Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 19:59

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 56 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 14 Авг 2004, 21:39 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Авг 2004, 21:37
Мнения: 128
Някой тук имал ли е/има ли роторна колица ? От 10-тина годинки имам интерес към тях, дори не точно към екзотичните двигатели - самата кола изглежда супер !


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 15 Авг 2004, 11:25 
Offline
любител
1995 Mazda 626

Регистриран на: 15 Авг 2004, 11:04
Мнения: 46
Тук: http://rotorworksandtampabayrotarys.web1000.com/
и тук: http://www.geocities.com/huguesdc1/
май има интересни неща ... на английски :oops:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 15 Авг 2004, 21:04 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 15 Авг 2004, 15:09
Мнения: 278
В понеделник, ако ми остане време ще сложа тука статия от CD-то на mobile.bg "КАКЪВ автомобил?", посветена на MAZDA RX8. :lol: :lol: :wink:


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 15 Авг 2004, 23:25 
Offline
любител
1995 Mazda 626

Регистриран на: 15 Авг 2004, 11:04
Мнения: 46
GLX написа:
В понеделник, ако ми остане време ще сложа тука статия от CD-то на mobile.bg "КАКЪВ автомобил?", посветена на MAZDA RX8. :lol: :lol: :wink:


Хммммм......, а това CD има ли от къде да се изтегли???????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Авг 2004, 09:26 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 15 Авг 2004, 15:09
Мнения: 278
Не. :lol:


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Авг 2004, 09:39 
Offline
любител

Регистриран на: 16 Авг 2004, 09:27
Мнения: 4
Местоположение: Варна
Това CD искат луди пари за него....

_________________
CABRIOLET


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Авг 2004, 10:11 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 15 Авг 2004, 15:09
Мнения: 278
Е, аз мога да публикувам по някоя статия от CD-то безплатно! :lol: :wink:


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Авг 2004, 10:14 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 15 Авг 2004, 15:09
Мнения: 278
ПОСЛЕДНИЯТ САМУРАЙ - MAZDA RX8

Японската автомобилна компания Mazda остана единствената в света, която все още се стреми да наложи двигателя, изобретен от Феликс Ванкел. "Самураите" продължават да разработват почти забравените от останалите авто производители роторни агрегати. Разцветът на експерименталните направления по отношение на тези нетрадиционни за автомобил мотори датира още от 60-те години на миналия век. Допреди десетина години мнението че ванкеловите двигатели ще изместят класическия бутален мотор с вътрешно горене бяха широко застъпени, но постепенно тази идея бе отхвърлена от всички с изключение на "последния самурай" - Mazda. Днес японците предлагат на пазара изключително атрактивната резачка RX-8 - автомобил, оборудван с роторен агрегат с мощност 231 к.с. Именно тази кола попадна в обектива на нашата рубрика, като екипът ни избра да разгледа детайлно модификацията с най-високо ниво на оборудване. Revolution C.

Екстериор

На пръв поглед RX-8 изглежда като класическо спортно купе с доста екстравагантни форми. Когато се загледате обаче ще установите, че вратите, през които влизат пасажерите, са четири, а не две. Решението за задните врати е доста нестандартно и интересно. Те не могат да се отварят преди предните, а типичната колонка между тях липсва. Освен това задните се отварят обратно на общоприетия начин, като разкриват широко пространство за влизане и излизане в задния пасажерски отсек.
"Злобната" и агресивна муцуна на RX-8 също се набива на очи. Раздутите предни калници, прозрачните биксеновови светлини и хищната радиаторна решетка съвсем ясно подсказват за мощта, която се крие под предния капак. Спортният автомобил е доста нисък, като отзад завършва с малък, но изразен багажник. Формите са заоблени, а ефектната външност се допълва от модерните задни светлини, класическите лети джанти, двата ауспуха и въздухозаборниците, намиращи се в пространството между гумата и предната врата. Още едно добро решение е формата на предния капак. Извивките му следват тези на пластмасовите капаци скриващи двигателя. Като цяло от MX-8 струи динамика, мощ и спорт - черти, които, както в последствие ще разберете, не са само привидни.

Интериор

Наслада за окото на истинския маниак. Салонът прилича на доработка на някое известно тунинг студио. Всъщност всички тези "глезотии" влизат в стандартното оборудване на Revolution C. Коженият салон е в два цвята - червено и черно, като ефектът е подсилен от малки, но набиващи се на очи хромирани елементи. В кокпита се влиза малко трудно, но наместите ли се ще ви стане удобно. Предните кресла са високи и тесни, със силно изразена странична поддръжка. Воланът е близо до водача, но мястото за краката не е малко.
Шофьорът се намира в доста ниска и леко изтеглена назад позиция - точно като в истински спортен автомобил. Скоростният лост е изключително къс и компактен, което предполага и неговия малък и стегнат ход. Неоновите прибори, които имитират аналогови, са съсредоточени основно пред водача. Средната конзола е изтеглена навътре в купето, като това улеснява манипулирането с бутоните, разположени на нея. Тя също е с екстравагантна форма, като долната є част продължава и се слива със задния подлакътник. По този начин и отзад двете места са отделени. За разлика от повечето спортни купета, при Mazda и задните кресла са удобни. Вече споменахме и за вратите, които създават комфорт и при влизане и излизане, така че в това отношение моделът превъзхожда основните си конкуренти. <br>

Двигател

В случая агрегатът е двуроторен, като двата ротора са с обем от по 654 см3. Еквивалентът на този работен обем е равен на 2 616 см3. Плюсовете на мотора не са малко. На първо място са неговите компактни размери и минимални вибрации. Двете "бутала" във ванкеловия мотор са с напречно сечение във формата на триъгълник и се движат в охлаждан с вода корпус. При въртенето им във всяка от изменящите се горивни камери се осъществява познатият четиритактов процес. Газоразпределението не се извършва от клапани, а от самото бутало. Поради липсата на тесни тръбопроводи и неконтролируеми тежести е възможно бързо достигане на високи обороти, плавно ускорение и завидна мощност без наличието на турбо компресор.
По принцип недостатъци на ванкеловия мотор са големите горивни камери, които водят до увеличени емисии на вредните газове, както и повишен разход на гориво и масло. Съвременните технологии и добрите инженери от Mazda обаче са свели тези недостатъци до възможния минимум. Компактните размери имат решаващо значение за динамиката. Моторът може да бъде монтиран много ниско и близо до купето. Резултатът е нисък център на тежестта и разпределяне на теглото 50:50. При новия RX-8 на Mazda силовото предаване също печели от малкия двигател. Вместо разделен карданен вал сега се използва цял детайл между скоростната кутия и диференциала. Това още повече намалява теглото и вибрациите. Въртящият момент се предава на задните колела през модерна шестстепенна механична скоростна кутия. Останалите системи са стандартни, характеризират се с надеждност и добри показатели.

Цена

На всеки е ясно, че автомобил от подобен род не може да бъде евтин. Все пак това не е кола, служеща само за транспортиране на телесата Ви от точка А до точка Б. Тук става въпрос за имидж, удоволствие и себеопределяне. Въпреки това RX-8 е по-евтин от преките си конкуренти. Ако се абстрахирате от бъдещата нелесна поддръжка на ванкеловия двигател, RX-8 е перфектен вариант за резачка от висок клас.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Tova e istinata
МнениеПубликувано на: 26 Авг 2004, 22:52 
Offline
фен

Регистриран на: 15 Авг 2004, 19:19
Мнения: 311
Tva mi e me4tata


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Окт 2004, 21:57 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 08 Окт 2004, 21:49
Мнения: 3
jamie написа:
Някой тук имал ли е/има ли роторна колица ? От 10-тина годинки имам интерес към тях, дори не точно към екзотичните двигатели - самата кола изглежда супер !
коя от двете те кефи - новата смешка или мойта любимка РХ7?

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Окт 2004, 16:09 
Offline
фен
Аватар
2006 Mazda 6

Регистриран на: 16 Авг 2004, 02:25
Мнения: 201
Местоположение: Пловдив
Mazda_RX7 написа:
jamie написа:
Някой тук имал ли е/има ли роторна колица ? От 10-тина годинки имам интерес към тях, дори не точно към екзотичните двигатели - самата кола изглежда супер !
коя от двете те кефи - новата смешка или мойта любимка РХ7?


Ne moga da razbera kakvo i e smeshnoto na "novata smeshka"... Pyrvo se kachi da pokarash koqto i da Mazda RX, pyk posle opredelqi koe e smeshno i koe - ne.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Окт 2004, 18:11 
Offline
модератор
Аватар

Регистриран на: 16 Авг 2004, 13:29
Мнения: 1106
Местоположение: София
dido написа:
Mazda_RX7 написа:
jamie написа:
Някой тук имал ли е/има ли роторна колица ? От 10-тина годинки имам интерес към тях, дори не точно към екзотичните двигатели - самата кола изглежда супер !
коя от двете те кефи - новата смешка или мойта любимка РХ7?


Ne moga da razbera kakvo i e smeshnoto na "novata smeshka"... Pyrvo se kachi da pokarash koqto i da Mazda RX, pyk posle opredelqi koe e smeshno i koe - ne.


напълно те подкрепям колега :!: :!: :!: наистина е тъпо да коментираш тая или оная кола дори без да си ги карал, а може би даже без да си карал няква друга кола освен количката на тате 10-ина пъти :!: :!: :!:


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 11 Окт 2004, 18:59 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 15 Авг 2004, 15:09
Мнения: 278
"Новата смешка" я видях онзи ден на живо - беше паркирала пред английското посолство. Прилича на едно много скъпо и изящно бижу!


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 11 Окт 2004, 20:03 
Offline
модератор
Аватар

Регистриран на: 16 Авг 2004, 13:29
Мнения: 1106
Местоположение: София
да не е червена "новата смешка"? щото аз също я видях зад английското посолство :D


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 11 Окт 2004, 21:21 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 15 Авг 2004, 15:09
Мнения: 278
Да, червена е! :D Навярно повечето са червени. Сигурно в София има една такава мазда. Ще се радвам ако са повече! :wink: :D


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: do GLX
МнениеПубликувано на: 23 Окт 2004, 07:49 
Offline
маниак
Аватар
1998 Volkswagen Golf

Регистриран на: 07 Сеп 2004, 13:05
Мнения: 601
Местоположение: София
:!: :!: :!: GLX :!: :!: :!: razbiram che si si kupil cd-to na mobile,molq te ako imash vyzmojnost kachi tuka i nqkakvo info za 626,mnogo shte sym ti blagodaren a i ne samo az.10xz :wink:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Дек 2004, 14:27 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 10 Ное 2004, 19:23
Мнения: 158
Местоположение: Козлодуй / Русе
Цитат:
jamie написа:
Някой тук имал ли е/има ли роторна колица ? От 10-тина годинки имам интерес към тях, дори не точно към екзотичните двигатели - самата кола изглежда супер !
коя от двете те кефи - новата смешка или мойта любимка РХ7?

maaaaliiiiiiiiiiii - kolega ako sum zad volana na taq "sme6ka"-6e napravq :lol: SME6NI :lol: vsi4ki na platnoto za dvijenie-4e daje i kukite :!: -neznam kakvo si imal na predvid,ma kakto az go razbiram mai ne6to ne te kefi taq kolica :?: :!: -6ti kaja 4e sum karal RX-7 - vupreki 4e ne be6e posleden model, kato i davah gaz napravo ne stupva6e na asvalta, a za "novata ti sme6ka" neznam kak 6te vurvi v ru4i4kite mi :twisted: pri tova suotno6enie teglo/mo6nost - napravo strah me hva6ta 4ove4e :!: :!: :!: vupreki 4e ne sum ot strahlivite 6ofior4eta (e nesum i bezrasuden de :wink: ),ma kakto kaza xligon - nqma kvo da komentiram :!: :lol:

_________________
626GC 1.6 GC
Galant 2,5


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Дек 2004, 14:41 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 14 Авг 2004, 21:37
Мнения: 128
"смешката" е станала доста трътлеста и като че набляга повече на визия и повечко лукс - далеч не е чистия спорт, лъхащ от РХ7 (особено 2-рата генерация). Да не говорим изобщо за РХ3 с безумната и моторизация.
Ако си зад волана на РХ8 - ще си горе долу на нивото на Астра ГСИ - ето това именно не мога да приема - затова и използвах думата "смешка".


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Дек 2004, 17:36 
Offline
фен
Аватар
2006 Mazda 6

Регистриран на: 16 Авг 2004, 02:25
Мнения: 201
Местоположение: Пловдив
Ако имах 50-на хиляди левчета бих се замислил малко, а след това бих се затичал към представителството на Мазда да си купя "новата смешка". А и днес като видях, че и у наше село вече си имаме една (синичка, не и отива много), още повече се замечтах.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Дек 2004, 17:39 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 14 Авг 2004, 21:37
Мнения: 128
50 000 са доста пари !
Аз лично бих предпочел РХ7 с тях :-)


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 20 Дек 2004, 10:38 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 10 Ное 2004, 19:23
Мнения: 158
Местоположение: Козлодуй / Русе
Mi,neznam 4ove4e, moje i da si prav za "sme6kata" ,nemoga da vzema tvurdo re6enie-koq e po-purgava, 6toto ne sum q karal :cry: ma ako mi padne 6te pi6a kvi sa mi vpe4atleniqta i 6te q sravnq s RX-7-cata :D :!:

_________________
626GC 1.6 GC
Galant 2,5


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: otnosno rx7 2 version
МнениеПубликувано на: 08 Фев 2005, 14:20 
zdraveite momceta, az imam takava mazda samo ce ima niakakav problem koito obace ne e v motora a az oste ne moga das ustanovia kade tocno e.opitvam se da sglobia nesto kacestveno ot edna scupena i edna s perfekten motor no s problem v injekciata.oste ne uspiaam no mislia ce i tova vreme idva. ste se radvam ako se nameri oste niakoi s takava kola da si komunikirame i obmeniame opit. pishete ili v tozi site ili na n_kodrev@yahoo.com


Върнете се в началото
    Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 08 Фев 2005, 14:32 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 14 Авг 2004, 21:37
Мнения: 128
RX7 ли имаш ?
И какъв ти е точно проблема ? Опиши ?


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 21 Фев 2005, 14:38 
rx7 2gen 86 god
znaci problemat e v tova ce ne se polucava dobra gorivna smes.vkarva tvarde mnogo benzin za kolicestvoto vazduh i rezultatat e ce varvi dosta zle.interesnoto e ce raboti ravnomerno i plavno no s tvarde reducirana moshtnost i visok razhod na gorivo.( dori i za vankel) kolata ia namerih v cujbina i beshe kato nova.vsicko po neia e zapazeno. na malko kilometri e. motorat e dobar s perfektna kompresia no ima neshto koeto mu obarkva rabotata osnovno.kato ia karah tam v edin moment pri prevkliucvane na skorost vnezapno se opravi i tragana kato biasna no tova prodalji za kratko posle pak taka vnezapno si mina v loshia rejim.misleh ce lesno shte nameria problema no zasega oshte ne sam postignal iasnota.kato beshe studeno i ne ia biah karal mnogo vreme vaobshte ne iskashe i da zapali. zadavia se i mirishe dosta na benzin.po princip otzad se useshta ocevidno ne dobre izgorialata smes.proverih kakvo li ne no rezultat nikakav. kakvoto da pipna raboti, imam casti ot drugata i podmeniam napravo datcici i casti no raboti pak taka.imam i strahotna literatura tocno za modela i mai shte triabva da se zadalboca baia i da ia nauca do nai-malkata podrobnost za da otkria neshtoto.ocevidno e drebo;ia ot sorta na losha masa, nakasiavane na vrazki ili losho funkcionirane na niakoi komponent.inace vnezapnoto opraviane na moshtnostta za kratko trudno moje da se obiasni s neshto razlicno ot injekciata.kakto i da e vaprosa e svarzan s osnovno poznavane na kolata, nacina na rabota i procie , inace nikoi ne se zahvashta da ia pravi seriozno( makar ce problemat niama obshto s tova ce motorat e osoben) i slusham nai razlicni gluposti po servizite , taka ce ostava sam da si ia napravia!
mi tova e v obshti linii


Върнете се в началото
    Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 25 Фев 2005, 15:14 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 14 Авг 2004, 21:37
Мнения: 128
Ако е с по 2 свещи на работна камера - провери и двете !!!


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: николай
МнениеПубликувано на: 25 Фев 2005, 17:54 
Offline
любител

Регистриран на: 16 Авг 2004, 09:24
Мнения: 26
Пробвай да питаш http://forum.abv.bg/cgi-bin/forum.pl?ac ... Board=auto

Мнооого способни хора, които могат да ти окажат професионална помощ


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Фев 2005, 13:39 
s dve sveshti e na kamera i sam gi proveriaval vsickite.dosta logicno e da e tam podoben problem, no i cetirite imat tok,gledal sam gi na oscilograma, i centrovkata sashto e gledana po belezi na stroboskop.osven tova sam im smenial bobinite , elektronnite blokceta na delkoto, paleca, distributornata kapacka i t.n. veroiatnostta da e v zapalvaneto povredata e 1 na 100.mislia pak da povtoria cialata operacia no mai niama da pomogne.imam star kompiutar koito mi se shte da probvam, a i novia sashto , no niama drug s moia model.namerih edna s turbo i edna bez no vtorata e vav varna i mi kazaha ce i e smenen motorat s obiknoven. drugia mesec shte hodia na tam i shte razuca kakav e slucaia.no mai ne e i kompiutarat shtoto razmeniah mejdu dvata dosta casti i vse taia.v tova cislo i e-proma i procesora i drugite integrali.pone otkrih kade e povredata na starata platka. vidiah v temata koi kakava kola kara ce vili hristov ot pleven e slojil snimka na sashtia model .ta ako ima sashtata kola moje da mu dam moia kompiutar da go probva na negovata.shte pisha i v drugata tema.


Върнете се в началото
    Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 07 Мар 2005, 04:48 
Offline
фен
Аватар
2004 Mazda RX-8

Регистриран на: 27 Фев 2005, 00:21
Мнения: 294
Местоположение: София
Този пич много разбира щом ми сравнява Mazda RX8 с Opel Astra Gsi :D Това си беше направо виц. Явно колегата има чувство за хумор :D


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 23 Апр 2005, 14:15 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 23 Апр 2005, 14:00
Мнения: 36
Местоположение: Русе
абе момчета и аз имам така да се каже 'голям' проблем......я някой да каже няма ли случайно предно стъкло за RX-7 че ми е зор тука да си намеря. моето е направо на сол :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: rx7
МнениеПубликувано на: 01 Май 2005, 22:33 
Offline
фен
1986 Mazda RX-7

Регистриран на: 27 Фев 2005, 14:17
Мнения: 197
Местоположение: София
skype: niki_rx7
kakva rx7 imash? az sam s 86 non turbo 146 hp i tarsia i drugi kato men.mislia ce moga da ti pomogna za dosta raboti tazi mashina i shte se radvam da obmeniame informacia! tvoita s originalnia motor li e ?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 56 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб