Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 15 Дек 2018, 06:05

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 60 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Разход на масло
МнениеПубликувано на: 14 Юни 2015, 20:08 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 14 Мар 2015, 10:07
Мнения: 516
Местоположение: Варна
Тая вечер доливах течност за чистачките и реках да видя маслото. Беше между средата и минимума. Колата беше и под наклон (хоризонтално), но като че ли е горила масло. Като я вземах преди почти месец беше на максимума, но и като гледах тогава беше загряла. При загряла или студена кола се гледа? Тая вечер като гледах не бях я карал от миналата вечер. Утре имам пътуване, освен да взема отнякъде и да долея? :?

Малко ми е спешно, че утре сутринта ще пътувам извън града. #-o

_________________
Изображение


Последна промяна enen на 14 Юни 2015, 22:38, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Юни 2015, 20:49 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 14 Мар 2015, 10:07
Мнения: 516
Местоположение: Варна
По принцип светва ли някаква лампа ако маслото намалее много? Сега ще я покарам малко и ще спра на равно да видя пак. И ако се наложи да взема масло как да разбера колко да сипя?

Моля, помагайте, че ми е спешно. Утре рано съм на път. :)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Юни 2015, 20:59 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1502
Местоположение: София
enen написа:
...Колата беше и под наклон (хоризонтално).....

Разходете я малко, тъкмо да купите масло ;) И да спрете после под наклон, но вертикално.

Сутринта погледнете нивото, ако е под половината, сложете около 1/2 литър, няма да го върне. Изчакайте 5-10 минути докато се стече до картера и да забележите докъде е стигнало. После си палите и пътувате. На другата сутрин я проверете пак - щом е дълъг пътя, може да нямате късмет и да забележите спад в нивото.

Няма нищо сложно.

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Юни 2015, 21:15 
Offline
фанатик
2006 Mazda 3

Регистриран на: 24 Юли 2009, 20:50
Мнения: 1414
Местоположение: Sofia
skype: infinity_bg
Ако не знаете какво е маслото в колата, се прави тест.. вадите малко, в капачка и сипвате от това което сте купили.. бъркате и гледате дали ще се пресече. Ако всичко е ОК сипвате. Принципно трябва да е синтетика, но някои наливат и минерално особено на коли които са си на километри..

_________________
Mazda 3 1.6D chip DigitalTuning Bulgaria, 138 HP, 288 NM, 2006 year, special edition.

https://www.pcloud.com/welcome-to-pcloud/?discountcode=Lc7ABKKflnhqo


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Юни 2015, 21:47 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 14 Мар 2015, 10:07
Мнения: 516
Местоположение: Варна
Обадих се на @martod, тъй като се сетих, че номера му го пишеше в профила. Благодаря му за помощта! Като я спрях на равно беше вече под минимума. Купих някакво масло от Еко (тяхна марка май) за 20 лв. литъра - пак 5W30, синтетика. Сипахме 1.5 л. и беше на максимума (даже май малко над :(), но и предполагам маслото все още не беше се "настанило" на дъното достатъчно - проверихме веднага 2-3 мин след като сипахме. Знам, че не е хубаво и да е над максимума. Сутринта ще проверя пак (спрял съм я на равно сега). Дано да не сме прекалили. :(

Иначе преди това е сипвано 5W30 Mazda Original Oil. Като вземах колата преди около месец я гледах за омасляване на ауспуха, нямаше. Палихме я студена, не пушеше. Маслото беше бистро. Продавачът ми каза, че няма навъртяни достатъчно килмотери, но е минала година откак го е сменил. Тогава като го погледнах беше почти до максимума, но погледнах чак като бяхме я карали и вече беше загряла. Тогава си бях наумил че е добре и за жалост откак я купих не съм следял дали е все още наред, моя грешка.

Сега дилемата ми е дали не сме прекалили при сипването. Ако сутринта се окаже, че е над максимума, какво да правя?

Ще погледна и ауспуха дали е сух. Също искам да отбележа, че от миналата седмица съм с ГИ BRC Sequent 24, ако има значение.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Юни 2015, 21:59 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1502
Местоположение: София
Как какво да правите - звъннете на Марин. ;)
Ако е до 5 мм над горната граница, не се притеснявайте - ще си го изгори.

Намерете време и подменете маслото. Вие сега не знаете пробега му, нито типа.
И поискайте да прегледат "експертно" състоянието на спирачките, антифриза, спирачната течност, хидравличното масло и това в трансмисията. Колкото повече от тях си позволите да смените, толкова по-пълна информация и спокойствие за тези възли ще имате. А, разбира се и филтрите.

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Юни 2015, 22:34 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 1972
Местоположение: селянин в София
enen написа:
Тая вечер доливах течност за чистачките и реках да видя маслото. Беше между средата и минимума. Колата беше и под наклон (хоризонтално), но като че ли е горила масло. Като я вземах преди почти месец беше на максимума, но и като гледах тогава беше загряла. При загряла или студена кола се гледа? Тая вечер като гледах не бях я карал от миналата вечер. Утре имам пътуване, освен да взема отнякъде и да долея? :?

Малко ми е спешно, че утре сутринта ще пътувам извън града. #-o


По принцип маслото се мери при загрял двигател, спираш, 10-на минути чакаш и мериш.
Няма нужда колата да е под наклон-хоризонтален,вертикален или диагонален, нека просто е на равно място.
Ако се мери на напълно изстинал двигател ще показва една идея повече масло, но няма голяма разлика.
Колата вероятно си гори масло, съдейки по обърканите описания, но няма чак толкова страшно.
gadnyara е посочил пътя и начина за развитие, къде ще се спре няма гаранция.
Ще помогне и martod, но и той не е Господ...пък и рано става човекът, което значи че рано трябва да ляга :roll:

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Юни 2015, 22:36 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 14 Мар 2015, 10:07
Мнения: 516
Местоположение: Варна
viewtopic.php?f=39&t=36289

Видях тази тема. :shock: Утре на светло ще снимам и къде са дупчили за газовото и ще се радвам да изкажете някакво мнение. Иначе от газовото нямам оплаквания, но май и човека във въпросната тема също е нямал оплаквания откъм вървеж и разход, а накрая се е оказало точно от него.

А ако маслото много намалее, предполагам, че трябва да ми светне лампата на таблото, нали? В момента повече ме притеснява това дали не сме прекалили при сипването. Няма да мога да спя. :oops:

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Юни 2015, 22:42 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 14 Мар 2015, 10:07
Мнения: 516
Местоположение: Варна
ihristov написа:
Ако се мери на напълно изстинал двигател ще показва една идея повече масло, но няма голяма разлика.


При студен двигател не трябва ли да показва по-малко, а не повече?

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Юни 2015, 22:56 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 1972
Местоположение: селянин в София
enen написа:
При студен двигател не трябва ли да показва по-малко, а не повече?



Колега, успокой се малко.
При изстинал мотор ще показва щеката малко повече масло, защото е имало време да се стече, но разликата е малка.
Доколкото помня от другата ти тема газаджията в Шумен ще да беше от читавите, надали ти е продупчил главата.
На кола втора употреба се вярва по-малко на продавача и се проверява по-често маслото, да не кажа че има и задължително
първоначално "въвеждане" в експлоатация.
Вземи се наспи, масло си сложил, няма да имаш проблем утре да си свършиш заплануваното.
След това пиши пак, няма страшно, не става въпрос за човешки животи, всичко се оправя.

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Юни 2015, 23:00 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 14 Мар 2015, 10:07
Мнения: 516
Местоположение: Варна
Прав си, че съм стресиран в момента. Но това за нивото на маслото при студен и загрял двигател явно не съм го знаел правилно. Мислех, че при студен показва по-малко, та за това попитах, за потвърждение.

За доливане няма да имам проблем, взех 4 литра. :D Повече ме притеснява да не съм прекалил с доливането тази вечер.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Юни 2015, 23:36 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1502
Местоположение: София
Меренето на нивото е важно да се прави при повтаряеми условия, ако търсите тенденция в разхода му.
При горещ двигател не е приятно да се ровим там, затова аз го избягвам.

Обяснението защо всички производителите пишат "при загрял мотор, 10 минути след загасяне" е много просто - при дълги (2-3 хил. км) преходи да не чакаме колата да се "наспи", а в рамките на кратка почивка да се информираме.

Ако не правите поне 1000км на пътуване, няма смисъл да се мъчите с "горещо" измерване.

Т. е. и двата подхода са правилни, единият щади човека, а другият е универсален, при всякакви пътувания е приложим.

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Юни 2015, 06:43 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4311
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
enen написа:
Прав си, че съм стресиран в момента. Но това за нивото на маслото при студен и загрял двигател явно не съм го знаел правилно. Мислех, че при студен показва по-малко, та за това попитах, за потвърждение.

За доливане няма да имам проблем, взех 4 литра. :D Повече ме притеснява да не съм прекалил с доливането тази вечер.

Правилно си го разбрал това за нивото на маслото, колегата Христов просто е забравил, че освен пържолите и кебапчетата, :( всичко друго като го нагрееш и се разширява . :D
Малко си прекалил с доливането, от минимум до максимум на щеката количеството масло е около литър, ама щом ще понавъртиш километри не се притеснявай, то ще си влезе в норми след пътуването .
Лошото е, че после ще трябва да се притесняваш и да мислиш за ремонт на двигателя, :( ама ако това ще те успокои, няма да си първият .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Юни 2015, 07:32 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 14 Мар 2015, 10:07
Мнения: 516
Местоположение: Варна
Пътувах от Шумен до Варна. В Шумен преди да тръгна на студен двигател беше около 3-4 мм. над максимума. Във Варна при загрял двигател около сантиметър над максимума, но преди онова нагънатото на щеката. В Шумен забравих да бръкна в ауспуха да видя дали е омаслен. Тая вечер като тръгвам от работа ще погледна. Ще видя пак и маслото на вече студен двигател, че да сравня с нивото от тази сутрин.

Ще го следя да видим какво ще стане.

Марине, благодаря ти много за помощта по телефона (от ника бях останал с впечатлението, че се казваш Марто :D). Лошото е, че си ми твърде далече и за да дойда трябва да пускам отпуски. Между другото, ако опра до сегменти, колко време отнема ремонта? Ако ще стане за един петък и евентуално събота бих се замислил да дойда. Но ако трябва да оставям колата ще ми дойде в повечко. Ще се поразтърся за майстор във Варна (ако знаете казвайте :D), че и едно-две неща по окачването имам да се правят. И нещата, за които спомена @gadnyara, трябва да се видят. Сменян е само маслен филтър, другите филтри не са пипани поне от предния собственик, който я е взел миналото лято. Спирачките ги гледаха в Мазда, казаха ми че след 15 хиляди км. са за смяна и на накладки, и на дискове, но иначе са в добро състояние. За течност не знам дали са гледали.

_________________
Изображение


Последна промяна enen на 15 Юни 2015, 07:42, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Юни 2015, 07:42 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 14 Мар 2015, 10:07
Мнения: 516
Местоположение: Варна
ihristov написа:
Доколкото помня от другата ти тема газаджията в Шумен ще да беше от читавите, надали ти е продупчил главата.


За това се усъмних първо от темата, която прочетах. Влезе ми мухата в главата. :roll:
И второ, че на колата досега съм й навъртял около 600-700 км. за 25 дни. За толкова малко време да изгори литър масло и като я вземах да е нямало никакво омасляване, не знам.

В крайна сметка това масло не може да се е изпарило, все някъде е отишло. Ако не е от газовото, остава просто да си го гори и да съм взел масларка. :( Това, че я карам основно на магистрала (70%) може ли също да води до по-висок разход на масло? Доколкото знам колко повече газ се дава толкова по-бързо го "издухва". Иначе си карам нормално 110-130 под 4000 оборота. Шумен - Варна е 90-100 км, на по-големи разстояния не съм ходил засега.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Юни 2015, 11:31 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4311
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
enen написа:
Пътувах от Шумен до Варна. В Шумен преди да тръгна на студен двигател беше около 3-4 мм. над максимума. Във Варна при загрял двигател около сантиметър над максимума, но преди онова нагънатото на щеката.

Това потвърждава теорията ми, че освен пържолите, всякакви други разни тела, като ги нагрееш се разширяват . :D

enen написа:
Лошото е, че си ми твърде далече и за да дойда трябва да пускам отпуски. Между другото, ако опра до сегменти, колко време отнема ремонта? Ако ще стане за един петък и евентуално събота бих се замислил да дойда. Но ако трябва да оставям колата ще ми дойде в повечко.

Този двигател е малко шибан за отваряне, ама не са виновни от Мазда, :) та за 2 дни ако прескочите пасване на клапани и смяна на гумички може и да се направи, но понякога както уж си работи добре, излизат и шлайфане на колянов вал, замяна или преработване на биели заради превъртелите лагери и тогава нещата значително се удължават като срок, за това не се настройвай предварително, че ще стане за един уикенд, за да не се налага да си променяш графиците в последствие .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Юни 2015, 11:45 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1502
Местоположение: София
martod написа:
Това потвърждава теорията ми, че освен пържолите, всякакви други разни тела, като ги нагрееш се разширяват . :D

Тестови данни: за петролни продукти обемното разширение е около 1% на всеки 10*C докъм 120*С (после се увеличава), или към 10% при "горещо мерене" спрямо студеното. Синтетиката ще дава подобни разширения.
При налични 4-4,2л масло в картера, с едни 400мл се подува.
п.п. Стиропорът и подобните му експандирани/екструдирани ра'лти също се свиват от нагряване... ;)

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Юни 2015, 12:56 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 14 Мар 2015, 10:07
Мнения: 516
Местоположение: Варна
Сега погледнах маслото след като изстина колата, същото е като сутринта (то не че съм минал кой знае какви километри де). Но саждите в ауспуха са леко мазни, сякаш само в десния. Левия ми се стори сух.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Юни 2015, 13:13 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4311
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
gadnyara написа:
п.п. Стиропорът и подобните му експандирани/екструдирани ра'лти също се свиват от нагряване... ;)

Тия пък изобщо не ме вълнуват, аз си ги лепя по стените тях, :D мен ме интересува като сложа нещо на скарата, да не се свива наполовина . :lol:

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Юни 2015, 14:48 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 1972
Местоположение: селянин в София
martod написа:
Правилно си го разбрал това за нивото на маслото, колегата Христов просто е забравил, че освен пържолите и кебапчетата, :( всичко друго като го нагрееш и се разширява . :D


Опа :oops:
Пак ме хвана в издънка, мерси за корекцията, ама ще си я удържа от бирата... някой ден живот и здраве :P
Поздрави

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Юни 2015, 18:34 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 14 Мар 2015, 10:07
Мнения: 516
Местоположение: Варна
Снимки след монтажа на газовата уредба, за всеки случай да си кажете мнението :roll: :

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Омасляването, което се вижда, е наша грешка. Докато сипваме от някаква измислена фуния разляхме в началото.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Юни 2015, 06:58 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4311
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
enen написа:
Снимки след монтажа на газовата уредба, за всеки случай да си кажете мнението :roll: :

По тези снимки няма как да се даде мнение, те по скоро са за реклама на инжектори . :)
Трябва да снимаш къде точно са дупчили за щуцерите в които отиват 4-те маркучета от инжекторите, ама като гледам как ги няма по пластмасовите колектори, май- май са ти перфорирали главата .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Юни 2015, 07:36 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1502
Местоположение: София
Има ли някаква причина да искат да пробиват главата, за да навият щуцерите? Директно впръскване ли получават по този начин?! ;)
Мисля, че все пак в случая са на колектора, под рейката.

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Юни 2015, 07:57 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 14 Мар 2015, 10:07
Мнения: 516
Местоположение: Варна
Ако можете да ме упътите къде точно да снимам ще видя. Гледах горе-долу какво беше снимал @beby78 от другата тема (viewtopic.php?f=38&t=40777), но явно не съм уцелил. :) Трябва да проследя къде влизат маркучите от инжекторите ли? Това някъде отдолу ли трябва да е или отгоре мога да го снимам? Не мога да се ориентирам много по снимките на колегата къде точно е снимал.

Нека първо снимам, пък после ще питам за последствията, ако се окаже, че са направили така. :evil:

Edit: За това ли става на въпрос: download/file.php?id=22256&mode=view Май разбрах къде трябва да снимам. Като гледам как са прегънати навътре май минават колектора и са по-скоро в главата. През обедната почивка ще погледна и снимам.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Юни 2015, 11:46 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4311
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
enen написа:

Edit: За това ли става на въпрос: download/file.php?id=22256&mode=view Май разбрах къде трябва да снимам. Като гледам как са прегънати навътре май минават колектора и са по-скоро в главата. През обедната почивка ще погледна и снимам.

Точно за това иде реч, снимай така, че да се види дали са дупчили пластмасата или алуминия на главата .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Юни 2015, 13:08 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 14 Мар 2015, 10:07
Мнения: 516
Местоположение: Варна
Дупчили са колекторите. С телефона не можах да се прицеля много хубаво, но на живо си личи, че е дупчена пластмасата. Само 4-ти (този откъм лявата гума, може би 1-ви се явява?) е леко лепкав, но не мокър. По-скоро засъхнало, но лепне. Видях че ми тъмнее, та бръкнах с пръст да видя дали не е мокро. Има малко и на 1-ви. Може ли при самият монтаж да са загубили част от маслото? Проверих и нивото на маслото, същото е - 3-4 мм. над максимума, както си беше вчера сутринта преди да пътувам. Навъртял съм оттогава около 130-140 км.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Юни 2015, 22:22 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 05 Яну 2012, 17:23
Мнения: 153
Местоположение: Казанлък
skype: patso_kz
Колеги, извинявам се ако прозвуча грубо, ама някой от вас дават едни такива спонтанни съвети...нали не става въпрос за жигула тука, сипи половин литър- няма да го върне. А за капак пък човека литър и половина да вземе да сипе? Абе, хора...на камион ли го доливате това масло вие? По- добре колата да е на минимума или малко отгоре, отколкото на макса точно или над него. А това да е с 5 мм над максимума, че не е проблем е направо грях. Хората щом са преценили, че има максимум, значи трябва да не се слага повече масло от колкото е допустимо. Като има повече масло двг няма да се смазва по- добре, а си е баш проблем. Дано няма проблеми човека, ама малко по- отговорно поне... сипи на 3-4 пъти ако трябва докато те удовлетвори нивото, което ще покаже на щеката.

_________________
Mazda 3 1.6 TS 2005


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Юни 2015, 22:44 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 1972
Местоположение: селянин в София
Бива, но от цялата работа, последното изречение е най-вярно :D
И подписа също мен лично ме радва до някъде :mrgreen:
Останалото само шашка колегата излишно, едвам спи човекът от притеснения, хайде да не го товарим повече.

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Юни 2015, 22:46 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2013, 19:42
Мнения: 1502
Местоположение: София
Кажете ни сега, с какво ще му попречат до 5мм (дори 10мм) масло над горната линия на щеката. Този непростим грях.

И да ни кажете колко масло, според Вас е нужно да се допълни от средата до максимума на щеката на въпросния LF мотор?! Щом 1/2 литър Ви се вижда като за камион.

_________________
Mazda6, I gen. restyle, 2260cc petrol, AT FWD, с пролетни джанти.
Човек се учи докато е прост!
Не пийте вода - рибите пикаят в нея!
RedBull дава крила, а гроздовата - 4х4!
Everything before the word 'but' is horseshit! (quote from GoT)
All'alba vincerò!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Юни 2015, 23:17 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 14 Мар 2015, 10:07
Мнения: 516
Местоположение: Варна
За половината литър, за който спомена @gadnyara съм съгласен, но за жалост го видях твърде късно коментара.

Първа кола ми е и нямам много представа от поддръжка. Рекох си тоя двигател събира 3-4 литра масло, щом сега е под минимума значи му трябва доста още. Моя грешка си е, не знаех че между мин. и макс. разликата е ~1 литър. Интересното е, че маслото ми го сипа човека от бензиностанцията. Хайде аз не разбирам, ама той...

Та както и да е. Засега ще следя какво се случва с нивото. Стои си така на 3-4 мм. над максимума, но ме съмнява инжинерите от Мазда под максимум да са имали предвид буквално максимум. Предполагам, че са помислили за такива невежи като мен. :D

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 60 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб