Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 20:27

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 01 Юни 2014, 16:44 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 07 Яну 2009, 10:16
Мнения: 43
Местоположение: София
Колеги, някой имал ли е следния проблем. При бързо убиване на скоростта, колата започва да се тресе, а воланът вибрира. Значи само при спиране, а не при ускорение.

Че проблемът идва от предницата, няма съмнение. Въпросът е - има ли надежден начин да се диагностицира коя е проблемната част (амортисьори, накладки, дискове или нещо друго)? Засега изключвам баламския метод за решаване на проблем, при който майсторът сменява разни части с налучкване, а клиентът гледа има ли ефект. Прекалено скъпичък е. :)

Предварително благодаря за съвети и предположения.

_________________
A man seldom makes a mistake twice. Generally it's three times or more.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Юни 2014, 16:57 
Offline
маниак
Аватар
2003 Mazda 6

Регистриран на: 08 Авг 2009, 11:41
Мнения: 590
Местоположение: Смолян
Навремето когато си взех моята 626 имах подобен проблем, даже педала на спирачката вибрираше леко и си мислех че съм взел кола с АБС. Оказа се шарнир. Все пак не изключвай и варианта с дисковете. Майсторите при които ходиш имат ли индикаторен часовник да ги проверят за странично биене? А ако майстора не знае как да побутне с щангичката шарнира и да го провери за луфтове - сменяй го (майстора, не шарнира :) )

_________________
Изображение Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 01 Юни 2014, 17:08 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1508
Местоположение: София
Криви дискове...
Сваляте едното колело, палите и "вдигате" примерно 40-50км/ч. Гледате диска, ако е много крив, ще се вижда с просто око. Или вземате една отвертка и се опитвате да я задържите неподвижно перпендикулярно върху диска. Ако при въртенето му тя се движи (аксиално), то дискът е крив.
В същото време ще огледате накладките си, може водачите им да са доста зацапани и да не позволяват паралелно притискане. Така се износват неравномерно. Последното се вижда като се отворят апаратите.

И двата варианта съм ги имал, и при двата вибрира при спиране.

Реших, че питате как сам да се оправяте... ако ще се носи в сервиз, не виждам за какво пишем.

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Юни 2014, 19:00 
Offline
фен

Регистриран на: 02 Окт 2011, 14:46
Мнения: 416
Местоположение: Пловдив
skype: yani6_83
Да това са спирачни дискове,ако не са много износени има един вариант http://www.procutbg.com/ ...Но най-добрия вариант е нови дискове с нови накладки.Аз наскоро пристъргвах на бус защото бяха нови,но един "пишман шофер"колега ги прегрял слизайки от Смолян влязал в някаква дълбока локва с вода и двата предни бяха криви.

_________________
Mazda 626GF 2.0i


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Юни 2014, 20:17 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 07 Яну 2009, 10:16
Мнения: 43
Местоположение: София
grischa, доколкото знам, ако е разбит шарнир, вибрациите във волана ще се появяват при ускорение. В случая, проблемът е налице само при спиране. Не е изключено да са се получили деформации по дисковете. Допускам този вариант, понеже тресенето и вибрациите започнаха да се появяват от около месец, сиреч в дъждовното време. Нищо чудно дисковете да са били изложени на контрастни термични натоварвания при шофиране в проливен дъжд, където се редуват фази на високо нагряване и рязко охлаждане при преминаване през локви.

Затова, gadnyara, като начало ще изпробвам метода, който ти предлагаш. Ще разгледам и накладките. За такъв проблем със зацапването не бях чувал. В краен случай ще ходя в сервиз. Но знаеш, винаги е по-добре да имаш предварителна яснота, за да можеш да реагираш адекватно, ако в сервиза започнат да си съчиняват несъществуващи проблеми, за да калкулират повечко части и труд.

yanis, този вариант изглежда приемлив, но не знам до каква степен на износване на диска е приложим. В какъв диапазон вървят цените за тази услуга? Моята кола е на 83000 км и виждам, че има износване на предните дискове - осезаема разлика между спирачната повърхност на диска и височината на ръба. Ако се окаже, че проблемът е в дисковете, може би е по-добре направо да ги сменявам. Лошото е, че ще трябва да жертвам предните накладки, а те са още в "пубертета" – едва на 23000 км, при това са оригинални, сменявах ги в сервиза на Мазда.

_________________
A man seldom makes a mistake twice. Generally it's three times or more.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Юни 2014, 09:40 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 11 Сеп 2013, 10:07
Мнения: 131
Местоположение: Sofia
Fuel, на други коли съм имал и двата случая - здраво разбит шарнир ми е вибрирал при спиране, усещал съм го на волана. С криви дискове съм имал яки вибрации при спиране от висока скорост, мисля, че пак се усещаше и на волана. Според мен трябва спешно да провериш шарнирите, защото ако се скъсат някъде в движение може да стане много неприятно.
За много криви дискове престъргването може да не помогне. Не са чак толкова скъпи, че да пестиш от тях. Накладките ако се шлайфнат леко би трябвало да могат да се ползват с нови дискове, нали?

_________________
2007 Mazda 5, 1.8 (L8) газ/бензин


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Юни 2014, 11:54 
Offline
фен

Регистриран на: 02 Окт 2011, 14:46
Мнения: 416
Местоположение: Пловдив
skype: yani6_83
Залагам дискове,за мен тези симптоми са криви дискове.Погледнах фактурата 110 лева е за 2 диска но на бус Ивеко.При теб трябва да е по евтино.Но щом имаш осезателен ръб по диска по добре сменяй дисковете с накладките.Най-добре иди в някой сервиз или при познат майстор на който имаш доверие.

_________________
Mazda 626GF 2.0i


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 03 Юни 2014, 15:25 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 07 Яну 2009, 10:16
Мнения: 43
Местоположение: София
Благодаря за мненията, колеги. Ще дам обратна връзка, веднага щом имам повече яснота по проблема. Няма да е тази седмица, програмата не го позволява. Хубавото е, че не се налага да ползвам колата. :)

_________________
A man seldom makes a mistake twice. Generally it's three times or more.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Юни 2014, 11:01 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 07 Яну 2009, 10:16
Мнения: 43
Местоположение: София
Здравейте! Както се предполагаше, предните дискове се оказаха деформирани. Десният повече, а левият по-малко. Нямаше следи от прегряване, така че остава дежурният заподозрян - дупките. Първите тестове проведохме със сина ми в домашни условия. Имаме добър крик, та лесно поставихме предницата на трупчета. След запалване на двигателя и преди включване на скорост и подаване на газ, трябва да се изключи DSC. Иначе електрониката се паникьосва и започват едни ми ти танци.

За домашната диагностика, индикаторен часовник не беше нужен. Но има една подробност, която предполагам повечето знаят. Когато се подава газ при свалени колела и се наблюдава въртенето на дисковете, всичко изглежда нормално. Когато обаче дисковете се притиснат към главината с гайките на колелата (не е нужно с всички гайки), тогава вече съвсем ясно се виждат кривините.

В "Стар Моторс" ми поискаха по 401 лв за двата диска + 208 лв за комплект предни накладки. Цитираха ми ориентировъчна крайна цена с труда от 670 лв. Височка ми се стори, та отидох при майстор, на когото имам доверие. Взехме немски дискове "ZIMMERMANN" по 111 лв парчето. Не се наложи да купувам нови накладки. Човекът зашлайфа старите, чиито индикаторни жлебове показваха минимална степен на износване. Сега колата се държи отлично - при спиране, ускоряване и т. н. В добавка, установих, че е изчезнало едно упорито повиване надясно, което от доста време ми го правеше, когато пусна волана за няколко секунди, за да проверя устойчивостта на зададената посока.

_________________
A man seldom makes a mistake twice. Generally it's three times or more.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Юни 2014, 17:41 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 5

Регистриран на: 11 Сеп 2013, 10:07
Мнения: 131
Местоположение: Sofia
Честито колега! Радвам се, че си оправил проблема. Аз също имам едно гадно дърпане на дясно, което се появи след скачане в една дупка. Не е от гумите, защото сложих нови летни и пак го има. Явно и криви дискове ще се прибавят като потенциален причинител.

_________________
2007 Mazda 5, 1.8 (L8) газ/бензин


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Юни 2020, 16:55 
Offline
любител

Регистриран на: 17 Дек 2019, 12:16
Мнения: 4
Местоположение: Девня
Здравейте. От декември месец миналата година съм собственик на Мазда 5 2.0 дизел 143к.с.. Преди месец започна да ми тресе сериозно при спиране. Имах разбити шарнири смених ги. Вибрацията намаля значително, но все още я има. Сега ще сменя дисковете с накладките. Повече ме притеснява, че вибрира при ускорение и то се усеща повече на шеста педавка между 120-140км/ч. Смених ангренаж в Мазда Варна. Обучение на дюзи и пак го има.Имате ли идея от какво може да е?


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб