мощност от време на време) изчезна. Колата си върви добре, може би ускорява малко по-бавно, но и MAFa не струва 700 лв. Диагностиката ми отчита малко повече въздух на празен ход. Не знам при тебе дали би станало така. Ако DPFa си е заминал трябва да се грижиш за него. MAFa отделно.

Колега VRPerformance, може би си прав. Част от диагностиката може-би си е заминала с DPFa. Ама как да разбере човек кога на кого за какво да се довери??? Кой освен официалния сервиз може да даде гаранция за нещо? А там предлагат само смяна на DPFa. За цените всеки сам може да се осведоми.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Ное 2014, 15:43 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 6

Регистриран на: 04 Дек 2013, 15:02
Мнения: 122
Местоположение: София
В крайна сметка как може да се установи по елементарен начин дали е остана някаква диагностика, или са изтрити всички кодове за грешки.

_________________
Изображение Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Ное 2014, 19:02 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 30 Юни 2013, 02:52
Мнения: 68
Местоположение: Ruse
FiverM написа:
Колега VRPerformance, може би си прав. Част от диагностиката може-би си е заминала с DPFa. Ама как да разбере човек кога на кого за какво да се довери??? Кой освен официалния сервиз може да даде гаранция за нещо? А там предлагат само смяна на DPFa. За цените всеки сам може да се осведоми.
Прав си,но например аз си давам гаранция за софтуера и когато някой е имал някакви проблеми или съмнения съм бил насреща :)

_________________
VRPerformance - Чип тунинг,Софтуерно премахване на ДПФ на МАЗДА,ДИНОСТЕНД


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Ное 2014, 10:50 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 11 Окт 2012, 13:22
Мнения: 8
Местоположение: София
Не мога да кажа какви са референтните стойности на каквото и да било.
При мерене на здрав MAF-сензор на празен ход измерих 6 g/s. Сензора с който съм сега ми дава около 8 g/s.
За елементарен начин да се разбере дали всичко е наред с диагностиката:
1. Това което пиша е на базата на мой личен опит и не ангажира никого с нищо. Мене също. Не нося отговорност за това ако на някого след елементарен тест му се наложи посещение на сервиз.
2. Дори и за елементарен тест е необходим поне елементарен тестер и поне елементарни познания. Все пак говорим за едни от най-сложните автомобили. В тях едва ли нещо може да се нарече елементарно.Не бих препоръчал на никого да тества без да е сигурен какво точно прави.
Ето един елементарен начин да се провери дали всичко с диагностиката е наред:
"Премахва" се някое устройство. В моя случай например откачих конектора на MAF-сензора. Ако таблото се разсвети (DPF, Check engine, може и други лампи), диагностика има. Ако се прочете ECU-то трябва да има грешки свързани със съответното устройство. Двигателя може да мине в авариен режим. След теста конектора се връща на мястото му и грешките се изтриват. За целта е еобходим елемнтарен тестер или неелементарен сервиз в който да се изтрият грешките. НЕ СИ ГО ПОЗВОЛЯВАЙТЕ АКО НЯМАТЕ ВЪЗМОЖНОСТ ДА ИЗТРИЕТЕ ГРЕШКИТЕ ВЕДНАГА!
Ако при такъв тест не светне нищо, диагностиката не е наред. Дали някое устройство в автомобила работи зле може да се разбере чак като се издъни.
Колега neumornia, то май не стана много елементарно, но това мога да кажа от личния си опит.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Ное 2014, 18:01 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 6

Регистриран на: 04 Дек 2013, 15:02
Мнения: 122
Местоположение: София
Мда значи съмненията ми се затвърдиха напълно. Преди премахване на филтъра съответно преработка на софтуера си четях грешките със кабелчето ми за 15$ и си работеше. Сега вече виждам само живи данни, няма грешки и не записва грешки!

p.s. Това със изключването на EGR-a вярно ли е. До колкото разбрах след софтуерно премахването на DPF-a се изключвал и EGR. Освен това премахване захранването на "дроселовата клапа"!

_________________
Изображение Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 01 Дек 2014, 08:54 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 11 Окт 2012, 13:22
Мнения: 8
Местоположение: София
neumornia, най-вероятно нещата са точно такива.
Понеже темата се раздвижи, аз си ъпгрейднах софта. Сега вече имам диагностика. Веднага, със самия ъпгрейд, таблото ми засвятка здраво. Лампите DPF (макар, че самия филтър го няма), Ceck Engine и Battery (тази за акумулатора) светнаха, като DPF мигаше. Прочетох 2 грешки. MAFa не мереше нито маса нито температура. Т.е. беше си напълно отишъл. Той си ми е стара болка. Тя и колата напоследък си вървеше зле, но нали не мига.... Да напомня, че по-горе похвалих този MAF, защото струваше само 110 лв. Е, трайността му е много малка. Сложих си стария MAF, с който автомобила от време на време на дълъг път губи мощност, изтрих грешките и колата "заспа". Трябва да се снабдя с читав MAF сензор. Това, че светна и лампата за зареждане на акумулатора, предполагам, че означава липсваща ел.верига. Едната или двете на MAFa. Ако някой мисли друго, моля да сподели!
Бих посъветвал всички със софтуерно свалени DPFи и липсваща диагностика, да потърсят ъпгрейд за възстановяване на диагностиката.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Дек 2014, 16:08 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 6

Регистриран на: 04 Дек 2013, 15:02
Мнения: 122
Местоположение: София
Добре, а какво става със аварийния режим, регенерациите. Ще започне да качва маслото. Във ъпдейта няма да премахната частта със филтъра.

_________________
Изображение Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 03 Дек 2014, 14:58 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 11 Окт 2012, 13:22
Мнения: 8
Местоположение: София
neumornia, говоря за ъпгрейд, а не за възстановяване на оригиналния софтуер. Ъпгрейд в който DPFa си е махнат по съответния начин. Диагностиката знае, че той си е там и винаги всичко му е наред. Във връзка с DPFa няма грешки, не светят лампи, няма гориво в маслото, не му се качва нивото, няма регенерации нито авариен режим (който за други грешки си остава) и въобще DPFа го няма.
Мисля, че е най-добре да отидеш при хората които са ти махали филтъра (софтуерно). Те знаят какво е правено, вероятно и какво трябва да се направи, за да си имаш диагностика и безпроблемен "DPF".


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Дек 2014, 20:31 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 6

Регистриран на: 04 Дек 2013, 15:02
Мнения: 122
Местоположение: София
Аз вече съм го питал човека, той отговори че няма проблем /то се знае/. Каза ми че той диагностика не прави, тъй че да се оправям както мога. Най елементарния тест като извадя датчика на въздушния филтър не се отчита или записва никаква грешка. Преди веднага записваше грешка за входящия въздух. Така наречения ъпгрейд колко ти струваше? на мен ми казаха че ако съм с по новата версия било по скъпо премахването на DPF! Като попитах за бекъп на стария ми казаха няма нужда в стармоторс щели да ми го върнат!

_________________
Изображение Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 03 Дек 2014, 20:48 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 30 Юни 2013, 02:52
Мнения: 68
Местоположение: Ruse
аз имам голяма база данни от оригинални софтуери за мазда :) та ако трябва да се връща в оригинал няма проблеми може да стане :)

_________________
VRPerformance - Чип тунинг,Софтуерно премахване на ДПФ на МАЗДА,ДИНОСТЕНД


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Дек 2014, 11:16 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 11 Окт 2012, 13:22
Мнения: 8
Местоположение: София
Ако там където са ти сваляли DPFa не могат да ти доправят софтуера така че да си има диагностика, обърни се към други които се занимават с това. Колко ще ти струва е въпрос на договорка. Който първоначално ти е свалял DPFa, ако има здрав търговски нюх и е ъпгрейднал познанията си, може да ти го ъпгрейдне и без пари. Но казваш че там не става. На всякъде другаде мисля че си нов клиент. Т.е. мисля че дали отиваш със оригинален софт и физически наличен DPF, или както си сега-няма разлика. Не знам, пробвай!
Що се отнася до бекъп на оригиналния ти софтуер, не бери грижа, имат го на много места. Мисля обаче, че такъв не ти е необходим, защото връщането на предишния ти софт означава и физическото връщане на DPFa. А това е крачка назад, освен ако не си купиш нов DPF, но такъв случай не познавам.
Така че моят съвет е: Давай напред! Възстанови си диагностиката! Може и да ти струва някакви пари, но без нея може да ти струва и повече. Може и много повече.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Дек 2014, 14:07 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 6

Регистриран на: 04 Дек 2013, 15:02
Мнения: 122
Местоположение: София
Благодаря за съветите, не съм и мислил за връщане на филтъра :) при тези цени и тази нафта в България. Ще потърся на първи време някаква информация на първо време къде могат да се занимаят със установяването и решаването на този проблем.

_________________
Изображение Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2015, 12:42 
Offline
фен
Аватар
2008 Mazda 5

Регистриран на: 17 Сеп 2013, 13:55
Мнения: 329
Местоположение: Sofia
по-добре е да се почисти наистина и да не се премахва спор няма, но въпросът е колко продължава ефекта от почистеният ДПФ и колко $ струва това удоволствие?

_________________
Mazda 5, 2.0L MZR-CD (RF) 105 kW, 2008

Kimi Ga Yo - https://www.youtube.com/watch?v=29FFHC2D12Q


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Яну 2015, 14:48 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 2160
Местоположение: селянин в София
Гледам на сайта на Bardahl примерно се продават, но цените са мале-мале.
Particulate filter cleaner-за 141лв. и се препоръчва на 5к да се прави :o
Другото Bardahl - Комплект за почистване на DPF на 160лв. сигурно стига за повече чистения, но колко?
Сигурно има и други производители, но не вярвам цените да са много различни.
Като си сложи и сервизът надценка и хептен скъпо става, а ако струва 30-40лв. почистването надали ще е за дълго.

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Яну 2015, 20:42 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 30 Юни 2013, 02:52
Мнения: 68
Местоположение: Ruse
почистването е или временна работа или без никакъв ефект,а цената на един препарат от 150-160лв не е малка за да си правиш експеримент,аз лично след като знам че с премахване си става без проблеми бих го махнал :)

_________________
VRPerformance - Чип тунинг,Софтуерно премахване на ДПФ на МАЗДА,ДИНОСТЕНД


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Май 2015, 19:23 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 22 Апр 2013, 16:52
Мнения: 16
Местоположение: Горна Оряховица
VRPerformance написа:
почистването е или временна работа или без никакъв ефект,а цената на един препарат от 150-160лв не е малка за да си правиш експеримент,аз лично след като знам че с премахване си става без проблеми бих го махнал :)


Естествено,че е така още повече, че вашата фирма разполага с техника,която безпроблемно изолира ДПФ филтъра от бордовия на колата, доколкото знам техниката ви се справя безпроблемно с бордови компютри Денсо нали така ? Точно те са мъката на много гаражни майстори, които се чудят как да изолират функцията ДПФ от борд компютъра на колата, къде поради липса на софтуер, къде поради липса на правилна техника за диагностика :) !


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Май 2015, 08:03 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 13 Фев 2015, 16:01
Мнения: 164
Местоположение: Pleven
Махайте DPF-то :) Аз съм много доволен от тази интервенция! Обаче продължих да си карам с препоръчваното масло/мое мнение/ и двигателя не се чува като работи :)

_________________
Ако искаш един мъж да мисли повече с горната си глава, го обърни с краката нагоре :D


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 61 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб