Здравейте,
Тъй като често се появяват теми за проблеми с DPF филтъра, ще споделя това, което съм изровил и научил от нета /а и от опит/ без да твърдя, че е 100% вярно.
Предварително се извинявам ако темата се повтаря, но не открих такава.
Първият режим, който пожелавам на всеки е натрупване на сажди от 0 до 60%. В този режим нищо необичайно не се случва, не се включва автоматичната регенерация.
Вторият режим - натрупани сажди 60-80%. Тук вече се разрешава автоматичната регенерация. При нормална експлоатация на автомобила и ако нищо не свети и не мига, с помощта на автоматичната регенерация нивото на сажди се поддържа 60-80%. Веднъж стартирала, регенерацията продължава докато натрупаните сажди спаднат до 60%, не изгасим двигателя или не включим на първа /това по мое наблюдение/.
Според мен с правилното гориво и масло, това състояние може да се поддържа и за автомобили над 200к км.
Трети режим - сажди 80-100%. Автоматичната регенерация все още е разрешена, лампата DPF свети постоянно. В това състояние производителя препоръчва управление на автомобила с обороти на двигателя над 2000об/мин и скорост над 40км/ч за време от около 15 мин. Това време е достатъчно автоматичната регенерация да завърши пълен цикъл и би трябвало натрупването на саждите да спадне под 60%. Често съм срещал из нета коментари от колеги, че с "яка газ" се опитват "да продухат" филтъра. За мен това е грешка. Повече газ - повече сажди. Мисля си, че една спокойна разходка /най-добре по магистрала за избягване на трафика/ със 130км/ч, 2100об/мин е много по-добър вариант. Следил съм температурата на DPF-а в такъв режим по време на регенерация - поддържа си 650 градуса без проблем, тоест регенерира се съвсем успешно.
Четвърти режим - сажди 100-125%. Мига само лампа PDF, скоростта е ограничена до 150км/ч, записва се грешка
P2458. Нещо много важно в този режим - автоматичната регенерация се забранява от компа. Тоест няма смисъл да юркаме колата над 2000об/мин. Производителя препоръчва да отиваме директно в сервиза. Там ще бъде направена ръчна регенерация с нормална продължителност, което би трябвало да оправи нещата. Лично аз съм правил такава регенерация в домашни условия с познатите ни трикове
ЛИНК или с помощта на
ForScan - колата работи на място с около 2000об/мин, а около нея е голяма жега от температурата на филтъра /отново около 650 градуса/ и това продължи около 30-40 мин. Не се препоръчва да правим регенерация когато ни хрумне, само ако се налага.
Пети режим - сажди 125- 140% същото като при четвъртия режим - Мига само лампа PDF, скоростта е ограничена до 150км/ч, записва се грешка
P2458, но в сервиза би трябвало да изпълнят ръчната регенерация в продължителен режим.
Шести режим - сажди 140 -200% - лампата DPF отново мига, но сега би трябвало да свети и "check engine"", скоростта се ограничава до 70км/ч и се записва грешка
P242F. Пак тичаме в сервиза за ръчна регенерация в продължителен режим. Автоматичната регенерация не е разрешена.
Седми режим - над 200% същите сигнали и грешки като при шести режим, но тоя път в сервиза за смяна на филтъра.
Режим, който не е свързан с проблем на DPF-a - лампа DPF мига, записва се грешка
P2459- не е нулиран брояча за изминатите километри след смяна на маслото.
Регенерацията е режим при който:
1. Се затваря EGR клапана. По този начин постъпва повече кислород в цилиндъра и така се повишава температурата на горене;
2. Частично се затваря ISV клапана за да се повиши температурата на постъпващия въздух в цилиндрите;
3. Извършва се едно допълнително предварително впръскване в цилиндрите, за да се повиши температурата на горене чрез изгаряне на допълнителното гориво;
4. Извършват се две допълнителни впръсквания по време на изпускателния такт на буталото, така постъпва гориво във филтъра, което изгаря там и повишава температурата допълнително. Точно поради това се просмуква и нафта в маслото, което води до повишаване на нивото му.
Надявам се с тази информация да съм бил полезен.